siis kyseessä olis valtran 6350 stanadyne merkkinen pumppu ja syöttöä pitäs saada lisättyä vähän mut mistä ja miten?jos dieselasentaja lukee tän ni oisko mahdollista antaa neuvoa?pumpun kupeessa on seuraavat numerosarjat eli:H3 DB4 4.27-5524/2200/ 10608107/83675482B tai 8 toi viimenen numero kakkosen jälkeen ku ei saanu oikein selvää, ja miten paljo uskaltaa lisätä et vähä piristys.Kiitos etukäteen.
Syöttöpumppu
5
9583
Vastaukset
- tietoa kaipaava
mainita et se on jakajapumppu vaik varmaan numerot kertoo sen kuka ymmärtää niistä.
- Dieselasentaja
Stanadyne laitteisiin on mahdollista lisätä
syöttöä pumppua irroittamatta.
Käytännössä se ei kuitenkaan tule kunnolla onnistumaan eikä ole millään muotoa järkevää pumpun rakenteesta johtuen.
Asia on pitkä mutta perusteltavissa korjausohjeiden mukaan.
Lähin Dieselkorjaamo jolla on stanadyne valtuutus
on oikea osoite tässä tapauksessa.
Tai Sisudieselin pumppukorjaamo Linnavuoressa.
Sieltä saa myös vaihtolaitteita
Säätöarvojen suhteen valtuutetun korjaamon kannattaa konsultoida joka tapauksessa Sisudieselin pumppukorjaamoa.
Kyseisessä pumpussa on muitakin säätöjä jotka voi vaikuttaa virkeyteen.
Stanadynen nykyinen maahantuoja.
Tammer Diesel Tampere
Sieltä löytyy valtuutetut korjaamot.
Polttoaineen puhtaus polttoainesuodattimen suodatuskyky ja sisääntulopaineen taso ja
vaihtelu(PUMPULLE) on ratkaisevan tärkeää tässä
laitteessa.- neuvoa kaipaava
eli syöttöä vois lisätä itsekin vähä mut mistä ruuvista jos voisit antaa vielä vähän neuvoa niin vois kokeilla et muuttuuko yhtään paremmaksi,valtran huoltomies kun sano et isommassa mallissa on vain syöttöä lisäämällä otettu enempi tehoa ja kyseiseen koneeseen ovat laittaneen välijäähdyttimen ja sit vähän syöttöä lisää ilman pumpun irroittamista,mut jos ei piristy niin sit vien pumpun dieselkorjaamoon.kiitos hyvistä neuvoista kuitenkin.
- Isäntä
neuvoa kaipaava kirjoitti:
eli syöttöä vois lisätä itsekin vähä mut mistä ruuvista jos voisit antaa vielä vähän neuvoa niin vois kokeilla et muuttuuko yhtään paremmaksi,valtran huoltomies kun sano et isommassa mallissa on vain syöttöä lisäämällä otettu enempi tehoa ja kyseiseen koneeseen ovat laittaneen välijäähdyttimen ja sit vähän syöttöä lisää ilman pumpun irroittamista,mut jos ei piristy niin sit vien pumpun dieselkorjaamoon.kiitos hyvistä neuvoista kuitenkin.
Koske itse ks. pumppuun vaatii dieselhuollon asiantuntemusta. Koko pumppu on ihan perseestä!
- Dieselasentaja
neuvoa kaipaava kirjoitti:
eli syöttöä vois lisätä itsekin vähä mut mistä ruuvista jos voisit antaa vielä vähän neuvoa niin vois kokeilla et muuttuuko yhtään paremmaksi,valtran huoltomies kun sano et isommassa mallissa on vain syöttöä lisäämällä otettu enempi tehoa ja kyseiseen koneeseen ovat laittaneen välijäähdyttimen ja sit vähän syöttöä lisää ilman pumpun irroittamista,mut jos ei piristy niin sit vien pumpun dieselkorjaamoon.kiitos hyvistä neuvoista kuitenkin.
DB4 ruiskutuspumppu on rakenteeltaan vastakkaisilla
ruiskutusmännillä varustettu jotka liikkuvat säteen suunnassa pumpun pituusakseliin nähden.
Näitä on kaksi ristikkäistä paria, yhteensä neljä mantää.
Suurin syöttö näissä säädetään pumpun kasausvaiheessa rajoittamalla mäntien väliin täytösvaiheessa menevää polttoainemäärää.
Apuna tässä tarvitaan mikrometriä ja mittakelloa.
Näin saadaan syöttömäärä halutuksi ja myöskin
varmistutaan että kumpaakin mäntäparia säädetään
saman verran, tällöin rullat kohtaa ympärillä olevan nokkarenkaan yhtä aikaa molemmilla pareilla.
Tämä on tarkka säätö jonka oikeellisuus vaan todetaan sitten koepenkkiajossa.
Jos arvo ei ole oikein on pumppu purettava ja säädettävä uudelleen . Myöskään koepenkissä ei saa muuttaa syöttöä säätöruuveista.
Syötön säätöruuvit on säätimen kannen alla DB4
pumpussa, ensin joutuu purkamaan kannen pois edestä se vaatii jo ammattitaitoa ja muut säädöt
voi muuttua kone rynnätä ja niin ed.
Koska yhden lehtijousen asennon rajoittaminen vaikuttaa molempiin mäntäpareihin menee keskinäinen symmetria välittömästi sekaisin eikä myöskään palauttaminen entiselleen onnistu.
Tästä syystä ei syöttöä voi muutella noin vain.
Jos sitä joku tekee ei tunne kyseistä rakennetta
eikä toimintaa.
Haitat jopa pumpun hajoaminen on hyötyjä suuremmat.
Olethan vaihtanut polttoainesuodattimet Valtran
omiin suodattimiin tarkistanut ilmasuodattimen
polttoaineen siirtopumpun siivilän sekä varmistanut että kaasuvipu pumpulla menee huippukierrosluvun rajaruuvia vasten kaasu pohjassa sekä mahdollinen ahtopainesäädin pumpulla toimii sekä sille menevä putki imusarjasta ei vuoda tai ole puhki. Myöskin suutttimien kunto sekä pumpun ajoitus moottoriin ovat oleellisia asioita.
Puhtaan polttoaineen tulopaine pumpulle täytyy pysyä kaikissa kierros ja kuormitusolosuhteissa
0-0,34 baarin välillä . YHTÄÄN EI SAA MENNÄ IMUN PUOLELLE.
Paine pumpun paluuvirtausliittimen jälkeen putkessa ei saa ylittää 0,34 baaria.
Ellei yllä olevat painearvot toteudu seuraa ongelmia pumpun toiminnan suhteen.
Pumppu oikein säädettynä ja asennettuna antaa
monipuolisen luotettavan toiminnan.
Toimimattomuudet eri laitteissa ovat yleensä säätö asennus tai suunnitteluvirheitä.
Miinuksena voidaan pitää lisäpolttonesteannoksen
(pakkosyöttö) sekä ruiskutuksen myöhästyttämistä
käynnistystilanteessa puuttumista esim rivipumppuihin verrattuna.
Näistä johtuen tilanteessa jossa tarvitaan kylmäkäynnistystä tämä ei pärjää esim aiemmille rivipumpuille.
Koska moottoritehtaat joutuvat taistelemaan kahden tulen välissä päästömääräykset ja käyttöominaisuudet asia ei ole aivan helppo tänä
päivänä.
Päästörajat tällä täyttyy paremmin kuin rivipumpuilla.
Valmetissakin on menty jo tästä paljon eteenpäin uusissa malleissa.
Sisu Diesel moottorit ovat yleensä sitkeitä ja niissä on korkea vääntömomentin nousuprosentti jo vakiosäädöillä jos kaikki säädöt on kunnossa.
Edellä mainittuun vedoten en neuvo syötön suurentamista vaan suosittelen edelleen dieselhuoltoa kunhan kaikki muut vikamahdollisuudet on ensin tutkittu.
Hyvää kyntösyksyä
Dieselasentaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1216020- 292110
- 1771942
Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.661114Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101113Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä24997- 73987
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,24892Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty42887Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla
Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I12755