Varoitus meille kitupiikeille!
Älkää vaihtako rahaa muualla kuin Hotelleissa!
MINÄ meinasin hävitä jopa 5€ 20€:sta.
Mutta olin kaukana omasta Hotellistani ja tarvitsin rahaa tuon 20€ verran.
Niin menin paikalliseen "Forexiin". MONEY EXCHANCE,
niitä oli noin 100kpl Sunny Beachillä .... ja MAINOSLAPPU 1.96.
Mutta kuin sain rahani käteen kuitissa luki
KURSSI oli vain 1.35, vaikka sen piti olla 1.96.
Poliisiasema oli 300m päässä ja halusin "purkaa kaupan", koska kuitti todisti kaiken. (ei ollut molempien allekirjoitusta - vain myyjän allekirjoitus)
Alussa poliisit olivat nihkeitä, kun korttipeli meinas jäädä kesken.
Mutta en luovuttanut.
Poliisit soittivat muutaman kännykkäpuhelun ja käskivät polttamaan pari savuketta lisää.
Polttelin nuo savukkeet ja sitten alkoi tapahtua:
Menimme pp.Poliisin kanssa ko.rahanvaihtopisteeseen ja sain tuon 20-euroseni takaisin siihen kurssiin kuin olin vaihtanut.
Suutelin sitä (seteliä).
Poliisi nuhteli EMÄNTÄÄ (joka kutsuttiin paikalle kännykällä).
Tapasin tuon EMÄNNÄN heti seuraavana päivänä lähellä omaa Hotelliani (Palace) ja kysyin, "miksi hän huijaa turisteja ?".
Hän vastasi: "Minä vain teen työtäni".
Yhteenveto: Monet suomalaiset kehuivat vaihataneensa jopa 400€ kerralla tuohon "edulliseen 1,35 kurssiin". (hotellissa 1.90-2.00)
20€:lla häviää 5€ ja 400€:lla vastaavasti.
Positiivista - molemmissa paikoissa rahat olivat sentään aitoja.
Muuta: Paikka aivan ok, kun "pidät rahoistasi kiinni" ja mafiahinnat aisoissa.
JP
Bulgaria rahanvaihto
7
3633
Vastaukset
- vain ja ainoastaan
hotellissa tai siinä yhden rahanvaihtoketjun kojussa jonka toimipisteitä on monta sunny beachilla!! Nimi ei tietty kuollakseenkaan nyt palaudu muistiin :(
Tästä meitä varoiteltiin kuten lähes kaikkia turisteja vaan jotkut eivät usko. Okei, hyvä kurssi tosiaan voi houkuttaa.Mutta kukapa meistä tahtoo tapella lyhyestä lomasta tuntiakaan.
Toinen huijauskeino sielä on seuraavanlainen:
Kaveri tulee kadulla ja haluaa ostaa vaikka kännykkäsi. Kun saa kaupat tehtyä antaa sinulle nipun rahaa, laskee sen nenäsi edessä ja kun alat niitä katsomaan kaveri on jo poissa, kädessäsi on nippu vanhaa naapurimaan setelirahaa. Täysin arvotonta- vaihtako rahaa
muualla kuin hotelleissa ja pankeissa. Jo mennessä opas antoi tollaisen ohjeen.
Itse olin menossa vaihtamaan rahaa kadulla olevaan vaihtopaikkaan. Kyltin mukaan kurssi piti olla 1,95, jotenka laskin jo valmiiksi paljonko sillä kurssilla saan levoja. 585 lv. olisi pitänyt saada. Kysyin "virkailijalta" vielä siinä että paljonko saan 300€:lla ja laskettuaan koneella hän totesi 554 ja jotain..
Sanoin että laskin että tuolla kurssilla se ei ole oikein laskettu, mutta hänen mielestään se oli..
Jotenka laskekaa aina itse ensin mitä pitäisi saada ja laskuttakaa sitten vielä näissä rahanvaihtopisteissä.
- annettiin
Opas varoitteli näistä epämääräisistä paikoista ja kadulla vastaantulevista rahanvaihtoa tarjoavista tyypeistä. Kertoi muutamia esimerkkejä jossa porukka oli mennyt halpaan.
Kurssi oli syyskuussa 2006 hotellialueilla 1,85 ja Varnan epäilyttävissä paikoissa tarjottiin 1,96 ”edullista kurssia”. Vaihdettiin kuitenkin aina meidän hotellin 1,85 kurssin mukaan.- rahanvaihtopisteet
olivat luotettavia. Kurssi vaihteli hieman kojusta riippuen mutta joka paikassa saatiin rahat juuri niinkuin pitikin. Muissa kojuissa oli kyllä tosiaan komeat kurssit ulkona ja useampi turisti tuli kiroten pihalle...
Hotellissa vaihto oli kans ok mutta kurssi hieman huonompi kuin crownilla. - onnistuu
rahanvaihtopisteet kirjoitti:
olivat luotettavia. Kurssi vaihteli hieman kojusta riippuen mutta joka paikassa saatiin rahat juuri niinkuin pitikin. Muissa kojuissa oli kyllä tosiaan komeat kurssit ulkona ja useampi turisti tuli kiroten pihalle...
Hotellissa vaihto oli kans ok mutta kurssi hieman huonompi kuin crownilla.Paikallisessa pankissa oli myös ihan kohtuullinen kurssi.
- 2xbulgariasssa
rahanvaihtopisteet kirjoitti:
Hotellissa vaihto oli kans ok mutta kurssi hieman huonompi kuin crownilla.elkee hyvät immeiset menkö vaihtamaan muihin kojuihin rahaa, ainoastaan crown on luotettava. sen kertoo jo matkaoppaatkin maahan tullessa..joten kuunnelkaa heitä!
crownista saa vielä yleensä ekana kertana flyerin jolla saa seuraavalla vaihtokerralla hiukan paremman lurssin. rahat lasketaan yhdessä ja todetaan että luvut täsmäävät ainakin kahteen ellei kolmeen kertaan.
- Tunturipappa
Kannattaa heti kysyä, meneekö komissiota eli vaihtopalkkiota.
Sama juttu muuten Virossakin. Siellä vasta tarkkana pitää olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279