polven patellajänteen leikkaus

onko jollain tietoo patellajänteen leikkauksesta.
itellä meni patellajänne poikki joka korjattiin avoleikkauksella nyt jalka kuusi viikkoo kipsissä. kui pitkä sairasloma on tiedossa ja koskahan polvi on aikaistaan pelikunnossa.
Ilmoita

Juu, yleensä noita juttuja kannattaa kysyä leikanneelta lääkäriltä. Ehkä jopa ennen leikkausta. Lääkärin luulisi tietävän paremmin kuin tän palstan lukijat...
Ilmoita
Hei,

miten toivuit siitä? Itse kaaduin 24.11. ja vasemman jalan patellaligamentin totaalirepeämä ilman murtumaa. Jänne suturoitiin takaisin kiinni patellaan kudosankkureilla. Nyt kipsihylsy 4-5 vkoa, jonka jälkeen ortoosirajoitin muutaman vkon ajan. Kipsi poistetaan 27.12. ja sen jälkeen aloitetaan progressiivinen kuntoutus. Haluaisin tietää kuinka hyvin olet kuntoutunut ja miten se käytännössä tapahtui. Myös muut asiasta tietävät voisit vastata. Kiitos jo etukäteen vastanneille.
2 VASTAUSTA:
Täällä lappeenrannassa ei ole mitään jälki hoitoa. kysyin kyllä lääkäriltä niin se ei oikein osannu sanoa mitään... käski olla varovainen . jalka ollut jalka tuessa 12 viikkoa, leikattu avoleikkauksella. olis ollu ihan kiva tietää jatko toimenpiteistä- Virolain "pätevä" lääkäri.....
Minulta patellajänne katkesi 11.12 .2016 leikattiin 17.12.2016 kipsissä 6 viikkoo kipsin poisto 30.1 2017 nyt kuntoutettu 2 viikkoo polvi taipuu 70 astetta kuinkahan paljon lopullisesti taipuma
+Lisää kommentti
Täällä 4,5kk leikkauksen jölkeen polvi taipuu 120 astetta, kävely sujuu melkein normaalisti ja lihakset vahvistuu pikku hiljaa. 1.5 kk kohdallla taipui 70-80 astetta.
Ilmoita
Hei! Mulla molemmat patellat meni poikki tapaturmassa. Mites teillä kuukausien/vuosien jälkeen palautunut. Onko entisellään vai onko jäykkyyttä tai muita ongelmia?
Ilmoita
Minulla meni myös molemmat patellat poikki sekä nilkka murtui 2 kohtaa , siitä on nyt 2v kun sattui tämä tapaturma, tuskin minulla ainakaan palautuu enää normaaliksi ,,makasin 2kk sairaalassa sekä kuntoutuslaitoksessa ! jäykkyyttä on edelleen runsaasti sekä kipujakin jollain tasolla ,toki olen jo 50v äijä niin kaikki hidastuu tällä iällä ,kuntouttanut olen kiitettävästi koko ajan .! Salilla sekä vesijuoksua yms! Tsemppiä
Ilmoita
2.5v on nyt kulunut patellajänteen katkeamisesta (ja polvilumpion murtumasta useaan osaan). Kuntosalia, pyöräilyä ja kaikkea mahdollista on yrittänyt tehdä kivun ja tuntemusten sallimissa rajoissa. Jalka on vahvistunut sitkeällä kuntoutuksella lähes entiselleen, liikerajoitusta on hieman ja (polvitaive) oireilee liiasta rasituksesta. Juokseminen onnistuu, mutta ei aivan täydellä vauhdilla. Hyppiminen ja pallopelit kevyesti menee myös ok. Eli suht. koht normaalia elämää polven kanssa, mutta kilpaurheilut (ikämiessarjoissa) on pitänyt lopettaa.
t. Hopukievits
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

polven patellajänteen leikkaus

onko jollain tietoo patellajänteen leikkauksesta.
itellä meni patellajänne poikki joka korjattiin avoleikkauksella nyt jalka kuusi viikkoo kipsissä. kui pitkä sairasloma on tiedossa ja koskahan polvi on aikaistaan pelikunnossa.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta