Etsin pientä varaavaa takkaa. Uunisepiltä olen löytänyt Balladin ~400 kg, mutta painoa voisi olla vielä hieman lisää 100-250 kg.
Tietääkö joku muita vaihtoehtoja?
Kiitän etukäteen neuvoista.
Pieni varaava
8
4564
Vastaukset
- Big mama
Ota yhteyttä ammattitaitoiseen muurariin, piirrä kuva ja kerro haluamasi kilot. Hyvä tulee ja paljon halvempi kuin valmiit.
- Ballaadin
kanssa alkaa toinen talvi.
Olemme olleet tyytyväisiä.
Takkamme on rivitalossa 97 m2. Hyvä puoli takassa oli, että ei tarvittu pohjan vahvistamista (rakennustarkastaja sallii 500 kg max.painon).
Tänäänkin poltin takassa n.5 kg puita ja pinta on niin kuuma, ettei kättä voi pitää pinnassa. Ja on vielä aamullakin lämmin. Suosittelen lisälämmönlähteeksi.- Ukko Tulikivi
Tuo sun tulisija, ainoaksi lämmönlähteksi?
- Pikku-Lauri
ehdottomasti.Tutkin takka-asioita lähes vuoden,ja päädyin parhaimpaan tulokseen.
- n. 500 kg?
Kyllähän näitä isompia löytyy (Pikku-Lauri painaa 1550 kg), mutta jos osaat vähänkin lukea ja ymmärrät lukemaasi niin varmaan huomasit, että en etsi näin isoa.
- Sannukka
Tulikiven pinin varaava takka TU500 painaa 680 kg ja lämmittää n. 60 m2.
- Malleista
Löytyy mm. Hetta, Kiisa, Zevio, Titania, Salla ja Salla 2..
Käy katsomassa tulikiven sivuilta (kevyetuunit)
http://www.tulikivi.com/www/TLTuoteU.nsf/Mallisto!OpenForm&id=Kevytuunit&id2=TA5 - huono.
Onko muuta samaa mieltä.
Pienessä varaavassa takassa on lyhyet palokanavat, jolloin suuri osa lämmöstä menee suoraan piippuun.
Jos haluat pienen takan, niin eikö kannaaisi laittaa sellainen, joka pukkaa lämmön jo lämmitysvaiheessa huoneilmaan. Mielestäni näin puista saa enemmän lämpöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251308
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa289956- 43845
- 33631
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html145623- 38587
- 52551
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528518Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44501- 107488