Paulo Coelho

Neiti Prym

Suosittelen Paulo Coelhon kirjoja! Aivan loistavia:) Alkemisti ja Yksitoista minuuttia varsinkin.

18

2597

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anas ajrik

tuon "kirjailijan"tekeleet ovat täyttä roskaa. On käsittämätöntä,miksi ihmiset tuhlaavat aikaansa tälläiseen höttöön,vaikka maailma on täynnä kunnon kirjallisuutta. Kai se on se tehokas markkinointi,mutta siihen ei kukaan oikean kirjallisuuden ystävä sorru.

• scarabaeus

olen aivan eri mieltä

• ...

Mitä kirjallisuuden ystävät sitten lukevat, annapa esimerkkejä...?

• scarabaeus
        ... kirjoitti:

vastaan näin, vaikka meillä kaikilla tietysti on oma käsityksemme siitä, minkälainen on "oikean kirjallisuuden ystävä", ja se olisi pitänyt tietysti ensin selvittää... no...siinä onkin, olisikin, selvittämistä.
        --------
        Vastaukseni siis:
        Olen lukenut osan Paul Coelhon kirjoista, enkä ole pettynyt yhteenkään lukemastani. Ne ovat myös minulle henkilökohtaisesti antaneet enemmän, mitä edes olen tähän asti pystynyt sisäistämään. Kun lisäksi olen nähnyt muutaman Coelhon haastattelun telkkarista, ja lukenut myös lehdistä haastatteluja, niin pidän häntä hyvänä esimerkkinä taiteilijasta, jolla on karismaa. Karismaattiset taiteilijat säteilevät ympäristöönsä yleensä positiivisesti, mikä on mielestäni myös hyvin tärkeää.
        ---------

Kysymyksestäsi opin nyt taas kerran sen, että en ehkä niin spontaanisti ilmaise mielipiteitäni, kuin taas tänä aamuna olen mennyt tekemään!

• scarabaeus
        scarabaeus kirjoitti:

vastaan näin, vaikka meillä kaikilla tietysti on oma käsityksemme siitä, minkälainen on "oikean kirjallisuuden ystävä", ja se olisi pitänyt tietysti ensin selvittää... no...siinä onkin, olisikin, selvittämistä.
        --------
        Vastaukseni siis:
        Olen lukenut osan Paul Coelhon kirjoista, enkä ole pettynyt yhteenkään lukemastani. Ne ovat myös minulle henkilökohtaisesti antaneet enemmän, mitä edes olen tähän asti pystynyt sisäistämään. Kun lisäksi olen nähnyt muutaman Coelhon haastattelun telkkarista, ja lukenut myös lehdistä haastatteluja, niin pidän häntä hyvänä esimerkkinä taiteilijasta, jolla on karismaa. Karismaattiset taiteilijat säteilevät ympäristöönsä yleensä positiivisesti, mikä on mielestäni myös hyvin tärkeää.
        ---------

Kysymyksestäsi opin nyt taas kerran sen, että en ehkä niin spontaanisti ilmaise mielipiteitäni, kuin taas tänä aamuna olen mennyt tekemään!

hänen nimeäänkään!
        Uusi yritys:

Paulo Coelho

• oikean kirjallisuuden ystävä
        scarabaeus kirjoitti:

hänen nimeäänkään!
        Uusi yritys:

Paulo Coelho

Oikean kirjallisuuden ystävät lukevat noin yleensä ottaen kirjoja. Kun taasen Coelhon kirjoja joko rakastetaan taikka sitten vihataan. Yleensä kun joku on päässyt teoksissaan ns. asian ytimeen niin näin yleensä tapahtuu. Suuret kertojat herättävät suuria ja ristiriitaisia tunteita lukijoissa. Niin kuin kaikissa muissakin taiteen lajeissa on kaiketi tapana ......

• scarabaeus
        oikean kirjallisuuden ystävä kirjoitti:

Oikean kirjallisuuden ystävät lukevat noin yleensä ottaen kirjoja. Kun taasen Coelhon kirjoja joko rakastetaan taikka sitten vihataan. Yleensä kun joku on päässyt teoksissaan ns. asian ytimeen niin näin yleensä tapahtuu. Suuret kertojat herättävät suuria ja ristiriitaisia tunteita lukijoissa. Niin kuin kaikissa muissakin taiteen lajeissa on kaiketi tapana ......

saanut tästä nyt mitään selkoa.
        Voisitteko toistaa?
        tai
        siis...tarkoitin...tarkentaa...

• +++
        ... kirjoitti:

KUNNON kirjallisuutta, eivät markkinamiesten lanseeraamia muoti-ilmiöitä

• Ei tykkää

Minä kuulun myös siihen porukkaan, joka ei pidä Coelhon kirjoista. Luen paljon henkisen kasvun kirjallisuutta ja siksi olen mennyt tähän markkinamiesten lankaan ja uskonut, että Coelho on suuri mietiskelijä. Todellisuudessa hän on tyypillinen eteläamerikkalainen vanhahko mies asenteineen. Yksitoista minuuttia, mitä se antoi tavalliselle lukijalle? Todella keskinkertainen rakkausromaani nuoren kauniin tytön haaveista rikastua. Ja sitten nämä miehet, pelkkiä hyväksi käyttäjiä! Muistelen, että Coelholla oli ainakin lähellä tulla avioero tämän kirjan julkaisun jälkeen. Ehkä vaimo ei tykännyt "sisältä kumpuavasta tunteiden palosta, joka on pakko saada kirjaksi". Nyt toki tiedän, että joku ajattelee että kade suomalainen nainen siinä kirjoittaa. Mutta kyllä kyse on ihmisarvosta, joka kuuluu kaikille ihmisille kaikkialla maailmassa.
        Vielä alkemististä, miksi kirjan lopussa se aarre löytyi niin konkreettisesti ? Missä on henkisyys?
        Vielä, tiedän toki että moni lukee näitä pelkkinä romaaneina, mutta markkinointi suuntaa katseet kirjojen henkisiin arvoihin. Se on harha.

• Sundarananda

Ihan totta! Esimerkiksi Lauri Sallisen Sundarananda on miljoona kertaa parempi ja syvällisempi romaani!

• kokemus*
        Ei tykkää kirjoitti:

Minä kuulun myös siihen porukkaan, joka ei pidä Coelhon kirjoista. Luen paljon henkisen kasvun kirjallisuutta ja siksi olen mennyt tähän markkinamiesten lankaan ja uskonut, että Coelho on suuri mietiskelijä. Todellisuudessa hän on tyypillinen eteläamerikkalainen vanhahko mies asenteineen. Yksitoista minuuttia, mitä se antoi tavalliselle lukijalle? Todella keskinkertainen rakkausromaani nuoren kauniin tytön haaveista rikastua. Ja sitten nämä miehet, pelkkiä hyväksi käyttäjiä! Muistelen, että Coelholla oli ainakin lähellä tulla avioero tämän kirjan julkaisun jälkeen. Ehkä vaimo ei tykännyt "sisältä kumpuavasta tunteiden palosta, joka on pakko saada kirjaksi". Nyt toki tiedän, että joku ajattelee että kade suomalainen nainen siinä kirjoittaa. Mutta kyllä kyse on ihmisarvosta, joka kuuluu kaikille ihmisille kaikkialla maailmassa.
        Vielä alkemististä, miksi kirjan lopussa se aarre löytyi niin konkreettisesti ? Missä on henkisyys?
        Vielä, tiedän toki että moni lukee näitä pelkkinä romaaneina, mutta markkinointi suuntaa katseet kirjojen henkisiin arvoihin. Se on harha.

"Todella keskinkertainen rakkausromaani nuoren kauniin tytön haaveista rikastua."

Minusta tyttö haaveili kylläkin koko teoksen ajan AIDOSTA RAKKAUDESTA. Tuon haaveen hän kuitenkin kätki kovan ulkokuoren alle haaveilemalla rikkaudesta.

• Henkisyys

Coelho on silkaa roskaa! Ei sen kirjoissa ole todellista syvyyttä. Kyllä jos syvyyttä halutaan löytää niin on ehdottomasti otettava käteen Lauri Sallisen Sundarananda. Tuo kirja lyö Coelhon kirjat mennen tullen!

• Firestarter13

Niin, saanen aloittaa kertomalla että olen lukenut elämäni aikana kirjallisuutta laidasta laitaan valtavan määrän ja itsekin kirjoittanut. Coelhon kirjoista olen lukenut vasta kirjan Alkemisti ja aikomukseni on lukea aivan lähitulevaisuudessa ainakin Zahir. Löydän Alkemistin hyvinkin spirituaalisena kirjana. Kirja kertoo ennen kaikkea semiotiikasta ja siitä kuinka se läpäisee koko elämän laajasti käsitteellistettynä. Yhdistettynä tämä wiccalaiseen ajatteluun ollaankin hyvin syvällisten asioiden äärellä.:) Se johdattaa ihmisen itsetutkiskeluun johon harva kirja yltää. Meidän jokaisenhan on löydettävä oma polkumme jota seurata elämässä. Sillä ihminenhän on spirituaalinen olento. Lukekaa muuten Elizabeth Prophetin kirjoja, ne aivan ihania myös.:)

• syvällistäkö

meikää vain vaivaa se rautalangasta vääntö, mutta pääasia lienee, että ihmiset saavat kukin tavallaan ja itselleen sopivista lähteistä työkaluja aivosoluilleen

• Neiti Prym

Hassua, miten jotkut ottavat asiat niin raskaasti...Jotkut näistä teksteistä ovat kuin vastauksia henkilökohtaiseen loukkaukseen. "Ammutaan heti alas jos joku on eri mieltä..." Ihan kiva, että keskustelu herää, ei siinä mitään, mutta älkää hyvät ihmiset saako mahahaavaa pienistä asioista;)

• 123

on mielestäni aivan erinomainen kirja. Niin hyvä, että siitä jäi mieleeni asioita, joita tahtoisin soveltaa elämääni. Asioita rakkaudesta, odottamisesta, kärsivällisyyden välttämättömyydestä... Lukukokemus tietysti riippuu elämäntilanteesta ja monesta muusta asiasta.

• henk.koht mielipide (taas)
        123 kirjoitti:

on mielestäni aivan erinomainen kirja. Niin hyvä, että siitä jäi mieleeni asioita, joita tahtoisin soveltaa elämääni. Asioita rakkaudesta, odottamisesta, kärsivällisyyden välttämättömyydestä... Lukukokemus tietysti riippuu elämäntilanteesta ja monesta muusta asiasta.

Minusta nuo päiväkirjaosuudet etenkin. Lukiessani seuraavaa pätkää, oikein sydän hykerteli tuttuuden tunteesta, jota en itse osaisi sanoiksi pukea (lyh): Ihmisen todellinen halu on päästä lähelle ihmistä. Mutta halua edeltävää vaihetta -vetovoimaa- on mahdoton selittää. Se on pelkkää halua, halua puhtaimmillaan. Kun halu on puhtaimmillaan, mies ja nainen rakastuvat elämään. He ottavat joka hetken vastaan kunniottaen, kaiken tiedostaen, ja jäävät odottamaan että pääsisivät juhlistamaan seuraavaa siunauksellista tuokioita jne.

Haluan vain sanoa, että Coelhon kirjat ovat ihanan helppolukuisia, mutta kuitenkin tavalliseen romaaniin verrattuna sieltä löytyy jokaiselle jokin pieni "totuus". Mies vain osaa laittaa sanat soimaan.

• Kaikkea voi myydä
        123 kirjoitti:

...vielä yksinkertaisimmille lukijoille.

Täydet kymmenen pistettä markkinoinnin onnistumisesta, mutta ei tällä kirjailijalla ole mitään rakentavaa sanottavaa sisältöjen puolesta. Toisekseen, ainakin suomenkielisistä käännöksistä päätellen ei hän ole sanankäytönkään suuri nero. Markkinahype on silti valtava, lähes kuin jeesuksen uusi tuleminen.

Harmittaa, että tämän roskan äärellä kulutin aikaani. Lukekoot ne ketkä tästä kvasi-sielutieteestä saavat kickinsä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      73
      4416
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2511
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2324
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      21
      1815
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1672
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1552
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      81
      1536
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      1346
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1243
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1145
    Aihe