Hei kaikki tätä palstaa seuraavat ihmiset,tarvitsen teidän apua.
Olen retkahtanut tissutelemaan monena päivänä tällä viikolla ja ollut humalassa.
Olen niin pettynyt itseeni etten tiedä mitä teen.
Menee aikoja etten ota mitäänja ei edes tee mieli.
Kärsin tästä asiasta todella paljon.
Nyt asiat tuntuivat olevan aika hyvin ja silti aloin juomaan.
Minulla ei mene hyvin mieheni kanssa ja kun hän ottaa otan viimeistään seuraavana päivänä.
Ja nyt huomasin kun ei ollut töitä aloin ottamaan.
On paha olla henkisesti ja fyysisesti.Tänään en ole ottanut ja en aio ottaa mitään.Osaatteko kertoa mitä minun pitäisi tehdä.
Välillä on tullut itsari ajatuksia ja olen tuskainen.
Sitten kun olen pitkiä aikoja ottamatta nautin edes jotenkin elämästä.
auttakaa minua
9
1107
Vastaukset
No sinä ainakin tiedät sen että kun olet ottamatta niin pystyt jopa nauttimaan elämästä, eli sinun pitäisi päästä alkoholista eroon, se ei ole helppoa muttei mahdotontakaan, itsari ei ole oikea vaihtoehto. Apua on tarjolla jos on vain se paljon puhuttu ja ratkaiseva oma halu.
- aahoohoo
siihen jo tavallaan ite.
Oot huomannu et sulla on kaikkein paras olo sillon kun et oo juonu ja siitä on hyvä lähtee rakentelemaan arkipäiviä sen mukasesti. Vähän mielenkiintosta tekemistä lipittelyn sijaan - semmosta mikä mielelle tekee hyvää.
Täällä porukat juokentelee pitkin maita ja mantuja sauvoilla ja ilman, jumppailee ja tekee salilla joitain sellasia juttuja mitä mä en osaa edes kirjottaa saatikka et tietäsin mitä ne tarkottaa, joku kirjottaa,....... vaihtoehtoja juomiselle löytyy vaikka huru mykky. - alku peräinen kirjoittaja
Hei ja kiitos vastauksista.Kai minä olen jo kauan huijannut itseäni,välillä tosiaan menee pitkiä aikoja etten ota.Varsinkin kun on ollut mukavasti töitä ja viikonloput olen ollut töissä.
Laitan joka päivä itseäni en ole ainakaan vielä epäsiistin näköinen.
Kiloja on tullut mut lähinnä syömisestä ja on oluellakin osuutensa.
Ja harmittaa kun meneee rahaa kun sitä ei tosiaan ole.
En paljon kapakoissa käy joten se on kotona tissuttelua joka on karkaamassa käsistä.
Pakko se on nyt ryhdistäytyä ja ruvettava katsomaan selvistä päin tätä elämää.
Olin just todella ylpeä kaveristani joka kävi ihan pohjalla juomisensa ja lääke sekoilujen kanssa.
Oli hoidossa ja nyt ollut ihan selvistä päin.Hän on tänäänkin koettanut minua auttaa.
Pelottaa vaan se et jos tämä on sitä et kamalassa morlkkiksessa tunnen näin ja taas ensi pe sama rumba jatkuu.
Alkaa mielen terveys kärsiä.
Kertoiositteko vielä miten itse selvisitte.täällä on keskusteltu kaikesta mahdollisesta alkoholiin liittyvästä. Siihen liittyy todella paljon. Suosittelen, että lukisit pari kirjaa aiheesta:
AA:n Iso Kirja
Raimo O. Kojo: Eroon viinasta- Ex-Junnu
Luulenpa, että niin kauan kuin yrität hallita juomistasi, niin kauan joudut vielä juomaan.
Vasta sitten kun nostat kädet pystyyn, luovutat ja myönnät hävinneesi taistelun alkoholia vastaan, silloin pystyt lopettamaan juomisen kokonaan.
Kokonaanhan sinun on se lopetettava, sillä mitään välimuotoa, mitään kohtuukäyttö mahdollisuutta sinullakaan ei ole.
Juomisen lopettaminen on vain yksi osa prosessia, sillä sen jälkeen sinun tulee raitistua.
Muuten et tule kestämään elämän kohdallesi varaamia isoja tai pieniäkään kolhuja juomatta.
Juominen ei ole pelkästään sitä, että kaadat alkoholia suuhusi, vaan siihen liittyy paljon muutakin valheineen ja peittelyineen, juomisen järjestelyineen jne.
Samalla tavoin raittius käsittää paljon muuta kuin vaan pullon korkin sulkemisen.
Sinun tulee ihmisenä kehittyä ja oppia elämään ilman alkoholia. Muuten sinun lähipiirisi joutuu kärsimään 'kuiva-juomisestasi', ja ovat ennenpitkää valmiit ostamaan sinulle oikeata viinaa.
Tähän kehittymiseen ja elämisen oppimiseen sinunkin kannatta hakea ulkopuolista apua.
Samalla tavoin kuin esim. Heurekassa huomattiin, että sokea on sokealle paras taluttaja pimeässä tilassa, on raitistunut alkoholisti paras auttaja alkoholistille.
Kertomiasi pohdintoja on läpikäynyt miljoonia ihmisä ennen sinua, ja Suomessa tällä hetkellä samaa pohtii puoli miljoonaa ihmistä. Et siis ole yksin. - Suotuulia
Ex-Junnu kirjoitti:
Luulenpa, että niin kauan kuin yrität hallita juomistasi, niin kauan joudut vielä juomaan.
Vasta sitten kun nostat kädet pystyyn, luovutat ja myönnät hävinneesi taistelun alkoholia vastaan, silloin pystyt lopettamaan juomisen kokonaan.
Kokonaanhan sinun on se lopetettava, sillä mitään välimuotoa, mitään kohtuukäyttö mahdollisuutta sinullakaan ei ole.
Juomisen lopettaminen on vain yksi osa prosessia, sillä sen jälkeen sinun tulee raitistua.
Muuten et tule kestämään elämän kohdallesi varaamia isoja tai pieniäkään kolhuja juomatta.
Juominen ei ole pelkästään sitä, että kaadat alkoholia suuhusi, vaan siihen liittyy paljon muutakin valheineen ja peittelyineen, juomisen järjestelyineen jne.
Samalla tavoin raittius käsittää paljon muuta kuin vaan pullon korkin sulkemisen.
Sinun tulee ihmisenä kehittyä ja oppia elämään ilman alkoholia. Muuten sinun lähipiirisi joutuu kärsimään 'kuiva-juomisestasi', ja ovat ennenpitkää valmiit ostamaan sinulle oikeata viinaa.
Tähän kehittymiseen ja elämisen oppimiseen sinunkin kannatta hakea ulkopuolista apua.
Samalla tavoin kuin esim. Heurekassa huomattiin, että sokea on sokealle paras taluttaja pimeässä tilassa, on raitistunut alkoholisti paras auttaja alkoholistille.
Kertomiasi pohdintoja on läpikäynyt miljoonia ihmisä ennen sinua, ja Suomessa tällä hetkellä samaa pohtii puoli miljoonaa ihmistä. Et siis ole yksin."Luulenpa, että niin kauan kuin yrität hallita juomistasi, niin kauan joudut vielä juomaan.
Vasta sitten kun nostat kädet pystyyn, luovutat ja myönnät hävinneesi taistelun alkoholia vastaan, silloin pystyt lopettamaan juomisen kokonaan" suoraan lainattu copy-pastella. Kiitos Ex-Junnu. Tuossa lauseessa kiteytyi juuri se, mitä olen tässä hakenut taas koko päivän. Ihan kuin olisi huppu nostettu päästä. Oma taisteluni on jatkunut jo kohta kolme kuukautta tällä erää, en silti vieläkään ole ymmärtänyt että minun on todella nostettava kädet pystyyn. Mutta nyt taas helpottaa. - ex-junnu
Suotuulia kirjoitti:
"Luulenpa, että niin kauan kuin yrität hallita juomistasi, niin kauan joudut vielä juomaan.
Vasta sitten kun nostat kädet pystyyn, luovutat ja myönnät hävinneesi taistelun alkoholia vastaan, silloin pystyt lopettamaan juomisen kokonaan" suoraan lainattu copy-pastella. Kiitos Ex-Junnu. Tuossa lauseessa kiteytyi juuri se, mitä olen tässä hakenut taas koko päivän. Ihan kuin olisi huppu nostettu päästä. Oma taisteluni on jatkunut jo kohta kolme kuukautta tällä erää, en silti vieläkään ole ymmärtänyt että minun on todella nostettava kädet pystyyn. Mutta nyt taas helpottaa.Minua tuon totuuden kuuleminen on auttanut jo useita vuosia.
Sen jälkeen on ollut helppo elellä ilman viinaa ja kehitellä raittiutta.
Se on tapahtunut, aivan kuten täällä niin usein näkee kirjoitetun ja toistetun, päivä kerrallaan.
En voi olla raittiina huomista etukäteen saatikka ensiviikkoa. Ainoa päivä johon voin todella vaikuttaa on tämä päivä, loppuelämäni ensimmäinen ja samalla ainoa päivä jota saan elää.
Kuulostaa hiukan saippuaiselta, mutta se on kuitenkin niin totta.
- koskaan ajatellut
ottaa avuksesi AA:ta?
- antabus 62
Kuulostaa pahalta, ja toisaalta on vasta alullaan. Remppaan koko elämä. Aloittaisin siitä miehestä, ei ole niin hakalaa taistella yksin alkoholia vastaan, kun sekä oman että toisen retkahduksen kanssa. Mies siis hyllylle siihen saakka että on itsellä voimia jatkaa selvin päin. Sitten apurinkiin johonkin. Puhumaan siitä mitä miettii. Tulee tehtyä jotain konkreettista suunnitelmaa, miten etenee tuon raitistumisen kanssa. Helpointa hyvälle ammattiapurille, esim. A-klinikka. Ja pala palalta pois siitä arjesta se juopottelu. Pikku hiljaa saa aikaan tilanteita ja paikkoja joihin se ei enään liity ja tilaa sille muullekin elämälle. Jos se alkaa olla päivittäin mielessä, on juttu pielessä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek236700Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.274180- 333056
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1712993- 101908
- 821754
- 1501624
- 1471622
- 121528
- 221480