vaihto maksaa, työt, teräkset, minkävahvuista?, kenno?, ja levyt hitsataan kiinni?
Koko on noin 10m3 tilavuudeltaan.
Laatuhan taitaa olla musta moniteräs?
T:Tiedon puutteessa (hymiö)
Paljonko soralavan
11
5209
Vastaukset
- voi??
Itse hitsaisin noin sentin paksuista teräslevyä suoraan sen vanhan päälle, mutten kyllä tiedä miten se sitten käytännössä toimisi. Viisaammat vastatkoon...
- Joo Joo
Vanhan päälle? Mitä ylimääräinen levy painaa?
Leikitään että lavan pohja on kooltaan 2,5 × 7,5 m.
25 × 75 × 0,1 dm tekee 187,5 dm^3 = 187,5 litraa. Kun yksi kuutiodesimetri terästä painaa 7,8 kg, saadaan lavan pohjan painoksi noin 1460 kg.
Mukava raahata mukana liki puolentoista tonnin turhaa painolastia? Periaatteessa kaikki hyötykuormasta pois!
Kaikki riippuu ihan missä kunnossa lava on.
Olennainen tekijä on missä kunnossa ruoteet ovat, usein näkee lavoja missä on pakokaasulämmitys, näissä lavoissa on ruoteet niin pehmeät että jos niistä ottaa vanhat levyt pois niin siihen kehikkoon ei suoria levyjä kiinni saa, tällöin tulee ehkä kyseeseen uusien levyjen hitsaus sisään
Kustannuksista en tiedä.
Materiaali ei minun mielestä ole mitään kovaa terästä, paremminkin "pehmeää" rautaa.
Lavalle kun putoo kivi niin kova teräs saattaa murtua hitsauksesta, toisin kuin vähän pehmeämpi aine antaa vähän myöten ja venyy.- pidät???
Ai sä pidät itseäsi mua viisaampana..? ;)
No, täytyy kyllä myöntää että niin kuule oletkin. :) - Ainankin
lavojen pohjat tinataan 500 hardoksista, louheen ajossa muuten lava piloilla alta aikayksikön...
- aikanaan
Ainankin kirjoitti:
lavojen pohjat tinataan 500 hardoksista, louheen ajossa muuten lava piloilla alta aikayksikön...
ajoin Volvolla jossa louhelavan pohja 10mm mangaania, laidat 6mm mustaa. Kesti hieman sohelommankin konekuskin :)
- se louhe
aikanaan kirjoitti:
ajoin Volvolla jossa louhelavan pohja 10mm mangaania, laidat 6mm mustaa. Kesti hieman sohelommankin konekuskin :)
samanlailla kuluttaa lavaa vaikka tekisit itse kuorman.(automies tekis itse kuorman) hih...
- yks. yrittäjä
minä olen tommosista hommista ottanut sellaset 35000 euroa, mutta nyt on kyllä ensivuoden helmikuulle asti kalenteri täynnä, että sen jälkeen voisi ajatella asiaa.
- scania 750
sulla tuskin tuolla hinnalla töitä on.
- yks. yrittäjä
scania 750 kirjoitti:
sulla tuskin tuolla hinnalla töitä on.
On on. Kasettilavojakin tilauksessa ensi kesään asti. Alle 5000€ korjauksia en tee enään ollenkaan lavoille.
- hitsarijari
yks. yrittäjä kirjoitti:
On on. Kasettilavojakin tilauksessa ensi kesään asti. Alle 5000€ korjauksia en tee enään ollenkaan lavoille.
Oletkos tehnyt jo monta konkurssia? Saatanan tohelo!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1023551Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3121914Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2471727- 971592
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4141545Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21450Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4281432Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat431200MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar381065Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun3581030