Belkkari voitti taas

IPON MM-kullan

Belkkarit ovat lähes voittamattomia suojelulajeissa. Siksi niiden asema mm. poliisikoiramarkkinoilla kasvaa koko ajan. Erityisesti työlinjainen Malinois on todella luotettava ja suorituskykyinen palveluskoira. Olkaamme iloisia, että hyviäkin kasvatuslinjoja on vielä olemassa.

12

2021

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suhuh

Joo, ja edellisen kirjoittaja ei selvästi koskaan ole tutustunut lajiin, kouluttamiseen tai malinoisin ongelmiin pätkääkään. ;-)

• harmittaa

Mikä sua harmittaa? Ei kai sulla vain ole selkävaivainen ja pakoviettinen sakemanni velttoilemassa nurkassa. Siltä vähän haiskahtaa.

• suhuh
        harmittaa kirjoitti:

Mikä sua harmittaa? Ei kai sulla vain ole selkävaivainen ja pakoviettinen sakemanni velttoilemassa nurkassa. Siltä vähän haiskahtaa.

Ei ole, ei, mutta selkävaivainen ja pakoviettinen työlinjainen malikka kylläkin. Ihan hyvähän se on omia tsempata, mutta vähän realiteettia kuvioon mukaan, hei.

Jos voimaa tahtoo, niin malista sitä harvoin löytää. Taitaa olla muutaman hassun yksilön varassa tuo belggarin aggre ja voima...

Kyllä säkin vielä rotuumme tutustut, ja toteat, että ehkä olis kantsinu pitää pää kiinni ainakin muista roduista, kun oma tilanne ei ole yhtään sen parempi, vain erilainen.

• suhuh
        harmittaa kirjoitti:

Ehkä sä kuulutkin niihin pikkutyttöihin, jotka suureen ääneen ympäriinsä kailottelivat hiljattain käyttöominaisuuksista ja koiramateriaalista eräissä mestaruustason kisoissa... Kyllä malikkamiestä hävetti, ei mahda mittään.

Kannattaisi ehkä itse ensin edes yhdellä koiralla osallistua vähän korkeammalle, edes kolmoseen, ennenkuin alkaa pätemään katsomossa... Tai netissä...

• vielä lisää
        suhuh kirjoitti:

Ehkä sä kuulutkin niihin pikkutyttöihin, jotka suureen ääneen ympäriinsä kailottelivat hiljattain käyttöominaisuuksista ja koiramateriaalista eräissä mestaruustason kisoissa... Kyllä malikkamiestä hävetti, ei mahda mittään.

Kannattaisi ehkä itse ensin edes yhdellä koiralla osallistua vähän korkeammalle, edes kolmoseen, ennenkuin alkaa pätemään katsomossa... Tai netissä...

Tarvitsemme tietoa. Onko Arttu ihan paska mopo?

• suhuh
        vielä lisää kirjoitti:

Tarvitsemme tietoa. Onko Arttu ihan paska mopo?

Tuttu koira, mutta harvoinpa sitä rotua yhden yksilön perusteella arvioidaan - suuntaan tai toiseen.

Vai sellaiseenko sinun kommenttisi perustuvatkin?

• vielä olemassa
        suhuh kirjoitti:

Tuttu koira, mutta harvoinpa sitä rotua yhden yksilön perusteella arvioidaan - suuntaan tai toiseen.

Vai sellaiseenko sinun kommenttisi perustuvatkin?

Niin. Hyviäkin linjoja olemassa, siis sellaisia joista on huomattavan suuri todennäköisyys saada kunnon koira. Mutta kyllähän niitä tyhjänlouskattajiakin on. Kuten lukutaidottomia ihmisiäkin.

• Nimetön

belkkarit ovat fiksuja ne on mun lempikoiria haluaisin groenendaelin tai malionin

• Malioni

Tää kyllä kruunasi kaiken... Mäkin tahdon malionin, mikä se muuten on?

• kaikkienlajienasiantuntia
        Malioni kirjoitti:

Tää kyllä kruunasi kaiken... Mäkin tahdon malionin, mikä se muuten on?

Malioni on Melonin jalostetumpi muoto;-)

• mali+saku

Meillä kotona malikka ja lisäksi työkoirana saku. Molemmat puruissa hyviä, erilaisia tietysti. Suomessa poliisi on kokeillut malikkaa monien muiden joukossa työkoirana ja siltikin suurin osa on sakuja. Ongelma on suurimmalta osin siinä, että suomesta on vaikea löytää hyvää materiaalia, muutamia huippuja tietenkin lukuunottamatta. Sakuissa kasvattajia on enemmän ja materiaalia ihan laidasta laitaan.

Mainittakoon vielä, että pv on kokeillut jopa koirasutta virkatehtäviin. Ei sekään onnistunut ei.

• mitä tarkoitat

Vai kokeillut. Malikkahan on kansainvälisesti erittäin yleinen(monissa maissa jo yleisin) ja asemansa vakiinnuttanut työkoirarotu. Ei niitä enää kokeilla, vaan etsitään sopivia pentueita ja yksilöitä. Malikoista työkykyisen koiran löytää jo paljon helpommin kuin sakemanneista. Sakemannithan eivät läheskään aina tositilanteissa halua tehdä töitä. Normaali Malikka tekee sitä mitä käsketään, joskus vähän enemmänkin. Malikkakasvatus on vihdoin siirtynyt Suomessakin työkoirapainotteiseksi. Näytelylinjaisista ei työkoiramateriaalia löydy. Onneksi niitä ei enää juurikaan ihmisten kiusaksi tehdä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4201
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      499
      2334
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1851
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1474
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      158
      1446
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1234
    7. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106
      737
    8. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      724
    9. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      711
    10. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      681
    Aihe