Erkani alus,
varoen luovi satamasta
ohjaten keulaansa
kohti aavaa tuntematonta.
Syksyiseen sumuun sukeltaen,
kyntäen, halkoen aallon harjan
päsrkeissä pauhuja päin.
Kättä löivät
ilta ja yö
aamu ja päivä
aluksen aavalla auratessa.
Kahdella nuorella
ikävän häivä
merimiehellä hytissänsä
tytöllä suojissa pimeän
pienessä pirtissänsä.
Alus vei miehen
kutsui työ vaaroihin.
Salassa hytin ikkunaan
huuruiseen,
sydämen piirtää itkien
tyttöään kaivaten
häpeillen julki tullutta
suruaan.
Voima meren aallokon,
painaa surun vaahtopäihin
itkun tainnoksiin.
Tyttö pieni pirtissänsä,
kuvaa miehen silittää,
painaen huulillensa.
Kaipauksen koskettava käsi
viivähtää molempien
sydämellä
unehen tuudittaen.
Salainen kaipaus
6
373
Vastaukset
arvaamoton,
vaahtopäitä,
tyyntä,
miestä rakkastaan kaummaksi vie,
tyttö,
yksin,
tunteitaan tutkailee,
kuva rakkaasta kädessään,
kyynel vierähtää silmäkulmasta,
aikaa kuluu, aikaa kuluu,
molemmat,
kaiholla rakkaintaan odottaa,
alus satamaan hiljaa lipuu,
tyttö satamassa vastassa,
mies aluksesta nousee,
he toisiinsa kietoutuvat,
itkevät onnenkyyneleitä,
yhdessä matkaa tehden,
pirttiin pieneen,
heidän yhteiseen,
kuuluu pirtistä,
iloista naurua ja puhetta,
he onnellisia ovat.
Heips Rellu, Mitä sanoisin runosrasi.. silmissäni vilisti aluksen lähteminen, miehen ja tytön kaipuu...hieno, tykkäsin. Itsekkin joskus kirjoitellut meriaiheisa, vähän samantyylisiä.
kiitos sinulle.
:)- Rellu
ihana sun runo :)
No, itse en ole tuohon lopputu-
lokseen kyllä tyytyväinen, ja ihmettelen,
miksi sen yleensä tänne toin, koska se
omaa silmää ihan miellyttänyt.
Kiitos kuitenkin sinulle uskollinen,
kun aina jaksat kommentoida. Rellu kirjoitti:
ihana sun runo :)
No, itse en ole tuohon lopputu-
lokseen kyllä tyytyväinen, ja ihmettelen,
miksi sen yleensä tänne toin, koska se
omaa silmää ihan miellyttänyt.
Kiitos kuitenkin sinulle uskollinen,
kun aina jaksat kommentoida.Nyt kun mainitsit eetet ole tyytyväinen lopputulokseen, niin mikä tai mitkä kohdat Sinun mielestäsi ei Toimi?
Minä :)?- Rellu
Haaveilija60 kirjoitti:
Nyt kun mainitsit eetet ole tyytyväinen lopputulokseen, niin mikä tai mitkä kohdat Sinun mielestäsi ei Toimi?
Minä :)?Ensimmäinen säkeistö takkuaa jotenkin mielestäni.
Kuudes säkeistö ontuu, alku ei rimmaa ollenkaan.
Kyllä tossa runossa aihe oli mielestäni ihan hyvä,
ja vähän poikkeavakin, ei omia runojani
myötäilevä, eikä muutenkaan ihan massaa, että
siinä mielessä kyllä ok.
Kaipa tässä ajan myötä oppii, mutta aina noita
kämmejä silti tulee.
Kiitti taasen.
- Jeessmoke
ihan kunnollinen ja kaunis runo."Kaipauksen koskettava käsi"....Hienoa!
- Rellu
kiitosta vaan,
vaikken täysin tyytyväinen
tähän itse olekkaan.
No, tuo "kaipauksen koskettava käsi"
kuulosti omaankin korvaan hyvältä,
mistä lie sekin singahtanut :)
Kiitti, ja olehan ahkerana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654