kohtutulehdus

Mirsku

Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta hieman vajaa vuoden ja kieltämättä tuntuu jo aika toivottomalta. Tuossa kolme kuukautta sitten alkoi kummat alavatsa kivut. Tietenkin ensin ´luulin että nyt on tärpännyt, noh ei ollut. Kipu jatkui aivan käsittämättömänä ja aina välillä tuli aivan hirveitä vihlasuja.

Annoin näiden oireiden jatkua kaksi viikkoa kunnes menin lääkriin. Siellä sanottiin että ei mitää, mee vaa kotiin ja jos on vielä pitkään kipee ni uudestaan lääkäriin. Noh, kipu jatkui sitten vielä kuusi viikkoa (yhteensä nyt siis 8vk kipua) sillä tavalla että oli kokoajan kipeä ja aina välillä (n.kerran päivässä) tuli kauhea vihlaisu jolloin ei pystynyt edes liikumaan.

Menin uudesetaan lääkäriin ja taas se sama lääkäri sanoi että ei mitään vikaa. Teki jopa sitten sisätutkimuksen ja totesi vielä sen jälkeen että varmaan suolistossa jotain vikaa. Mutta ei sanonut mitään että mitä pitäisi tehdä, oli niinkuin ei kiinnostaisi lainkaan.

Siitä kahden päivän päästä menin yksityiselle. Sisätutkimuksen jälkeen lääkäri tokaisi, että erittäin paljon ja pahasti levinnyt kohtutulehdus! Sain siihen tietysti lääkkeet ja kotiin(?) Mutta eikös tätä kohtutulehdus, varsinkin kun on näin pitään saanut tehdä tuhojaan, niin yleensä aiheuta lapsettomuutta ja kohdunulkoisia ja tuon lapsettomuus riskin takia otetaan yleensä sairaalaan sisään, näin ainakin olen kuulult.

Lääkekuuri loppui viikko sitten. Ei mitään apua. Kipu on jatkunut aivan samanlaisena. Lääkäri minulla on perjantaina. Pelottaa vaan todella paljon. Voiko tämä tosiaan auheuttaa lapsettomuutta, entä sitä kohdunkaulan syöpää? Onko jollakin tästä jotain tietoa.

Ja siitäkin että mistä tälläinen tulehdus voi tulla. Netissä sanotaan että useimmiten tulee sukupuolitaudista, mutta niitä minulla ei ollut. Ne testattiin heti pois alta.

Sitäkin tässä ajattelen, että kun ensimmäisen kerran menin lääkäriin ja lääkäri sanoi että vikaa ei ole ja jos on niin jotain suolistossa, niin sanoin vielä että tiedän että kohdussa on jotain. Tunsin sen kokoajan ja tiesin, olin siitä varma. Mutta lääkäri ei uskonut, ei edes toisella kerralla.

Pelottaa että jos tämän lääkärin vihreen takia menetän sen viimeisenkin mahdollisuuden saada lapsia. En oikein tiedä nyt mistään mitään. Olisi ihanaa jos täällä olisi jotain kohtalotovereita tai jotain jotka osaisivat neuvoa minua asisassa..

Kiitos kaikille jotka tämän lukivat.

6

3524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ??????

mut onko pakko kirjoitta sama teksti tännekin?Mä luulen et suurin osa täällä olijoista kyllä lukee nää kaikki jutut kaikkien otsikoiden alta mikä vaan raskautta koskee.Ainakin minä teen niin,ja just jo luin juttusi tuolta vauvakuume puolelta.Kirjoita ennemmin jonnekin muulle vauvapalstalle niissä ehkä eri ihmiset pyörii ja voit saada paremmin vastauksia.

• lässyttää

Jos sinulle ei ollut mitään järkevää vastausta niin olisit pysynyt hiljaa. Helvetti, joku tarvitsee tukea niin joku tulee kitisemään jostain kirjoittelusta eri palstoille. Mitä sitten?!

AP_lle olen tosi pahoillani, itselläni ei ole omakohtaista kokemusta kohtutulehduksesta mutta minusta sun pitäisi saada lääkäri tilille siitä ettei, ajoissa ohjannut sinua hoitoon.
        Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin ja saatte sen kauan kaivatun lapsen ja tästä selviät vain säikähdyksellä((((voimia))))

• Mirsku

Joka kirjoittaa täysin samaa asiaa joka palstalle.. Hyvinä esimerkkeinä on esin Bumle ja muut vastaavat.. Ja aika harvassa tilanteessa vauvakuume ja lapsettomuus liittyvät kuitenkaan toisiinsa. Ja anteeksi nyt vain jos jotenkin sinua loukkasin, kun saman viestin peräti kahteen paikkaan kirjotin..

Voi huh huh, mitä väkeä täällä liikkuu :)

• MIELESTÄ
        Mirsku kirjoitti:

Joka kirjoittaa täysin samaa asiaa joka palstalle.. Hyvinä esimerkkeinä on esin Bumle ja muut vastaavat.. Ja aika harvassa tilanteessa vauvakuume ja lapsettomuus liittyvät kuitenkaan toisiinsa. Ja anteeksi nyt vain jos jotenkin sinua loukkasin, kun saman viestin peräti kahteen paikkaan kirjotin..

Voi huh huh, mitä väkeä täällä liikkuu :)

KANNATTAA JA TODELLAKIN SAA KIRJOTTAA NIIN MONEEN PAIKKAAN KUIN SUINKIN MAHDOLLISTA !! ÄLÄ VÄLITÄ TOLLASIEN IDIOOTTIEN (?????) KOMMENTEISTA!! NIITÄ RIITTÄÄ TÄÄLLÄ! ONNEKS FIKSUJEN TSEMPPAUKSIA ON TUPLASTI JOPA TRIPLASTI ENEMMÄN ! MINÄKIN HALUAN TOIVOTTAA TEILLE VAUVAONNEA JATKOSSA TOIVOTTAVASTI HYVINKIN PIAN

• alina1

Aika outoa ja törkeää käytöstä lääkäriltä.
      Monesti tuo kohtukuume nostattaa myös kuumeen ja kivut ovat ihan hirveitä. Tiedän koska sairastin sen vuosi sitten.
      Nyt pääsimme vihdoin lapsettomuustutkimuksiin ja suunnitteilla olisi eka inssi...lekuri kyllä monessa vaiheessa mainitsi tuon sairastetun kohtutulehduksen, mutta enpä siinä tohinassa sitä paljoa ajatellut ja nyt jälkikäteen jain miettimään sitä...
      Sano perjantaina suoraan lääkärille, että et lähde ennenkuin sinut on kunnolla tutkittu ja kokeita otettu!

• satu.v.80

joo.. ootkin vissiin käynyt jo lääkärissä...? mulla oli kanssa noin vuosi sitten ja mulle lääkäri ainakin selitti että tulehdus johtuu siitä kun emättimessä on omia bakteereja joita on kaikilla, ni jostain syystä ne pääsee kipittelemää kohtuun (syytä ei vielä olla selvitetty) ja aiheuttaa siellä tulehduksen... yleensähän kannattaa mennä heti lääkäriin, mäkin mietin pari viikkoa mutta onneksi lääkäri tajusi heti antaa lääkkeet... näin minä olen asiasta kuullut : kohtutulehdushan voi aiheuttaa lapsettomuutta mutta ei niin paljoa kun esim. munasarjoihin levinnyt tulehdus ja silloinhan joutuu heti sairaalaan... mutta toivottavasti olet saanut enemmän tietoa tilanteestasi lääkäriltä.. tsemppiä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1390
    3. 76
      1165
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1115
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      975
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      942
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      885
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      68
      866
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe