montako murhaa Matti Heikinpoika Haapoja teki,Ja onko suomen pahin sälli
kovin murhamies
9
2487
Vastaukset
- iinas
Haapoja oli täysin ylihypetetty nynnerö. Suurin osa väitetyistä murhista on osoittautunut pelkiksi saduiksi.
Juhani Aataminpoika putsaa pöydän 12 raadolla.- että jotta
että haapojan raatomäärä ois 18
- oli kuin Haapoja
että jotta kirjoitti:
että haapojan raatomäärä ois 18
Niinkuin tuolla jo joku totesi on ko. miekkosen tekoja suuresti liioiteltu.
- tyystin
Katselin googlelta Matti Haapojan elämänkertaa.
Sieltä löytyi useampiakin kirjoituksia.
Senajan kuuluisimmat puukkojunkkarit olivat Isontalon Antti ja Rannanjärvi.
Varmuudella Haapoja teki Suomessa kaksi tappoa.
Ensimmäisen tapon tuomion hän halusi suorittaa Siperiassa, minne anomuksestaan pääsikin.
Haapoja oli jonkin aikaa Siperiassa kultakaivoksilla, kunnes pakeni takaisin Suomeen.
Huhutaan, että Siperiasta paetessaan hän syyllistyi useaan tappoon, mutta niistä ei ole mitään näyttöä.
Suomessa Haapoja syyllistyi varkauksiin ja sai elinkautisen. Turun Kakolassa ollessaan Haapoja yritti pakoon ja tappoi tällöin vartijan.
Jäätyään kiinni Haapoja yritti itsemurhaa puukolla, mutta jäi henkiin.
Toivuttuaan hän kuitenkin hirttäytyi sellissä Kakolanmäellä.- eftar faikki
"Senajan kuuluisimmat puukkojunkkarit olivat Isontalon Antti ja Rannanjärvi."
Nuo mammanpojat eivät saaneet ketään hengiltä. Aivan surkeita paskahousuja. - haapoja
eftar faikki kirjoitti:
"Senajan kuuluisimmat puukkojunkkarit olivat Isontalon Antti ja Rannanjärvi."
Nuo mammanpojat eivät saaneet ketään hengiltä. Aivan surkeita paskahousuja.tappanut jonkun huorahtavan naisen.Taisi olla ainoa todistettava tappo.Legendoja on ko.herran verikiuluista saunassa ym.
- niin on
Matti Haapaoja oli enkeli,jos häntä vertaa Mannerheimiin.tähän Suomen päälahtarimurhaajaan!
- Wärkkäri
haapoja kirjoitti:
tappanut jonkun huorahtavan naisen.Taisi olla ainoa todistettava tappo.Legendoja on ko.herran verikiuluista saunassa ym.
Matti Haapoja
Wikipedia.
Loikkaa: valikkoon, hakuun
Matti Haapoja (s. 16. syyskuuta 1845, Isokyrö – k. 8. tammikuuta 1895, Kakolan vankila, Turku) oli eteläpohjalainen puukkojunkkari. Hänen tiedetään tehneen varmasti 6 murhaa, mutta niitä on sanottu olleen yhteensä 22–25. Haapojasta tuli eläessään kuuluisa ja sanomalehdet käsittelivät hänen murhatöitään laajasti ja yksityiskohtaisesti.
Hän oli Kakolassa elinkautisvankina 1871–1879, mutta karkasi neljästi. Vuonna 1880 hänet karkoitettiin Siperiaan. Sieltä hän pakeni 1890. Tämän jälkeen hän joutui uudelleen Kakolaan, jossa hirttäytyi 1895. Kuolemansa jälkeen hänen ruumiinsa annettiin lääketieteellisen käyttöön, ja luurankoa säilytettiin pitkään Vantaan Rikosmuseossa. Matti Haapoja haudattiin viimein Ylistaroon syyskuussa 1995
Tosin kaikki tieto ei välttämättä todenperäistä mutta kun parempaakaan ei ole.
- kaitzu
kun karkas siperiasta niin kun pääsi takas suomeen ja kait jäi kiinni niin oli sanonut, että kaikki ketkä ovat yrittäneet pakoani estää olen tappanut. mahtaako olla legendaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329