Tietääkö joku muita linkkejä kuin checkmytrip, mistä voi tarkastaa lentonsa? Olen varannut lentoni suoraan lentoyhtiöiltä pari viikkoa sitten, mutta eivät kummatkaan löytyneet ko. linkin kautta. Toinen on maksettu heti varauksen jälkeen pankin kautta ja toinen luottokortilla, joka menee tililtä 29.9. Luulisi, että edes pankin kautta olisi ollut tarkistettavissa. Kyseessä lentoyhtiöt KLM ja THY.
Amadeus ym.
10
888
Vastaukset
- silläkään
Kiitos linkistä, mutta ei sieltäkään löytynyt.
Olen kokeillut myös virtuallythere.com ja viewtrip.com tuloksetta.
- xxxxx
Kannattaisiko kokeilla lentoyhtiöiden kotisivuja?
- olen yrittänyt
Lentoyhtiöiden sivuilta ei ole ollut myöskään apua, tai en ole osannut oikein hakea. Sieltä voi vain varata uusia matkoja ja tehdä checkinnin, mutta minulla on vielä muutama viikko matkan lähtöön.
Voisikohan olla sitten niin, kun toinen matkoista on tarjoushinnalla, se ei näkyisikään varauslistoilla. Toinen on kyllä ihan normaalihinnoilla.
- mozartti
Kyllä pitäis checkmytripistä löytyä jos sulla on se kuusimerkkinen koodi (kirjaimia ja numeroita esim 06B5ER). Sillä ei myöskään pitäisi olla väliä jos matka on maksettu tai ei, tässä on kysymys varauksesta, varaus löytyy heti kun koodi on varaukselle annettu. Joten ota yhteys lentoyhtiöön jos varaus ei löydy.
Halpalentoyhtiöiden - eikä myöskään Blue1 nettilennot - varaukset eivät löydy Amadeuksesta.- mootsartti
Ensiksikin, amadeus-koodi ei koskaan ala 0:lla. Blöö1 kyllä käyttää ko. varausjärjetelmää joten amadeus-koodin sieltä varatessasi saat.
Ap kysyjälle, pyydä lentoyhtiöltä varausvahvistus jos eivät sitä (muka) ole lähettäneet!
- tilasit liput?
Jos tilasit lentolippusi esim. Supersaverilta niin heillä on käytössään Sabre varausjärjestelmä. Checkmytrip ei osaa näyttää kuin Amadeus varauskoodilla olevia varauksia. Ihmettelin samaa aikanaan itsekkin ja kysyin asiaa supersaverilta, josta tuon infon sain.
- suoraan
lentoyhtiöiltä, KLM ja THY, kuten ensimmäisessä kyselyssäni kerroin.
Olen saanut e-liput, joten asia on siltä osin ok. Rupesi vain kiinnostamaan, kun eräässä toisessa viestissä (tyhmät kysymykset) kyseltiin mahdollisuutta varmistaa varatut lennot ja annettiin tämä checkmytrip-linkki.
Epävarmuus kuitenkin iski, kun seurailin tarjouksessa ostamani lennon hintaa, eikä saamalleni lähtöajalle löytynyt lentoja Supersaver tai vastaavilta, mutta ko. lähtöaika löytyi kuitenkin lentoyhtiön sivuilta. Kai varaus on sitten kuitenkin ok?
- ekspertti
KLM ja THY eivät käytä amadeus-varausjärjestelmää, eli lentosi on todennäköisesit varattu eri järjestelmiin, koska kerrot olleesi yhteydessä suoraan yhtiöihin.
vinkki: kannattaa kokeilla yhtiöiden omia nettisivuja esim. www.klm.fi ja sieltä my booking.- tosi paljon
Nyt löysin oikean kohdan. Olin aikaisemminkin yrittänyt Klm:n sivuilta, en vain huonon englannin omaavana ollut tajunnut tuota.
Thy:n lennonkin viimein löysin lentoyhtiön sivulta, mutta taaskaan en ymmärtänyt seuraavia lauseita:
For already-reconfirmed flights, reconfirmation is not made.
For waitlisted flights, reconfirmation is not made.
Jos joku viitsisi vielä ko.lauseet kääntää, olisin tosi kiitollinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4533876Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047