Tuli töppäiltyä pahasti Norjassa-eli kortti lähti 2 vuodeksi! Jos nyt muutan Suomeen takaisin, niin näkevätkö jostain että kortti on lähtenyt? Onko olemassa joku pohjoismainen rekisteri? Ja näkevätkö että olen täällä asuessani hankkinut norjalaisen kortin ja luovuttanut täällä suomalaisen.
Törkea rattijuopumus ulkomailla ja ajo-kielto
6
1547
Vastaukset
- maa kohtaisia
hankaluuksia voi toki tulla jos ei ole esittää mitään korttia.
- vastaava temppu - tosin yli...
... voit huoletta hakea Suomessa uutta korttia ja sanoa että vanha on hukkunut... :)
- tyhmä taas
tulevaisuus pelastettu!! Tämmöistä tyhmyyttä en kyllä tule uudestaan tekemään. Oletko ihan varma, että saan kortin Suomesta, etteivät tosiaan näe koneelta töppäilyjäni...
- ongelmia
tyhmä taas kirjoitti:
tulevaisuus pelastettu!! Tämmöistä tyhmyyttä en kyllä tule uudestaan tekemään. Oletko ihan varma, että saan kortin Suomesta, etteivät tosiaan näe koneelta töppäilyjäni...
Yhteisiä rekistereitä Pohjoismailla ei ole. Ogelma voi tulla silti suomalaiskortin saamisesta. Suomalaisen ajokorttisi luovuttamisesta vaihdossa Norjan viranomaisille on todennäköisesti tullut tieto Suomen poliisille, joten seltys hukkumisesta ei taida mennä läpi. Kun haet uutta suomalaiskorttia, niin vaativat norjalaiskortin ainakin nähtäväksi.
- kertoa totuutta
ongelmia kirjoitti:
Yhteisiä rekistereitä Pohjoismailla ei ole. Ogelma voi tulla silti suomalaiskortin saamisesta. Suomalaisen ajokorttisi luovuttamisesta vaihdossa Norjan viranomaisille on todennäköisesti tullut tieto Suomen poliisille, joten seltys hukkumisesta ei taida mennä läpi. Kun haet uutta suomalaiskorttia, niin vaativat norjalaiskortin ainakin nähtäväksi.
Miksi aina pitää yrittää vilunkia ?
Voit kertoa viranomaisille totuuden ja koska ajokielto on maakohtainen, et ole Suomessa ajokiellossa.
Sinulla ei kuitenkaan ole ajo-oikeutta, joten käyt lyhyesti autokoulun ja hankit siten suomalaisen ajokortin.
- mää tiedän
Norjalaiset ilmoittavat suomalaisille ja kun asia tulee tietoon, sinut tullaan määräämään Suomessa todennäköisesti ajokieltoon muutamaksi kuukaudeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1806577- 1481814
- 1131588
- 511320
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️471019Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98942Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5869Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan246863- 41829