Koirakuumetta poteva vuorotyöläinen haluais nyt neuvoa :). Sopiiko sinkulle vuorotyöläiselle koir...

Mulla on jo pitkään ollu kova koirakuume ja kovin oon sitä pohtinu voinko itelleni koiran ottaa. Koiran hoito yms. ei ole mulle mikään uus juttu, koska mulla on ollu koiria. Valitettavasti vaan en niitä sillon joskus kun maailmalle lähdin voinut mukanani ottaa, koska ne oli tottunu maalaisympäristöön, eikä ne joutunu oleen paljoakaan yksin. Niistä ei olis ollu kaupunkikoiriksi kerrostaloon. Nyt asun kivassa kaupunkilähiössä, jossa asustaa paljon muitakin koiria. Täällä on hyvät lenkkeilymaastot ja peltoa ja mettää ympärillä ja muutenkin rauhallista asua ja merikin lähellä. Talokin on rauhallinen luhtitalo, eli samanlaisia ääniä ei kuulu kuin kerrostalossa. Ei siis käytävä-ääniä tai hissin tai postin kolinaa. Ainoastaan naapurin oven kolahdus joskus. Tässä talossa ja pihapiirissä asustaa myös koiria. Olen sinkku, eikä mulla ole myöskään lapsia ja teen 3 -vuorotyötä, eli aamua, iltaa ja yötä ja vapaita saattaa olla 4-5 päivää peräkkäin parhaimmillaa 3 viikon listassa ja yhteensä noin 9, jos lasken yövuorojen jälkeisen nukkumispäivän samaan. Yövuoroja saattaa listassa olla 2-5, eikä nekään kaikki peräkkäin, joten tarvittaessa voin koiran viedä hoitoon vanhemmilleni 2-3 päiväksi. Työpäiviä on noin 13 listassa yhteensä. Kuitenkin mietin sitä, että voiko tällanen sinkku 3-vuorotyöntekijä ottaa koiran. Miten koira suhtautuu omistajan vaihteleviin työvuoroihin? Dogsitteriä ja päivähoitoa olen kyllä kaavaillut kuvioihin mukaan, jos koiran otan. Olen jo päivähoitopaikassa käynytkin tutustumassa ja kyselemässä. Dogsitteritoiminnasta aion kyllä ottaa selvää miten se täällä Turussa toimii, koska joskus saatan joutua arkena tai viikonloppuna tekemään tuplavuoron (tosi harvoin kylläkin), eli jäämään aamusta iltaan töihin tai illasta yöhön ja sillon pitäis saada koiralle hoitaja joka hakee sen mun kotoa, kun oon töissä. Käsittääkseni täällä on kai joku dogsitteripäivystys. Koiraroduistakin olen tällä hetkellä ajatellut, että esim. Cavaljeeri vois olla sopiva tai sitten Basenji. En halua mitään vahtikoiraa vaan kiltin seurakoiran, josta saa mukavan ja kestävän lenkkeilykaverin ja se olis helppo kuljettaa mukana ja samalla vois alottaa jonkun koiraharrastuksen. Etenki mä haluisin neuvoa 3 -vuorotyötä tekeviltä yksin asuvilta ihmisiltä, miten ootte koiran hoidon järjestäneet? Onko ollut ongelmia? Mulla ei asu kovin lähellä tässä sukulaisia. Ystäviä kyllä ja yhdellä niistä on 2 koiraa. Hän sanoi, että voi joskus tarpeen tullen myös ottaa hoitoon. Tietenkin se koira joutuis muutaman tunnin oleen yksin, mut dogsitteriä oon just six ajatellu, et se kävis ulkoiluttamassa sen ja kerran viikossa veisin ite koiran päivähoitoon, kun oon aamuvuorossa niin se sais samalla tutustua toisiin koiriin.

8

1757

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omaa kokemusta ei ole tuosta sillä meillä on lähes aina joku kotona. Kuitenkin hoitsuissa on paljon sinkkuja ja kolmivuoroa tekeviä joilla on koira.
      Kyllähän koira tottuu omistajansa vuorotyöhön.

    • exsakuli

      samanlaista kolmivuoroa tehny ja vaikka kuinka ja kauan kyllä siihen koira mahtuu mukaan paremmin kun ukko ;-D
      Mutta kun koiraa mietit muista että tietyt rodut vievät aikaa totaalisemmin toiset sitte vähempi ,meinaan tää mun rotu syö sekä ajan että rahat ;-D

      Kandee kyllä oikeesti miettiä että varsinkin yövuorojen aikana viet koiran hoitoon koska sun pitää saada nukkua ettei elimistö ala stoppaileen...

      • Joo, yövuorojen ajax oon tosiaan aatellu et kiikutan koiran hoitoon vanhemmilleni vaikka ne asuvatkin vähän kauempana, mut se nyt ei oo välttämättä mikään ongelma. Ens kesään on sentään vielä aikaa, joten tässä kerkee monia eri vaihtoehtoja vielä miettimään ja harkitsemaan. Näyttelyyn ajattelin myös mennä ja ottaa suoraan yhteyttä kasvattajiin.


    • Itse teen myös kolmivuorotyötä. Olen jopa joskus ollut sinkkunakin tosin en enää. Aamu- ja iltavuoroissa ei ole ollut mitään ongelmia. Ja viikonloppua koira ei arjesta erota. Yövuorot on 11:sta tuntisia, ja se on aika paljon pennulle. Mutta siitäkin ollaan selvitty. Pentua kun piti ruokkia monta kertaa päivässa niin omalta kohdaltani ratkaisin asian käymällä välillä kotona. Pystyin sen hyvin työmatkani ja suvaitsevan pomoni takia. Joten ulkopuolista apua en ole tarvinnut. Mutta myöskin tästä syystä koira oli täysin sisäsiisti vasta puolivuotiaana. Sitä ennen oli paperit lattialla.

    • Koirafani

      Meillä joutuu koirat olemaan 10t välillä. Tosin niitä on monta. Eivät tee tarpeitaan sisälle.

    • kannattaa

      koira tottuu kaikenlaiseen, itsellänikin odotti kiltisti yli 10:nkin tuntia, 3-vuorotöissä olen myöskin. hyvä tietty olla joku vara paikka, jos tuut kipeeksi tai muuta ettei sitten ole sormi suussa että minne laitat koiran!
      Oma sosiaalinen elämä taitaisi olla aika köyhää ilman koiraa, tulee höpöteltyä ihmisten kanssa ulkona koirista aika paljonkin.

    • Ullamaija.Kivipuru

      Itselläni on ollut pitkään kova myyräkuume.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe