Miten pian...

....

Miten pian olette "uskaltautuneet" kauppaan ja kylää vauvan kanssa...?? onko siihen olemassa jotai aikarajaa jona aikana ei vauvaa saisi viedä vieraisiin paikkoihin...?? ulos ei tietenkään saa kylmällä viedä, mutta jos meneekin autolla jossa vauva on kokoajan lämpimässä.
Mietin vain, kun tästäkin on kuullut niin montaa eri versiota ja tuntuu, että toiset ovat jopa kk vain kotonaan vauvan kanssa, kun eivät minnekään uskaltaudu.

10

762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjjj

      me pysyteltiin kotosalla noin 2 viikkoa, ennen kuin lähettiin kauppaan ja muualle. isukki hoiti ruoka-ostokset tuona aikana.

    • kuukausi

      kotona, jonne vieraat olivat tervetulleita. Sitten pikkuhiljaa alettiin kauppailla ja käydä kylässä.

    • morjnes

      Joo siis se suositushan on 2vko ettei saa mennä talvella ulos tai kauppaan/kylään. Meillä täyttyi se 2vkoa kun oli mummuni 80v-juhlat, niin siellä käytiin. Muuten oltiinkin kotosalla varmaan se kuukausi. Siis kyllä vaunuteltiin, mutta ei kyläilty. No eipä me kyllä vieläkään oikein kyläillä (ei ole pahemmin paikkoja mihin mennä, kaverit lähti kun vauva tuli).
      Mutta kannattaa alkaa pikkuhiljaa tottua ajatukseen, ettei vauvan kanssa kokoajan mennä ja tulla. Se on suurimmalta osalta kotona olemista lapsen kanssa. Kyllähän vauva stressaantuu jos joka päivä ollaan menossa.

      Taas varmasti jotkut nyt hyökkäävät jostain asiasta päälle, joten sanon tähän loppuun, että poikkeuksiakin tietysti on ja jokainen tavallaan!! :)

    • ollaan

      oltu kotona siihen asti kunnes vauva on kastettu!Tietysti olemme neuvolassa käyneet mutta siinäpä se sitten onkin.Vanhankansan suusta olen kuullut ettei kastamatoman lapsen kanssa kuljeta paikasta toiseen.Mutta jokainen tekee tyylillään!!

      • Jihuuu

        Meidän lapsen kanssa ei sitten ikinä vois kulkea minnekään :O

        Tää oli ihan vaan läppä :) Neitiä kun ei ole kastettu eikä kasteta ;)


    • Marianni

      Hei!
      Me oltiin kotosalla (vieraita kävi kyllä meillä) ainakin eka viikko. Ensimmäinen kyläreissu oli isomummun luokse 9 päivän ikäisenä, ja sinne mentiin autolla. Ulkoilu aloitettiin pienissä erissä 14 päivän ikäisenä. Kauppaan ja muihin julkisiin paikkoihin en kyllä mennyt kuin vasta kuukauden ikäisen kanssa, siihen asti aina toinen oli vauvan kanssa kotona ja toinen kävi kaupassa. Senkin jälkeen vauva oli vaunuissa, eli ei juuri niitä ostoskärryjen kaukaloita käytetty. Yleensä nukkui ja muutenkin on mielestäni vaunuissa paremmassa suojassa tartunnoilta yms.

    • Jihuuu

      Vähän vajaa 3vkoa oli tyttö kun eka kertaa Prismaan mentiin.

    • Mummali

      Olen mummi ja jonkun verran loukkaantunut siitä , että lapseni lapsi, puolivuotias kuulema stressaantuu sylissäni.
      Kertokaa mitä mieältä nyky äidit olette tällaisesta.

    • Pillupää-Janitskin

      Minä telkesin vauvan heti sen synnyttyä hoitohuoneeseen enkä vie sitä ulos, koska kaikkihan tietävät että vauvalla on riski seota täysin, jos sen vie ulos.

    • Näinmeillä

      Me olemme vieneet ensin parin viikon ikäisenä ulos,paitsi keskimmäisemme joka syntyi talvella taisi olla lähempänä kuukauden ikää kun silloin vasta pakkaset lauhtuivat. Noin kuukauden iässä sitten isovanhempien luona ja kaupassa käyty.
      Itse olen kummaksunut tuttava perhettä (heillä 2 lasta),jotka ovat vauvojen ollessa alle kaksi viikkoisia käyneet jo kyläilemässä vaikka missä ja kuopuksen kanssa kävivät jo yhdessä toritapahtuma tyyppisessä tapahtumassa toisessa kaupungissa hänen ollessa alle viikon ikäinen. Kukin tavallaan, mutta minusta aika erikoista eikä välttämättä vauvan kannalta parasta ihan jos ajattelee flunssa/noro-viiruksia, itse en ainakaan vastasyntyneelle moisia ehdoin tahdoin halua aiheuttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4453
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4040
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2720
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1643
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1571
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe