mitä ovat ns linnan lapset tai orvot, joita sijoitettiin Pietariin? Onko näistä mitään kirjallisuutta tai arkistoja?
Mitä ovat
5
743
Vastaukset
- Mustilan Murahdus
Linnalapset taisivat olla ns. ylempien yhteiskuntaluokkien aviottomia lapsia jos olen oikein ymmärtänyt.
- Linnanlapsen jälkeläinen
Usein näin nimenomaan oli. Keisarillisessa hovissa tapahtui "vanhinkoja", jotka siivottiin lastenkoteihin ja annettiin edelleen yksityiskoteihin elätettäviksi. Inkeriläisten yhdeksi sivuelinkeinoksi muodostui näiden linnanlapsien hoitaminen. Aikuistuttuaan linnanlapset avioituivat usein inkeriläiskyliin. Vanhemmissa kirjoituksissa linnanlapsia pidettiin jopa inkerinsuomalaisten "etniseen puhtauteen" ja evankelisluterilaisuuteen kohdistuvana uhkana. '
Koska itsenkin olen linnanlapsen jälkeläisiä, olisi kiinnostavaa saada selville, onko näistä lapsista pidetty minkäänlaista kirjaa. Ja missä nuo tiedot mahdollisesti ovat. - jälkeläinen myös
Linnanlapsen jälkeläinen kirjoitti:
Usein näin nimenomaan oli. Keisarillisessa hovissa tapahtui "vanhinkoja", jotka siivottiin lastenkoteihin ja annettiin edelleen yksityiskoteihin elätettäviksi. Inkeriläisten yhdeksi sivuelinkeinoksi muodostui näiden linnanlapsien hoitaminen. Aikuistuttuaan linnanlapset avioituivat usein inkeriläiskyliin. Vanhemmissa kirjoituksissa linnanlapsia pidettiin jopa inkerinsuomalaisten "etniseen puhtauteen" ja evankelisluterilaisuuteen kohdistuvana uhkana. '
Koska itsenkin olen linnanlapsen jälkeläisiä, olisi kiinnostavaa saada selville, onko näistä lapsista pidetty minkäänlaista kirjaa. Ja missä nuo tiedot mahdollisesti ovat.Tuota arvelinkin. Olisi mielenkiintoista saada papereita käsiin, mutta saattaapi olla aika ongelmallinen juttu.
- valtsu00
vaarini äiti oli ns linnan lapsi. on syntynyt 1860 luvulla. mitä isä on kertonut, nuo on lapsia, jotka ovat menettäneet vanhempansa ja inkeriläiset perheet, lahinnä maaseudula pietarin lähistöltä, ovat adoptoinet lapsia , ja valtio on maksanut lapsista korvausta perheille, kuinka isoa ei tiedetä.lapset olivat eri kansalaisuksia.vaarini äitin nimi oli venäläinen. tunnen perheen, missä linnan lapsella oli puolalainen nimi.
- Ihmettelijä???
Mistähän sitä totta tosiaan saisi noita papereita? Mistä tiedätte, että olette linnan lasten jälkeläisiä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446