mitä ovat ns linnan lapset tai orvot, joita sijoitettiin Pietariin? Onko näistä mitään kirjallisuutta tai arkistoja?
Mitä ovat
5
865
Vastaukset
- Mustilan Murahdus
Linnalapset taisivat olla ns. ylempien yhteiskuntaluokkien aviottomia lapsia jos olen oikein ymmärtänyt.
- Linnanlapsen jälkeläinen
Usein näin nimenomaan oli. Keisarillisessa hovissa tapahtui "vanhinkoja", jotka siivottiin lastenkoteihin ja annettiin edelleen yksityiskoteihin elätettäviksi. Inkeriläisten yhdeksi sivuelinkeinoksi muodostui näiden linnanlapsien hoitaminen. Aikuistuttuaan linnanlapset avioituivat usein inkeriläiskyliin. Vanhemmissa kirjoituksissa linnanlapsia pidettiin jopa inkerinsuomalaisten "etniseen puhtauteen" ja evankelisluterilaisuuteen kohdistuvana uhkana. '
Koska itsenkin olen linnanlapsen jälkeläisiä, olisi kiinnostavaa saada selville, onko näistä lapsista pidetty minkäänlaista kirjaa. Ja missä nuo tiedot mahdollisesti ovat. - jälkeläinen myös
Linnanlapsen jälkeläinen kirjoitti:
Usein näin nimenomaan oli. Keisarillisessa hovissa tapahtui "vanhinkoja", jotka siivottiin lastenkoteihin ja annettiin edelleen yksityiskoteihin elätettäviksi. Inkeriläisten yhdeksi sivuelinkeinoksi muodostui näiden linnanlapsien hoitaminen. Aikuistuttuaan linnanlapset avioituivat usein inkeriläiskyliin. Vanhemmissa kirjoituksissa linnanlapsia pidettiin jopa inkerinsuomalaisten "etniseen puhtauteen" ja evankelisluterilaisuuteen kohdistuvana uhkana. '
Koska itsenkin olen linnanlapsen jälkeläisiä, olisi kiinnostavaa saada selville, onko näistä lapsista pidetty minkäänlaista kirjaa. Ja missä nuo tiedot mahdollisesti ovat.Tuota arvelinkin. Olisi mielenkiintoista saada papereita käsiin, mutta saattaapi olla aika ongelmallinen juttu.
- valtsu00
vaarini äiti oli ns linnan lapsi. on syntynyt 1860 luvulla. mitä isä on kertonut, nuo on lapsia, jotka ovat menettäneet vanhempansa ja inkeriläiset perheet, lahinnä maaseudula pietarin lähistöltä, ovat adoptoinet lapsia , ja valtio on maksanut lapsista korvausta perheille, kuinka isoa ei tiedetä.lapset olivat eri kansalaisuksia.vaarini äitin nimi oli venäläinen. tunnen perheen, missä linnan lapsella oli puolalainen nimi.
- Ihmettelijä???
Mistähän sitä totta tosiaan saisi noita papereita? Mistä tiedätte, että olette linnan lasten jälkeläisiä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi614809Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1034526- 794000
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963897Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1212942- 352698
- 282617
- 372612
- 382579
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232444