Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta hieman vajaa vuoden ja kieltämättä tuntuu jo aika toivottomalta. Tuossa kolme kuukautta sitten alkoi kummat alavatsa kivut. Tietenkin ensin ´luulin että nyt on tärpännyt, noh ei ollut. Kipu jatkui aivan käsittämättömänä ja aina välillä tuli aivan hirveitä vihlasuja.
Annoin näiden oireiden jatkua kaksi viikkoa kunnes menin lääkriin. Siellä sanottiin että ei mitää, mee vaa kotiin ja jos on vielä pitkään kipee ni uudestaan lääkäriin. Noh, kipu jatkui sitten vielä kuusi viikkoa (yhteensä nyt siis 8vk kipua) sillä tavalla että oli kokoajan kipeä ja aina välillä (n.kerran päivässä) tuli kauhea vihlaisu jolloin ei pystynyt edes liikumaan.
Menin uudesetaan lääkäriin ja taas se sama lääkäri sanoi että ei mitään vikaa. Teki jopa sitten sisätutkimuksen ja totesi vielä sen jälkeen että varmaan suolistossa jotain vikaa. Mutta ei sanonut mitään että mitä pitäisi tehdä, oli niinkuin ei kiinnostaisi lainkaan.
Siitä kahden päivän päästä menin yksityiselle. Sisätutkimuksen jälkeen lääkäri tokaisi, että erittäin paljon ja pahasti levinnyt kohtutulehdus! Sain siihen tietysti lääkkeet ja kotiin(?) Mutta eikös tätä kohtutulehdus, varsinkin kun on näin pitään saanut tehdä tuhojaan, niin yleensä aiheuta lapsettomuutta ja kohdunulkoisia ja tuon lapsettomuus riskin takia otetaan yleensä sairaalaan sisään, näin ainakin olen kuulult.
Lääkekuuri loppui viikko sitten. Ei mitään apua. Kipu on jatkunut aivan samanlaisena. Lääkäri minulla on perjantaina. Pelottaa vaan todella paljon. Voiko tämä tosiaan auheuttaa lapsettomuutta, entä sitä kohdunkaulan syöpää? Onko jollakin tästä jotain tietoa.
Ja siitäkin että mistä tälläinen tulehdus voi tulla. Netissä sanotaan että useimmiten tulee sukupuolitaudista, mutta niitä minulla ei ollut. Ne testattiin heti pois alta.
Sitäkin tässä ajattelen, että kun ensimmäisen kerran menin lääkäriin ja lääkäri sanoi että vikaa ei ole ja jos on niin jotain suolistossa, niin sanoin vielä että tiedän että kohdussa on jotain. Tunsin sen kokoajan ja tiesin, olin siitä varma. Mutta lääkäri ei uskonut, ei edes toisella kerralla.
Pelottaa että jos tämän lääkärin vihreen takia menetän sen viimeisenkin mahdollisuuden saada lapsia. En oikein tiedä nyt mistään mitään. Olisi ihanaa jos täällä olisi jotain kohtalotovereita tai jotain jotka osaisivat neuvoa minua asisassa..
Kiitos kaikille jotka tämän lukivat.
kohtutulehdus
5
1734
Vastaukset
- xxxxx
kävit siis arvatenkin ekat kerrat terv.keskuksessa tai siis Arvauskeskuksessa.Oikeesti jos jotain on mennyt pieleen sun kohdussa on se kyl lääkäreiden vika kun eivät ensin kunnolla tutkineet ja eivät sinua kuunnelleet.Siis hoitovirheestä sit heti valitus eteenpäin.Vaikka mitään ei olisikaan pielessä voit siltikin tehdä valituksen et mitään menetä siinä.Terv.keskus lääkärit ovat kyl aika P.....stä
Yleensä sinne mennessä pitää jo itsellä olla diagnoosi valmiina ja vain kysyä mitä mieltä lääkäri on asiasta.Kun menee täysin flunssan kourissa lääkäriin,hän kehtaa vielä kysyä että mikä vaivaa kun on ilmeisesti sokea/kuuro kun ei jo päältäpäin nää ja ei kuule köhimistä.Et jaksamista vaan sulle ja toivotaan et hyvin käy ja paranet kunnolla vaikeuksitta! - Honeywell
Minullakin on ollut kohtutulehdus. Todettiin jo 17-vuotiaana, ennen kuin olin ollut minkäänlaisissa seksuaalisissa tekemisissä (ei siis välttämättä tartu seksistä). Onneksi menin heti yksityiselle ja sain oikean diagnoosin. Söin kaksi lääkekuuria, joista jälkimmäinen auttoi. Ensimmäinen oli aivan lumetta. Toisen lääkekuurin jälkeen kivut jatkuivat vielä jonkin aikaa, mutta lopulta hävisivät. Mutta minuakaan ei otettu sisään sairaalaan, vaan sain hoidella sairauttani kotona.
Tämän jälkeen olen epäillyt saaneeni tulehduksen parikin kertaa uudelleen ja mennyt "arvauskeskukseen", mutta minutkin on suurin piirtein naurettu ulos ja annettu penisilliinit kouraan. Ovatpa minullekin sanoneet, että suolistossa on vikaa (tosin ei ole, koska sekin tutkittiin).
Itse epäilin kanssa omaa hedelmällisyyttäni, mutta nyt 8 vuoden jälkeen tulehduksesta odotan esikoistani onnellisena. Tosin raskaus on vasta alussa ja pelkään, että jos se keskeytyy minulla olleen tulehduksen takia (jos se on tehnyt jotain pysyviä vaurioita). Joskus aikaisemmin lääkäri epäili, että minulla olisi saattanut munatorvet tukkeutua tulehduksen takia, mutta onneksi näin ei käynyt.
Joten, ei muuta kuin toivotaan paranemista ja että teilläkin testi tulevaisuudessa näyttäisi plussaa! - Mie vaan
Tosta sun kohtutulehduksesta. Mun äidillä oli aikoinaan paha kohtutulehdus n.20 vuotiaana, en ollut silloin syntynyt. Tutkivat äitin ja totesivat ettei tule enää koskaan samaan lapsia, koska tulehdus levinnyt munasarjoihin asti. Noh, vuodet vierivät ja sitten kun äiti oli 32 vuotias tuli sellainen yllätys, että äiti tuli raskaaksi ja raskaus sujui hyvin. Sitten syntyi meikäläinen, tosin keskosena. Mutta tässä sitä nyt ollaan täysin terveenä ja äiti ollut mielissään kun lykästi vaikkakin vahingossa.
Että ei heitetä kaikkea toivoa poikkeen, tärppi voi odottaa nurkan takana! Jaksamisia!- naisenalku21
minulla oli kans edellä mainittu sairaus tuossa uudenvuoden tienoilla...sitä ennen olin tuossa marras-joulukuun aikana ihan sairaalassa yötä,lääkäri epäili ensin umpparia ja olin vrk:n leikkaus valmiudessa..mutta ei ne silloin mitään löytänyt vaikka kaikki paikat tutkittiin.
sitten joulun jälkeen alkoi ihmeellistä tiputtelu vuotoa,mahakivun ja närästyksen kera. ja menin uudestaan lääkäriin ja onnekseni lääkäri tajusi mistä oli kyse.sain aikas vahvat antibiootit ja olin uudenvuoden selvinpäin... heh.
tiedoksi teille joilla tätä vaivaa on, niin itsellä se johtuu siitä että olen perinyt rakkaalta äidiltäni taaksepäin kääntyvän kohdun,joten kun mulla on menkat kohtuni ei kykene tyhjentämään kaikkea kk:tis verta,vaan osa jää kohtuun ja näin tapahtuu tämä tulehtuminen..
itse olen saanut tulehduksen pysymään poissa sillä että olen syönyt tavallista 400mg. perus-särkylääkettä kuuriluontoisesti aina menkkojen aikaan...tämä estää siis tulehtumisen ja saa paremmin uskoakseni verenkin liikkumaan ulos kohdusta...välillä on joskus tyhjennysvuotoa kesken kierron,mutta pidän sitä hyvänä asiana..silloin paha tulee ulos ;) - utelias
naisenalku21 kirjoitti:
minulla oli kans edellä mainittu sairaus tuossa uudenvuoden tienoilla...sitä ennen olin tuossa marras-joulukuun aikana ihan sairaalassa yötä,lääkäri epäili ensin umpparia ja olin vrk:n leikkaus valmiudessa..mutta ei ne silloin mitään löytänyt vaikka kaikki paikat tutkittiin.
sitten joulun jälkeen alkoi ihmeellistä tiputtelu vuotoa,mahakivun ja närästyksen kera. ja menin uudestaan lääkäriin ja onnekseni lääkäri tajusi mistä oli kyse.sain aikas vahvat antibiootit ja olin uudenvuoden selvinpäin... heh.
tiedoksi teille joilla tätä vaivaa on, niin itsellä se johtuu siitä että olen perinyt rakkaalta äidiltäni taaksepäin kääntyvän kohdun,joten kun mulla on menkat kohtuni ei kykene tyhjentämään kaikkea kk:tis verta,vaan osa jää kohtuun ja näin tapahtuu tämä tulehtuminen..
itse olen saanut tulehduksen pysymään poissa sillä että olen syönyt tavallista 400mg. perus-särkylääkettä kuuriluontoisesti aina menkkojen aikaan...tämä estää siis tulehtumisen ja saa paremmin uskoakseni verenkin liikkumaan ulos kohdusta...välillä on joskus tyhjennysvuotoa kesken kierron,mutta pidän sitä hyvänä asiana..silloin paha tulee ulos ;)Kertoisitteko että miten tämä kohtutulehdus oireilee? Voiko kivut olla pieniä ja huomaamattomia vai tuleeko ne voimakkaina? Ettei se tulehdus voi tehdä tuhojaa piilevänä, jos kivut on ihan mitättömiä...? Rupesi ihan huolestuttamaan... :/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell322078Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.461695Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1101460Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1041196Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja104994Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.74924- 59825
Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗52769Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,26718Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd99699