Virvoitusjuomia virosta?

Limukuski

Millainen on virvoitusjuomien hinta-taso virossa?

Tarvitsisi hankkia Coca-Colaa, Spritetä ja Fantaa 0,25-0,5 litran tölkeissä yhteensä noin 2000 tölkkiä. Mistä kannattaisi tuollainen isompi erä hankkia?

14

7122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

Citi marketista halvemmalla. ei mitään järkeä lähteä hakemaan Virosta 2000 pulloa limpparia kun saa täältä melkein ilman. J amihin joku tarvitsee noin paljon sokerivettä?

• saanut citimarketista

limpparia melkein ilman. Tommonen erä on suomessa jo aika kallis.
        Mutta jo yhden pullon hinnan perusteella voi päätellä, että halvemmaksi tulee tuoda virosta.

• höpöt

Täällä maksaa ainakin puolet enemmän kokis tölkit eli jos ostaa 2000tölkkiä säästö on valtava.

• tulee vielä

halvemmaksi. Mikähän citi marketin pulla-autokuski oli tuo viestinkirjoittaja.

• LIDL hintoja
        tulee vielä kirjoitti:

halvemmaksi. Mikähän citi marketin pulla-autokuski oli tuo viestinkirjoittaja.

ja säästän aika- ja matkakulut

• customs
        LIDL hintoja kirjoitti:

ja säästän aika- ja matkakulut

voi tuoda vain OMAAN KÄYTTÖÖN

muusta jouttu maksamaan maahan tuotaessa VIRVOITUSJUOMAVERON

• Tai ilmaiseksi
        customs kirjoitti:

voi tuoda vain OMAAN KÄYTTÖÖN

muusta jouttu maksamaan maahan tuotaessa VIRVOITUSJUOMAVERON

"Yksityishenkilön omaan käyttöön EU-alueelta mukanaan tuomat virvoitusjuomat ovat pääsääntöisesti verottomia." --www.tulli.fi

Varminta tietysti sanoa että kävin ostaan limpparit koko perheelle vuodeksi.

Eipä se vero kovin paljon ole, 4,5 senttiä litralta. Jos käy huonosti voi joutua myös pakkausveron alaisuuteen. Silloin kierrätysjärjestelmäksi yksityistilaisuudessa riittänee, että kaikki tölkit kerätään talteen ja palautetaan Viroon.

• Limukuski

Kotimainen Cittari tarjoaa kyllä 1,5L puolloja edullisesti, mutta tölkkitavara on tyyristä.

Mainittakoon että ei aio itse tuollaista määrä juoda, vaan ne tarvitaan erään isomman tilaisuuden järjestämiseen. Tästä johtuu myös vaatimus tölkkipakkauksesta.

Edelleen kaipailisin tietoja hinta-tasosta, Internet kun kertoo varsin heikosti aiheesta. Viinaa kyllä kaupataan joka paikassa...

Onko Virossa käytössä panttijärjestelmää, ja jos niin millainen pantti tölkeissä on? Sisältyykö se yleensä ilmoitettuun hintaan?

• edullisesti.

Tölkeissä on 0,50 kroonin pantti. Haluamasi kokoisen erän saat varmaan SuperNetto tukusta.

SuperNetto
        Tammsaare tee 55, Tallinna, puh. 372 6 771 400. Avoinna ma–pe 8–20, la 9–18, su 10–15. Edullinen päivittäistavaroiden ja alkoholin tukkumyymälä. Sijaitsee Mustamäen kaupunginosassa.

Pakettiautolla sinne löytää helposti. Tule aamulaivalla ja lähde iltalaivalla pois jää koko päivä aikaa järjestellä asioita.

• oksi

kaupalliseen tarkoitukseen tuodusta erästä joudut maahan tuotaessa maksaamaan ns. virvoitusjuomaveron !!

• ZollGränz

Ihan tässä vaan pari tuhatta tölkkiä limpparia omaan käyttöön. Voi tulla lopulta halvemmaksi ostaa Suomesta tukusta nuo limut -ja ilman kirvistelyjä iskeekö tulli tai verottaja myöhemmin (jos aiot jälleenmyydä).

• Käyn usein

Moi!

Itse olen Coca Colan suurkuluttaja, siksi asia hyvin mielessä.

Tölkeissä myydään vain colaa. Sitä myydään 6 pakkauksissa 0,33 ltr tölkki. Halvin hinta viime aikoina on ollut 31,90 eek 3 eek panttia.

Lisäksi joskus näkyy 0,25 ltr tölkkejä, mutta niitä näkyy tosi harvoin.

Sitten myynnissä on muovipullot. Näissä Cola, Fanta ja Sprite on yleensä saman hintaiset:
      0,5 ltr 8,9 eek 0,5 eek pantti
      1,25 ltr 15,9 eek 1 eek pantti
      2 ltr 18,9 eek 1 eek pantti
      (prismassa on nyt ollut tarjouksessa 25,9 eek 2 eek pantti 2X2ltr).

Lisäksi on myynnissä 0,25 ltr lasipullot. Niitä olen nähnyt myynnissä vain tuossa "tukussa" supernetto jota joku tuossa mainostikin. Hinta oli viimeksi kun ostin (kesäkuussa) 5,9 eek 1 eek pantti.

Noin suurta erää tosin voi ehkä kysyä jostain alennuksella...

• on halpaa

Virosta saat 24 lavan 10€ suomessa se maksaa peräti 20€ ={ niin virosta kannattaa hakea kaikki juomiset viinakin on siellä halpaa ja myös energiajuomat ovat edullisia:-) myös vaatteet ovat siellä edullisia ja siellä tölkki on jotain 40snt;-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2498
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1879
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1640
    8. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1389
    9. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1385
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1348
    Aihe