LIIAN HYVÄ KUULO

näinkin voi olla

Kellä muulla on LIIAN HYVÄ KUULO? Joutuu nukkumaan korvatulppien kanssa ja käyttämään esim. walkmaneja, ettei taustahäly ärsyttäisi. (esim. pihalta tai naapurista tuleva taustahäly)

8

1518

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allahan

on viestiketju , vai oletko sama kirjoittaja ?

• lepakko kuuloinen

...kaippa joku suuttu kun ei ymmärtänyt ,että on olemassa hyvä kuulo ja liian hyvä kuulokin.

• mittauttanut

kuulosi että se todella on paljon parempi kuin normaalisti ? Kysyn tätä koska kyllähän ympäristön äänet aina kuuluu,esim kerrostalossa mutta nitten häritsevyys riippuu periatteessa aivojen toiminnasta.Itse en pysty ollenkaan nukkumaan jos laitan korvatulpat,ääniä pitää kuulua jotta nukkuminen voisi onnistua.Toimistossa,jossa työskentelen on aika kaamea melu välillä kun useita ihmisiä keskustelee kovaääniseti ja puhelimet soi mutta taas on kysymys omista fiiliksistä miten melu häiritsee tai ei.Joskus on vaikeampikeskittyä ja joskus melun osaa suodattaa pois.

• aivojen toiminnasta

..johtuu herkkä kuulo? Olisipa milenkiintoista tietää.
        Itse olen kärsinyt siitä koko ikäni ja "onglema" sen kun pahenee, kun ikää tulee lisää.
        Sama juttu veljelläni sekä tädilläni, joka on jo 80-vuotias.
        ...eiköhän osuutta asiaan liene myös perimällä?

Joskus todella tuntuu, että olisi helpompi elää huonokuuloisena.
        Asia voi muodostua jokapäiväistä elämää haittaavaksi monella eri alueella.
        Kerrostaloelämä on koko lailla pois suljettu asia.
        Siitä ei tulisi kohdallani mitään. Tiedän koska kokemusta on. Ei auttaneet korvatulpat eikä itsensä väsyttäminen - yläkerran nk. normaalit äänet herättivät öisinkin jatkuvasti.

Maailamssa on monenlaisia poikkeavuuksia ja tämä on vain yksi niistä.
        Muistan jo lapsuudestani kuinka aikuisten puhe ihmetytti, koska se jo silloin tuntui "huudolta".
        Siinä oheessa en koskaan oppinut tajuamaan oman puheeni volyymia ja siitä kehittyi oma hiljainen ääneni, jota joudun jatkuvasti selittelemään.

Mitähän aivoilleni pitäisi tehdä jos ongelma jollain tapaa liittyy niiden toimintaan?

• huonokuulo

hyvästä kuulosta kuin huonosta kuulosta. Jos joutuu käymään kurssilla, ja ei kuule hyvin opettajaa silloin joutuu keskistymään enemmän puhetta kuin opettajan opetusta.

• kjeh

mulle joskus puhuttiin yliherkästä kuulohermosta kun kuulotestissä kuulin ne lähes olemattomatkin piipit. Muutenkin on hermot yliherkät :i Ja tinnuttaa enemmän tai vähemmän. Suvussa on paljon huonokuuloisuutta, että sitä kait sit vanhemmalla iällä tiedossa. Että ääripäästä toiseen.

• Samanlainen kokemus oli lapsena kun olin flunssassa, taisin puhaltaa korvatunnelin auki ja KAIKKI ÄÄNET HUUSIVAT korvassa. Se meni ohi flunssan mukana, onneks..kellon raksutus muuttui isoksi meteliksi, kerrostalon äänet vahvistuivat..ei mikään mukava kokemus

• Tsippadui

"Liian hyvä kuulo" voi olla myös aistiyliherkkyyttä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7508
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3612
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1846
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1050
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      923
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      27
      901
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      807
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      732
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      729
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      26
      652
    Aihe