Kuinka kovaa kulkee kuristettu (25kW)

er-5 ?

Meneekö 120km/h rikki?

11

2322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helposti jopa 140km/h

      jos jaksaa kaasupohjassa odottaa aikansa niin kyllä sillä lujaa pääsee. Vain kiihdytys jostain 100 - 140 km/h kestää aika kauan, ihan kuin kiihdyttäis kuristamattomalla puolikaasulla.

      25 kw niin kevyessä laitteessa on yllättävän tehokas yhdistelmä.

      Mieti et jo 11 kw tehoisella piikillä pääsee 160km/h tunnissa.

      • Sitten ei enää ollut

        niin pitkää suoraa, jotta oisin voinut kokeilla kiihtyykö vielä.


      • ER-5, vm-98

        Aika raskaalta tuo Erkki kuitenkin tuntuu rekisteriotteen tietojen mukaan!?


      • Tallissa

        Taitaa pojan kuristuspalat olla paikallaan muovikassissa tallinseinällä, jos piikki noin kulkee...


    • twistaa

      ihan riittävästi Suomen liikenteessä kuristettunakin. Ero on huima kun vaihtaa nuhapumpusta isompaan. Sellainen sopiva porras tehokkaampiin, jos kuka nyt enempää tehoa tarvitseekaan... Pienimunaiset ovat asia erikseen, niitäkin näkee liikenteessä aina silloin tällöin ;)

      • kuristettunakaan.

        Piikeissähän on noin alle 10 kw. Ihan laillisesti kuristettu vehje tuon 140 kulkee.


      • mutta
        kuristettunakaan. kirjoitti:

        Piikeissähän on noin alle 10 kw. Ihan laillisesti kuristettu vehje tuon 140 kulkee.

        tuo ihmettelyni aihe olikin aikaisemmin kirjoitettu väite, että 11 kw PIIKKI kulkisi 140 km/h. Ainakin aikaisemmin PIIKKI on ollut 125 ccm! Ja kuristuksen tarkoitushan oli hillitä tuoreiden kuskien ajonopeuksia. 125 ccm saa olla maksimissaan 11 kw, eikä se todellakaan kulje sataaneljääkymppiä kun ei kulje 20 heppainen kaksipuolikaskaan! Erkki sensijaan ottaa tuon kepeesti kuristettunakin. Kokemusta on, koska minun Erkissäni on ne reiät luisteissa vielä tukkimatta...


      • luistit?
        mutta kirjoitti:

        tuo ihmettelyni aihe olikin aikaisemmin kirjoitettu väite, että 11 kw PIIKKI kulkisi 140 km/h. Ainakin aikaisemmin PIIKKI on ollut 125 ccm! Ja kuristuksen tarkoitushan oli hillitä tuoreiden kuskien ajonopeuksia. 125 ccm saa olla maksimissaan 11 kw, eikä se todellakaan kulje sataaneljääkymppiä kun ei kulje 20 heppainen kaksipuolikaskaan! Erkki sensijaan ottaa tuon kepeesti kuristettunakin. Kokemusta on, koska minun Erkissäni on ne reiät luisteissa vielä tukkimatta...

        Tuntuu minunkin pyöräni sen 130-140km/h kulkevan, mutta kapulan kierto ei siinä vauhdissa enää juurikaan kiihtyvyyttä tarjoa.

        En oikein tiedä onko pyöräni 25kW vai 37kW tehoinen? Rekisteriotteessa lukee 25kW.


      • Vai ei...
        luistit? kirjoitti:

        Tuntuu minunkin pyöräni sen 130-140km/h kulkevan, mutta kapulan kierto ei siinä vauhdissa enää juurikaan kiihtyvyyttä tarjoa.

        En oikein tiedä onko pyöräni 25kW vai 37kW tehoinen? Rekisteriotteessa lukee 25kW.

        Jos kyseessä on ER-5, niin kaasarien luisteihin on yläosaan porattu pienet reiät. Kun ne tukitaan, tulee taas tehoa! Mikä aine sitten varmuudella pysyy niissä reissä, se on jo toinen juttu. Eli kaasarit auki ja luistit näkösälle. Ei mikään ylitsepääsemätön toimitus.


      • tökö
        kuristettunakaan. kirjoitti:

        Piikeissähän on noin alle 10 kw. Ihan laillisesti kuristettu vehje tuon 140 kulkee.

        Omistan kyseisen piikin. Kuriton ja ottaa huippuja 160 nii kyllä mulla oikealla pärrällä hävettäs ajaa 140 kaasupohjassa =D=D=D=D


      • Harja Talonen
        tökö kirjoitti:

        Omistan kyseisen piikin. Kuriton ja ottaa huippuja 160 nii kyllä mulla oikealla pärrällä hävettäs ajaa 140 kaasupohjassa =D=D=D=D

        Kerran olen ajanut yli 140 mittarinopeutta. 140 - 160 mittarinopeuden kiihdytys kesti vajaa pari minuuttia. Gepsiä ei ollut mukana, mutta uskon todelllisen nopeuden olleen vähän yli 140.

        Olisi kiihtynyt vielä hitaasti, mutta kun ei tiennyt poliiseista niin ei viitsinyt riskeerata.

        160 km/h tienoilla jokainen lisäkilometri alkaa vaatia yhden hevosvoiman.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      130
      1295
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1175
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      24
      804
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      146
      783
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      726
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      713
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      149
      705
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      688
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      578
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      36
      541
    Aihe