Paljonko soralavan

kulutuslevyjen

vaihto maksaa, työt, teräkset, minkävahvuista?, kenno?, ja levyt hitsataan kiinni?
Koko on noin 10m3 tilavuudeltaan.
Laatuhan taitaa olla musta moniteräs?

T:Tiedon puutteessa (hymiö)

11

5303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi??

Itse hitsaisin noin sentin paksuista teräslevyä suoraan sen vanhan päälle, mutten kyllä tiedä miten se sitten käytännössä toimisi. Viisaammat vastatkoon...

• Joo Joo

Vanhan päälle? Mitä ylimääräinen levy painaa?

Leikitään että lavan pohja on kooltaan 2,5 × 7,5 m.

25 × 75 × 0,1 dm tekee 187,5 dm^3 = 187,5 litraa. Kun yksi kuutiodesimetri terästä painaa 7,8 kg, saadaan lavan pohjan painoksi noin 1460 kg.

Mukava raahata mukana liki puolentoista tonnin turhaa painolastia? Periaatteessa kaikki hyötykuormasta pois!

• Kaikki riippuu ihan missä kunnossa lava on.

Olennainen tekijä on missä kunnossa ruoteet ovat, usein näkee lavoja missä on pakokaasulämmitys, näissä lavoissa on ruoteet niin pehmeät että jos niistä ottaa vanhat levyt pois niin siihen kehikkoon ei suoria levyjä kiinni saa, tällöin tulee ehkä kyseeseen uusien levyjen hitsaus sisään

Kustannuksista en tiedä.
      Materiaali ei minun mielestä ole mitään kovaa terästä, paremminkin "pehmeää" rautaa.
      Lavalle kun putoo kivi niin kova teräs saattaa murtua hitsauksesta, toisin kuin vähän pehmeämpi aine antaa vähän myöten ja venyy.

• pidät???

Ai sä pidät itseäsi mua viisaampana..? ;)
        No, täytyy kyllä myöntää että niin kuule oletkin. :)

• Ainankin

lavojen pohjat tinataan 500 hardoksista, louheen ajossa muuten lava piloilla alta aikayksikön...

• aikanaan
        Ainankin kirjoitti:

lavojen pohjat tinataan 500 hardoksista, louheen ajossa muuten lava piloilla alta aikayksikön...

ajoin Volvolla jossa louhelavan pohja 10mm mangaania, laidat 6mm mustaa. Kesti hieman sohelommankin konekuskin :)

• se louhe
        aikanaan kirjoitti:

ajoin Volvolla jossa louhelavan pohja 10mm mangaania, laidat 6mm mustaa. Kesti hieman sohelommankin konekuskin :)

samanlailla kuluttaa lavaa vaikka tekisit itse kuorman.(automies tekis itse kuorman) hih...

• yks. yrittäjä

minä olen tommosista hommista ottanut sellaset 35000 euroa, mutta nyt on kyllä ensivuoden helmikuulle asti kalenteri täynnä, että sen jälkeen voisi ajatella asiaa.

• scania 750

sulla tuskin tuolla hinnalla töitä on.

• yks. yrittäjä
        scania 750 kirjoitti:

sulla tuskin tuolla hinnalla töitä on.

On on. Kasettilavojakin tilauksessa ensi kesään asti. Alle 5000€ korjauksia en tee enään ollenkaan lavoille.

• hitsarijari
        yks. yrittäjä kirjoitti:

On on. Kasettilavojakin tilauksessa ensi kesään asti. Alle 5000€ korjauksia en tee enään ollenkaan lavoille.

Oletkos tehnyt jo monta konkurssia? Saatanan tohelo!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      181
      2336
    2. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      183
      1944
    3. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      171
      1784
    4. Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!

Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys
      Maailman menoa
      117
      1610
    5. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      31
      1555
    6. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      113
      1355
    7. Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle

Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su
      Perussuomalaiset
      171
      1155
    8. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      166
      1096
    9. Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän

Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c
      Perussuomalaiset
      77
      1093
    10. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      59
      1045
    Aihe