Syöttöpumppu

Neuvoa kaipaava

siis kyseessä olis valtran 6350 stanadyne merkkinen pumppu ja syöttöä pitäs saada lisättyä vähän mut mistä ja miten?jos dieselasentaja lukee tän ni oisko mahdollista antaa neuvoa?pumpun kupeessa on seuraavat numerosarjat eli:H3 DB4 4.27-5524/2200/ 10608107/83675482B tai 8 toi viimenen numero kakkosen jälkeen ku ei saanu oikein selvää, ja miten paljo uskaltaa lisätä et vähä piristys.Kiitos etukäteen.

5

9843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa kaipaava

      mainita et se on jakajapumppu vaik varmaan numerot kertoo sen kuka ymmärtää niistä.

    • Dieselasentaja

      Stanadyne laitteisiin on mahdollista lisätä
      syöttöä pumppua irroittamatta.

      Käytännössä se ei kuitenkaan tule kunnolla onnistumaan eikä ole millään muotoa järkevää pumpun rakenteesta johtuen.
      Asia on pitkä mutta perusteltavissa korjausohjeiden mukaan.


      Lähin Dieselkorjaamo jolla on stanadyne valtuutus
      on oikea osoite tässä tapauksessa.
      Tai Sisudieselin pumppukorjaamo Linnavuoressa.
      Sieltä saa myös vaihtolaitteita

      Säätöarvojen suhteen valtuutetun korjaamon kannattaa konsultoida joka tapauksessa Sisudieselin pumppukorjaamoa.

      Kyseisessä pumpussa on muitakin säätöjä jotka voi vaikuttaa virkeyteen.

      Stanadynen nykyinen maahantuoja.

      Tammer Diesel Tampere

      Sieltä löytyy valtuutetut korjaamot.

      Polttoaineen puhtaus polttoainesuodattimen suodatuskyky ja sisääntulopaineen taso ja
      vaihtelu(PUMPULLE) on ratkaisevan tärkeää tässä
      laitteessa.

      • neuvoa kaipaava

        eli syöttöä vois lisätä itsekin vähä mut mistä ruuvista jos voisit antaa vielä vähän neuvoa niin vois kokeilla et muuttuuko yhtään paremmaksi,valtran huoltomies kun sano et isommassa mallissa on vain syöttöä lisäämällä otettu enempi tehoa ja kyseiseen koneeseen ovat laittaneen välijäähdyttimen ja sit vähän syöttöä lisää ilman pumpun irroittamista,mut jos ei piristy niin sit vien pumpun dieselkorjaamoon.kiitos hyvistä neuvoista kuitenkin.


      • Isäntä
        neuvoa kaipaava kirjoitti:

        eli syöttöä vois lisätä itsekin vähä mut mistä ruuvista jos voisit antaa vielä vähän neuvoa niin vois kokeilla et muuttuuko yhtään paremmaksi,valtran huoltomies kun sano et isommassa mallissa on vain syöttöä lisäämällä otettu enempi tehoa ja kyseiseen koneeseen ovat laittaneen välijäähdyttimen ja sit vähän syöttöä lisää ilman pumpun irroittamista,mut jos ei piristy niin sit vien pumpun dieselkorjaamoon.kiitos hyvistä neuvoista kuitenkin.

        Koske itse ks. pumppuun vaatii dieselhuollon asiantuntemusta. Koko pumppu on ihan perseestä!


      • Dieselasentaja
        neuvoa kaipaava kirjoitti:

        eli syöttöä vois lisätä itsekin vähä mut mistä ruuvista jos voisit antaa vielä vähän neuvoa niin vois kokeilla et muuttuuko yhtään paremmaksi,valtran huoltomies kun sano et isommassa mallissa on vain syöttöä lisäämällä otettu enempi tehoa ja kyseiseen koneeseen ovat laittaneen välijäähdyttimen ja sit vähän syöttöä lisää ilman pumpun irroittamista,mut jos ei piristy niin sit vien pumpun dieselkorjaamoon.kiitos hyvistä neuvoista kuitenkin.

        DB4 ruiskutuspumppu on rakenteeltaan vastakkaisilla
        ruiskutusmännillä varustettu jotka liikkuvat säteen suunnassa pumpun pituusakseliin nähden.
        Näitä on kaksi ristikkäistä paria, yhteensä neljä mantää.
        Suurin syöttö näissä säädetään pumpun kasausvaiheessa rajoittamalla mäntien väliin täytösvaiheessa menevää polttoainemäärää.

        Apuna tässä tarvitaan mikrometriä ja mittakelloa.

        Näin saadaan syöttömäärä halutuksi ja myöskin
        varmistutaan että kumpaakin mäntäparia säädetään
        saman verran, tällöin rullat kohtaa ympärillä olevan nokkarenkaan yhtä aikaa molemmilla pareilla.

        Tämä on tarkka säätö jonka oikeellisuus vaan todetaan sitten koepenkkiajossa.

        Jos arvo ei ole oikein on pumppu purettava ja säädettävä uudelleen . Myöskään koepenkissä ei saa muuttaa syöttöä säätöruuveista.

        Syötön säätöruuvit on säätimen kannen alla DB4
        pumpussa, ensin joutuu purkamaan kannen pois edestä se vaatii jo ammattitaitoa ja muut säädöt
        voi muuttua kone rynnätä ja niin ed.

        Koska yhden lehtijousen asennon rajoittaminen vaikuttaa molempiin mäntäpareihin menee keskinäinen symmetria välittömästi sekaisin eikä myöskään palauttaminen entiselleen onnistu.

        Tästä syystä ei syöttöä voi muutella noin vain.

        Jos sitä joku tekee ei tunne kyseistä rakennetta
        eikä toimintaa.
        Haitat jopa pumpun hajoaminen on hyötyjä suuremmat.

        Olethan vaihtanut polttoainesuodattimet Valtran
        omiin suodattimiin tarkistanut ilmasuodattimen
        polttoaineen siirtopumpun siivilän sekä varmistanut että kaasuvipu pumpulla menee huippukierrosluvun rajaruuvia vasten kaasu pohjassa sekä mahdollinen ahtopainesäädin pumpulla toimii sekä sille menevä putki imusarjasta ei vuoda tai ole puhki. Myöskin suutttimien kunto sekä pumpun ajoitus moottoriin ovat oleellisia asioita.

        Puhtaan polttoaineen tulopaine pumpulle täytyy pysyä kaikissa kierros ja kuormitusolosuhteissa
        0-0,34 baarin välillä . YHTÄÄN EI SAA MENNÄ IMUN PUOLELLE.

        Paine pumpun paluuvirtausliittimen jälkeen putkessa ei saa ylittää 0,34 baaria.

        Ellei yllä olevat painearvot toteudu seuraa ongelmia pumpun toiminnan suhteen.

        Pumppu oikein säädettynä ja asennettuna antaa
        monipuolisen luotettavan toiminnan.

        Toimimattomuudet eri laitteissa ovat yleensä säätö asennus tai suunnitteluvirheitä.

        Miinuksena voidaan pitää lisäpolttonesteannoksen
        (pakkosyöttö) sekä ruiskutuksen myöhästyttämistä
        käynnistystilanteessa puuttumista esim rivipumppuihin verrattuna.

        Näistä johtuen tilanteessa jossa tarvitaan kylmäkäynnistystä tämä ei pärjää esim aiemmille rivipumpuille.

        Koska moottoritehtaat joutuvat taistelemaan kahden tulen välissä päästömääräykset ja käyttöominaisuudet asia ei ole aivan helppo tänä
        päivänä.
        Päästörajat tällä täyttyy paremmin kuin rivipumpuilla.

        Valmetissakin on menty jo tästä paljon eteenpäin uusissa malleissa.

        Sisu Diesel moottorit ovat yleensä sitkeitä ja niissä on korkea vääntömomentin nousuprosentti jo vakiosäädöillä jos kaikki säädöt on kunnossa.

        Edellä mainittuun vedoten en neuvo syötön suurentamista vaan suosittelen edelleen dieselhuoltoa kunhan kaikki muut vikamahdollisuudet on ensin tutkittu.

        Hyvää kyntösyksyä
        Dieselasentaja


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

      10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      281
      10381
    2. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

      vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      245
      6036
    3. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

      Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      173
      5454
    4. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

      * * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      112
      5109
    5. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      19
      3335
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      9
      2744
    7. Ootko sä nainen suuttunut

      jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      214
      2642
    8. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

      Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      20
      2499
    9. Menen nyt koisimaan

      Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2354
    10. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

      Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      382
      2257
    Aihe