Ei enää samaa vanhaa!!!

Rentosport

opiskelua, työtä ja harrastuksia. Siinä on tähän astinen aikuisuus kokonaisuudessaan. Hommia on ollut välillä liikaakin, joten nyt on haussa normaali rauhallinen elämä.

Olen valmistumassa amk:sta loppuvuoden aikana ja sain opiskelupaikan korkeakoulusta. Työt on sijoittunut puolentoista vuoden ajan viikonlopuille. Harrastuksetkin vievät oman aikansa. Ei vaan jaksa enää!

Elämän tärkeysjärjestykset on laitettava täysin uusiksi. Töitä on tehtävä ja harrastuksista en luovu. En tarkoita, etten jatkaisi opintoja vielä tulevaisuudessa, mutta on pakko todeta opiskelujen keittävän pahasti yli.

Onko muita, jotka ajattelevat samoin? Haluaisin myös kommenttia heiltä, jotka ovat pitäneet taukoa opiskeluissa. Kiitos!

6

1685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimimerkki

      Lukio loppui kevaalla, ja paatin etta minahan en mitaan opiskelua heti peraan jaksa. Paatin pitaa valivuoden, ja talla hetkella on USA:ssa aupairina. Ihana kun ei tarvitse miettia mitaan laksyja, kokeita tms rasittavia asioita! Voi vain tehda tyot ja olla sitten vapaalla :)

      Jos pidat valivuoden, ota siita kaikki irti! Olen itse ollut taalla vasta kuukauden, mutta nyt jo tuntuu etta olen oppinut vaikka mita. Eli mulle tama vuosi tuli ainakin tarpeeseen, eika paatos kaduta ollenkaan.

      Toivottavasti keksit mita tehda!

    • Propyleenini

      Mulla on tässä toinen välivuosi menossa tahtomatta. Amiksesta valmistuttuani v. 2003, en saanut mitään kunnon työtä ja pääosin olin koko vuoden työttömänä. Syksyllä 2004 aloitin amk:n ja nyt olis pitänyt jo kolmas vuosi alkaa, mutta ala ei tunnu lainkaan omalta. Hain yliopistoon, en päässyt:( Nyt vietän vuoden töitä tehden ja ens vuonna on pakko päästä unelma-alalle. Mua ottaa tää työskentely nuppiin, mut tonne amk:hon en enää mene. Siellä mä vaan masennun, kun valitsin mulle sopimattoman alan. Vietä sä välivuos opiskeluista, jos se hyvältä tuntuu, onhan sulla jo kummiskin korkeamman asteen tutkinto. Ainakin amiksen jälkeinen vuos oli mukavan leppoisa, lähinnä nukkumista ja frendien tapailua, kun ei nekään saaneet alansa töitä:)

      • asian huomannut

        Minulla on pari tuttavaa, joilla toisella on jo kolmaskymmenes välivuosi menossa. Kaveri ei ole koskaan ollut opiskelemassa ja työkkärin pakkoduunitkin hän on osannut jotenkin laistaa. Toisellä on kahdestoista välivuosi menossa ja hän on vajonnut sellaiseksi deekuksi, että välivuosia varmasti vastaisuudessakin riittää.

        Tuli vain mieleen, kuka teidänkin välivuotenne oikein maksaa. Taitavat nekin mennä veronmaksajien pitkään piikkiin kuten näiden kavereidenkin.


      • Rentosport
        asian huomannut kirjoitti:

        Minulla on pari tuttavaa, joilla toisella on jo kolmaskymmenes välivuosi menossa. Kaveri ei ole koskaan ollut opiskelemassa ja työkkärin pakkoduunitkin hän on osannut jotenkin laistaa. Toisellä on kahdestoista välivuosi menossa ja hän on vajonnut sellaiseksi deekuksi, että välivuosia varmasti vastaisuudessakin riittää.

        Tuli vain mieleen, kuka teidänkin välivuotenne oikein maksaa. Taitavat nekin mennä veronmaksajien pitkään piikkiin kuten näiden kavereidenkin.

        ...tai kohdista vastauksesi oikealle henkilölle. Luin itse pikaisesti vastaukset läpi, ja huomasin yhden työskentelevän aupairina ja toisen olevan muuten töissä. Itsekin olen tehnyt opintojen ohessa kokopäiväduunia vastaavaa vuorotyötä, joten kyllä me tienataan opintojen välivuosien omat rahat työnteolla.

        Vastauksesi kellonaika näyttää olevan iltakymmennen jälkeen, joten laitetaan vastauksesi kännin piikkiin.


    • on jo

      kolmas välivuosi menossa! Olin koko lukioajan todella masentunut, joten opiskelu ei tullut kysymykseen pariin eka välivuoteen. Nyt haluaisin jo opiskelemaan, mutta en saanut tarpeeksi pisteitä pääsykokeissa.:(
      Olen ollut työttömänä, töissä ja työharjoittelussa.

      • Harkitsija myös

        Harkitsen välivuoden pitämistä. Olen opiskellut yhteenmenoon nyt vuosia, käynyt samalla töissä ja kasvattanut lapsen. Nyt alkaa olla voimat vähissä, varsinkin kun rankan työntäyteisen kesän jälkeen sairastuin vakavasti fyysisesti. Opiskeluni on ollut nyt hajanaista koko syksyn, enkä saa millään otetta koko opiskeluun. Lopputyötä AMKO:hon pitäisi tehdä, mutta mitään en ole saanut aikaiseksi.
        Olen myös miettinyt oman elämäni mielekkyyttä ja välivuoden pitämistä olemalla kuitenkin työelämässä, töitä kyllä riittäisi. Lapseni on jo sen verran iso, että haluaisin kait hänenkin kanssaan viettää enemmän aikaa ennenkuin lentää kokonaan kodista pois omille teilleen.

        Siis aikalailla samanlaisia tuntemuksia täälläkin.
        Elääkkin pitäisi ehtiä.

        Hyvää syksyä sinulle=)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe