honda vf 1000 f

betoni6

elikkäs onko kellää kokemuksia pyörästä? miten liikahtaa onko varma vekotin? huiput suurinpiirtein? ja pyörä oli vf 1000 f vm: 85

15

6166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adnoH

      Eikös noi alkupään Hondan V4:set olleet aikamoisia murheenkryynejä. Ainakin -83 ja -84 mallin seiskapuolikkaat ja tonniset. Oisko -85:n sitten jo parantunut.

      • Niissä oli yläkerran voitelun kanssa ongelmia elikä pitemmän päälle nokka-akseli soveltui korkin avaamiseen.


      • kesä 06 ja 6500km
        vanha-erkki kirjoitti:

        Niissä oli yläkerran voitelun kanssa ongelmia elikä pitemmän päälle nokka-akseli soveltui korkin avaamiseen.

        Kyllä on varmatoiminen menopeli.Mies joka puhu murheehkryynistä ei taida omata kokemusta kyseisestä pyörästä. Yläkerran lisävoitelun voi tehdä ja kannattakin tehdä itse maksaa nimittäin n.300 taalaa.Tein omaani ja hyvin pelittää, koneessa ei mitään ongelmia ole ollu.


    • Vf:ää

      Ainakin alkupään ongelmina oli 750 startissa, sekä jakopään kerjussa/kiristäjässä; eiköhän samat sävelet ole 1000:n

      Huippuja keräilee lie 230 km/h. rauhallinen ajaa, johtuen pitkästä akselivälistä; kaikkien kyykkyjen "esiäiti"

      • pjk, 1000cc/116 hp

        -85 täyskatettu F2-malli. Olen omistanut sen kaksi kesää ja mittarissa on nyt noin 82000 km. Hyvin on pelannut, ja nuo loppupään tonniset ovat kohtuullisen ongelmattomia vehkeitä kunhan muistaa katsoa öljyt, ja käyttää hyvänlaatuisia öljyjä. Öljynkiertoon on saatavana usasta korjaussarjoja, jos haluaa varmistella. Isohan se on ja painava, mutta erittäin vakaa ajettava maantiellä. Eipä silti ole yksikään risteys kääntymättä jäänyt.


    • kale

      mulla -87,vf-f2 eli täyskate.hyvin vetää myös kaksin ajaessa. olisi muuten myynnissä ajettu 83tkm.uudet ratas,ketjupaketti ja renkaat.pyörä joensuussa.

    • V-Four

      Unohdettu palsta, huomaan. Vaan jos joku vielä lueskelee - ihan kommentaatiomerkeissä - niin kiitos jo etukäteen vastauksista. Itse ostin VF 1000 F:n vuonna 1991 (vm. 1984). Tykännyt olen kovin. Mutta ylempänä kirjoitetut nokka-akseli-. startti- ja öljynkiertoviat ovat valitettavankin tuttuja. Noinnaa 83000 km kesti se motti, sitten piti panna aikas päreiksi. Onneksi 1990-l:n lopulla sai vielä (köyhälle jaappanian jenille kalliita palikoita). Männät ja pytyt ovatten edelleen origisnaaleja, kuten kohta koko pyöräkin museokatsastusta vailla. En sillä nykyään juuri ajele, mutta eipä ole kaupankaan! Vikalistaan tohtisin vielä tarkistuksen verran lisätä: kandee ehkä se jäähdytyskiertokin tsekata. Pumppu on ketjuvetoinen - ja ihan silkkaa kuminauhaa. Sitä ei ajossa kuule, mutta venyy se perkele. (Siis jos nyt oikein muistan.) Ja sitten kun nää "jaappanialaisen näköset insinöörit" keksi nimen omaan 1000 cc mallissa panna glykolit kiertämään kahden syylarin väliä runkopalkissa, niin jopas jotakin. Toimiihan se, mutta ei ole vanhemmiten järin huoltoa vailla vapaa yksikkö sekään.

      Ite oon pilttuuseeni havitellut vielä yhtä "patarauta" VF:ää, eli VF 1000 R:ää. Muistaakseni niitä tehtiin1984-85, sitten tulivat CBR:t ja seiskapuolikkaitten uuden sukupolven V-Fourit.

      Me tuossa jopa pienellä porukalla pohdittiinkin - siis noin vuosituhannen vaihteessa - jotta pitäisikö pistää pystyyn jonniinmoinen kokokoontuminen vanhojen (jaappaninrautalohkojen) kesken. Se nyt sitten vaan jäi. Mutta jos jollakulla vielä sattuu inspiraatiota olemaan, niin enpähän liene ainoa, joka hankkeeseen mukaan lähtee venttiilit helisten. :) Viestiä vaan!

    • pjk, 1000cc, 122 hp

      Jotain VF-juttua voisi järkätä, Japsistarojen miiteissa olen käynyt, mutta aika harvoin näitä niissäkään näkee, viimeksi yksi F ja yksi R omani lisäksi. Nykyään pyörässä on -86 R:n kone, eipähän tarvi nokkaketjuista murehtia. Alkuperäisellä koneella oli 96000 mittarissa, eikä siinäkään mitään ongelmia.

    • tsutsunen

      Tervehdys, tässä Jämsänäijä kyselee vähän Honda vf 1000 vm-85 ajettu reilut 85000km, tämäkin pyörä helistää sanoivat nokaketju pitää tuota ääntä? Toinen ongelma on minne virrat katoo akusta, vaikka kyllä pyörä lataa mutta silti virta loppuu akusta, ostin uuden akunkin siihen, mutta eipä auta oliskohan startin syytä koska aika huono starttaamaan, aikasemmin oli pienempi vf honda siinä oli ainakin startin syytä kun virta häipyi?

    • pjk, 1000cc, 122 hp

      Koetas putsata se startti ensin, jos on vaikea starttaamaan. Mites se pyörä lataa, 14,5 volttia 5000 kierroksella ? Ovatko laturilta tulevan kolmen johdon ja tasasuuntaajan välinen liitin kunnossa, noissa on ollut kuumenemisongelmaa, joka johtaa liittimen sulamiseen/tasuri/stattorivikaan. Tuohon käy myös 90-93 VFR:n startti, joita voi löytyä helpommin käytettyinä. Nyt viikonopulla Kouvolaan Japsistaramiittin, itse tulen tällä kertaa 1100 S:llä

      • kentza 1

        Terve. Kiitos neuvoista eipä startissa ollut vikaa vaan tuo tasasuuntaaja kärähti, se oli siis rikki jo pisempään enkä olis vikaa tietänyt, mutta kun alkoi savu nousta sieltä, onneks kerkisin akunkengän irroittamaan siinä, ettei kerinnyt syttymään koko pyörä, sen suuntaajan uusimisen jälkeen ei ole virrat hukkuneet akusta, käyntiin lähtee heti pieni pyöräytys niin heti pörähtää käyntiin. Vielä olen pikkuisen ajellut, vaikka kyllä nyt taitaa olla jo pian pyörän laitto talviteloille. Terv. Jämsän äijä


    • simkort

      tasasuuntaajan liitin melkein suli kun liitin oli löysä. sen kun uusi rupes starttaamaan kuumana paremmin.5 vuotta ajeltu ei mitään muuta vikaa,pyörään laitettu flektin manuaali ohjaus ei kone vielä ääntele 89tkm ,214kmh todellinen nopeus 12,3 varttimaili kokeiltu on

    • Anonyymi

      Mulla on. Vf 1000 f ja toimiva

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe