Virtalukon pohja

Vento 97

Onkohan Venton virtalukon pohja paha vaihtaa?? Pyyhkijät ja tuuletin pätkii välillä, niin tuota virtalukon pohjaa sitten epäilen syylliseksi.. Transporteriin olen muutamia vaihtanut ja moneen muuhun merkkiin, mutta juuri Ventoa ei ole kohdalle sattunut..

11

10307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esa_

      transportteriin oot vaihtanu ni luulis ventoonkin onnistuvan. ite joskus ventoon vaihdoin ja ratin ja ne muovit siitä virtalukon ympäriltä piti irrottaa, sen jälkeen saa koko virtalukko hässäkän irti jonka jälkeen itse pohja on helppo vaihtaa.

      • Junior-Trucker

        Pitääkö tosiaan ratti irroittaa?? Ei millään viitsis, jos ei ole pakko tuon airbagin takia..


      • kyllä
        Junior-Trucker kirjoitti:

        Pitääkö tosiaan ratti irroittaa?? Ei millään viitsis, jos ei ole pakko tuon airbagin takia..

        sen irti otin koska se virtalukon pohja ei taida irrota ennen kun sen koko virtalukko hässäkän on irrottanut. virtalukon pohjaa paikallaan pitävä pieni ruuvi on rattiakseliin päin niin ettei sitä taida saada auki millään. näin muistelisin asian olevan, aikaa siitä kun pohjan vaihdoin on jo reilu vuosi. kannattaa irrottaa ne virtalukon ympärysmuovit, nehän ei ole kun kahdella ruuvilla kiinni ja katsoa itse tilannetta, ehkä valkenee tilanne paremmin kun tästä selityksestä...


      • mospa
        kyllä kirjoitti:

        sen irti otin koska se virtalukon pohja ei taida irrota ennen kun sen koko virtalukko hässäkän on irrottanut. virtalukon pohjaa paikallaan pitävä pieni ruuvi on rattiakseliin päin niin ettei sitä taida saada auki millään. näin muistelisin asian olevan, aikaa siitä kun pohjan vaihdoin on jo reilu vuosi. kannattaa irrottaa ne virtalukon ympärysmuovit, nehän ei ole kun kahdella ruuvilla kiinni ja katsoa itse tilannetta, ehkä valkenee tilanne paremmin kun tästä selityksestä...

        niin siis muistelisin siis onkohan räjähtääkö silmille jos no kato ite...


      • esa_
        mospa kirjoitti:

        niin siis muistelisin siis onkohan räjähtääkö silmille jos no kato ite...

        on niin laiska ettei paria ruuvia viitti irrottaa ja kurkata minkälainen tilanne on kannattaa jättää koko homma väliin...


      • Junior-Trucker
        kyllä kirjoitti:

        sen irti otin koska se virtalukon pohja ei taida irrota ennen kun sen koko virtalukko hässäkän on irrottanut. virtalukon pohjaa paikallaan pitävä pieni ruuvi on rattiakseliin päin niin ettei sitä taida saada auki millään. näin muistelisin asian olevan, aikaa siitä kun pohjan vaihdoin on jo reilu vuosi. kannattaa irrottaa ne virtalukon ympärysmuovit, nehän ei ole kun kahdella ruuvilla kiinni ja katsoa itse tilannetta, ehkä valkenee tilanne paremmin kun tästä selityksestä...

        Oli tosiaan ihan mahdottomassa paikassa se ruuvi. Otin kyllä sen kotelon irti, mutta en sitten viitsinyt rattia irroittaa..omasta autosta olisin voinut purkaakin, mutta eipä viitse muiden autoille tehdä mitään, jos ei ole ihan varma.. Kun ei nyt juuri Venton turvatyynyä ole tullut irroitettua..

        Eli jätin pohjan vaihtamatta, ja tyydyin ruiskimaan jotain sähkölaitteiden suoja/puhdistusainetta jokapaikkaan, eli vilkunviiksen juureen, tuulettimen nupin alla oleviin liukupintoihin ja vähän sinne vanhaan virtalukon pohjaankin.. on muuten aivan sama virtalukon pohja kuin Transporterissa ja Passatissa.

        Mutta kiitos neuvoista kuitenkin. Osasinpahan tähän varautua.


    • vanhempi vento

      Meillä on vanhempi vento, mutta aikamme sen muovin kanssa pelattuamme, paloi päreet, ja vietiin pajalle vaihdettavaksi se pohja, maksoi muistaakseni n.40e...
      Mutta suosittelen että ennenkun hommaan alat, varmistat tarkasti ettei vika johdu mistään muusta, sillä meillä oli kanssa erinnäisiä vikoja, pätkimisiä ym. joiden luultiin johtuneen tuosta, mutta eipä auttanut pohjan vaihto meidän ongelmiin..

    • papex

      sama ongelma. Tuuletin ei toimi kuin asennossa 4 ?

      • juuu6464

        lämpösulake palanut etuvastuksesta..


      • wv

        Puhaltimen moottorin vastus palanut vaihtaa sen taas pelittää!!


      • vento 1.8
        wv kirjoitti:

        Puhaltimen moottorin vastus palanut vaihtaa sen taas pelittää!!

        Itsellä ei ollut vastus palanut vaan tuulettimen säätönuppi oli sulanut senverra että kosketin otti vain nelos asennolla kontaktia.

        Eli vetäse nuppi irti ja siellä alla on sellainen kirkas metallinen lipare. Liparetta nostelemalla voi kokeilla eri tehokkuuksilla johtuuko se vastuksesta vai muovin vääntymisestä. Lipareen alle voi laittaa jotain tueksi ja taas pelittää...

        Tämä siis siihen volkkarin tyyppivikaan kun tuuletin ei toimi kuin nelos asennossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1639
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1401
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1109
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1072
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      6
      1071
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      3
      964
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    8. 5
      945
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      942
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      934
    Aihe