Ketju vai hihna???

pasi

Onko täällä tietoa, eli vm.1999-2001, 1.8 - 2.0 litraset Primerat; ovatko ketju- vai hihnakoneita?(jakopää)

16

7373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nissanisti

      Veikkaisin ketjua. Itellä on Almera 1.8 -01 ja niissä malleissa ainakin on ketju.

      • ketjukone

        ketju on


      • So Simple
        ketjukone kirjoitti:

        ketju on

        =:)


    • kukaan vielä

      koskaan tätäkään kysyny mutta ketju on ja laturi hihnalla

    • asentaja..

      Valitettavasti noissa on taas otettu venyvä ketju käyttöön. Vaihto 150 tkm:n välein, hinta yli tuhat euroa.
      Venyvä ketju aiheuttaa "check engine" valon syttymisen. Kampiakselin asentotunnistin ja nokka-akselin hall anturi toteavat venymän.

      • -05 nykyään

        Itselläni meni -99 2,0-koneisesta ketju poikki muistaakseni oli ajettu noin 190 000 km. Epäilivät kiristimen hajonneen. Aika kallis toi sun reilu tonni, laskuni oli 1600 € sis. 4 venttiiliä, kansihuolto, ketju yms.


      • Kriisikippo
        -05 nykyään kirjoitti:

        Itselläni meni -99 2,0-koneisesta ketju poikki muistaakseni oli ajettu noin 190 000 km. Epäilivät kiristimen hajonneen. Aika kallis toi sun reilu tonni, laskuni oli 1600 € sis. 4 venttiiliä, kansihuolto, ketju yms.

        ihan minun vanhalta Ladalta, josta meni ketjun kiristin ja sitä myötä hieman muutakin hajalle. Onko tässä käynyt niin, että lähes kahdessakymmenessä vuodessa on Nissan saavuttanut Ladan laadun?

        Pitääkö tässä ristiä kädet kyynärpäitä myöten vai laittaa tuo Primera vaihtoon ennen sataatonnia?

        No joo, eipä ole tähän asti ollut ongelmia Nissaneiden ketjujen suhteen, vaikka kyseistä merkkiä on ollut omistuksessa jo kahdeksan kappaletta.

        Toisaalta, tuossa omassa Primerassa on vasta alle 14 tkm mittarissa, joten kait se vielä hetken kestää vaikka sen laatua kuinka haukuttaisiin.


      • tarazn

        Paska puhetta. Ei se ole sen venyvämpi ketju kuin muissakaan koneissa, mm. sunnyllä ajettu yli 800 000 samalla ketjulla.


      • jakoketju
        tarazn kirjoitti:

        Paska puhetta. Ei se ole sen venyvämpi ketju kuin muissakaan koneissa, mm. sunnyllä ajettu yli 800 000 samalla ketjulla.

        Minulla -01 primera 1,6 koneella rupesi nykimään 84000 km ajettuna. Syy ketju venynyt. Auto oli huollatettu merkkiliikkeessä. Nissanilla on ollut paljon ongelmia ketjun kanssa mm. almeroista on katkeillut ketjuja 100 000 km ajettuina.


      • Faktoja_peliin
        jakoketju kirjoitti:

        Minulla -01 primera 1,6 koneella rupesi nykimään 84000 km ajettuna. Syy ketju venynyt. Auto oli huollatettu merkkiliikkeessä. Nissanilla on ollut paljon ongelmia ketjun kanssa mm. almeroista on katkeillut ketjuja 100 000 km ajettuina.

        Mitäs tekemistä ketjun venymiseen on huoltopaikalla? Tietääkseni Nissanilla ei ollut ongelmia ketjujen kanssa. Hihnakoneissa on kuitenkin fakta että osa ei kestä huoltoväliä...


      • ketju..
        Faktoja_peliin kirjoitti:

        Mitäs tekemistä ketjun venymiseen on huoltopaikalla? Tietääkseni Nissanilla ei ollut ongelmia ketjujen kanssa. Hihnakoneissa on kuitenkin fakta että osa ei kestä huoltoväliä...

        Ketju on todellinen ongelma Nissanilla.
        Suomessa ongelmia varsinkin Almeroissa, myös Primerassa ongelmia.
        Netistä löytyy vaikka kuinka paljon.http://www.carsurvey.org/review_86939.html


      • jakoketju
        ketju.. kirjoitti:

        Ketju on todellinen ongelma Nissanilla.
        Suomessa ongelmia varsinkin Almeroissa, myös Primerassa ongelmia.
        Netistä löytyy vaikka kuinka paljon.http://www.carsurvey.org/review_86939.html

        Lisää linkkejä nissanin jakoketjuongelmiin.

        http://www.ilexa.co.uk/forum/index.php/topic,6610.0.html

        Huoltopaikalla oli sen verran merkitystä, että Nissan Nordic Europe Oy Osallistui 50 %:lla vaihtokustannuksiin. Kunhan jaksoi 1,5 kuukautta vääntää kättä heidän kanssaan.


      • crank saft sensor
        jakoketju kirjoitti:

        Lisää linkkejä nissanin jakoketjuongelmiin.

        http://www.ilexa.co.uk/forum/index.php/topic,6610.0.html

        Huoltopaikalla oli sen verran merkitystä, että Nissan Nordic Europe Oy Osallistui 50 %:lla vaihtokustannuksiin. Kunhan jaksoi 1,5 kuukautta vääntää kättä heidän kanssaan.

        Ei kai primeraa myydä 1.4-1.5:lla koneella Suomessa? Muuten linkki on hyvä almeran ja micran omistajille..


      • ratsuni

        Huonopa huono, 150000 ajettuna nyki, keltainen moottorinvikavalo syttyi tauluun, ketjunvaihdolla noin 550 € hintaan ( ei liike ) asia kuntoon.


      • 6 primeraa meillä
        ratsuni kirjoitti:

        Huonopa huono, 150000 ajettuna nyki, keltainen moottorinvikavalo syttyi tauluun, ketjunvaihdolla noin 550 € hintaan ( ei liike ) asia kuntoon.

        vanhassa mopoketju uudemmassa pääsiäismunakoriste kaksi eri asiaa


    • dsgsdg

      Ensimmäinen ja viimenen ketjukone mulla, rahnuttaa ja krahisee minkä kerkiää, kokoajan pelko päällä että millon pettää. Jakopääremppa koko auton arvoinen homma, ei kiits.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1959
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1887
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1865
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1370
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe