yksin kotona?

homomörkö

vanhemmat lähtee risteilylle pikkuveljen kanssa ja on poissa 2 yötä. haluaisin jäädä kotiin, mutta äiti ei anna... se sanoo ettei kukaan 14 vuotias oo yksin kotona ees yhtä yötä ja on laitonta jättää alle 18v yksin kotiin. (vaikka itekkin varmaan tietää ettei noi pidä paikkaansa) En oo koskaan saanu jäädä yksin kotiin edes päiväksi! naapurustossa ei asu mitään pedariraiskaajamurhaajia vaan pelkkiä täydellsiä lapsiperheitä.. en vaan tajuu miks en voisi jäädä kotiin. :( Ootteko te ollu pitkään yksin kotona ja minkä ikäsenä?

15

1808

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • God

      Miks sun pitäs saada jäädä yksin kotiin, bileiden takia?

    • Minäh..

      13 vuotiaana olin kerran neljä yötä yksin kotona. Nyt olen 17 ja olin kesäkuussa kaksi viikkoa yksin kotona, kun vanhemmat lähti mökille, ja itseä ei huvittanut lähteä mukaan.

    • ihan

      Vanhempasi ovat oikeassa, he ovat vastuussa sinusta ja kerkeät todellakin myöhemmin olla yötä yksin. 14v onvielä liian nuori..vaikka sinusta tuntuukin että olet jo melkein aikuinen. Kunnes jonakin päivänä vanhempana he laskevat sinut olemaan yksin kotona, voit siihen asti 'aikuistua lisää' ja näyttää heille, että olet luottamuksen arvoinen. Näin heidän on sitten joskus helpompaa jättää sinut yksin yöksi, joutuvathan he sen tekemään joskus kuitenkin. Mutta odottele rauhassa. Ajattele niin, että he rakastavat ja välittävät sinusta!

    • Collarforfun

      Olen ollut yksin kotona siitä 3. luokkalaisesta lähtien... Eipä siinä mitään erikoista. Siis päiviä. Öitä varmaan vitoselta eteenpäin :) Hyvin olen pärjännyt. Yläasteella olin kaverin mökillä jo öitä poissa jne. Sama kotona olen ollut viikon yksin (tai noh kavereiden kanssa) jostain 12-13-vuotiaasta.

    • ...laki....

      ...sano, että lapsen kotiin yksin jättäminen enintään 2 päiväksi, on lapsen hyljintää?

    • jee jee

      ihan yksin yötä kotona,mut vanhempien siskojen kans oon ollu parikin yötä,ehkä jostain 10-vuotiaasta asti :) No eihän meijänkään äiti varmaan haluis mua ainakaan 2 yöks jättää ihan yksin...ainakaan jos se jonnekki laivalle lähtis...Mut tänään saan kai vihdoin jäädä yheks yöks yksin kotiin :) ku äiti menee yövuoroon ja siskot jonnekkin :D Mä oon nyt 15v,niin et jo oli aikakin :D

    • him_tyttö_95

      mä khyllä oon ollu yhen päivän kun mutsin ja faijan piti käydä rovaniemellä

    • jep.....

      se oli riemukas ilta :D

    • heiterve

      mulla on just niin päin että jätetään yksin kotiin vaikka en haluis. ja oon viistoista. nytki ne lähtee kuukauden päästä viikoks ulkomaille ja minut jätetään kotiin. tiiätkö, ei se oo niin herkkua olla itekseen. mut jos haluut oikeesti joskus olla yksin niin sano vaikka että lähtevät jonnekki ulos tai jotain että haluisit vaan vähä koittaa ns. itsenäistyä ja oppia olemaan yksinki. :)

    • lilla_systeri

      no joo, voihan olla että tämäkin oli kiellettyä, mutta mä olen nyt 13, ja olen ollut yhteensä kolme yötä yksin kotona. ensimmäisen kerran olin noin kymmenenvuotiaana yksin, kun äitini lähti kavereidensa kanssa ulos.
      (vanhempani ovat eronneet, isä asuu kilometrien päässä)
      toisen kerran yksitoistavuotiaana jäin kotiin parikuisen koiranpennun kanssa ja valvoinkin siksi melkein kokoajan viemään koiraa ulos.
      viimeisen kerran yövyin kotona yksin nyt kolmetoista vuotiaana äitini työmatkan vuoksi.

      ihan hyvin nää mun yöt on yksin mennyt, että mikset sitten sä, nimimerkki homomörkö, pystyis yöpyy yksin? (tää oli vaan mun mielipiteeni..)

      • Nimetön

        mää olin 13 tai 14toista ku olin viikon yksin kotona. ja sitten kesäsin monestikki :)


      • jaa
        Nimetön kirjoitti:

        mää olin 13 tai 14toista ku olin viikon yksin kotona. ja sitten kesäsin monestikki :)

        oon ollu 13vnä 4vrk enintään kun porukat meni mökille ja sanoin että meen kamun mökille vaikka pidinkin sinä aikana bileet ja loppuaajan nautin vaan olostani ja polttelin


    • Anonyymi

      Määrä oon jääny mun sisarusten kanssa. Syötiin vaan karkkia ja katottiin lehvaa. Oltiin vaan 1yö

    • Anonyymi

      Olen Eurassa ja mun täti lähti .

      • Anonyymi

        No, mihin se täti lähti ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe