Olkitalo

vaihteeksi

5

1142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietäjätekijä

      Onhan näitä!
      Asuntomessuillakin nähty!
      Ja joku arkkitehtiopiskelijakin tehnyt, jotenkin ikäänkuin puukehyksiin!

      Tässä projektissa ihmetyttää Peltikatto!
      Eikös olkitalossa pidä olla myös Olkikatto?

      Nyt, ennenkuin joku höyrähtää ja yli-innostuu asiasta, kerrottakoon, että rappaus neljä kertaa tehtynä maksaa yhtä paljon kuin varsinainen (kunnollinen) ulkoseinä eli n. 100 euroa/m".

      Sitäpaitsi vaikka talon seinien rungon eristeen saisi ilmaiseksi, ei säästöä kerry edes kymmntä 10%:a rakennuskustannuksista. Olkipaaliseinä lie noin puoli metriä paksu, nykyrakenteilla päästään alle 0,2 metrin; mitenkähän rakennat olkipaaleista, jos. rak oikeus tontilla on vain 200 m2?

      • oikeus..

        Rakennusoikeudelliseen kerrosalaan lasketaan seinistä vain 25 cm. Joten seinät voi olla vaikka metrin paksuiset.


      • pläts
        oikeus.. kirjoitti:

        Rakennusoikeudelliseen kerrosalaan lasketaan seinistä vain 25 cm. Joten seinät voi olla vaikka metrin paksuiset.

        Niin, että kannattaisikohan näillä tiedoin olla vaan pelkkä tekijä, ja haalia sitä tietoa esimerkiksi muilta tietäjiltä.


      • Tietäjätekijä
        oikeus.. kirjoitti:

        Rakennusoikeudelliseen kerrosalaan lasketaan seinistä vain 25 cm. Joten seinät voi olla vaikka metrin paksuiset.

        ... mutta kun ikäänkuin esimerkiksi tuossa naapurissa on kaupungin tontteja, pinta-ala 360 m2, nyt jo oikein rakennettuna.
        Siis tontin! AA I 3/4. Metrin paksuisella seinällä saa tärvättyä tontistaan noin 40 m2; n.10%.

        Tyypilliseen tapaa.. (n) (si) tartuit taas lillukanvarsiin!

        Oliko Sinulla jotain uutta faktaa olkipaalirakentamisen edistämiseksi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hämmentää vieläkin mies yksi juttu

      Voitko kertoa oliko ne sun tunteet tosiaan vain kaverillisia? Miksi sitten olin huomaavinani jotain aivan muuta sun kats
      Ikävä
      92
      1597
    2. Mitä mietteitä herää ujoudesta?

      Eli onko ujous luonteenpiirre? Onko se hyvä vai huono ominaisuus? Miten itse olette kokeneet ujouden? Löytyykö palsta
      Ikävä
      264
      1458
    3. Sano nyt edes se

      minkä värinen auto mulla on? Kaivatullasi?
      Ikävä
      114
      1346
    4. Voidaanko nainen tavata lähiaikoina?

      Ja imutellaan toisiamme oikein ajan kanssa.
      Ikävä
      64
      1270
    5. Miksi Intiasta ei kerrota totuuksia Suomessa.

      Perhe tuttuni on Intialainen. Hän kertoo juttuja Intiasta, slummeista kaupungeissa. Syrjäseutujen ongelmista. Suomessa o
      Maailman menoa
      320
      1142
    6. Luoja antoi

      Minulle tehtävän. Tehtävään kuuluu opettaa nainen rakastumaan ja tuntemaan aitoja ja syviä tunteita. Kaikki muu kanssa
      Ikävä
      49
      993
    7. Nainen, onhan tämä niin väärin

      mutta olen rakastunut. Tunnut niin oikealta. Voisiko olla, että tunteeni tekevät tepposen?
      Ikävä
      44
      933
    8. GALLUP: Kuka voittaa Farmi Suomi -kisan: Linnea Vihonen, Sami Jauhojärvi vai Veeti Kallio?

      Kuka voittaa Farmi Suomi -kisan: Linnea, Sami vai Veeti? Farmi-finaali on edessä torstaina. Linnea Vihonen sai tuhansi
      Tv-sarjat
      35
      849
    9. Onko se nainen

      Ikävä tietää että kukaan toinen mies ei osaa käsitellä sinua oikein ja pääsee samalle aaltopituudelle. Vain yksi pystyy
      Ikävä
      44
      829
    10. En voi ymmärtää

      kuinka sekaisin sinusta menin. Elämä oli asettunut jo uomiinsa enkä uskonut minkään siihen vaikuttavan. Väärässä olin: n
      Ikävä
      18
      779
    Aihe