http://www.mm.helsinki.fi/ainejarj/sampsa/lehti/399/olkitalo.html
Olkitalo
5
1343
Vastaukset
- Tietäjätekijä
Onhan näitä!
Asuntomessuillakin nähty!
Ja joku arkkitehtiopiskelijakin tehnyt, jotenkin ikäänkuin puukehyksiin!
Tässä projektissa ihmetyttää Peltikatto!
Eikös olkitalossa pidä olla myös Olkikatto?
Nyt, ennenkuin joku höyrähtää ja yli-innostuu asiasta, kerrottakoon, että rappaus neljä kertaa tehtynä maksaa yhtä paljon kuin varsinainen (kunnollinen) ulkoseinä eli n. 100 euroa/m".
Sitäpaitsi vaikka talon seinien rungon eristeen saisi ilmaiseksi, ei säästöä kerry edes kymmntä 10%:a rakennuskustannuksista. Olkipaaliseinä lie noin puoli metriä paksu, nykyrakenteilla päästään alle 0,2 metrin; mitenkähän rakennat olkipaaleista, jos. rak oikeus tontilla on vain 200 m2?- oikeus..
Rakennusoikeudelliseen kerrosalaan lasketaan seinistä vain 25 cm. Joten seinät voi olla vaikka metrin paksuiset.
- pläts
oikeus.. kirjoitti:
Rakennusoikeudelliseen kerrosalaan lasketaan seinistä vain 25 cm. Joten seinät voi olla vaikka metrin paksuiset.
Niin, että kannattaisikohan näillä tiedoin olla vaan pelkkä tekijä, ja haalia sitä tietoa esimerkiksi muilta tietäjiltä.
- Tietäjätekijä
oikeus.. kirjoitti:
... mutta kun ikäänkuin esimerkiksi tuossa naapurissa on kaupungin tontteja, pinta-ala 360 m2, nyt jo oikein rakennettuna.
Siis tontin! AA I 3/4. Metrin paksuisella seinällä saa tärvättyä tontistaan noin 40 m2; n.10%.
Tyypilliseen tapaa.. (n) (si) tartuit taas lillukanvarsiin!
Oliko Sinulla jotain uutta faktaa olkipaalirakentamisen edistämiseksi?
http://iso-orvokkiniitty.fi/ Tässä uusia tietoja olkirakentamisesta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848495
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264598- 504158
- 573669
- 513156
- 502920
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262626- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292066