Aikuinen doggi uuteen kotiin?

uskaltaakohan

Hei!
Olemme ajatelleet hankkia tanskandogin ja yksi vaihtoehto olisi aikuinen koira.
Sopeutuuko tanskandoggi helposti uuteen kotiin vai onko mahdollisia ongelmia luvassa?
Kertokaa kokemuksianne!

11

1595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että rescue

      doggi vai onko jollain tuttavallasi doggi josta joutuu luopumaan ja antaisit sille kodin?

      Jos otat aikuisen joudut varautumaan siihen että jos se ei sopeudukkaan ja joudut sen antamaan taas eteenpäin. Tätä en kuitenkaan yleistä mutta hyvin usein saa nähdä ja kuulla siitä kun on otettu aikuin doggi (joka on jo iso) ja se ei ole sopeutunut, on tuhonnut eroahdistuksissaan kaiken näköistä ja ruvennut reuhkaamaan.

      Mutta voi olla myös että se sopeutuu mutta silti se ei ole niin ruusuista kun kuitenkin aikuinen doggi on aikuinen ja se sen luottamuksen ansaitseminen voi viedä aikaa.

      Ja kaikkihan tietysti riippuu ihan siitä mistä se aikuinen doggi on peräisin. Millaiset olosuhteet sillä on ollut, onko se vilkas vai rauhallinen, terve vai sairas jne. jne.

      Mutta mitään en mene yleistämään vaan poimin asioita joita tuli ensimmäiseksi mieleen. Joten tästä on turha tulla taas kenenkään "yliviisaan" palstalaisen napisemaan huonoon sävyyn.

      Totesin vain tosiasiat.

      Mutta aiheen aloittajalle kaikin puolin menestystä doggin hankintaan. :) Muistaa pitää vain järjen mukana niin tulee hyvää jälkeä.

    • ***

      Minun mielestäni se riippuu, kovin paljon koirasta ja luonteesta.. Ja tietenkin mihin edellinen kirjoittakin viittasi: olo suhteet mistä doggi tulee. Mutta voin kertoa oman kokemukseni asiasta.. Minulle tuli doggi narttu kun se oli 1,5v.Huonoista olosuhteista...Aluksi oli arka ja säikky, ei luottanut ihmisiin.. mutta nykyään kun toinen eri koira.. aikaa siihen tarvittiin ja kärsivällisyyttä.. Mutta päivääkään en vaihtaisi pois!! =)

    • kiintyvät

      kiintyvät omistajiinsa tiiviisti joten eroahdistusta alkuperäsistä "vanhemmista" voi esiintyä

      • on taas toisenlainen

        kokemus tästä asiasta.Tiedä 3 eri tapausta missä digi on ouduttu uudelleen sijoittamaan.Kaikki ovat menneet loistavasti.Mutta älä sorru säälittelemään ja ota kayttöön samat säännöt kuin koiran ex kodissakin.Helpottaa koiraa kun ei tarvitse alkaa uusia tapoja opettelemaan.


      • ,,,
        on taas toisenlainen kirjoitti:

        kokemus tästä asiasta.Tiedä 3 eri tapausta missä digi on ouduttu uudelleen sijoittamaan.Kaikki ovat menneet loistavasti.Mutta älä sorru säälittelemään ja ota kayttöön samat säännöt kuin koiran ex kodissakin.Helpottaa koiraa kun ei tarvitse alkaa uusia tapoja opettelemaan.

        yksilöstähän se riippuu paljolti, mutta tiedän tapauksia jossa koira on jopa lopettanut syömisen eroahdistuksen vuoksi.. en yritä pelotella, uskon kummiskii et tarpeeks ku antaa rakkautta ja rajoja niin doggikin sopeutuu kyllä.. onnea dogin hankintaan..


      • kohtaista
        ,,, kirjoitti:

        yksilöstähän se riippuu paljolti, mutta tiedän tapauksia jossa koira on jopa lopettanut syömisen eroahdistuksen vuoksi.. en yritä pelotella, uskon kummiskii et tarpeeks ku antaa rakkautta ja rajoja niin doggikin sopeutuu kyllä.. onnea dogin hankintaan..

        Kyllä doggeja on kotia vaihdellut aikuisenakin. Sopeutuminen uuteen kotiin vie aina hetken (lue muutaman/useamman viikon). On tapauksia, joissa kaikki menee hyvin ja sitten on puolestaan tapauksia joissa sopeutuminen ei lähde käyntiin millään. Jokaisella kodinvaihtajalla on kuitenkin jo painolastia menneisyydestä, rodusta riippumatta. Jos tunnet että sinulla on tarjota hyvä koti ja sinulle tarjotaan kodinvaihtajaa sekä omaa aikaa riittää enemmänkin sopeutumisvaiheeseen niin siitä vaan.


    • typerä

      Koko ajatus on typerä. Kukaan järkevä ei ota aikuista doggia eli aikapommia nurkkiinsa. Asiasta jo liikaa todella vakavia esimerkkejä.

      • ***

        Hah..hah... Eihän sun kommenteille voi enää kun nauraa... =)


      • olla

        aikamoinen doginvihaaja, miksihän?????

        minulla ei ole liki 20v kokemuksella ollut omieni, eikä tuntemieni doggien kanssa mitään ongelmia.

        eikä kukaan ole sanonut omistani, että olisivat olleet mitenkään epänormaaleja, päinvastoin, erittäin ihmisrakkaita ja sosiaalisia, ilman erityisiä koulutuksia.


      • nuo pienet

        koirat aikapommeilta vaikuttavat, niiden kun annetaan tehdä ihan mitä vaan, mutta jos iso koira sattuu vähän räkyttämään yms., niin heti pitäisi piikille viedä.

        katoppa joskus TV 2:lta elämäni eläimistä: koirani vai minä, niin ymmärrät mitä tarkoitan.

        olen myös monta kertaa nähnyt näyttelypaikoilla kun nuo pienet hellanteltut yrittävät näykkiä doggien kinttuja, omistajan siihen puuttumatta, jos doggii tekisi samoin, olisi se heti tappaja, höh.


      • Joku
        nuo pienet kirjoitti:

        koirat aikapommeilta vaikuttavat, niiden kun annetaan tehdä ihan mitä vaan, mutta jos iso koira sattuu vähän räkyttämään yms., niin heti pitäisi piikille viedä.

        katoppa joskus TV 2:lta elämäni eläimistä: koirani vai minä, niin ymmärrät mitä tarkoitan.

        olen myös monta kertaa nähnyt näyttelypaikoilla kun nuo pienet hellanteltut yrittävät näykkiä doggien kinttuja, omistajan siihen puuttumatta, jos doggii tekisi samoin, olisi se heti tappaja, höh.

        Itse otin 2 vuotiaan Doggi tytön 2 vuotta sitten (nyt siis leidi on 4) ja kaikki on mennyt aivan loistavasti! Tottakai riippuu koiran luonteesta ja aikaisemmista olosuhteista niin kuin edellä mainittiin,(kannattaa kunnolla keskustella entisen omistajan kanssa) mutta minulla ja tytölläni kokemukset ovat olleet erinomaiset. Aika paljon samoilla säännöillä pelataan kuin edellisessäkin kodissa...luulisin mutta tytöllä ei ole ollut ainakaan mitään vastaan sanomista. Kertaakaan emme ole ottaneet yhteen kaapin paikasta. Ihanempaa koiraa en olisi voinut itselleni hankkia :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe