honda vf 1000 f

betoni6

elikkäs onko kellää kokemuksia pyörästä? miten liikahtaa onko varma vekotin? huiput suurinpiirtein? ja pyörä oli vf 1000 f vm: 85

15

7035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adnoH

      Eikös noi alkupään Hondan V4:set olleet aikamoisia murheenkryynejä. Ainakin -83 ja -84 mallin seiskapuolikkaat ja tonniset. Oisko -85:n sitten jo parantunut.

      • Niissä oli yläkerran voitelun kanssa ongelmia elikä pitemmän päälle nokka-akseli soveltui korkin avaamiseen.


      • kesä 06 ja 6500km
        vanha-erkki kirjoitti:

        Niissä oli yläkerran voitelun kanssa ongelmia elikä pitemmän päälle nokka-akseli soveltui korkin avaamiseen.

        Kyllä on varmatoiminen menopeli.Mies joka puhu murheehkryynistä ei taida omata kokemusta kyseisestä pyörästä. Yläkerran lisävoitelun voi tehdä ja kannattakin tehdä itse maksaa nimittäin n.300 taalaa.Tein omaani ja hyvin pelittää, koneessa ei mitään ongelmia ole ollu.


    • Vf:ää

      Ainakin alkupään ongelmina oli 750 startissa, sekä jakopään kerjussa/kiristäjässä; eiköhän samat sävelet ole 1000:n

      Huippuja keräilee lie 230 km/h. rauhallinen ajaa, johtuen pitkästä akselivälistä; kaikkien kyykkyjen "esiäiti"

      • pjk, 1000cc/116 hp

        -85 täyskatettu F2-malli. Olen omistanut sen kaksi kesää ja mittarissa on nyt noin 82000 km. Hyvin on pelannut, ja nuo loppupään tonniset ovat kohtuullisen ongelmattomia vehkeitä kunhan muistaa katsoa öljyt, ja käyttää hyvänlaatuisia öljyjä. Öljynkiertoon on saatavana usasta korjaussarjoja, jos haluaa varmistella. Isohan se on ja painava, mutta erittäin vakaa ajettava maantiellä. Eipä silti ole yksikään risteys kääntymättä jäänyt.


    • kale

      mulla -87,vf-f2 eli täyskate.hyvin vetää myös kaksin ajaessa. olisi muuten myynnissä ajettu 83tkm.uudet ratas,ketjupaketti ja renkaat.pyörä joensuussa.

    • V-Four

      Unohdettu palsta, huomaan. Vaan jos joku vielä lueskelee - ihan kommentaatiomerkeissä - niin kiitos jo etukäteen vastauksista. Itse ostin VF 1000 F:n vuonna 1991 (vm. 1984). Tykännyt olen kovin. Mutta ylempänä kirjoitetut nokka-akseli-. startti- ja öljynkiertoviat ovat valitettavankin tuttuja. Noinnaa 83000 km kesti se motti, sitten piti panna aikas päreiksi. Onneksi 1990-l:n lopulla sai vielä (köyhälle jaappanian jenille kalliita palikoita). Männät ja pytyt ovatten edelleen origisnaaleja, kuten kohta koko pyöräkin museokatsastusta vailla. En sillä nykyään juuri ajele, mutta eipä ole kaupankaan! Vikalistaan tohtisin vielä tarkistuksen verran lisätä: kandee ehkä se jäähdytyskiertokin tsekata. Pumppu on ketjuvetoinen - ja ihan silkkaa kuminauhaa. Sitä ei ajossa kuule, mutta venyy se perkele. (Siis jos nyt oikein muistan.) Ja sitten kun nää "jaappanialaisen näköset insinöörit" keksi nimen omaan 1000 cc mallissa panna glykolit kiertämään kahden syylarin väliä runkopalkissa, niin jopas jotakin. Toimiihan se, mutta ei ole vanhemmiten järin huoltoa vailla vapaa yksikkö sekään.

      Ite oon pilttuuseeni havitellut vielä yhtä "patarauta" VF:ää, eli VF 1000 R:ää. Muistaakseni niitä tehtiin1984-85, sitten tulivat CBR:t ja seiskapuolikkaitten uuden sukupolven V-Fourit.

      Me tuossa jopa pienellä porukalla pohdittiinkin - siis noin vuosituhannen vaihteessa - jotta pitäisikö pistää pystyyn jonniinmoinen kokokoontuminen vanhojen (jaappaninrautalohkojen) kesken. Se nyt sitten vaan jäi. Mutta jos jollakulla vielä sattuu inspiraatiota olemaan, niin enpähän liene ainoa, joka hankkeeseen mukaan lähtee venttiilit helisten. :) Viestiä vaan!

    • pjk, 1000cc, 122 hp

      Jotain VF-juttua voisi järkätä, Japsistarojen miiteissa olen käynyt, mutta aika harvoin näitä niissäkään näkee, viimeksi yksi F ja yksi R omani lisäksi. Nykyään pyörässä on -86 R:n kone, eipähän tarvi nokkaketjuista murehtia. Alkuperäisellä koneella oli 96000 mittarissa, eikä siinäkään mitään ongelmia.

    • tsutsunen

      Tervehdys, tässä Jämsänäijä kyselee vähän Honda vf 1000 vm-85 ajettu reilut 85000km, tämäkin pyörä helistää sanoivat nokaketju pitää tuota ääntä? Toinen ongelma on minne virrat katoo akusta, vaikka kyllä pyörä lataa mutta silti virta loppuu akusta, ostin uuden akunkin siihen, mutta eipä auta oliskohan startin syytä koska aika huono starttaamaan, aikasemmin oli pienempi vf honda siinä oli ainakin startin syytä kun virta häipyi?

    • pjk, 1000cc, 122 hp

      Koetas putsata se startti ensin, jos on vaikea starttaamaan. Mites se pyörä lataa, 14,5 volttia 5000 kierroksella ? Ovatko laturilta tulevan kolmen johdon ja tasasuuntaajan välinen liitin kunnossa, noissa on ollut kuumenemisongelmaa, joka johtaa liittimen sulamiseen/tasuri/stattorivikaan. Tuohon käy myös 90-93 VFR:n startti, joita voi löytyä helpommin käytettyinä. Nyt viikonopulla Kouvolaan Japsistaramiittin, itse tulen tällä kertaa 1100 S:llä

      • kentza 1

        Terve. Kiitos neuvoista eipä startissa ollut vikaa vaan tuo tasasuuntaaja kärähti, se oli siis rikki jo pisempään enkä olis vikaa tietänyt, mutta kun alkoi savu nousta sieltä, onneks kerkisin akunkengän irroittamaan siinä, ettei kerinnyt syttymään koko pyörä, sen suuntaajan uusimisen jälkeen ei ole virrat hukkuneet akusta, käyntiin lähtee heti pieni pyöräytys niin heti pörähtää käyntiin. Vielä olen pikkuisen ajellut, vaikka kyllä nyt taitaa olla jo pian pyörän laitto talviteloille. Terv. Jämsän äijä


    • simkort

      tasasuuntaajan liitin melkein suli kun liitin oli löysä. sen kun uusi rupes starttaamaan kuumana paremmin.5 vuotta ajeltu ei mitään muuta vikaa,pyörään laitettu flektin manuaali ohjaus ei kone vielä ääntele 89tkm ,214kmh todellinen nopeus 12,3 varttimaili kokeiltu on

    • Anonyymi

      Mulla on. Vf 1000 f ja toimiva

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

      Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      71
      2772
    2. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

      "I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      75
      2328
    3. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

      Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      75
      2168
    4. Riikka Purra on ihana, jämpti

      Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      2
      2065
    5. Mies, näen sinua hetken

      ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      5
      1474
    6. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

      Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      10
      1429
    7. Mitä ajattelet

      Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      78
      1152
    8. Mitä eniten haluat

      Kaivatustasi.
      Ikävä
      69
      1067
    9. Taas alkoi soidinmenot.

      Ja historia toistaa itseään. Myönnän, että on varmasti semmoinen, mikä sinulle sopii. Innokas ja päällekäyvä eikä tuppis
      Ikävä
      8
      1060
    10. No miten meni?

      Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘
      Ikävä
      119
      1014
    Aihe