Olkitalo

vaihteeksi

5

1485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietäjätekijä

      Onhan näitä!
      Asuntomessuillakin nähty!
      Ja joku arkkitehtiopiskelijakin tehnyt, jotenkin ikäänkuin puukehyksiin!

      Tässä projektissa ihmetyttää Peltikatto!
      Eikös olkitalossa pidä olla myös Olkikatto?

      Nyt, ennenkuin joku höyrähtää ja yli-innostuu asiasta, kerrottakoon, että rappaus neljä kertaa tehtynä maksaa yhtä paljon kuin varsinainen (kunnollinen) ulkoseinä eli n. 100 euroa/m".

      Sitäpaitsi vaikka talon seinien rungon eristeen saisi ilmaiseksi, ei säästöä kerry edes kymmntä 10%:a rakennuskustannuksista. Olkipaaliseinä lie noin puoli metriä paksu, nykyrakenteilla päästään alle 0,2 metrin; mitenkähän rakennat olkipaaleista, jos. rak oikeus tontilla on vain 200 m2?

      • oikeus..

        Rakennusoikeudelliseen kerrosalaan lasketaan seinistä vain 25 cm. Joten seinät voi olla vaikka metrin paksuiset.


      • pläts
        oikeus.. kirjoitti:

        Rakennusoikeudelliseen kerrosalaan lasketaan seinistä vain 25 cm. Joten seinät voi olla vaikka metrin paksuiset.

        Niin, että kannattaisikohan näillä tiedoin olla vaan pelkkä tekijä, ja haalia sitä tietoa esimerkiksi muilta tietäjiltä.


      • Tietäjätekijä
        oikeus.. kirjoitti:

        Rakennusoikeudelliseen kerrosalaan lasketaan seinistä vain 25 cm. Joten seinät voi olla vaikka metrin paksuiset.

        ... mutta kun ikäänkuin esimerkiksi tuossa naapurissa on kaupungin tontteja, pinta-ala 360 m2, nyt jo oikein rakennettuna.
        Siis tontin! AA I 3/4. Metrin paksuisella seinällä saa tärvättyä tontistaan noin 40 m2; n.10%.

        Tyypilliseen tapaa.. (n) (si) tartuit taas lillukanvarsiin!

        Oliko Sinulla jotain uutta faktaa olkipaalirakentamisen edistämiseksi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      141
      1359
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      966
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      855
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      641
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      633
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      597
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      498
    Aihe