Ilkeä kaaso

pettynyt kaasoon

Olen menossa ensi kesänä naimisiin ja halusin kaasokseni kaverini jonka kanssa olemme viettäneet paljon aikaa yhdessä ennen seurusteluni alkamista. Silloin ratkaisu tuntui oikealta. Kaasoksi pyytämisen jälkeen on hän alkanut käyttäytyä todella törkeästi minua ja sulhastani kohtaan. Hän suoranaisesti haukkuu tekemiäni valintoja ja loukkaa sanoillaan todella pahasti. Haukkuu sulhastani suoraan tyhmäksi ja tulevia unelmiani myös ylilyönneiksi. Odotan ensimmäistä lastani ja hän kysyi ensimmäisenä "oliko se vahinko". Sanat satuttivat minua paljon. Hän myös ilmoitti että, ei järjestä minulle polttareita, lapsen takia. Vaikka onkin jo puolivuotias silloin. Tuntuu että kaverini on minulle vain kateellinen, mutta olen päättänyt etten halua olla kaasoni kanssa enää tekemisissä. En vain tiedä miten sanoisin asian hänelle. Häihini hänellä ei ainakaan ole tulemista. Eikö kaason tarkoitus ole olla henkilö joka on aidosti onnellinen morsiammen puolesta? Mietityttää nyt vaan miten asiasta hänelle sanon. En kuitenkaan halua itse olla ilkeä.

4

2376

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvänen aika

Puhu sen kaasosi kanssa, suoraan ja asioista niiden omilla nimillä, niinkuin aikuiset ihmiset. Samalla tavalla ne kaikki vaikeat asiat ja solmut ihmissuhteissa setvitään, oli kyseessä sitten kaaso taikka ihan kuka tahansa.

Puhumaan siitä, älä jää hautomaan asiaa.
      Paha mieli vain kumuloi lisää pahaa mieltä.

• puhukaa

Samaa mieltä, kannattaa ottaa "kissa pöydälle". Kysy miksi hänen käytöksensä on muuttunut ja että hän loukkaa sinua jne. Jos on hyvä ystävä niin pitäisi pystyä puhumaan hänelle?

• rapurouva

Minä sanoisin, että älä pilaa tuollaisen ihmisen kanssa elämäsi tärkeää, ehkä parasta päivää! Ei hyvä ystävä saa milloinkaan käyttäytyä noin, koska ystävät eivät vain käyttäydy noin. Mistä tiedät, että hän ei pilaa jotenkin hääpäivääsi ja tee siitä katkeruudellaan ihan omaa showtansa?

Kaaso on nimenomaan se ihminen, joka on sinun suurin tukesi häävalmistelujen, puvun, korujen, kampauksen, meikin ja itse juhlan aikaan. Jos oma kaasoksi valitsemani henkilö käyttäytyisi noin, peruisin kaason paikan samointein ja menisin sitten vaikka ilman kaasoa naimisiin.

Lapsi ei nyt ole mikään pätevä syy olla järjestämättä polttareita, jos sellaiset haluat. Lapselle saa aina hoitajan muutamaksi tunniksi, että pääsee nyt sentää omia polttareitaan juhlimaan! Voi hyvä hemmetti että on sinulla lapsellinen ystävä, mutta lapsen käyttäminen tekosyynä on jotensakin outoa.

Sinä voit kertoa ystävällesi, että hän ei ole sopiva sittenkään kaason rooliin. Kerro että haluat täydellisen päivän, joka on juuri sinun ja miehesi päivä, ei kaason suunnittelema, josta on kaikki sinun valitsemasi poistettu. Kerro myös, että hänen puheensa lapsenne suhteen ja miehesi haukkuminen, eivät ole kaasolle sopivia juttuja. Koska hänen pitäisi olla häihin asti tukenasi ja ilmeisesti hän ei siihen omalta kateellisuudeltaan pysty. Ihmettelen miten olet edes kehdannut kuunnella, että joku haukkuu rakastasi. Minä olisin jo suomentanut mitä ystävyys on. :)

Muotoile sanasi jotenkin kauniisti, mutta pysy tiukkana sen suhteen, että kaason paikka hänen osaltaan on peruttu. Jos perut koko häihin kutsumisenkin, niin varmaan välinne katkeavat lopullisesti muutenkin.

Jaksamista sinulle kaasoon pettynyt. Toivottavasti tuttavapiiristäsi löytyisi kuitenkin joku lämminhenkinen ihminen tukemaan sinua suurena päivänäsi, kun tutiset polvet makaroonina alttarilla ja kurkku kuivana yrität sanoa "tahdon". :)

• mitä tuosta

Itse tuossa tilanteessa sanoisin suoraan, että et ole kaasoni, että kaasoutesi on peruttu ja olet valinnut toisen kaason, pahoittelet, että tuli alkujaan valittua väärin.

Itse valitsin väärän kaason, harmittaa jälkeen päin, meni hääohjelma perseelleen, kun kaaso oli liian ujo ja jätti juontamatta vaikka oli aikonut hoitaa juttuja... Vastavuoroistesti aion hänelle ilmoittaa, etten tule hänen häihinsä ollenkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7705
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1925
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1900
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      920
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      859
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      793
    Aihe