EMMALJUNGA vaunut

Janette-82

Kokemuksia EMMALJUNGA DUO EDGE SPORT yhdistelmävaunuista??? Vm 2005 ja uudemmat erityisesti.

Kuinka selkänojan ja jalkatuen säätö rattaissa pelaa? Onko ollut ongelmia? Vai palvelevatko yhtä hyvin..... kuin upeilta näyttävät!?!

KIITOS

4

10615

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harakka2

Moi!

Meillä on nuo Emmaljungan Duo Edge -vaunut sport rungolla, vuosimallia 2006. Tyttö on syntynyt alkuvuodesta, joten vaunut ovat olleet käytössä reilun ½ vuotta. Kovasti ollan tykätty! Koppaosa on tilava, talvella mahtuu toppavaatetta ja kesällä on viileä, kun ei ole reunat kiinni ihossa.. Lisäksi kopan pohjassa on sellanen tuuletus-systeemi... (viileämpi kesällä, lämmin talvella)

Ratasosa me ollaan vasta otettu käyttöön, mutta kovasti tykkään siitäkin. Selkänojan säätö toimii moitteettomasti ja tosi kätevä! Etukäteen kuvittelin, että vain makuu- ja istuma-asennolla on väliä, mutta niitä kahta väliasentoa onkin tullut käytettyä nyt tosi paljon, kun tyttö tykkkää jo katella ympärilleen, ja sillon kun ei osannut vielä tuetta istua, sai pääpuolen "vähän korkeemmalle"... Jalkatuki oli alkuun tosi jäykkä, mutta kyllä sekin nyt toimii, siinä säätövaraa saisi mielestäni olla enemmän.

Kaikin puolin hyvä paketti, ollaan tykätty molemmat tosi paljon!

• Janette-82

Kiitos viestistäsi/ mielipiteistäsi...

Minkämoinen se selkänojansäätö on? Selviääkö yhdellä kädellä? Vai tarviiko toisella tukea ja toisella valita tuki jutskalle sopiva kohta??!!

Ei ole juurikaan tuttavapiiris käyttökokemuksii näistä vaunuista.... minä olisin kovasti kiinnostunut, kunhan saan vakuttuneeksi itseni selkänojan toimivuudesta.

Ja eikös sitten kun tämä ratasosa ole käytössä niin sinne saa sellasen suojan, ettei näy suoraan se selkä osuus... kun kuomuhan ei riitä suojaamaan selustaa jos on istuma-asennossa. ( olikohan hieman sekavasti selitetty) siis näkyykö istuen selkänoja, vai joku suojakangas?? Jostain kuvasta olin katsovinani sellaista??
        Onko uv suoja samassa hyttysverkon kanssa, vai onko ne kaksi erillistä???

Kiitos taas jo etukäteen.....

• Harakka2
        Janette-82 kirjoitti:

Kiitos viestistäsi/ mielipiteistäsi...

Minkämoinen se selkänojansäätö on? Selviääkö yhdellä kädellä? Vai tarviiko toisella tukea ja toisella valita tuki jutskalle sopiva kohta??!!

Ei ole juurikaan tuttavapiiris käyttökokemuksii näistä vaunuista.... minä olisin kovasti kiinnostunut, kunhan saan vakuttuneeksi itseni selkänojan toimivuudesta.

Ja eikös sitten kun tämä ratasosa ole käytössä niin sinne saa sellasen suojan, ettei näy suoraan se selkä osuus... kun kuomuhan ei riitä suojaamaan selustaa jos on istuma-asennossa. ( olikohan hieman sekavasti selitetty) siis näkyykö istuen selkänoja, vai joku suojakangas?? Jostain kuvasta olin katsovinani sellaista??
        Onko uv suoja samassa hyttysverkon kanssa, vai onko ne kaksi erillistä???

Kiitos taas jo etukäteen.....

Sorry, kun nyt vasta vastaan...

Selkänojan säätö on ihan kätevää. Siellä ulkopuollla on sellanen vipu, josta nostamalla selkänojan saa alaspäin ja lukittuu sitten ittekseen oikeeseen kohtaan. (säätöä siis 4 pykälää...) Ylöspäin säätäessä riittää, kun nostaa selkänojasta. Ei ole ollut moittimista tossakaan asiassa. Hyvät pehmusteet ja mukavan olonen!

Ja se "tuulisuoja" tai mikä ikinä sen nimi nyt onkaaan... Se on vetoketjun takana kuomussa kiinni. Olipas hankalasti selitetty... Eli, kun kuomu on vaununkopassa, se suoja on semmosessa taskussa. Ja kun otetaan ratasosaan, avataan vetskari ja sieltä suoja esille. Alareunassa on kuminauha ja sellaset koukut, jolla sen saa kiinni runkoon, niin ettei jää roikkumaan.

Se hyttysverkko toimii kans UV-suojana (on muuten kesällä kätevä!) Sekin on kuomussa kiinni, etureunassa, vetoketjun takana taas. ;-) Ja se riittää koko kopan (tai ratasosan) yli, ei siis jää vain siihen kopan suuaukkoon. Sama juttu siinäkin, alareunassa kuminauha ja koukut, jottei jää roikkumaan tuulen riepoteltavaks...

Jos mahdollista, käy ihmeessä etukäteen liikkeessä kattomassa. Ja pyydä myyjää esittelemään. Ainakin itse olen AINA saanut älyttömän hyvää palvelua Lastentarvike-liikkeessä (Vantaan Varistossa olen käynyt.)!

Vähän uskon, että Emmaljungiin päädyt, kun noin kiinnostunut olet... Eikä se ainakaan jää siitä selkänojan säädöstä kiinni! Se toimii kyllä... Mutta käyhän vielä ilmoittelemassa, mihin päädyit. olisi kiva lukea ihan mielenkiinnosta.

Mä itse nimittäin mietin tota vaunuasiaa sillon ihan kamalasti, halusin parhaat mahdolliset vaunut kai. Ja ainakin aika lähelle pääsin (vähän kevyemmät sais olla), oon tosi tyytväinen ollut! Meillä on ollut vaunut/rattaat käytössä päivittäin vauvan syntymän jälkeen. Ensin vauva nukkui niissä sisällä päiväunia, kun oli ulkona niin kylmä, ettei voinut pientä viedä sinne...

Toivottavasti tästä sepustuksesta oli apua, päädyit sitten mihin tahansa vaunuihin!

• Janette-82
        Harakka2 kirjoitti:

Sorry, kun nyt vasta vastaan...

Selkänojan säätö on ihan kätevää. Siellä ulkopuollla on sellanen vipu, josta nostamalla selkänojan saa alaspäin ja lukittuu sitten ittekseen oikeeseen kohtaan. (säätöä siis 4 pykälää...) Ylöspäin säätäessä riittää, kun nostaa selkänojasta. Ei ole ollut moittimista tossakaan asiassa. Hyvät pehmusteet ja mukavan olonen!

Ja se "tuulisuoja" tai mikä ikinä sen nimi nyt onkaaan... Se on vetoketjun takana kuomussa kiinni. Olipas hankalasti selitetty... Eli, kun kuomu on vaununkopassa, se suoja on semmosessa taskussa. Ja kun otetaan ratasosaan, avataan vetskari ja sieltä suoja esille. Alareunassa on kuminauha ja sellaset koukut, jolla sen saa kiinni runkoon, niin ettei jää roikkumaan.

Se hyttysverkko toimii kans UV-suojana (on muuten kesällä kätevä!) Sekin on kuomussa kiinni, etureunassa, vetoketjun takana taas. ;-) Ja se riittää koko kopan (tai ratasosan) yli, ei siis jää vain siihen kopan suuaukkoon. Sama juttu siinäkin, alareunassa kuminauha ja koukut, jottei jää roikkumaan tuulen riepoteltavaks...

Jos mahdollista, käy ihmeessä etukäteen liikkeessä kattomassa. Ja pyydä myyjää esittelemään. Ainakin itse olen AINA saanut älyttömän hyvää palvelua Lastentarvike-liikkeessä (Vantaan Varistossa olen käynyt.)!

Vähän uskon, että Emmaljungiin päädyt, kun noin kiinnostunut olet... Eikä se ainakaan jää siitä selkänojan säädöstä kiinni! Se toimii kyllä... Mutta käyhän vielä ilmoittelemassa, mihin päädyit. olisi kiva lukea ihan mielenkiinnosta.

Mä itse nimittäin mietin tota vaunuasiaa sillon ihan kamalasti, halusin parhaat mahdolliset vaunut kai. Ja ainakin aika lähelle pääsin (vähän kevyemmät sais olla), oon tosi tyytväinen ollut! Meillä on ollut vaunut/rattaat käytössä päivittäin vauvan syntymän jälkeen. Ensin vauva nukkui niissä sisällä päiväunia, kun oli ulkona niin kylmä, ettei voinut pientä viedä sinne...

Toivottavasti tästä sepustuksesta oli apua, päädyit sitten mihin tahansa vaunuihin!

Kyllä mä alan olla aika vakuuttunut näistä emmaljungan duo edge malleista. Varsinkin kun siinä on niin laaja ja ihana värimallistokin.
        Olen käynyt jo liikkees katteleen ja vielä menenkin. Mutta on hyödyllistä kysellä KÄYTTÄJIEN kokemuksia. Kyllähän kun myyjiltä kysyy niin kaikki on hyvää.
        Ja en muuten asioisi tuola tampereen lastentarvikkees, mut pakko jos meinaan noi ostaa. Ne myyjät sielä ei ole ihan parhaasta päästä, niin on varsin kivaa tietää pohjalle jo jotakin.

Minulla on vähän reilu 1 v tyttö... ratasosaa aluksi sille käyttöön ja kun tässä toista suunnitellaan, niin sille sitten vaunu osa käyttöön.
        On nyt noi brion tridemit....ovat nekin todella hyvät, mutta eipä ne sitten enää palvele kuin vanhempaa. Ja musta tuntuu et sittenkin joku seisomalauta voi olla käyttökelpoinen.
        Olen kovaa lenkkeileen, niin on oltava hyvät vaunut. Ja tietysti lasta ajatelen hyvät.

Kiitos sinulle vastauksista....

Aurinkoista syksyä...!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      229
      1420
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      995
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe