Yksin

l ll lll llll lllll llllll ...

Sanomattakin on selvää, että jos ihminen _jätetään_ yksin eikä kukaan halua olla kaveri, niin silloin se ihminen muuttuu täysin. Luonne voi muuttua hiljaiseksi puheliaasta ja rohkeasta ujoksi. Jos ihmiset ajaa jonkun nurkkaan, pitää siellä vuosia niin, että hän ei pysty kuin vain tyytymään paikkaansa. Ja kun hänet päästetään nurkasta, hän ei osaa enää lähteä sieltä pois, vaikka yritystä ja halua olisi. Miten jotkut voivat tehdä näin toiselle ihmiselle? Voitte vaan miettiä, että miltä siitä henkilöstä mahtoi tuntua kun vain syrjitte sitä. Sitten parin vuoden päästä yritetään olla kilttejä, kun on vähän ''aikuistuttu'', eikä edes tajuta sitä mitä te oikeasti mulle teitte, tuskin edes huomasitte kuinka jätitte mut aina yksin. Asiat vois olla aivan toisin. Miksi toisia ihmisiä syrjitään vaikkapa pukeutumisen takia?.. Tai muun ulkonäon. Naurettavaa käytöstä, jopa lapsen tulisi ymmärtää erilaisuutta.

Kaikki on vain minun syytäni, että minut jätettiin yksin. Minun ulkonäköni takia kaikki meni perseelleen, älkää väittäkö, että syy olis se, että en yrittänyt estää syrjityksi jäämistä. Sillä yritin, mutta en onnistunut. Olin puhelias aina..kun syrjiminen alkoi olin edelleen puhelias ja yritin parhaani puhua ''kavereille'' mutta turhaan, jättivät aina porukasta pois eivätkä kuunnelleet.

Nyt sitten koitan vain elää eteenpäin, toivoen, että joskus yrittämiseni palkittaisiin, ja että löytäisin ystäviä...Ei yrittämistäkään ikuisesti jaksa. Vieläpä kun kukaan ei näytä olevan kiinnostunut.

9

589

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ............

Se on jäänyt taakse, aloita uusi elämä. Sinäkin teet väärin, kun syyllistät. Sinun tehtäväsi ei ole syyllistää, sen tekee Jumala kuoleman jälkeen. Tuo, että "se on jäänyt taakse" kuulostaa siltä, etten ymmärtäisi tilannettasi, mutta ymmärrän sen kyllä ja, vaikka kehoitukseni kuulostaa kliseiseltä, se ei ole sitä.

Elämässä pitää unohtaa vanhat murheet, jotta selviämme siitä onnellisina. Ja kaikista asioista pääsee yli ajan myötä, tai sitten pitää vain hyväksyä ne, eikä tuntea katkeruutta ja vihaa.

Ja jos kerran he ovat aikuistuneet ja ottavat sinut mukaan, anna heille anteeksi ja pidä heihin hyvät välit, mutta etsi sinulle sopivaa seuraa.

Toivottavasti ymmärsit, mitä tarkoitan. Enkä yhtään aliarvioi sinua, nämä neuvot pätevät sinuunkin.

Tsemppiä!

• Satanchrist

Ymmärrän täysin tilanteesi. Yritä unohtaa tuo kaikki ja tiedän, että se on vaikeaa mutta silti. Ei sun kannata etsiä ketään syyllistä tähän, vaikka syy olisikin joidenkin toisien kuin itsesi. Ohan tuo syrjiminen kiusaamisen yksi lievimmistä ilmiöistä, raastaa henkisesti kyllä aika paljon, vaikka ei todellakaan vedä vertoja oikein vakavalle kiusaamiselle...
      Mut elämä jatkuu, vaikka aina ei haluaisikaan.

• mulla oli kans se tilanne, että kaikki inhos ja/tai pilkkas. se alko yläasteella. sen alotti 1 poika. en tiedä vieläkään miksi. sitten siihen lähti mukaan muut luokan pojat, ja lopulta ''ystäväni'', joista yksi jo monen vuoden takaa, valehtelivat selän takana ja saivat minut vaikuttamaan täysin idiootilta muiden silmissä. lopulta valittivat kaikille, kuinka en ''ymmärtänyt'' lähteä pois porukasta. vaikka näin tilanteen hyvin, halusin ''ystävältäni'' rehellisyyttä ja kysyinkin suoraan ystävältäni. hän sanoi, ettei ymmärtänyt mistä olisin voinut nii käsittää. se sattui. sattui paljon. samoin ,ku kuulin ite kuinka se kerto luokan toisella puolella hiljaa sille ilkeelle pojalle paikkee pahaa. multa tultiin kysymään siihen liittyen asioita. mä sanoin et en tiedä siitä mitään. ku kerroin tilanteesta sille kaverille (heti sen jäkeen ku olin korostanu miten tärkeetä rehellisyys on) ni se katto mua suoraan ja keilsi kaiken, ihmetteli et kuka olis nii voinu tehä. julmaa. lopulta ne tuli sitte porukalla sanokmaan, että ''me ei haluta enää et pyörit meijän kaa''. pari vuotta myöhemmin yks niistä tuli juttelee niinku ei mitään. musta se tuntu pahalta, eikä olis huvittanu puhua ollenkaa sille. nykyään on tosi vaikee luottaa keneenkään, tutustua ihmisiin, koska menee aina lukkoon ja muistaa mitä kaikkee pahaa voi liian läheinen ihminen tehä, ja tuntuu että kaikki ajattelee, kuinka kamala tyhmä ja ilkeä ihminen mä oon, koska joku johon mä luotin petti mut kokonaan. ihmisten pitäis vähä miettiä miten sellanen vaikuttaa varsinki vaikeimmassa kasvuiässä olevalle nuorelle joka hakee hyväksyntää. en voi sanoa muuta, ku että se on todella julmaa.

anteeks, oli pakko saada se ulos. kiitos jos jaksoit lukea.

• .......

todellisuus on julmaa.....

• tyttö vaan.

mulla on ollu toi sama juttu tai on edelleen jos jotain pari juttuu pitää koulussa tehä nii usein vaan sanotaan en haluu olla ton pari.en tiiä mikä ihme ihmisiä vaivaa kun,erillaisuuden takia pitää syrjiä.kauheen yksinäista ja kurjaa tunnetta ja kaikki vaan nauraa mullekki jos vahingos teen jotain väärin!!et tuttua on mulle toi juttu.joka päivä koulussa joudun kestää tota samaa paskaa kohtelua..

• bibiande-

tiedän tunteen. ensin olin elämäniloinen pikkutyttö, joka ei pahemmin kiusannut ketään. kun sitten mua haukuttiin ja kiusattiin ainakin 5 vuotta, niin musta oltiin lopulta tehty hiljane hissukka, joka ei uskaltanu puhua tai tehdä mitään.

kun kiusaaminen loppu, kesti hetken ennen kuin uskalsin taas olla edes vähän enemmän esillä. nyt musta on tullut kauheen herkkä (ärsyttää vaan kun voi loukkaantuu tosi pienistä asioistakin ihan tosta noin vaan :/). mua ei enää kiusata, eikä esim. kouluunmeno pelota enään, mutta tietysti se vaikutti mun elämään tosi paljon.

tälläsen maailma on musta tehny.

• :'(

Ennen olin tosi ilonen ja nauravainen. Minun oli helppo tutustua uusiin ihmisiin ja minulla oli paljon kavereita. Mutta sitten kaikki alkoivat kääntyä minua vastaan ja lopulta koulu oli yhtä helvettiä kun kaikki vain aukoivat ja huomauttelivat kaikesta. Sulkeuduin kuoreeni enemmän ja enemmän. Nykyään melkein pelkään ihmisiä ja jos joku puhuu minulle,säpsähtelen olen varma että oikeasti hän vain tekee minusta pilkkaa. Jos jotkut nauravat, olen aivan varma että he nauravat minulle. Olen masentunut ja itken koko ajan, enkä saa mitään aikaiseksi. Kiitos kaikille kun välititte minusta.

• I've_returned_89

Tää jatkuva ruikutus ja muiden syyttely sais
      loppua täällä. Ite olin sellane syrjitty henkilö,
      enkä ole siitä valittanut kertaakaan...kyllä
      sieltä nurkasta pääsee jos HALUA LÖYTYY!

"mitä te mulle teitte", "jättivät aina porukasta
      pois eivätkä kuunnelleet." LAPSI HYVÄ EI TÄSSÄ
      MAAILMASSA RUIKUTTAJAT PÄRJÄÄ! LAKKAA
      SYYTTELEMÄSTÄ JA OTA ITSEÄSI NISKASTA KIINNI!

Oikeesti, tais äiti hyysätä vähän liian pitkään..
      tollasia luusereita kukaan kaipaa.

"toivoen, että joskus yrittämiseni palkittaisiin, ja että löytäisin ystäviä...Ei yrittämistäkään ikuisesti jaksa. Vieläpä kun kukaan ei näytä olevan kiinnostunut."

Ei tollane ketään hyödytä, ei sun nykynen tilas
      ole eikä ole ikinä ollutkaan muista kiinni, oisit
      käpertyny itsesääliin ja muiden syyttelyyn vaikka
      kynnen katkeamisesta, jos se siitä olisi kiinni.

• AuttamatonTapaus

Sinun kirjoituksesi oli prikulleen minun ajatuksiani!

En osaa kommunikoida enää ihmisten kanssa. Se on vain vaikeaa, eikä kukaan tätä voi ymmärtää, ellei ole itse kokenut. En ole valinnut yksinäisyyttä, vaikka muut niin luulisivat.

Koitan jaksaa eteenpäin. Haluan sinunkin, sillä se auttaa; tiedän, etten ole ainoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      98
      5189
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      3385
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3195
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2439
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      249
      1502
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1281
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      81
      1260
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1188
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      133
      1108
    Aihe