En jaksa kirjautua. Tai pikemminkin vältän mitään ylim. kirjoittelua.
Hitsukka, kun oikea käsi kipeä kämmenselästä.
Onko tämä ns. hiirikäsi ja mites tätä vois hoitaa. Vasurillako vaan tekstiä? Kylmää?
Kiitos :)
Millä "hiirikäsi" paranee ;(
14
4198
Vastaukset
- vaiva, ja
alkaa olemaan turruutta kämmenpuolella ja käsivarressa. Kuuluuko samaan vaivaan?
- Mysteriet
Joo, hiiriräpylä tuosta ensiksi tulee mieleen...
Niin tuo kaurapuuro - osan tietenkin syöt ja osan laitat jääkaappiin ja kun se on kylmää sullot sitä vaikka vanhaan sukkaan ja laitat käden päälle (tekee ihollekin hyvää), illalla vaikka telkkaria katsellessa pidät sitä tunnin ainakin...
Toinen hyvä (ja halpa) luonnonkikka on keräkaalin lehti - otat mehukkaan lehden, rikot himan, vaikka haarukalla, sen pintaa ja laitat sen kipeälle kohdalle... toimii ihan oikeesti! - Kadonnut sixpäk
Leikki leikkinä...
Minulla hiiri tuntuu harteissa ja tuossa kohtaa jossa käsivarsi lähtee hartiasta alas. Siihen auttaa liikunta, joko jumppa tai vaikka punttisalilla pienet puntit. Tarpeen tullen pientä venytystä ja vaikka työpöytää vasten punnertelu pari kertaa päivässä viikon ajan ja jo taas jaksaa kirjoittaa.
Kirjoittaessa pitää pitää taukoja vähintään tunnin välein - niin kaikessa mikron käytössä. Ja kun käsi kipeytyy niin kone kiinni viikoksi ja pihalle! - ...ngg
Jos sinulla on rullahiiri, ok
Jos sinulla on pieni skaalaus, muuta se hiiri-
asetuksissa laajaliikkeiseksi. Näin pelkkä ranne-
liike riittää kursorin liikuttamiseen.
Ranne aina pöydässä kiinni, jotta käsivarsi
lepää. Työergonomisesti kehitetyt hiirimatot
ovat useimmiten enemmän työtä aiheuttavat kuin
asianmukainen hiiri. Hiiri on monenlaisia ja
kokoisia. Hanki kämmeneesi sopiva, kuitenkin
niin, että ranne lepää pöydällä.
Kallein hiiri ei todellakaan ole aina paras.
Merkkihiirissä löytyy uskomattomia hintoja, vaik-
ka teknisesti häviävät usein vähemmän tunnetulle.
---
Näppistä kannattaa käyttää mahdollisimman ren-
nosti, kuitenkin niin, että joka kirjoitus- ja
hiiriajelun jälkeen voi tukea kädet pöydän
reunaan. - sain sen
isännältä, jotta se auttaisi käsivaivoihini. Onko muilla kokemuksia siitä?
- herr hiiri
Eli.Ergonomia järjestettävä niin, ettei verenkierto esty.Tasoa alemmaks ja istuinta ylemmäks.
Enemmän näppiksillä kädet käy kuin hiirellä.
Tulleeko nimi hiirikäsi ihan muilta aloilta?
Minuu auttoi kun alensin työtasoa. - senverran
herr hiiri kirjoitti:
Eli.Ergonomia järjestettävä niin, ettei verenkierto esty.Tasoa alemmaks ja istuinta ylemmäks.
Enemmän näppiksillä kädet käy kuin hiirellä.
Tulleeko nimi hiirikäsi ihan muilta aloilta?
Minuu auttoi kun alensin työtasoa.ihmeellinen koneenkäyttäjä, etten koskaan ole pöydän ääressä. Läppärini on milloin missäkin. Olenkin ollut ihmetyksen aihe, koska ikinä ei ole ollut selkävaivoja, mutta oiken käden turruus ja kipu on nyt haitannut muutaman viikon.
Tuolla Powerball-gyroskoopilla jotkut ovat kehuneet vaivojen vähentyneen. Ajattelin, olisiko täällä kokeneita, ettei vain olisi päinvastainen vaikutus. - Jaamon
senverran kirjoitti:
ihmeellinen koneenkäyttäjä, etten koskaan ole pöydän ääressä. Läppärini on milloin missäkin. Olenkin ollut ihmetyksen aihe, koska ikinä ei ole ollut selkävaivoja, mutta oiken käden turruus ja kipu on nyt haitannut muutaman viikon.
Tuolla Powerball-gyroskoopilla jotkut ovat kehuneet vaivojen vähentyneen. Ajattelin, olisiko täällä kokeneita, ettei vain olisi päinvastainen vaikutus.Kyllä powerball on auttanut esim mua!
- kikakakkonen
Jos vaiva on aluillaan, niin mulla auttoi "niksauttaja". Nykäisi kunnolla sormista ja suorastaan ihmeen lailla käteni kuntoutui muutamassa päivässä. Kävin kyllä näyttämässä lekurille, joka määräsi voiteet, tuet ja jumpat, mutta satuin ohimennen kysymään niksauttajan mielipdettäkin.Että sillä tavoin se mulla hoitui!
(niksauttaja oli ihan asiallisen koulutuksen käynyt fysioterapeutti, etten siis suosittele käymään missä tahansa). - niisku-myy46
monelle. Kiitos. SE on tämä ergonomia, joka tuppaa unohtumaan. Hyvä, kun muistutitte. Tauotus myös on niin ja näin :/
Niksauttajista minulla myös hyviä kokemuksia. Ei tietysti passaa mennä ihan kenelle tahansa poppamiehelle, mutta "oikeaoppiset" tekevät ihmeitä. Mulla parani polvi, kun niksauteltiin selkärankaa. Ihan tosi juttu :)) Ihmettelin itsekin.
Kaikki keinot kokeilen, yksitellen erikseen ja pistän korvan taakse nämä jumpat yms.
Pakko kertoa tässä yhteydessä. Onkohan työpöytien suunnittelijoillakaan välttämättä aina kaikki hanskassa ;/ Meidän huusholliin hankittu eka atk-pöytä oli sellainen, että näyttö asetettiin korokkeelle ja näppiksen edessä istujan oikealla puolelle. Siinä sitten istuttiin ja alettiin hiljalleen ihmetellä, miks ihmeessä oikea puoli niskasta menee jumiin. Juu...
Se oli sitä aikaa, kun vasta harjoiteltiin tietsikan käyttöä. Allekirjoittanut upposi tietsikan ihmemaahan ulkopuolen kautta; ensin hyvin varovasti vain pyyhin pölyjä masiinasta, näytöltä jne. Odottaen henkeä pidättäen, koska se pamahtaa ja alkaa savuta.
Suhteemme kehittyi aikojen myötä läheisemmäksi. Tosin eka kone oli ottaa minulta luulot pois. Ähki, puhki, kilisi, sammui, "kaatui" jne. mutta antoi lopulta periksi.
Hitsit, katsokaa miten paljon tekstiä. Joko lääkesalva auttoi tai sitten vain tuolin korottaminen :D tai sitten en tässä innoissani muista varoa ja kohta särkee. Toivottavasti ei :// - tuffe
muutama vuosi sitten, varoitettiin jo tuosta tassusta. Opettaja kertoi että kannattaa heti alusta opetella löyhä ote hiirestä, niin että käsi makaa rennosti sen päällä. Se vaatii hieman istumisasennon säätöä jotta se käsi pysyy siinä klikkaamatta vahingossa sillä hiirellä. Pahin asento kädelle on juuri kun pitää etu- ja keskisormi valmiiksi viritettynä klikkausta varten. Hieman totuttelua se vaatii, mutta ei ole hiirikäsi ikinä vaivanut..
Ylirasittuneisuuteen auttaa lepo ja parempi työasento. Monet komennot voi muuten myös tehdä pikanäppäinkomentoina, mitkä säästää hiirikättä. - M-rk
Vasurillapa hyvinkin! Ei sun oikeaa kättäsi tartte kokonaan unohtaa, mutta hiirtä oppii kyllä käyttelemään vasemmallakin. Tekstiä näpyttelet sitten molemmilla - se ei rasita kuten hiiren asettelu.
Mulla on nyt ollut hiiri vasemmalla varmaan pari vuotta, kun koko kyynärvarsi meni tietsikka- ja joy stick -jutuissa jumiin.- herr hiiri
Samalla (minulla oikea = hiirikäsi...sille nyrkkiin ja auki puristuksia.
Näitä tuumaustauolilla. Muuten.
Jos jollakin henkilöllä näytteenotttajalle labrassa työtä ja tuskaa, niin
tämä samainen pumppaus jo ennakkoon saa verisuonet aktiivisiksi.
- niisku-myy46
kehuvat. Lieneekö perää, että sillä saisi pysymään niskat kunnossa. Mulla yleensä oireilee oikea puoli niskasta ja oikea käsi ja yht aikaa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452525Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 100896
- 66878
- 53851
- 46839
- 60832