Salainen kaipaus

Rellutar

Erkani alus,
varoen luovi satamasta
ohjaten keulaansa
kohti aavaa tuntematonta.

Syksyiseen sumuun sukeltaen,
kyntäen, halkoen aallon harjan
päsrkeissä pauhuja päin.

Kättä löivät
ilta ja yö
aamu ja päivä
aluksen aavalla auratessa.

Kahdella nuorella
ikävän häivä

merimiehellä hytissänsä
tytöllä suojissa pimeän
pienessä pirtissänsä.

Alus vei miehen
kutsui työ vaaroihin.
Salassa hytin ikkunaan
huuruiseen,
sydämen piirtää itkien
tyttöään kaivaten
häpeillen julki tullutta
suruaan.

Voima meren aallokon,
painaa surun vaahtopäihin
itkun tainnoksiin.

Tyttö pieni pirtissänsä,
kuvaa miehen silittää,
painaen huulillensa.

Kaipauksen koskettava käsi
viivähtää molempien
sydämellä
unehen tuudittaen.

6

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvaamoton,
      vaahtopäitä,
      tyyntä,
      miestä rakkastaan kaummaksi vie,

      tyttö,
      yksin,
      tunteitaan tutkailee,
      kuva rakkaasta kädessään,
      kyynel vierähtää silmäkulmasta,
      aikaa kuluu, aikaa kuluu,

      molemmat,
      kaiholla rakkaintaan odottaa,
      alus satamaan hiljaa lipuu,

      tyttö satamassa vastassa,
      mies aluksesta nousee,
      he toisiinsa kietoutuvat,
      itkevät onnenkyyneleitä,
      yhdessä matkaa tehden,
      pirttiin pieneen,
      heidän yhteiseen,

      kuuluu pirtistä,
      iloista naurua ja puhetta,
      he onnellisia ovat.


      Heips Rellu, Mitä sanoisin runosrasi.. silmissäni vilisti aluksen lähteminen, miehen ja tytön kaipuu...hieno, tykkäsin. Itsekkin joskus kirjoitellut meriaiheisa, vähän samantyylisiä.

      kiitos sinulle.

      :)

      • Rellu

        ihana sun runo :)

        No, itse en ole tuohon lopputu-
        lokseen kyllä tyytyväinen, ja ihmettelen,
        miksi sen yleensä tänne toin, koska se
        omaa silmää ihan miellyttänyt.

        Kiitos kuitenkin sinulle uskollinen,
        kun aina jaksat kommentoida.


      • Rellu kirjoitti:

        ihana sun runo :)

        No, itse en ole tuohon lopputu-
        lokseen kyllä tyytyväinen, ja ihmettelen,
        miksi sen yleensä tänne toin, koska se
        omaa silmää ihan miellyttänyt.

        Kiitos kuitenkin sinulle uskollinen,
        kun aina jaksat kommentoida.

        Nyt kun mainitsit eetet ole tyytyväinen lopputulokseen, niin mikä tai mitkä kohdat Sinun mielestäsi ei Toimi?

        Minä :)?


      • Rellu
        Haaveilija60 kirjoitti:

        Nyt kun mainitsit eetet ole tyytyväinen lopputulokseen, niin mikä tai mitkä kohdat Sinun mielestäsi ei Toimi?

        Minä :)?

        Ensimmäinen säkeistö takkuaa jotenkin mielestäni.
        Kuudes säkeistö ontuu, alku ei rimmaa ollenkaan.

        Kyllä tossa runossa aihe oli mielestäni ihan hyvä,
        ja vähän poikkeavakin, ei omia runojani
        myötäilevä, eikä muutenkaan ihan massaa, että
        siinä mielessä kyllä ok.

        Kaipa tässä ajan myötä oppii, mutta aina noita
        kämmejä silti tulee.

        Kiitti taasen.


    • Jeessmoke

      ihan kunnollinen ja kaunis runo."Kaipauksen koskettava käsi"....Hienoa!

      • Rellu

        kiitosta vaan,
        vaikken täysin tyytyväinen
        tähän itse olekkaan.

        No, tuo "kaipauksen koskettava käsi"
        kuulosti omaankin korvaan hyvältä,
        mistä lie sekin singahtanut :)

        Kiitti, ja olehan ahkerana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe