Voiko viime maaliskuussa kuoriutunutta kanarialintunaarasta pesittää ensi helmikuusta alkaen? Koiras on vähän vanhempi.
kanarialinnun sukukypsyys?
3
370
Vastaukset
- Eeku
Voi hyvin ….kanarialintu on periaatteessa sukukypsä 8 kk:n ikäisenä.
Luonnollinen lisääntymisrytmi on seuraava vuoden kevät. Odottaminen, että
lintu olisi jo vähän vanhempi ei ole enää nykyisin suositeltava.
Ota tarkasti nämä kausirytmi-asiat huomioon (myös uroksen osalta) ja
sitten onnea vain.
Tästä lisä:
http://finaviary.tripod.com/kanarialinnut.htm
Eeku- Oma kasvattama
Ko. naaras on "oma kasvattama" ja olen päätellyt sen käyttäytymisestä, että se on naaras. Se ei laula ja liikkuu kuten naaras, eli pehmeämmin kuin koiras, on hieman pyöreä ja pienempi. Se asuu Saksasta tuodun kirjavan koiraan kanssa. Koiras hyväksyy sen, mutta se on enemmän kiinnostunut viereisessä häkissä asuvan ko. naaraan emosta (joka asuu ko. naaraan isän kanssa).
Naaras on oranssi. Jos pesitän niitä, niin mahd. poikaset tulevat olemaan koiraan tavoin kirjavia, koska tumma väri on dominoivampi. Eikö? - Eeku
Oma kasvattama kirjoitti:
Ko. naaras on "oma kasvattama" ja olen päätellyt sen käyttäytymisestä, että se on naaras. Se ei laula ja liikkuu kuten naaras, eli pehmeämmin kuin koiras, on hieman pyöreä ja pienempi. Se asuu Saksasta tuodun kirjavan koiraan kanssa. Koiras hyväksyy sen, mutta se on enemmän kiinnostunut viereisessä häkissä asuvan ko. naaraan emosta (joka asuu ko. naaraan isän kanssa).
Naaras on oranssi. Jos pesitän niitä, niin mahd. poikaset tulevat olemaan koiraan tavoin kirjavia, koska tumma väri on dominoivampi. Eikö?Jo kyllä…sinun tyttölintu on sitten vielä poikanen, uros ei voi olla vielä kiinnostunut, se tulee kyllä muuttumaan. Muuten naaraan lisääntymishalukkuus ja sukukypsyys huomaa myös, että sen ääntely on sitten erilainen.
Kysymykseen, minkä näköiseksi poikaset tulisivat, ei kukaan voi oikein vastata. Siihen tarvitaan
tietoa, minkälaisia ominaisuuksia ”suvussa” ovat olemassa. Ostolinnun ulkonäön perusteella arviointi on täysin mahdoton. Tämä shekki- eli kirjaava geeniominaisuus on sen lisäksi vielä hirmuisen vaikea, koska siihen vaikuttavat monta eri geenitekijä. Mutta nyrkkisääntö on, että kirjaava-ominaisuus vähenee ensiksi 50%-esti ja sitten 25% ja 12.5% jne. , mikäli ei tule toisesta linnusta taas sama ominaisuus esille.
http://www.nic.fi/~estrahl/kanarialinnungenetiikka.pdf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1054530Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013880Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363539- 513250
- 432942
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182539Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222432- 232166
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami171809Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351735