Kellä muulla on LIIAN HYVÄ KUULO? Joutuu nukkumaan korvatulppien kanssa ja käyttämään esim. walkmaneja, ettei taustahäly ärsyttäisi. (esim. pihalta tai naapurista tuleva taustahäly)
LIIAN HYVÄ KUULO
8
1467
Vastaukset
- allahan
on viestiketju , vai oletko sama kirjoittaja ?
- lepakko kuuloinen
...kaippa joku suuttu kun ei ymmärtänyt ,että on olemassa hyvä kuulo ja liian hyvä kuulokin.
- mittauttanut
kuulosi että se todella on paljon parempi kuin normaalisti ? Kysyn tätä koska kyllähän ympäristön äänet aina kuuluu,esim kerrostalossa mutta nitten häritsevyys riippuu periatteessa aivojen toiminnasta.Itse en pysty ollenkaan nukkumaan jos laitan korvatulpat,ääniä pitää kuulua jotta nukkuminen voisi onnistua.Toimistossa,jossa työskentelen on aika kaamea melu välillä kun useita ihmisiä keskustelee kovaääniseti ja puhelimet soi mutta taas on kysymys omista fiiliksistä miten melu häiritsee tai ei.Joskus on vaikeampikeskittyä ja joskus melun osaa suodattaa pois.
- aivojen toiminnasta
..johtuu herkkä kuulo? Olisipa milenkiintoista tietää.
Itse olen kärsinyt siitä koko ikäni ja "onglema" sen kun pahenee, kun ikää tulee lisää.
Sama juttu veljelläni sekä tädilläni, joka on jo 80-vuotias.
...eiköhän osuutta asiaan liene myös perimällä?
Joskus todella tuntuu, että olisi helpompi elää huonokuuloisena.
Asia voi muodostua jokapäiväistä elämää haittaavaksi monella eri alueella.
Kerrostaloelämä on koko lailla pois suljettu asia.
Siitä ei tulisi kohdallani mitään. Tiedän koska kokemusta on. Ei auttaneet korvatulpat eikä itsensä väsyttäminen - yläkerran nk. normaalit äänet herättivät öisinkin jatkuvasti.
Maailamssa on monenlaisia poikkeavuuksia ja tämä on vain yksi niistä.
Muistan jo lapsuudestani kuinka aikuisten puhe ihmetytti, koska se jo silloin tuntui "huudolta".
Siinä oheessa en koskaan oppinut tajuamaan oman puheeni volyymia ja siitä kehittyi oma hiljainen ääneni, jota joudun jatkuvasti selittelemään.
Mitähän aivoilleni pitäisi tehdä jos ongelma jollain tapaa liittyy niiden toimintaan?
- huonokuulo
hyvästä kuulosta kuin huonosta kuulosta. Jos joutuu käymään kurssilla, ja ei kuule hyvin opettajaa silloin joutuu keskistymään enemmän puhetta kuin opettajan opetusta.
- kjeh
mulle joskus puhuttiin yliherkästä kuulohermosta kun kuulotestissä kuulin ne lähes olemattomatkin piipit. Muutenkin on hermot yliherkät :i Ja tinnuttaa enemmän tai vähemmän. Suvussa on paljon huonokuuloisuutta, että sitä kait sit vanhemmalla iällä tiedossa. Että ääripäästä toiseen.
Samanlainen kokemus oli lapsena kun olin flunssassa, taisin puhaltaa korvatunnelin auki ja KAIKKI ÄÄNET HUUSIVAT korvassa. Se meni ohi flunssan mukana, onneks..kellon raksutus muuttui isoksi meteliksi, kerrostalon äänet vahvistuivat..ei mikään mukava kokemus
- Tsippadui
"Liian hyvä kuulo" voi olla myös aistiyliherkkyyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244122Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122931Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111213Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22900Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.39876PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht115743- 36717
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport37715- 104657
- 134645