Yamaha YZ 450 -05 vai kannattaako?

EXC

Moro,

Tarjolla olisi ylivuotista jammua, näyttää että tuo -05 malli on putkirungolla ja vaihtunut alurunkoon -06 mallissa. Onkohan muita eroja sitten. Miten sitten vertailuna muihin merkkeihin 450 CRF ja 450 SX ja 525 SX ja susna. Kotarilta pitää olla vissiin olla tuo isompi, että vastaa teholtaan samanlaiselta ja Honda on ilmeisesti näistä virkuin suskan kanssa?

Miten sitten kestävyys, kotarista sen verran kokemusta että laakereita menee...

9

4844

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _tm_

TM!

• MotorbikeFreak

Itse ostin kesä alussa ylivuotisena 2005 mallin yz450f. Nyt takana 35h ja hyvin tuntuu toimivan.

Tehoiltaan kaikki nuo mainitsemasi mopot on melkosia menijöitä, joten mielestäni tehopuolta ei kannate lähtä vertaamaan. Kokemuksesta voin sanoa, että tuo Jammun kone on todella helppo ajettava, vaikka tehoa piisaakin reilusti.

Itse tykkään juuri crossissa tuosta 2005 mallin 4-lovisesta laatikosta, jota ei tarvitse turhaan leipoa...

Kestävyyden kannalta ajateltuna voi sulkea ainakin ton Hondan imuventtiili vikaisen paskan joukosta pois, suskasta ei kokemuksia, Tietääkseni KTM suhteellisen luotettava ja hyvän tuntunen pyörä(olen kokeillut), Ja Yamaha taas kestää noihin muihin verrattuna isältä pojalle(oikealla huollolla.

Yleinen luulo putkirunko YZF:stä että on hiukan kankea ja huono keula. Molemmat ovat osoittautuneet ainakin harrastelijan käytössä vääriksi, sillä 2005 mallin mopossa on uusi ja erillainen keula kuin 2003-2004. Runko tuntuu erittäin hyvältä, enkä näin harrastelija näkövinkkelistä huomaa sitä kankeammaksi kuin esim. KTM:ssä, sillä olen jopa puun kiertoa harrastanut kyseisellä vehkeellä.

Kaiken kaikkiaan olen ollut todella tyytväinen pyörääni. Ainoa pieni miinus tulee 4-lovisesta laatikosta(hyvä crossissa, minne se on tarkotettu), joka tekee metsässä ajamisen hiukan hankalammaksi. Plussia: Ylivoimainen luotettavuus kilpailijoihin nähden, 2005 mallin hinta, mahtava moottori, helppo ajettavuus, laadukas vehje...

En ole ikinä näin paljoa runoillut, mutta ku kerranki joku kyselee oikeesta asiasta tällä palstalla, niin pitihän se skriivata...

Osta Yamaha...et pety...

• ex exc

Tulipa haettua ylivuotinen jammu kotkan tilalle ja kyllä hymyilytti ensimmäisen ajelun jälkeen... Alusta oli aivan toista maata, tosin oli kotka jo muutaman vuoden vanhakin ja koneessa myös tuntui olevan mukavasti löylyä. No tänään pääsee kunnolla testaamaan, kun on eka öljyt vaihdettu. Mutta kyllä tuntuu loistavalta kamppeelta!

• endurokuski
        ex exc kirjoitti:

Tulipa haettua ylivuotinen jammu kotkan tilalle ja kyllä hymyilytti ensimmäisen ajelun jälkeen... Alusta oli aivan toista maata, tosin oli kotka jo muutaman vuoden vanhakin ja koneessa myös tuntui olevan mukavasti löylyä. No tänään pääsee kunnolla testaamaan, kun on eka öljyt vaihdettu. Mutta kyllä tuntuu loistavalta kamppeelta!

tervetuloo yamaha porukkaan ;):D:D
        onhan toi yamaha hyvä ja kestävä peli :) ei kotkassakaan mitään vikaa, sekin huippupeli mutta jousitus vaatii vähän agressiivisempaa ajotyyliä ja muutenkin kunnon oikeenpuolen kapulan käyttöö :D

• MotorbikeFreak
        ex exc kirjoitti:

joo, laadukkaalta vaikuttaa, sillä nyt 36h mittarissa, eikä ainuttakaan vikaa missään. Yhtään ruuvia ei edes ole tippunut, välykset ollut aina kohdallaan yms...

Suosittelen, että alat heti keskittymään mopon säätöihin, sillä itse ajelin crossia 25h kokeilematta kunnolla eri säätömahdollisuuksia, mutta kerran ku uhras tunnin tälle asialle, niin eiköhän tullu entistäkin parempi... Itsellä saa olla vaimennukset lähes auki edestä ja takaa. Paluuvaimennusta ei ollut juuri ollenkaan alkuperäisissä säädöissä, eli sitä reilusti lisää...

En ole itse ainakaa pyörän valintaa katunut hetkeäkään..

• yamaha2

Morjesta,onko kellää kokemusta,ostin tänää 450cc 05vm yamaha yzf:fän,ajelin alle puoltuntii ni yläkerrast alko kuuluu kolkatust,voisko olla nokkaketjun kiristin?

• rtyrtytry

Voihan se olla vaikka se kiristinkin, mutta tuskin. Älä ainakaan aja sillä ennen kuin olet ottanut venakopan auki ja kurkannut sisään. Tämä on nopea homma. Jos sylinterin kansi pitää avata niin siihen menee lauantai päivä ja uudet tiivisteet

• Yamaha2

Osaisko kukaan neuvoa että mistä löytäsin yamaha 450cc 2005 vuosmallin moottorin räjäytys kuvat?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      115
      5965
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4067
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3352
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2986
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2054
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1787
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe