Hei!
Merkonomin koulutuksesta olisin kysynyt niiltä jotka sen ovat käyneet, että pärjääkö heikolla englanninkielen taidolla, kun liiketalouteen kuuluu ilmeisesti 1ov englantia.
Mitkä ovat yleisimmät ammatit joissa tapaa merkonomeja (peruskoulu, kauppaoppilaitoksen merkonomilinja) ?
Ja missä palkkaluokassa liikutaan. Riippuu tietenkin paljon siitä, mihin ammattiin pääsee tutkinnon jälkeen, mutta suunnilleen?
Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille. ;)
MERKONOMI
12
3921
Vastaukset
- yks vaan
Kaipa siellä koulussa heikohkolla englannillakin pärjää, mutta valmistumisesi jälkeen et varmaankaan saa töitä ilman englanninkielen taitoa. Se kun vaaditaan melkein joka paikass nykyään. Sitä jäin ihmettelemään, että eikö kauppiksessa ole enempää kuin 1 opintoviikko enkkua?! Onpa naurettavan vähän. Ammatteja, joihin voit valmistumisesi jälkeen hakea, ovat mm. toimistosihteeri tai vaikkapa taloushallinnon assistentti (riippuen suuntautumisestasi). Mutta pidä mielessä, että samoista paikoista kilpailee kaupallisella alalla hirmuisen iso määrä hakijoita, ja voi olla että esim. tradenomit menevät kyllä ohitsesi. Tietysti jos olet hyvä tyyppi, niin sillä pääsee jo pitkälle! Ei se työpaikka aina koulutusta katso. Tsemppiä:)! Mihin muuten suuntaudut? Suosittelisin taloushallintoa, sillä alalla on työpaikkoja ja liksa kohtuullinen..Muutoin voit kyllä varautua johonkin 1300-1500€:n kuukausituloihin.
- hyvä tuuri?
No ei varmasti tarvita Englantia kaikkiin toimistohommiin,itse pääsin toimistosihteeriksi pelkällä peruskoululla,ilman lukiota,ilman ammattia,ilman kielitaitoa JA ILMAN SUHTEITA!
Ja hakijoita oli kait ainakin se 200hlöä.
Ja palkka on 1780e/kk.joten ei se ammatti ole tae mihinkään,tottakai se kannattaa käydä mutta tae se ei ole.
- työtön...
Valmistuin keväällä taloushallinnon yo-merkonomiks. Kesätöitä sain. Kysyivät haastattelussa, osaanko enkkua. Sanoin, että pärjään kyllä, vaikken mikään haka ookaan(lukiossa enkku li vitonen). Sain paikan. Sitten huomasin, kuinka siinä työn ohessa kielitaito kehittyi ja sai varmuutta. Meillä oli koulussa 1 ov asiakaspalvelun ja 1 ov taloushallinnon enkkua ja ruottia. Eli sanoisin, että käytännössä oppii parhaiten ja kyllä sillä koulutiedolla pärjää!! Sanakirjan käyttökään ei oo kiellettyä. Palkka tossa hommassa oli reilu 1300/kk.
Nyt ei oo töitä.
Yleisimmin meikäläisiä näkee pankeissa, vakuutuspuljuissa, kaupoissa/putiikeissa, toimistoissa jne...=)- vain peruskoulu käytynä
Toimistosihteerinä, palkka 1700€ edut. Ei mitään koulutusta, työkokemusta kylläkin. :) Vuoden, parin sisällä siirryn esimieheksi nykyisessä paikassani.
- Ei mielistelijä
vain peruskoulu käytynä kirjoitti:
Toimistosihteerinä, palkka 1700€ edut. Ei mitään koulutusta, työkokemusta kylläkin. :) Vuoden, parin sisällä siirryn esimieheksi nykyisessä paikassani.
Sotkamon perukoilla vai? Täällä Pirkanmaalla ainakin saa olla yo-merkonomitkin työttömänä kun on niin kova kilpailu joka paikkaan. Vain mielistelijät saa duuneja.
- 3000e/kk
Ei mielistelijä kirjoitti:
Sotkamon perukoilla vai? Täällä Pirkanmaalla ainakin saa olla yo-merkonomitkin työttömänä kun on niin kova kilpailu joka paikkaan. Vain mielistelijät saa duuneja.
Rupeas sitte mielisteleen jos se siitä on mielestäs kiinni.
t. merkonomi vm'02, tuotehallintapäällikkö - keskustassa
Ei mielistelijä kirjoitti:
asun ja työskentelen. Sattui käymään hyvä tuuri. Eikä varmasti ihan pelkästä tuuristakaan ollut kyse. Olen vaan niin hyvä. :)
- comprendo
3000e/kk kirjoitti:
Rupeas sitte mielisteleen jos se siitä on mielestäs kiinni.
t. merkonomi vm'02, tuotehallintapäällikköei tosin liity keskustelun alkupeäiseen aiheeseen, mutta heräsi kysymys mitä tarkoittaa rupeas? rahayksikköäkö?? sorry, mutta sana ei tullut meidän merkonomikoulutuksessa vastaan...
- Ilona68
Yleensä merkonomien kielitaito (jos sitä on) perustuu johonkin muuhun koulutukseen.
- minkkiskä
Kunnallisessa toimistohommassa taloushallinnon merkonomi 04. Käteen jää 1100. Mutta kunnallishallinnon puolella tunnetusti huonot palkat.
- Ei ihan niin hyvä tuuri
Olen merkonomi ja tienaan noin 1700/kk. Työelämässä sihteerinä ollut jo 10 vuotta.
Opiskelukaverini (mies) on samaten merkonomi ja pankinjohtajana touhuilee nykyään, jotta ei ne tasan käy ne onnenlahjat.- vaan
yllätys, yllätys, ettei miehen pätevyyttä epäillä ilman korkeakoulutusta ja etenemään pääsee. mutta nainen saa raataa kymmenen vuotta samassa duunissa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313874- 412599
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut422558Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82345- 292148
- 381779
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461623Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3011505Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t461468- 1411467