http://www.mm.helsinki.fi/ainejarj/sampsa/lehti/399/olkitalo.html
Olkitalo
5
1485
Vastaukset
- Tietäjätekijä
Onhan näitä!
Asuntomessuillakin nähty!
Ja joku arkkitehtiopiskelijakin tehnyt, jotenkin ikäänkuin puukehyksiin!
Tässä projektissa ihmetyttää Peltikatto!
Eikös olkitalossa pidä olla myös Olkikatto?
Nyt, ennenkuin joku höyrähtää ja yli-innostuu asiasta, kerrottakoon, että rappaus neljä kertaa tehtynä maksaa yhtä paljon kuin varsinainen (kunnollinen) ulkoseinä eli n. 100 euroa/m".
Sitäpaitsi vaikka talon seinien rungon eristeen saisi ilmaiseksi, ei säästöä kerry edes kymmntä 10%:a rakennuskustannuksista. Olkipaaliseinä lie noin puoli metriä paksu, nykyrakenteilla päästään alle 0,2 metrin; mitenkähän rakennat olkipaaleista, jos. rak oikeus tontilla on vain 200 m2?- oikeus..
Rakennusoikeudelliseen kerrosalaan lasketaan seinistä vain 25 cm. Joten seinät voi olla vaikka metrin paksuiset.
- pläts
oikeus.. kirjoitti:
Rakennusoikeudelliseen kerrosalaan lasketaan seinistä vain 25 cm. Joten seinät voi olla vaikka metrin paksuiset.
Niin, että kannattaisikohan näillä tiedoin olla vaan pelkkä tekijä, ja haalia sitä tietoa esimerkiksi muilta tietäjiltä.
- Tietäjätekijä
oikeus.. kirjoitti:
Rakennusoikeudelliseen kerrosalaan lasketaan seinistä vain 25 cm. Joten seinät voi olla vaikka metrin paksuiset.
... mutta kun ikäänkuin esimerkiksi tuossa naapurissa on kaupungin tontteja, pinta-ala 360 m2, nyt jo oikein rakennettuna.
Siis tontin! AA I 3/4. Metrin paksuisella seinällä saa tärvättyä tontistaan noin 40 m2; n.10%.
Tyypilliseen tapaa.. (n) (si) tartuit taas lillukanvarsiin!
Oliko Sinulla jotain uutta faktaa olkipaalirakentamisen edistämiseksi?
http://iso-orvokkiniitty.fi/ Tässä uusia tietoja olkirakentamisesta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa283939- 43845
- 33631
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html144610- 38587
- 52551
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528518Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44501- 106477