kamerakännykkä

rane

tekeekö jollain 1,3 megapikselin kännykkäkameralla mitään?

jos hakee kameraa jolla voisi printata kymppikuvia

8

697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinä ja siinä. Olosuhteitten pitää olla hyvät, kun kuvataan. Jyrkkää valoa pitää varoa. Sitten kuvaa on terävöitettävä kuvankäsittelyohjelmassa aika reippaasti. Lopputulos voi olla melko siedettävä.

      • rane

        sama tuomio?


      • rane kirjoitti:

        sama tuomio?

        olennaisesti parempi. Vielä jos kamerassa on oikein tarkennus, kuvat voivat olla ihan kelpoja.

        Parannukset ovat yleensäkin huomattavia 3,2 megapikseliin asti. Niillä pikseleillä syntyy tavalliseen käyttöön ja vaikka sanomalehtiin riittäviä kuvia, jos optiikka on laadukas ja muut ominaisuudet kohdallaan. Pikselien lisääntymistä neljään ja siitä ylöspäin ei enää huomaa kymppikuvissa tai edes normaalinkokoiselta näytöltä koko kuvaa katseltaessa.


      • ostankohan?
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        olennaisesti parempi. Vielä jos kamerassa on oikein tarkennus, kuvat voivat olla ihan kelpoja.

        Parannukset ovat yleensäkin huomattavia 3,2 megapikseliin asti. Niillä pikseleillä syntyy tavalliseen käyttöön ja vaikka sanomalehtiin riittäviä kuvia, jos optiikka on laadukas ja muut ominaisuudet kohdallaan. Pikselien lisääntymistä neljään ja siitä ylöspäin ei enää huomaa kymppikuvissa tai edes normaalinkokoiselta näytöltä koko kuvaa katseltaessa.

        Luin DIGIKUVA -lehdestä että LG:ltä olis tulossa 5 megan kamerakänny myyntiin suomessa. muualla kaukana idässä sitä on jo myyty ties miten kauan. eikun ostoksille!!!!


      • ostankohan? kirjoitti:

        Luin DIGIKUVA -lehdestä että LG:ltä olis tulossa 5 megan kamerakänny myyntiin suomessa. muualla kaukana idässä sitä on jo myyty ties miten kauan. eikun ostoksille!!!!

        megapikkelsseistä, jos ei muu rakenne riitä. Rohkenen vähän epäillä tässä tapauksessa. Ainoa "hyöty" voi olla se että kortti täyttyy nopeammin, kun tekee isompaa tiedostoa.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        megapikkelsseistä, jos ei muu rakenne riitä. Rohkenen vähän epäillä tässä tapauksessa. Ainoa "hyöty" voi olla se että kortti täyttyy nopeammin, kun tekee isompaa tiedostoa.

        Megapikseleistä ei ole hyötyä jos optiikka ei riittävän hyvä. Noissa kamerakännyköissä on yleensä kehno optiikka. Harvoin on edes autofocus tarkennasta tai yleensä tarkennusta. Jos kamerakännyssä on hyvä optiikka sen hinta lähentelee tuhatta euroa. Tämä sen vuoksi, koska optiikka on kallista valmistaa.


      • hoopopoppopa
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        megapikkelsseistä, jos ei muu rakenne riitä. Rohkenen vähän epäillä tässä tapauksessa. Ainoa "hyöty" voi olla se että kortti täyttyy nopeammin, kun tekee isompaa tiedostoa.

        No vähintään sonyn kamera pitää olla että kunnon kuvia voi saada. Toimii oikein hyvin jos ei tähtitaivasta kuvaa.
        Kyl repe tietää, soon asiantuntija.


      • Nipa .
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        megapikkelsseistä, jos ei muu rakenne riitä. Rohkenen vähän epäillä tässä tapauksessa. Ainoa "hyöty" voi olla se että kortti täyttyy nopeammin, kun tekee isompaa tiedostoa.

        Pixelin määrän kasvaessa, yhden pixelin koko pienenee ja kohina lisääntyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe