Tälläisen visaisen kysymyksen esitti nimimerkki &roserisu palstalla aikaisemmin.
En voi olla kommentoimatta näin mielenkiintoista arvoitusta, johon me palstalaiset törmäämme päivittäin, vai pitäisikö sanoa aamuittain.
Ensin kiinnittäisin huomiota kielioppiin, lähinnä sanajärjestykseen, mielestäni kysymys kuuluisi esittää "Menikö aamulla sukka väärään jalkaan?" Myös lainausmerkin paikka kuuluu olla kysymysmerkin jälkeen eikä ennen sitä (voisiko joku ystävällisesti tarkistaa asian ja huomauttaa, mikäli olen väärässä).
Yleisempää on pukeutua aamulla kun illalla joten unen pöpperöisenä sukan joutuminen väärään jalkaan on luonnollista. Mutta muuttaako illalla pukeutuminen sukan tilannetta ratkaisevasti?
Kiireessä voisi olla jopa mahdollista, että sukka menee kumppanin jalkaan, jolloin se ehdottomasti on väärässä jalassa.
Voiko varvassukka mennä väärään jalkaan?
Sitten on tietenkin se tilanne kun puhutaan ns. kolmannesta jalasta ja sukasta jota suositellaan käytettäväksi tietyissä tapauksissa..Voidaanko ajatella että sukka on väärässä jalassa jos huomaa touhuilevansa naapurin miehen kanssa?
Voiko tähän keskusteluun ottaa kantaa henkilö joka lämpimän syksyn vuoksi ei vielä käytä sukkia, tai käyttää sukkahousuja? Hänellähän ei voi olla sukka väärässä jalassa.
Tulee vaan mieleen, että jos sukka on oikeassa jalassa, se ei voi olla väärässä jalassa.
Lämpimät terveiset arvoisalle &rosarisulle..sitä saa mitä tilaa:}
Hilima von potku-housu :}
"Menikö sukka aamulla väärään jalkaan"?
33
1990
Vastaukset
- JUNTTI
on outoo jos sukka "menee" väärään jalkaan.Hui jos mun sukat alkaa liikkuun itekseen=)))
- &ruusunen
"sitä saa mitä tilaa :}"?
Oletko omasta mielestäsi niin nokkela, että nostatat itsesi "sitä saat mitä tilaat -antajan" tasolle? Minusta et ole.
Todellisuudessa tekohauskat aloituksesi -joista yksi sadasta hymyilyttää ja sekin e-mailien massapostien satoa viime vuosikymmeneltä, ovat enemmän alaasi kuin äidinkielen luennoitsijan rooli.
Taisi kirjoitukseni kalahtaa eräiden vakkareiden näppikseen, kun oikeen urakalla vielä pitkän ajan jälkeen takerrutaan Sadelle antamaani palautetteeseen.
Tällä palstalla on aikaisemminkin ollut kirjoituksia enemmänkin chatille ominaisesta sisäpiiristä ja tässähän näitä palstan omistajia nyt käy esittäytymässä vuorotellen.
En ole tilannut mitään, joten...- Hilima Von..
ole niin nokkela, että sellaiseen pystyisin, saatikka lähellekkään sitä tasoa jota itse olet. Enemmänkin pidän itseäni melko hulluna, kuka täyspäinen kirjoittelee mitään yhtä päätöntä.
Oikeastaan minua hieman hivelee että noinkin älykäs ihminen viitsii vaivautua niitä lukemaan ja jopa kritisoimaan, toivoisinkin jonkinlaista opastusta ja vinkkejä tason nostamiseksi.
En epäile yhtään jos paska-juttuni ei ole sinua hymyilyttänyt, ei tarvitsekkaan, pääasia että mulla itsellä on ollut hauskaa. Ja mikä on "e-mailien massapostien satoa"? Se oli kuitenkin melko alatyylinen syyte! Yhden blondivitsin muistan laittaneeni jonka yhteydessä lukee selkeesti sen olevan sähköpostista poimittua 'saastaa', eli ei omaa tekstiä, eikä se ollut aloitus.
Äidinkielen luennoitsijaksikaan minusta ei ole, koska kirjoitan mitä päähän pälkähtää melkoisella kiireellä ja tekstini sisältävät useita virheitä. Täällä on näitä kieli-poliiseja ja pilkun-nyhvääjiä jo ennestään ihan riittävästi.
Hilima von kappalainen
- housuihin vasta
saa, kun Niksi-Pirkan ohjetta noudattaa.
Nimittäin, jos yösuunnistusta haluaa harjoitella eli treenata päiväaikaan, ei kun mustat sukkahousut päähän ja metsään. Ovat sukkikset ainakin oikeassa päässä?...- JUNTTI
Toi on kans vähä kakspiippunen juttu et mites jos ne on vaimon sukkikset miehen päässä tai sit miehen sukkikset,niitäkin kun nykyään on,vaimon päässä?
- G-P-a.
JUNTTI kirjoitti:
Toi on kans vähä kakspiippunen juttu et mites jos ne on vaimon sukkikset miehen päässä tai sit miehen sukkikset,niitäkin kun nykyään on,vaimon päässä?
onko ne yhden koon vai kahden koon sukkikset.
- JUNTTI
G-P-a. kirjoitti:
onko ne yhden koon vai kahden koon sukkikset.
on kahen koon niin sillon voi ottaa vaik naapurin sinne suunnistukselle mukaan,tai sit sen puolison:DD
- Tuhkimotar
Ettei tuu vilkkuvalo-auto perähän ja sen kyytimät ala kyseleen, että millä ajatuksella sitä liikutaankaan tälleen päiväsaikaan sukkahousut päässä
Uhallakin vastaan,oli älykkyysosamääräni mikä tahansa:))Ongelma väärästä sukasta voi lähteä
pesukoneesta,meillä kun pesukone syö sukkia ja
aina löytyy vain parittomia,joten väärän sukan
laittaminen aamulla johtuu pelkästään siitä ettei
ole lainkaan oikeita sukkia;))Nyt meni jo pää pyörälle;))- Tuhkimotar
Ai, Sunkin kotoa löytyy SukanSyöjäMasiina.
Olen omasta HirviöKoneestani ihmetellyt mihkä se kätkee ne kaikki syömänsä sukat.
Osaat Sä vastata?
Syökö se ne niin pieniks, että ne murut menee poistoveden mukana.... - jonsku*
Tuhkimotar kirjoitti:
Olen omasta HirviöKoneestani ihmetellyt mihkä se kätkee ne kaikki syömänsä sukat.
Osaat Sä vastata?
Syökö se ne niin pieniks, että ne murut menee poistoveden mukana....Miten se elukka voi asua teidän koneessa kun se asuu meillä?Vai olisko teillä se toinen puoli?Meidän kone kun ei jaksa koskaan syödä kun toisen sukan=DD
- Tuhkimotar
jonsku* kirjoitti:
Miten se elukka voi asua teidän koneessa kun se asuu meillä?Vai olisko teillä se toinen puoli?Meidän kone kun ei jaksa koskaan syödä kun toisen sukan=DD
KoneHirviö mikä jakautuu!
Sen on pakko olla sama ötökkä!
Kun meidän koneestakin katoaa aina se toinen....
En osaa kyllä sanoa onko se vasen....vaiko oikea
Mutta ainakin oikea sukka, ei siis mikään "feikki"-juttu ole tää.
Mulla on semmoinen toisenlainen hirviö syömässä muistia, jotta jos kone söis molemmat sukat....
En tiedä kykenisinkö muistamaan.....että mitkä sukat......Mutta kun aina se toinen...on syöty...
Aika kaameaa - Tuhkimotar
jonsku* kirjoitti:
Miten se elukka voi asua teidän koneessa kun se asuu meillä?Vai olisko teillä se toinen puoli?Meidän kone kun ei jaksa koskaan syödä kun toisen sukan=DD
Minä olin epäkohtelias!
"Unohdin" touhuissani sanoa:
- Huomenta!
T.Mie - jonsku*
Tuhkimotar kirjoitti:
KoneHirviö mikä jakautuu!
Sen on pakko olla sama ötökkä!
Kun meidän koneestakin katoaa aina se toinen....
En osaa kyllä sanoa onko se vasen....vaiko oikea
Mutta ainakin oikea sukka, ei siis mikään "feikki"-juttu ole tää.
Mulla on semmoinen toisenlainen hirviö syömässä muistia, jotta jos kone söis molemmat sukat....
En tiedä kykenisinkö muistamaan.....että mitkä sukat......Mutta kun aina se toinen...on syöty...
Aika kaameaasukka pulmaan on ratkaisu.Osta 10 paria samanlaisia sukkia.Meillä nimittäin käy niin että kun heitän parittomia pois niin se hiivatin kone sylkäsee sen toisen ulos,ja sillehän ei sit enää oo kaveria.
- jonsku*
Tuhkimotar kirjoitti:
Minä olin epäkohtelias!
"Unohdin" touhuissani sanoa:
- Huomenta!
T.Miese tälläkertaa :)))Ei sitä aina heti aamusta toimi.(Haukottelee vieläkin)
- Tuhkimotar
jonsku* kirjoitti:
sukka pulmaan on ratkaisu.Osta 10 paria samanlaisia sukkia.Meillä nimittäin käy niin että kun heitän parittomia pois niin se hiivatin kone sylkäsee sen toisen ulos,ja sillehän ei sit enää oo kaveria.
Mulla on pussikka, jossa on yksinäisten sukkien klubi. Siellä ne parittomat vetää ikuista sambaa ja rumbaa. Kun se perskeleen hirviö, - mitä myös pyykkikoneeks kutsutaan - on sylkässy ulos uumenistaan sukkia, mitä se on ummetuksen lailla pitänyt sisällään. Vähintään puol vuotta, melko tarkkaan, ainaskin niin. Ja sil`aikaa sille toiselle puolikkaallle parista on sattunut jotaskin. Mä kuiskaan; se on kadonnut.Shhh...Juu. Tää on totta!
Vai, että 10 paria samanlaisia. Pitää harkita!
Yks ratkaisuhan ois pitää eriparisia......
Vai oisko - jonsku*
Tuhkimotar kirjoitti:
Mulla on pussikka, jossa on yksinäisten sukkien klubi. Siellä ne parittomat vetää ikuista sambaa ja rumbaa. Kun se perskeleen hirviö, - mitä myös pyykkikoneeks kutsutaan - on sylkässy ulos uumenistaan sukkia, mitä se on ummetuksen lailla pitänyt sisällään. Vähintään puol vuotta, melko tarkkaan, ainaskin niin. Ja sil`aikaa sille toiselle puolikkaallle parista on sattunut jotaskin. Mä kuiskaan; se on kadonnut.Shhh...Juu. Tää on totta!
Vai, että 10 paria samanlaisia. Pitää harkita!
Yks ratkaisuhan ois pitää eriparisia......
Vai oiskotuntuu et kaikki eripari jutut on ok.Ainakin kun kattoo esim.meidän teini-neidon varvassukkia niin niissä on joka varpaan kohta eri värinen.Ota sit selvää onko ne parit vai ei :DD Puhumattakaan korviksista mut se onkin sit toinen juttu.Jostain syystä meillä sängyn alla tai jossain asuu niittenkin syöjä ;DDD
- Tuhkimotar
jonsku* kirjoitti:
tuntuu et kaikki eripari jutut on ok.Ainakin kun kattoo esim.meidän teini-neidon varvassukkia niin niissä on joka varpaan kohta eri värinen.Ota sit selvää onko ne parit vai ei :DD Puhumattakaan korviksista mut se onkin sit toinen juttu.Jostain syystä meillä sängyn alla tai jossain asuu niittenkin syöjä ;DDD
Mä muistan lapsena kuulleeni aikuisten joskus käyttävän sanaa ; -Syöjätär-
Tuli mieleeni, että oisko se se korviksien syöjä.
Meinaan kun se asuu (ehkä)siellä sängyn alla.
Ja hämärästi muistelisin aikuisten puhuneen, että se syöjätär asustelis sänkykammareis.
Että tämmönen teorianpoikanen tälläkertaa Tuhkimotar kirjoitti:
Osaat Sä vastata?
Syökö se ne niin pieniks, että ne murut menee poistoveden mukana....Ja miksi se syö vain toisen sukan;))Olen koittanut pähkäillä asiaa eikä se ole vielä selvinnyt,ihmetyttää tosiaan että minne ne katoavat kun ihan varmasti olen ostanut kaupasta parilliset;))
- Tuhkimotar
jou.m kirjoitti:
Ja miksi se syö vain toisen sukan;))Olen koittanut pähkäillä asiaa eikä se ole vielä selvinnyt,ihmetyttää tosiaan että minne ne katoavat kun ihan varmasti olen ostanut kaupasta parilliset;))
Minua lohduttaa suuresti, että muitakin jotka ovat kohdanneet tämän.
Olen pohdiskellut tätä ongelmaa, enkä ole keksinyt ratkaisua.
Sinäkään siis et ole selvittänyt mysteriota
- niisku-myy46
Minä en käytä sukkia; not jet. En kyllä sukahousujakaan :D
Väärään jalkaan.... hmm... voiskos varvassukat saada vääriin jalkoihin :) Varmaan, jos lykkää ne naapurin jalkoihin, eikä omiin :D Mutta sehän on periaatteessa mahdotonta...- jonsku*
entäs jos pistää vahingossa aamuunisena ne varvassukat nurinperin jalkaan.Eiks ne sillon mee väärään jalkaan?:DTäytyy muuten tarkistaa toi juttu=O
- satu oikeeseen päähän,
niin sukat voi olla väärissä jaloissa aina,jos jollaki sattus olemaan vaikkapa länkisääret. Olen lokari mä lännen risukoista...ehta cowboy.
- JUNTTI
satu oikeeseen päähän, kirjoitti:
niin sukat voi olla väärissä jaloissa aina,jos jollaki sattus olemaan vaikkapa länkisääret. Olen lokari mä lännen risukoista...ehta cowboy.
moisissa HK:n lenkeissä ne sukkikset täälikin pyöris jos käyttäsin.Ei oo ollu paljon tarvetta.
- MysNa
rankka treenaus on miulla edessä, jottei tämä Tena-jo-lähes-pro-siinä, kostaudu ajan saatossa.. :/
Mutta kaiken uhalla, tähänkin neuvoksi Tenasukka - sopii niin oikeaan, vasempaan kuin vääräänkin jalkaan!
Ps. Stringien kanssa suosin stay-uppeja!
Myseikäytäsukkahousuja - tuffe
Meillä voi mennä aamuisin väärä sukka oikeeseen jalkaan, joskus olen tarjonnut poitsulle vaaleanpunaisen, ja voi voi... opin kyllä kertaheitolla ettei niin tehdä :)
Noista varvassukista tuli mieleen että voisivat mennä väärään tassuun? Niinkuin etutassuihin. - jalkoihn,,,,,,Anna
mulle armahduksesi
Ole mulle.....- jonsku*
vaan anna olla toinen sukkasi...
- jalkoihn,,,,,,Antais
jonsku* kirjoitti:
vaan anna olla toinen sukkasi...
lämpöä. Luulisin.
Tykkäisköhän Raffu kyttyrää jos
sukalla korvais Enkelin
että jätin sukat vallan kaappiin.
Potkuhousuista - voisikohan sellaiset määrätä rangaistukseksi katuväkivallasta kiinni jääneille?
Pehmustetut, paksut jalkaosat - kenkien käyttö kielletty;)- retros
näen just näkyjä rangaistushousuista hehheheh!!
- retros
ei tiettävästi ole o ja v kirjainvarustusta!
Laita se "kumpaan" vaan!
Sukat ovat roskistavaraa,ennenkuin huomaatkaan,että isovarpaankohta jumittaa:))- jonsku*
on molempiin jalkoihin omat sukat.Se alkaa siitä kun ne ekan kerran laittaa jalkaan ja ne muotoutuu varpaiden mukaan.On noi kippurat "piikkari-varpaat" nimittäin:/Hyvää huomenta taas kaikille:O
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?6262876- 1071512
Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh671466Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831390- 1141274
- 1381266
- 1031113
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1361045- 48950
- 49919