Täytän tänään kuusikymmentä vuotta. Vähän hirvittää siirtyä uudelle vuosikymmenelle, mutta niin hirvitti silloinkin, kun täytin viisikymmentä.
Viisi vuotta sitten, 55-vuotissyntymäpäivänäni,
oli maailman suurin ilotulitus, jota en minä, eikä ihan varmasti kukaan muukaan enää koskaan soisi kokevansa.
Silloin tapahtui New Yorkissa WTC-tornien tuho.
Se oli kauheaa katseltavaa ennen syntymäpäivävieraiden tuloa eikä ole varmaan vaikea kuvitella juhlien puheenaihetta.
Mitään kuudenkympin kriisiä ei ole.
Itse asiassa, olo on oikeastaan jopa mukavampaa kuin eilen, 59-vuotiaana.
Saapas näkee, mitä kenkä tekee. Vieläkö pistän viestiä tulemaan kymmenen vuoden kuluttua...
Tänään 60vee
15
959
Vastaukset
Kun itse täytin 60 vuotta ja päivittelin vanhuuttani, niin poikani lohdutteli sanomalla:
- 60 vuotta ei ole puulle ikä eikä mikään!
Eikä 60 vuotta ole meille nykyajan ihmisillekään enää ikä eikä mikään kun 100 vuotta on tähtäimessä!- suurta ikäluokkaa
Ei ihme, että suuria ikäluokkia myös vihataan, kun uhataan elää satavuotiaiksi, saavat eläkettä maksaa 40 vuotta.
Kai se tämä 60 pitää ottaa toteutuneena tosiasiana.
Kuinkahan tässä käynee noiden elintasojen kanssa
http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/200609105094016_ko.shtml
kun tuo Isokallio pelottelee meitä "sosiaalitapauksia" ;-(- lea
Voi hyvät hyssykät,eihän tuo 60 ole mikään vanhuksen ikä. Nykyajan kuuskymppiset on kun siskoja ja veljiä lapsilleen,niin pirteitä ja harrastavia kun ovat.Minäkin olen jo sen iän ohittanu muutama vuosi sitten ja tänään muistelen kun nuorikkona 47vuotta sitten juuri tänään olin onneni kukkuloilla ja mikä parasta olen sitä vieläkin.Ei kuule ehdi vanheta kun on mielenkiintoinen elämä. Huomena lähden mökille erämaahan rakkaan karvaturilaani kanssa ja toinen karvainen jää kotiin miehen kanssa.
Vietä hauska syntymäpäivä. - Liisinka
Elä suotta pelkää ikääntymistä.
Elämä on niin mielenkiintoista, että minä en ainakaan malta kuolla vielä pitkään aikaan.
Miehiä katsele ihan rauhassa, valitset vain sellaiset hyvän näköiset, joissa silmä lepää.
Ei niihin koskea tartte.
Hauskaa synttäripäivää............. - a-woman1
Niinkuin meri
Niinkuin meri on ihmisen elämä-
tyynet ja myrskyt siinä vaihtelevat
ja vaahtopäiden vaimentuessa
kimaltelee aurinko
kirkkaampana kuin koskaan.
Uljaasti ja täysin purjein
on elämän merelle uskallettava mennä-
sillä kootuin purjein
satamassa lepäävä laiva
on vain surullinen sivustakatsoja
elämän suuressa seikkailussa.
Raili Malmberg: Riekonmarjat
*Siis purjeet auki, OliviaKoo ja eteenpäin! - Anu.1
Paljon Onnea sinulle toivotan
ja onnellista aikaa,
uskollista ystävää,
sä ethän muuta kaipaa. - ii-li
60 ei ole mikään kriisi. (Ei etenkään, jos on onnistunut välttämään sen ruljanssin, jonka se saattaa tuoda tullessaan.)
Kriisi oli 30-vuotissyntymäpäivä. 40-vuotiaana elämä alkoi. 50-vuotiaana oli kaikki hyvin, ja samoin on 60-vuotiaana. Seuraava rajapyykki on 70. Minulle se tulee eteen muutaman vuoden kuluttua. Saas nähdä, miten silloin suuni panen.
Toivottavasti synttäreittesi keskustelunaihe on tänä vuonna mukavampi kuin WTC. Nauti kaikesta hyvästä,
mitä elämä ja ystävät sinulle tarjoavat. ;))
Kun elämässä on vähemmän tulevia kuin elettyjä päiviä, yritetään muistaa elää kaikki ne tulevat.;)- sateenkaari
...myös; sydänlämpöiset onnittelut!
Itse juhlin kuusikymppisiäni vuosi sitten ja hyvin on mennyt! Toivotan mukavaa elämän jatkoa! - King Kale
Onnittelut Olivialle ja pitkää ikää!
- Lisää onnea!
Miten juhlit? Kerrohan miten olisit halunnut juhlia,jos kaikki mutta-sanat olisivat hävinneet?
- katriina64
Olet lähes viisi vuotta minua nuorempi ja minustakin tämä elämä on oikein mukavaa, tai ainakin siedettävää. Ikä ei paina, vaikka olen alkanut hoitaa itseäni entistä paremmin. Tiedäthän, kosmetologit, kampaajat, hierojat ynms. ovat kiinteämmin mukana arjessa, kuin silloin "aktiivi-ikäisenä".
Olen mielestäni toimelias ja virkeä, enkä tunne mitään vanhuuden masennusta :)
Samaa toivon Sinulle ja kaikille ikätovereilleni, kuten kaiken ikäisille!
Tsemppiä ja kivaa synttäripäivää! - OliviaKoo
Kiitos ja vielä kiitos teille kaikille onnitteluista.
Juhlaa vietettiin (jo toiseen kertaan, kerroinhan toisaalla yllätysjuhlistani) lauantaina perheen kesken, 14 vierasta.
Juhlani oli täsmälleen sellainen, kuin halusinkin sen olevan, mitään en poistaisi enkä mitään lisäisi.
Sain lahjoja, niin kekseliäitä kuin vain voi kuvitella kuusikymppiselle, jolla on jo kaikkea ja joka ei siis enää tarvitse mitään.
Itku ja nauru suurinpiirtein vuorottelivat, kun avasin paketteja.
Vai mitä arvelette lahjakortista apteekkiin? Suurennetusta kasvokuvasta viisitoistavuotiaana?
Lantusta ja raastimesta? Elvis-dvd:stä? Piikkikorkoisista Marilyn-avokkaista? Jne, jne...
Ihanat vieraat (omat-vieraat) ja ihanat juhlat.
(Mutta ei nyt sentään ihan kaikkea kerrota). - Atolfia
ennenkuin huomenelle vuorokausi vaihtuu:
Happy birth day to you,
Happy birth day to you,
Happy birth day OLIVIAKOO,
Happy birth day to you!
Juu, päivät ei kun paranee sillä uudella kymmenellä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?843402- 252014
- 1941924
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3411316Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell841279Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale891137- 82923
Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo12915Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.23845Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha61790