Minkälaisia kokemuksi on kemistä opiskelukaupunkina/asuinkaupunkina? Entä minkätasoinen amk on? Minua hieman epäilyttää, mutta kun näyttää olevan niin paljon helpompi päästä sinne opiskelemaan esim. fysioterapiaa kuin muualle. Siis jos noita hakijamääriä vertaa esim. Ouluun niin ero on valtava. Toki johtuu paljolti siitä, että Oulu nyt on suositumpi varmasti kuin Kemi. :) Haluaisin vain kuulla kokemuksia.
(Tulipa sekavaa tekstiä, mutta ehkä ymmärrätte kysymyksen...?)
amk, kemi
4
710
Vastaukset
- laiskiaane
kaupunkina ite ainaki tykkään valtavasti. tosin asunu en oo mutta muuten
- Kemiin tänä syksynä.
Heippa!
Pääsin Kemin amk:hon opiskelemaan kevään yhteishaussa.
Itse olen kyllä kovasti tykästyny Kemiin. Opiskelijaelämä siellä tuntuu olevan vilkasta (mm. bileitä, reissuja) ja asuminen on ei ole kallista asuinalue mukavan oloinen. Koulun taso ei mielestäni ole alhainen, mitä näin muutaman viikon kokemuksella voi sanoa. Opiskelijat saavat tehdä töitä opiskelunsa eteen tosissaan, apunaan asiansaosaavat opettajat. Pienenä kaupunkina Kemi panostaa kyllä paljon siihen, että pystyisi olemaan edelläkävijä ja tarjoamaan paljon mahdollisuuksia. Itse olen omani löytänyt, toivottavasti sinäkin löydät. :) - ---
Asuinkaupunkina ihan jees,sellainen perus. Koko elämän asunut,niin ei ole edes kokemusta muista. Tuosta amk-tasosta en tiedä,kun siellä opinnot vasta aloitin. Vähän kyllä tuntuu, että ei niin kovin korkea taso ole,mutta en kyllä todellakaan osaa sanoa. Sosis-puolelle on kait aika vaikea päästä,tai no....
Asuinalueet ovat jees,PAITSI takajärvi (punaiset kerrostalot), mäntylä.. liian levotonta. Mäntylässä halpoja puutaloja,mutta erittäin rauhatonta,ainakin ollut.
Kemiin vaan.- Kemiin tänä syksynä.
Mitäs alaa Kemiläinen pääsi opiskelemaan? :)Itse olen pääsin sosiaalialalle. Olihan sinne alhaisempi raja kuin esim. Ouluun, mutta paljon sielläkin hakijoita jäi pääsemättä :/. Eikös kuitenkin valintakokeet ole samat? Ellen ole ihan väärin ymmärtänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692088
- 452082