Millainen skootteri

kahdelle sopiva?

Vaimon kanssa päätettiin vielä syksyn aikana hankkia min.125cm3 skootteri. Onko ehdotuksia, mikä on sopiva malli meidän pituisille (185 ja 178cm)? Pitäisi vielä pystyä maantielläkin liikenteen vauhdissa ajelemaan.

44

21411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turust

      sanoisin 125cc olevan hieman hieman ahdas kahdelle. Suosittelisin kummallekin omaa 125cc tai yhtä vähintäin 250cc niin alkaa tehot ja tila riittämään.

      Yhtä ihmistä oma Qingqini kuljettaa aivan mukavasti. Pidempi matka kahdella aikuisella tulee tukalaksi.

      Turust

      • Pazi

        Vähintään 200-250cc Skootteria jos on paljon meinaatte ajella 2 päällä varsinkin jos on ajoa 100Km/h rajoikusella ettei autot tule oikealta ja vasemmalta ohi.
        Pikku teillä pärjää vähemmälläkin teholla.
        Kannattaa käydä koeajolla kahdestaan niin sithän sen näkee että miten mahdutte kyytiin/riittääkö tehot teidän tarpeisiinne.


      • skootterifani

        Jos tarve on vain kaupunkicruisailuun niin 125 pärjää, mutta jos vähänkin matka pitenee ja tavaraa pitää olla suosittelen samoin , kummallekin oma 125 tai sitte miniminä 250 stä
        2 kpl 125 maksaa saman verran kuin 1kpl 250
        mutta kun kummallekin omansa on helpompi ja itsenäisempi ajella , tietysti on sitte tupla vakuutukset ja paikat missä niitä pitää jollei asu omakotitalossa tai rivarissa, myös huoltohommapaikka täytyy olla selvillä sitte vaan ajoa. Tänään taas päivällä cruisailemassa mutta illalla kun jäätyy tienpinta niin visusti talliin. Muistakaa kunnon vaatetus


      • skootterifani

        125 ei pärjää kaksi päällä matkaosuuksilla, vaikka olisi ns länsiskootteri. Liikennevirta vaatii nopeusrajoituksen mukaisia nopeuksia niin ylämäessä kuin kaksi päällä, turvallista matkaa
        kaikille.


    • vähintään

      250 cm3. Tosin menoon vaikuttaa enemmän painot kuin pituus, meillä painot on reilu 90kg ja rapiat 60 kg. Itse ajelen pääasiassa yksin 250 cm3 Burgmanilla, mutta jos vaimo olisi usein kyydissä, olisin jo vaihtanut 400 cm3:een. Sellaisen voisin tosin hommata muutenkin, jos pääkaupunkiseudulla olisi alle 8000 km ajettua, jolloin oma 10.000 km ajettu olisi vapaana.

      • kahdelle sopiva

        Mahtuuko 250-burgmaniin meidän mittaiset puutumatta istumaan? Kerro jokatapauksessa mikäli nykyisestä Suizastasi luovut!


      • vähintään 250 cm3
        kahdelle sopiva kirjoitti:

        Mahtuuko 250-burgmaniin meidän mittaiset puutumatta istumaan? Kerro jokatapauksessa mikäli nykyisestä Suizastasi luovut!

        Mahtuu, tässä on sama kori kuin 400 cm3. Meidän pituudet on 180cm ja 163cm eikä mulla kuskina ole ollut ahdasta jaloille.


      • vähintään 250
        kahdelle sopiva kirjoitti:

        Mahtuuko 250-burgmaniin meidän mittaiset puutumatta istumaan? Kerro jokatapauksessa mikäli nykyisestä Suizastasi luovut!

        Jos pyörä vielä kiinnostaa, niin voitte tulla katsomaan. Vm. on 2000 ja kilsoja 10500. Itse harkitsen isompaa. Määräaikaishuollot tehty alan liikkeessä. Pyörä Espoossa. Yhteys osoitteeseen:
        [email protected]


    • drftgyhuj

      Kun täällä ei 125 riitä yhdelle, saati kahdelle.

      kammasti nuo näyttävät menevän moposkoduilla kaksipäällä sen 70.

      Joten eikö 125 kuutioisia siis tehä täysitehoisina, tai mistä tökkii, ettei ne muka mne kuin 80, eli kymmen kilsaa kovemmin kuin mopoa

      • Pasi

        Suurempi koko ja massa tekee tehtävänsä.
        Esim. Piaggio X9 125 Manuskan mukaan tyhjä paino
        173Kg luvatut huiput 105Km/h tuohon kun pistetään tankki täyteen ja pari 70-80Kiloista päälle niin on siinä 125cc koneella tekemistä.
        Joku isompi mopo painaa varmaan alta 100kg siihen pari 50Kg 15 vuotiasta päälle niin ohan siinä ihan vissi ero.
        Ja tuon 70Km/h:n jälkeen vasta aletaan tarvitsemaan niintä tehoja.


      • ratkaisee
        Pasi kirjoitti:

        Suurempi koko ja massa tekee tehtävänsä.
        Esim. Piaggio X9 125 Manuskan mukaan tyhjä paino
        173Kg luvatut huiput 105Km/h tuohon kun pistetään tankki täyteen ja pari 70-80Kiloista päälle niin on siinä 125cc koneella tekemistä.
        Joku isompi mopo painaa varmaan alta 100kg siihen pari 50Kg 15 vuotiasta päälle niin ohan siinä ihan vissi ero.
        Ja tuon 70Km/h:n jälkeen vasta aletaan tarvitsemaan niintä tehoja.

        ,..ja kun aikoinani virittelin "jokkista" (jokamiesautoa),
        puhuttiin et 30kilon ylimääräinen paino vastaa yhtä hevosvoimaa =(0,7Kw)


    • maju

      Meillä mies on ajellut tämän kesän 125-kuutioisella, ja vaihtoi sen nyt isompaan, koska koki, ettei se riitä normaaliliikenteen vauhdissa edes 80km/h rajoituksilla. Kooltaankin se oli sen verran pieni, että autoilijat luulivat mopoksi ja ajelivat todella vaarallisesti ohi.
      Eilen hän oli sitten koeajolla tällä uutuudellaan, eikä yksikään auto yrittänyt taklata ojaan tai edes ohittaa. Eikä kyse ollut mistään kilvanajosta vaan ihan asenteesta.
      Joten kaksi päällä 125-kuutioinen lienee melko alamittainen jo ihan turvallisuussyistä, jos yhdenkään ajaessa eivät paukut riitä.

    • itsekin

      ..ostaa, tuollaisen Kiinalais valmistaman 125cm3 skootterin,
      mutta luovuin kun mietin niiden moottoritehoja ja myös pyörien kokoa,
      muuten olivat aivan siistejä, iskari/jousitus tuntui hieman "heppoiselta",
      tällaiselle melkein 100kiloiselle.

      Ja nyt odotan, josko noita isompia Kiinalais-skoottereita ilmestyy Suomeen myyntiin.

      On mielestäni oikein mielenkiintoinen tuo Linhai Yamaha Engine - 300cc
      (On siisti myös tuo 250cc yamaha engine scooter)

      L*W*H: 2110mm*1130mm*765mm
      Engine: Single Cylinder 4 stroke
      Displacement: 297cc

      Ja väri vaihtoehtoja on ainakin 4

      Tässä on toinen, on tosin renkaat vain 12"(mielestäni huono juttu)
      muuten kyllä menis ja koneessa olis tehoja, kait sen verran että vauhdin sais 100km/h ?..

      scooter/GB250T-4
      1 Engine Type 4-Stroke WATER Cooled
      2 Displacement 244cc
      3 Cylinders 1
      4 Cooling Liquid Cooled
      5 Max.Power 17.0HP/7000RPM(12Kw/7000Rpm)
      (sama skootteri kuin tuossa alapuolella oleva kuvakin)

      Ja ostopäätökseen tulee tietenkin vaikuttaan mikä on näiden hintataso Suomessa?

      • skootterifani piaggio x8

        kyllä tosoasiat pitää ottaa huomioon
        eurooppalaisissa ja japanilaisissa skoottereissa
        takuut ja varaosat pitää paikkansa, että niitä myös saa, sekä osat pysyy kiinni ilman ,että niitä tarttee joka 100 km jälkeen kiristellä.Lisäksi näissä on öljynsuodattimet, jotka suojaamat moottoreita, kiinalaisissa joutuu öljyt vaihtamaan joka 500km jälkeen, kun siellä ei näitä ole ja metallipalat kulkevat sylinterin seinämillä ja tiivisteissä.Toivon, että kiinan pyörätkin tulevat näissä asioissa pian perässä takuineen ja varaosineen, silloin se herättää myöskin kilpailua.Pienistä eroista se hinta muodostuu siksi kuitenkin suosittelen tunnettuja eurooppalaisia skootterimerkkejä.


      • Palstan lukija
        skootterifani piaggio x8 kirjoitti:

        kyllä tosoasiat pitää ottaa huomioon
        eurooppalaisissa ja japanilaisissa skoottereissa
        takuut ja varaosat pitää paikkansa, että niitä myös saa, sekä osat pysyy kiinni ilman ,että niitä tarttee joka 100 km jälkeen kiristellä.Lisäksi näissä on öljynsuodattimet, jotka suojaamat moottoreita, kiinalaisissa joutuu öljyt vaihtamaan joka 500km jälkeen, kun siellä ei näitä ole ja metallipalat kulkevat sylinterin seinämillä ja tiivisteissä.Toivon, että kiinan pyörätkin tulevat näissä asioissa pian perässä takuineen ja varaosineen, silloin se herättää myöskin kilpailua.Pienistä eroista se hinta muodostuu siksi kuitenkin suosittelen tunnettuja eurooppalaisia skootterimerkkejä.

        Voisitko kertoa missä ja minkälainen se "suodatin" on siinä x8:ssa ja mahdollisesti joku muukin eurooppalainen skootterimalli missä olisi sen "kuuluisan" öljyn poistopropun yhteydessä oleva sihdin lisäksi OIKEA suodatin.


      • Palstan lukija kirjoitti:

        Voisitko kertoa missä ja minkälainen se "suodatin" on siinä x8:ssa ja mahdollisesti joku muukin eurooppalainen skootterimalli missä olisi sen "kuuluisan" öljyn poistopropun yhteydessä oleva sihdin lisäksi OIKEA suodatin.

        Kyllä mielestäni X8:n suodatin on moottorin kyljessä ja Skoden oikealla puolen, siis toisella puolen kuin variaattori.Vaihdetaan ensimmäisen 1000 km:n jälkeen ja sitten 10000 km:n välein


      • skootterifani piaggio x8
        Palstan lukija kirjoitti:

        Voisitko kertoa missä ja minkälainen se "suodatin" on siinä x8:ssa ja mahdollisesti joku muukin eurooppalainen skootterimalli missä olisi sen "kuuluisan" öljyn poistopropun yhteydessä oleva sihdin lisäksi OIKEA suodatin.

        Et varmaankaan ole tutustunut eurooppalaisiin
        skoottereihin , annoin vain yhden esimerkin. Lisäksi toivon sinun tutustuvan myös esim derbi 150 merkkisiin joissa on myös erillinen suodatin.
        Lisäksi tulevat ongelmat ovat sähköissä virtalukossa, jarruletkuissa jne ja yleensä ongelmat tuppaavat kasautumaan kostealla ilmalla. Eikä varmaankaan ole kiva korjailla pyörää sadekelillä tienpäällä.
        Myönnän , että chinapyörät ovat nättejä päältä, mutta sisältä hiukan raakoja vielä.


      • skootterifani
        eetu52 kirjoitti:

        Kyllä mielestäni X8:n suodatin on moottorin kyljessä ja Skoden oikealla puolen, siis toisella puolen kuin variaattori.Vaihdetaan ensimmäisen 1000 km:n jälkeen ja sitten 10000 km:n välein

        Kyllä näin on , oikealla puolella ja ohjekirjankin mukaan ensimmäinen vaihto 1000km jälkeen ja sitte 10 000 jälkeen taas , kiitos vaan . Eilen ajoin ensi kerran tänä vuonna päiväsaikaan. Illalla ei uskalla kun on jäätä tiellä. Mutta kyllä ajaminen tuntu taas makeelta.


      • mopomummo
        skootterifani piaggio x8 kirjoitti:

        Et varmaankaan ole tutustunut eurooppalaisiin
        skoottereihin , annoin vain yhden esimerkin. Lisäksi toivon sinun tutustuvan myös esim derbi 150 merkkisiin joissa on myös erillinen suodatin.
        Lisäksi tulevat ongelmat ovat sähköissä virtalukossa, jarruletkuissa jne ja yleensä ongelmat tuppaavat kasautumaan kostealla ilmalla. Eikä varmaankaan ole kiva korjailla pyörää sadekelillä tienpäällä.
        Myönnän , että chinapyörät ovat nättejä päältä, mutta sisältä hiukan raakoja vielä.

        Kun en mistään löydä tietoa siitä miten paljon tai vähän on Aprilia Amico skootterin oikea ja sopiva bensan kulutus. Osin 9000 km ajetun pelin ja mielestäni 4,5 l/100 km on liikaa. Mitä teen, että kulutus laskee?


    • Fiero

      Itsellä oli Burgman 400:n ja sekin oli
      vielä aika laiska peli kahden aikuisen alla. Lisäksi etupää keveni liikaa kahden hengen kuormalla ja ohjauksesta tuli hutero. Ajoin Burgmanilla n. 16000 km ja vaihdoin sen Aprilia Atlantic 500:een, joka oli kaikin puolin selvästi parempi,myös kaksi päällä ajettaessa. Aprilialla ajoin 26000 km. Suosittelen !
      Nyt on kokeilussa 1100-kuutioinen moottoripyörä, mutta en ihmettelisi vaikka vielä joskus isoon (500->) skootteriin palaisin..

    • miki

      Hei. Olen 180 cm ja vaimo 162 cm. Tilat riittävät tosi hyvin omassani 250cc X8:ssa ja vielä kun on boxi perässä jossa noja niin meno on kuin matkapyörässä. Kuljetuskapasiteetiäkin on ruhtinaallisesti. Tosin satasen vaudissa ohitukset eivät ole mitään rakentinomaisia sukkulointteja mutta leppoiseen 80-100 kilsan matkavauhtiin pystyvä peli. Yksin ajaessani olen pari kertaa innostunut kinnaamaan sen mitä kulkee ja mittarin mukaan 140 kilsaa taittuu pienen odottelun jälkeen. 125-130 nappaa melko nopeasti yksin ajellessa, eli silloin ohitukset sujuvat mallikkaasti vielä satasen alueella. Mutta sanoisin että vähintään 500 kuutioinen saa alla olla jos matka-ajoa meinaat tehdä kaksin vähänkin pitempiä matkoja. Äläkä unohda kunnon ajovarusteita vaikka skootterilla ajatkin !

      • kysyn

        500 kuutioinen, jos 250 kuutioinenkin kulkee sen 100 km/h, ilman että vingutetaan viimeisiä, eihän sen kovempaa saa ajella.


      • kysyn kirjoitti:

        500 kuutioinen, jos 250 kuutioinenkin kulkee sen 100 km/h, ilman että vingutetaan viimeisiä, eihän sen kovempaa saa ajella.

        Muistaaksen moottoritiellä saa ajaa 120km/h eikä kuten mainitsit että satasta...
        Tokihan on kuljettajan omasta mieltymyksestä kiinni ajaako suurina sallitua voiko hitaammin...


      • kokemuksillani

        "Mutta sanoisin että vähintään 500 kuutioinen saa alla olla jos matka-ajoa meinaat tehdä kaksin vähänkin pitempiä matkoja."

        Olen tästä täysin samaa mieltä tuon kirjoittajan kanssa. Vaikka kokemusta ei niin hirmuisesti olekaan kertynyt, niin on kuitenkin kahdestaan Suomea kierretty vaimon kanssa. Alla on ollut uskollisesti 500 kuutioinen maxiskodu ja missään nimessä pienempää en ole kaivannut.

        Kaksi aikuista (minä 187cm ja vaimo 170cm) ja kahden matkatavarat maantiellä, niin kuutioista ei ole todellakaan mitään haittaa. Jos vilkkaamille teille joudut, niin turha on koittaa pitää 80 km/h tien tukkona jonon edetessä noin 100 km/h. Tämä 100 pitää pysyä lasissa ylämäissä ja vastatuulessa jne.. Muutoin matkanteosta häviää hauskuus yllättävän äkkiä.


      • miki
        kysyn kirjoitti:

        500 kuutioinen, jos 250 kuutioinenkin kulkee sen 100 km/h, ilman että vingutetaan viimeisiä, eihän sen kovempaa saa ajella.

        Ei saa eikä pidäkkään. Ihan oikeassa olet. 500cc:ssa kumminikin parempi vääntö ja teho. Kaksin 250cc matkatavart kyydissä... huh huh. Menee kyllä mutta en tiedä onko mukavaa. Pitkissä nousuissa ja ohituksissa ei koskaan ole liikaa tehoja alla. Paremmin pärjäät tehojen kanssa kuin tehottomuuden. Eihän sitä mennäkkään sen mitä kulkee vaan mikä on turvallista ja hmmm... mukavaa. Kaksipyöräisellä ajo, oli sitten skootteri tai moottoripyörä, on pitkälti fiilishommaa. Kukaan ei harrasta tätä järkisyistä kun sellaista syytä ei taida kovin äkkii keksii.
        Pääasia et on mukavaa ja pääsee moikkaamaan vastaantulevia :) Toivotaan pitkää ja lämmintä syksyä...


      • Nimetön
        miki kirjoitti:

        Ei saa eikä pidäkkään. Ihan oikeassa olet. 500cc:ssa kumminikin parempi vääntö ja teho. Kaksin 250cc matkatavart kyydissä... huh huh. Menee kyllä mutta en tiedä onko mukavaa. Pitkissä nousuissa ja ohituksissa ei koskaan ole liikaa tehoja alla. Paremmin pärjäät tehojen kanssa kuin tehottomuuden. Eihän sitä mennäkkään sen mitä kulkee vaan mikä on turvallista ja hmmm... mukavaa. Kaksipyöräisellä ajo, oli sitten skootteri tai moottoripyörä, on pitkälti fiilishommaa. Kukaan ei harrasta tätä järkisyistä kun sellaista syytä ei taida kovin äkkii keksii.
        Pääasia et on mukavaa ja pääsee moikkaamaan vastaantulevia :) Toivotaan pitkää ja lämmintä syksyä...

        Bensan kulutus. Työmatka 40Km suuntaansa auto vie sen vajaa 8L/100km ja X9 sen vajaa 4L/100Km.
        Sen lisäksi X9sillä ajo on paljon mukavampaa....


      • moiseen
        kysyn kirjoitti:

        500 kuutioinen, jos 250 kuutioinenkin kulkee sen 100 km/h, ilman että vingutetaan viimeisiä, eihän sen kovempaa saa ajella.

        "Miksi 500 kuutioinen, jos 250 kuutioinenkin kulkee sen 100 km/h, ilman että vingutetaan viimeisiä, eihän sen kovempaa saa ajella."

        Selitys lienee samankaltainen kuin automaailmassa. Kuinka harvassa ovatkaan ne autot, joiden huippunopeus Suomessa on 100 km/h tai vaikka kesällä 120 km/h? Tähänhän päästään, kun tavallisiin perheautoihin, joissa nyt on 1,8 ja 2,0 koneet vaihdetaan 1,2 kone. En usko, että monikaan kokee tuota tarkoituksenmukaiseksi. Ajomukavuus ei ole mielestäni samaa luokkaa.

        Voisin kuvitella perusteluksi vielä teknisen syyn. Isommalla pyörällä pystyy ajamaan matalammilla kierroksilla samaa vauhtia, joten moottori lienee pitkäikäisempi.

        Mutta eihän tässä yhtä oikeaa vastausta ole. Minä teen matkaa mieluummin 500:sella ja jos tarjolla olisi kohtuuhintainen 750:nen, niin olisin kiinnostunut. Joku toinen ajaa 250:llä ja on tyytyväinen, sehän taas ei ole ollenkaan minulta pois, joten ajakoon ja olkoon tyytyväinen. Sehän tässä pyöräilyssä on pääasia.


    • Ei mikään lälläripyörä

      Ostettiin vaimon kanssa 650-kuutioinen Burgman 20 Vespavuoden jälkeen. Tosi tyytyväisiä on oltu, riittävästi tavaraa mahtuu mukaan penkin alle ja takaboxiin eikä tehot lopu kesken millään tiellä ja tuulella. Matkaa on taitettu Eckeröstä Sodankylään... ensi kesänä Lofootit tähtäimessä.

      • kuluttaa

        1 päällä ja 2 päällä?
        Itse olen ajanut jo 7 kesää AN250:llä ja isompaa tekisi mieli. Ajot pääasiassa työmatkoja, 35km edestakaisin sekä lomilla mökin ympäristössä. Siksi kilsoja on alle 11000 km. Huollon kaveri oli sitä mieltä, että vaihdossa AN400:aan ei paljon kostu vaan kannattaa ottaa se 650.


    • On joo
    • matti risto

      hei joko olet ehtinyt ostaa isomman skootterin kävin utelijaisuutta katsomassa ja koeajamassa Innovatorin 125cc ilmajäähdytteinen ja 250cc vesijäähdytteinen pitkä malli aivan upeita tuotteita itse olen 196cm pitkä jalat mahtuivat hyvin eteen.250cc on todella tykki kokeilimme myös kahdestaan ajaa tasapainoinen ja kiihtyi todella hyvin 150cc on tietty laiskempi kuin 250cc mutta kyllä tällä pienemmälläkin ajelee
      itse ole hankkimassa isompaa skootteria nyt ajan Innovatorin MTX-2 50cc skootterilla että sillei

    • skootterifani

      Pituudella ei mielestäni ole niin paljon merkitystä , nimittäin suosittelelen mieluummin vähintäin tunnin ajon jälkeen pientä paussia ja jaloittelua niin skootteristeille kuin autoilijoillekin. Tottakai jalat väsyvät jos niitä pitää tunnin samassa asennossa. Mieluummin ajan itse turvallisesti ja muita huomioon ottaen.
      sekä muistaen kunnon ajovarusteet. huom pitkät matkat. Kaupunkicruisailussa pärjää hieman pienemmälläkin, mutta kaatumiset tai kolari täytyy aina ottaa huomioon. Turvallista matkaa

    • oisko

      jollakin käytettyä 15000-20000 ajettua 125 x8asia
      jonka sais noin 3000 eurolla.

    • seppo_setä

      riippuu paljo teillä on rahaa? jos löytyy ostakaa aprilian 650CC nii varmaan kulkee liikenteen mukana ellei kovempaakin

    • myyjä99

      Moi

      Joko olette skootterin ostanu? Minä suosittelisin Aprilia Atlantic 250cc. Mukava ajettava ja liikkuu kivasti.

      Jos ette ole vielä ostanut skootteria, niin voisin myydä oman Atlanticin teille 4000e jolla on ajettu reilu 6000km.


      jos kiinnostaa, ota yhteyttä

    • Burgmann

      Moi,
      hakulistalasi on näköjään ns. maxiscootterit?.

      Tarjolla on "nykyisellään" muutama italiaanoversio ja jo vakiintuneet japsit.

      Piaggio/Aprilialta löytyy nykyisellään melkoisia menijöitä ns. kaupunki-/taajamakäyttöä ajatellen - > kategorian yläasteelta löytyy vähän turhankin tehokkaita vehkeitä.

      Japsit ovat taas "sunnittelupohjaisesti" tuottaneet matka-ajoon soveltuvimmat vermeeet / ja näin sen vaan on!.

      Kaupunki/taajama-ajoon suosittelen Aprilian/Piaggion/Vespan 250:ä.

      Pitkälle matkalle ja satunnaiseen taajama-ajoon parhaimmat tuotteet löytyy Japsien tuotelistoilta.

      Tv,
      Burgmann

      Itse olenajellut Burg4:lla parisen tuhatta kilometriä (ns. kyykkypyörästä siirryttyäni) ja tullen vannomaan maxien nimeen edelleenkin?.

    • kyllä kulkee

      Yamaha X-Max 250i, on hyvä peli suosittelen.

      • XMAX Porista

        Mulla on sama peli. Ostin toukokuussa -12 ja olen huristellut sillä jo 4000 km. Tykkään tosi paljon !


    • 32000 km

      Yamaha Tmax, paha löytää parempaa yksin tai kaksin

    • T-Max oli

      T.Max ylihintainen, isoruokainen, autoista tosipahat pyörteet, jousitusta ei voi säätää takana liian kova, satasen vauhti on liikaa, nutkkaajossa mukava

      • matias

        Mulla Suzuki Burkman AN400 ja ihan riittävä , kaks päällä laukkuineen yms maantielläkin voi ajella muun liikenteen tahtiin ja vähän ylikin jos haluaa, ei jää jalkoihin ja on kaupungissakin ihan näppärä.


    • Gilera?

      Gilera GP1 on aika kova laitos, varmasti hyvä ajaa kaks päällä eikä tehot lopu kesken, ja saa suht edukkaasti. 0-100 5 sec ja huippunopeus tuo 200 km/h riittää varmasti

      • gilera?

        tuo 250 cc Yamaha on aikas rupuinen ajaa 2 päällä.... saat moottoritiellä vinguttaa oikein olan takaa. Oma 2 tahtinen 180 cc gilera runner vie tommosta peliä


    • Anonyymi

      Huomioikaa, että Skootteri on lälläripyörä ja moottoripyörä on moottoripyörä!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3387
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2035
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1678
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1583
    5. 80
      1135
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      996
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      122
      926
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      855
    Aihe