eli siis kuinka peeveessä vaihetaan vaihdetta ja voitte kertoa muutakin. anteeksi vain nyt näin yksinkertainen kysymys mutta en ole ikinä peeveellä ajanut.
suzuki pv kuinka ajetaan?
11
5645
Vastaukset
- sherlock
vaihteet menee 1-N-2-3-4 ja ajetaan ihan samalla tavalla kun muitakin mopoja. käynnistys tapaahtuu vapaalla vaihteella polkemalla (tai ruoskat pv:t on usein työntömallia). kun saat mopon käyntiin, paina kytkin pohjaan ja paina vaihdepoljin alas. sit hiukan kaasua ja vapautat kytkimen hissuksiin (ei äkkiä päästämällä) ja pääset liikkeelle. sit vauhdissa kun haluat isompaa vaihdetta, vapauta kaasu ja painat kytkimen pohjaan. sit nostat vaihdepoljinta ylöspäin ja 2-vaihde on päällä. sit vapautat kytkimen ja väännät lisää kaasua ja sama vaihtaessa 3- ja 4-vaihteille.
älä osta pv:tä, jos tietämys mopoista on tuota luokkaa, koska kuitenkin pv:tä saa ropata tuntikaupalla tallissa ja aina on jotain pikkuvikaa.- Morpa
Pitää ostaa skootteri jos ei osaa PV:n vaihteita ja muita hallintalaitteita käyttää!
Sherlockin vinkki on muuten todella osuva mikäli et satu saamaan ehjää ja hyväkuntoista PV:tä, mutta omallani olen nyt ajanut 700km ilman että olisi tarvinnut tehdä mitään korjauksia! Tosin ennen inspiraation katoamista laitoin mopon erinomaiseen kuntoon.
PV ei ole mikään huono mopo vaan ehdottomasti yksi parhaimmista, mutta liikkeellä olevilla yksilöillä alkaa olemaan niin paljon jo ikää ettei ehkä mitkään Derbit yms. enää saman iän saavutettuaan ole mitenkään houkuttelevia vaihtoehtoja!!!
Omani on jo vanhempaa vuosimallia kuin uusimmat mopokortin haltijat. Et siitä sit pohtimaan mikä toimii ja kestää!! - joo jaa
Morpa kirjoitti:
Pitää ostaa skootteri jos ei osaa PV:n vaihteita ja muita hallintalaitteita käyttää!
Sherlockin vinkki on muuten todella osuva mikäli et satu saamaan ehjää ja hyväkuntoista PV:tä, mutta omallani olen nyt ajanut 700km ilman että olisi tarvinnut tehdä mitään korjauksia! Tosin ennen inspiraation katoamista laitoin mopon erinomaiseen kuntoon.
PV ei ole mikään huono mopo vaan ehdottomasti yksi parhaimmista, mutta liikkeellä olevilla yksilöillä alkaa olemaan niin paljon jo ikää ettei ehkä mitkään Derbit yms. enää saman iän saavutettuaan ole mitenkään houkuttelevia vaihtoehtoja!!!
Omani on jo vanhempaa vuosimallia kuin uusimmat mopokortin haltijat. Et siitä sit pohtimaan mikä toimii ja kestää!!peevee on rautaa!!!!
- Moperi
Kyllä PV kestää jos sen pitää vain tosi hyvässä kunnossa ja huoltaa hyvin. Kun kattoo noita raiskattuja PV:eitä niin ei kumma kun hajoilee. Kun pitää vain hyvässä kunnossa ja huoltaa tarpeeksi usein niin varmasti pysyy kunnossa!
- sherlock
Moperi kirjoitti:
Kyllä PV kestää jos sen pitää vain tosi hyvässä kunnossa ja huoltaa hyvin. Kun kattoo noita raiskattuja PV:eitä niin ei kumma kun hajoilee. Kun pitää vain hyvässä kunnossa ja huoltaa tarpeeksi usein niin varmasti pysyy kunnossa!
mutta kuinka monta prosenttia pv:istä on siinä kunnossa, et kaikki toimii ja on vakioita? yleensä nämä täysin vakiokuntoset on niitä kaikkein toimivimpia ja parhaimmassa kunnossa. en montaa täysin vakiota tiedä (kuristettu myös putkesta pitkällä loppupillillä sekä paisarista läpätön 50cc pytty), yks tulee mieleen. pv:t on ollu viime vuosina ruoskan mopon maineessa ja aina tuppaa jotain vikaa olemaan, kun ei pidetä kunnossa. halvalla mopolla kun ei nähtävästi olekaan niin väliä. kaikki koneet toimii ja kestää, kunhan huoltaa ja pitää huolta moposta. jos viestiketjun aloittajan tietämys mopojen tekniikasta on tuota luokkaa, mitä otsikko antaa ymmärtää, en kehota ostamaan pv:tä.
- susuki
sherlock kirjoitti:
mutta kuinka monta prosenttia pv:istä on siinä kunnossa, et kaikki toimii ja on vakioita? yleensä nämä täysin vakiokuntoset on niitä kaikkein toimivimpia ja parhaimmassa kunnossa. en montaa täysin vakiota tiedä (kuristettu myös putkesta pitkällä loppupillillä sekä paisarista läpätön 50cc pytty), yks tulee mieleen. pv:t on ollu viime vuosina ruoskan mopon maineessa ja aina tuppaa jotain vikaa olemaan, kun ei pidetä kunnossa. halvalla mopolla kun ei nähtävästi olekaan niin väliä. kaikki koneet toimii ja kestää, kunhan huoltaa ja pitää huolta moposta. jos viestiketjun aloittajan tietämys mopojen tekniikasta on tuota luokkaa, mitä otsikko antaa ymmärtää, en kehota ostamaan pv:tä.
olen tässä ensimmäistä mopoa ostamassa ja ajattelin että oppiiko peeveellä ajamaan nopeasti vai onko se kovinkin hankalaa??
- sherlock
susuki kirjoitti:
olen tässä ensimmäistä mopoa ostamassa ja ajattelin että oppiiko peeveellä ajamaan nopeasti vai onko se kovinkin hankalaa??
itse ajaminen ei ole vaikeaa. jos ostat pv:n, kannattaa sun ostaa kohtuullisen uus ja hyväkuntoinen, ja helmikuntoisissa on pyyntihintakin lähellä 1000€... pari sataa lisää ja saat siis käytetyn ok kuntoisen derbin, jossa luultavasti on sinun aikanasi vähemmän vikaa. pv on lähinnä niille, jotka osaavat pientä vikaa laittaa kuntoon. jos etsit todella halpaa mopoa, kehotan ostamaan vaikka fuden uutena, koska halpa pv on ruoska ja sitä saa korjata joka viikonvaihde.
- minä
sherlock kirjoitti:
Isäni osti minulle Suzuki Pv harmikseni pvssä ei ole papereita, mutta pv on 100% VAKIO!!
- Catpv
sherlock kirjoitti:
itse ajaminen ei ole vaikeaa. jos ostat pv:n, kannattaa sun ostaa kohtuullisen uus ja hyväkuntoinen, ja helmikuntoisissa on pyyntihintakin lähellä 1000€... pari sataa lisää ja saat siis käytetyn ok kuntoisen derbin, jossa luultavasti on sinun aikanasi vähemmän vikaa. pv on lähinnä niille, jotka osaavat pientä vikaa laittaa kuntoon. jos etsit todella halpaa mopoa, kehotan ostamaan vaikka fuden uutena, koska halpa pv on ruoska ja sitä saa korjata joka viikonvaihde.
Vanha juttu jo, mutta nykyään pv helmiäiskunnosa maksaa sen 4000😁, ajat muuttuu, miten menee nykyään?
- Anonyymi
Catpv kirjoitti:
Vanha juttu jo, mutta nykyään pv helmiäiskunnosa maksaa sen 4000😁, ajat muuttuu, miten menee nykyään?
joo pv:eet on kalliit nykyää. tuona hyvinä 2006 aikana kun ois täyttänyt sen 15 kesää nii olis aika kova juttu
- SoliferMies
Vaihatko? http://keskustelu.suomi24.fi/node/11794050 lisää kuvia voin laittaa s-postiin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713115
- 922885
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301- 181280
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232