kamerakännykkä

rane

tekeekö jollain 1,3 megapikselin kännykkäkameralla mitään?

jos hakee kameraa jolla voisi printata kymppikuvia

8

697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinä ja siinä. Olosuhteitten pitää olla hyvät, kun kuvataan. Jyrkkää valoa pitää varoa. Sitten kuvaa on terävöitettävä kuvankäsittelyohjelmassa aika reippaasti. Lopputulos voi olla melko siedettävä.

      • rane

        sama tuomio?


      • rane kirjoitti:

        sama tuomio?

        olennaisesti parempi. Vielä jos kamerassa on oikein tarkennus, kuvat voivat olla ihan kelpoja.

        Parannukset ovat yleensäkin huomattavia 3,2 megapikseliin asti. Niillä pikseleillä syntyy tavalliseen käyttöön ja vaikka sanomalehtiin riittäviä kuvia, jos optiikka on laadukas ja muut ominaisuudet kohdallaan. Pikselien lisääntymistä neljään ja siitä ylöspäin ei enää huomaa kymppikuvissa tai edes normaalinkokoiselta näytöltä koko kuvaa katseltaessa.


      • ostankohan?
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        olennaisesti parempi. Vielä jos kamerassa on oikein tarkennus, kuvat voivat olla ihan kelpoja.

        Parannukset ovat yleensäkin huomattavia 3,2 megapikseliin asti. Niillä pikseleillä syntyy tavalliseen käyttöön ja vaikka sanomalehtiin riittäviä kuvia, jos optiikka on laadukas ja muut ominaisuudet kohdallaan. Pikselien lisääntymistä neljään ja siitä ylöspäin ei enää huomaa kymppikuvissa tai edes normaalinkokoiselta näytöltä koko kuvaa katseltaessa.

        Luin DIGIKUVA -lehdestä että LG:ltä olis tulossa 5 megan kamerakänny myyntiin suomessa. muualla kaukana idässä sitä on jo myyty ties miten kauan. eikun ostoksille!!!!


      • ostankohan? kirjoitti:

        Luin DIGIKUVA -lehdestä että LG:ltä olis tulossa 5 megan kamerakänny myyntiin suomessa. muualla kaukana idässä sitä on jo myyty ties miten kauan. eikun ostoksille!!!!

        megapikkelsseistä, jos ei muu rakenne riitä. Rohkenen vähän epäillä tässä tapauksessa. Ainoa "hyöty" voi olla se että kortti täyttyy nopeammin, kun tekee isompaa tiedostoa.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        megapikkelsseistä, jos ei muu rakenne riitä. Rohkenen vähän epäillä tässä tapauksessa. Ainoa "hyöty" voi olla se että kortti täyttyy nopeammin, kun tekee isompaa tiedostoa.

        Megapikseleistä ei ole hyötyä jos optiikka ei riittävän hyvä. Noissa kamerakännyköissä on yleensä kehno optiikka. Harvoin on edes autofocus tarkennasta tai yleensä tarkennusta. Jos kamerakännyssä on hyvä optiikka sen hinta lähentelee tuhatta euroa. Tämä sen vuoksi, koska optiikka on kallista valmistaa.


      • hoopopoppopa
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        megapikkelsseistä, jos ei muu rakenne riitä. Rohkenen vähän epäillä tässä tapauksessa. Ainoa "hyöty" voi olla se että kortti täyttyy nopeammin, kun tekee isompaa tiedostoa.

        No vähintään sonyn kamera pitää olla että kunnon kuvia voi saada. Toimii oikein hyvin jos ei tähtitaivasta kuvaa.
        Kyl repe tietää, soon asiantuntija.


      • Nipa .
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        megapikkelsseistä, jos ei muu rakenne riitä. Rohkenen vähän epäillä tässä tapauksessa. Ainoa "hyöty" voi olla se että kortti täyttyy nopeammin, kun tekee isompaa tiedostoa.

        Pixelin määrän kasvaessa, yhden pixelin koko pienenee ja kohina lisääntyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      97
      950
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      897
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      294
      781
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      139
      586
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe