Yamaha YZ 450 -05 vai kannattaako?

EXC

Moro,

Tarjolla olisi ylivuotista jammua, näyttää että tuo -05 malli on putkirungolla ja vaihtunut alurunkoon -06 mallissa. Onkohan muita eroja sitten. Miten sitten vertailuna muihin merkkeihin 450 CRF ja 450 SX ja 525 SX ja susna. Kotarilta pitää olla vissiin olla tuo isompi, että vastaa teholtaan samanlaiselta ja Honda on ilmeisesti näistä virkuin suskan kanssa?

Miten sitten kestävyys, kotarista sen verran kokemusta että laakereita menee...

9

4555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _tm_

      TM!

    • MotorbikeFreak

      Itse ostin kesä alussa ylivuotisena 2005 mallin yz450f. Nyt takana 35h ja hyvin tuntuu toimivan.

      Tehoiltaan kaikki nuo mainitsemasi mopot on melkosia menijöitä, joten mielestäni tehopuolta ei kannate lähtä vertaamaan. Kokemuksesta voin sanoa, että tuo Jammun kone on todella helppo ajettava, vaikka tehoa piisaakin reilusti.

      Itse tykkään juuri crossissa tuosta 2005 mallin 4-lovisesta laatikosta, jota ei tarvitse turhaan leipoa...

      Kestävyyden kannalta ajateltuna voi sulkea ainakin ton Hondan imuventtiili vikaisen paskan joukosta pois, suskasta ei kokemuksia, Tietääkseni KTM suhteellisen luotettava ja hyvän tuntunen pyörä(olen kokeillut), Ja Yamaha taas kestää noihin muihin verrattuna isältä pojalle(oikealla huollolla.

      Yleinen luulo putkirunko YZF:stä että on hiukan kankea ja huono keula. Molemmat ovat osoittautuneet ainakin harrastelijan käytössä vääriksi, sillä 2005 mallin mopossa on uusi ja erillainen keula kuin 2003-2004. Runko tuntuu erittäin hyvältä, enkä näin harrastelija näkövinkkelistä huomaa sitä kankeammaksi kuin esim. KTM:ssä, sillä olen jopa puun kiertoa harrastanut kyseisellä vehkeellä.

      Kaiken kaikkiaan olen ollut todella tyytväinen pyörääni. Ainoa pieni miinus tulee 4-lovisesta laatikosta(hyvä crossissa, minne se on tarkotettu), joka tekee metsässä ajamisen hiukan hankalammaksi. Plussia: Ylivoimainen luotettavuus kilpailijoihin nähden, 2005 mallin hinta, mahtava moottori, helppo ajettavuus, laadukas vehje...

      En ole ikinä näin paljoa runoillut, mutta ku kerranki joku kyselee oikeesta asiasta tällä palstalla, niin pitihän se skriivata...

      Osta Yamaha...et pety...

      • ex exc

        Tulipa haettua ylivuotinen jammu kotkan tilalle ja kyllä hymyilytti ensimmäisen ajelun jälkeen... Alusta oli aivan toista maata, tosin oli kotka jo muutaman vuoden vanhakin ja koneessa myös tuntui olevan mukavasti löylyä. No tänään pääsee kunnolla testaamaan, kun on eka öljyt vaihdettu. Mutta kyllä tuntuu loistavalta kamppeelta!


      • endurokuski
        ex exc kirjoitti:

        Tulipa haettua ylivuotinen jammu kotkan tilalle ja kyllä hymyilytti ensimmäisen ajelun jälkeen... Alusta oli aivan toista maata, tosin oli kotka jo muutaman vuoden vanhakin ja koneessa myös tuntui olevan mukavasti löylyä. No tänään pääsee kunnolla testaamaan, kun on eka öljyt vaihdettu. Mutta kyllä tuntuu loistavalta kamppeelta!

        tervetuloo yamaha porukkaan ;):D:D
        onhan toi yamaha hyvä ja kestävä peli :) ei kotkassakaan mitään vikaa, sekin huippupeli mutta jousitus vaatii vähän agressiivisempaa ajotyyliä ja muutenkin kunnon oikeenpuolen kapulan käyttöö :D


      • MotorbikeFreak
        ex exc kirjoitti:

        Tulipa haettua ylivuotinen jammu kotkan tilalle ja kyllä hymyilytti ensimmäisen ajelun jälkeen... Alusta oli aivan toista maata, tosin oli kotka jo muutaman vuoden vanhakin ja koneessa myös tuntui olevan mukavasti löylyä. No tänään pääsee kunnolla testaamaan, kun on eka öljyt vaihdettu. Mutta kyllä tuntuu loistavalta kamppeelta!

        joo, laadukkaalta vaikuttaa, sillä nyt 36h mittarissa, eikä ainuttakaan vikaa missään. Yhtään ruuvia ei edes ole tippunut, välykset ollut aina kohdallaan yms...

        Suosittelen, että alat heti keskittymään mopon säätöihin, sillä itse ajelin crossia 25h kokeilematta kunnolla eri säätömahdollisuuksia, mutta kerran ku uhras tunnin tälle asialle, niin eiköhän tullu entistäkin parempi... Itsellä saa olla vaimennukset lähes auki edestä ja takaa. Paluuvaimennusta ei ollut juuri ollenkaan alkuperäisissä säädöissä, eli sitä reilusti lisää...

        En ole itse ainakaa pyörän valintaa katunut hetkeäkään..


    • yamaha2

      Morjesta,onko kellää kokemusta,ostin tänää 450cc 05vm yamaha yzf:fän,ajelin alle puoltuntii ni yläkerrast alko kuuluu kolkatust,voisko olla nokkaketjun kiristin?

      • rtyrtytry

        Voihan se olla vaikka se kiristinkin, mutta tuskin. Älä ainakaan aja sillä ennen kuin olet ottanut venakopan auki ja kurkannut sisään. Tämä on nopea homma. Jos sylinterin kansi pitää avata niin siihen menee lauantai päivä ja uudet tiivisteet


    • Yamaha2

      Osaisko kukaan neuvoa että mistä löytäsin yamaha 450cc 2005 vuosmallin moottorin räjäytys kuvat?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5841
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2017
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1775
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe