Ilkeä kaaso

pettynyt kaasoon

Olen menossa ensi kesänä naimisiin ja halusin kaasokseni kaverini jonka kanssa olemme viettäneet paljon aikaa yhdessä ennen seurusteluni alkamista. Silloin ratkaisu tuntui oikealta. Kaasoksi pyytämisen jälkeen on hän alkanut käyttäytyä todella törkeästi minua ja sulhastani kohtaan. Hän suoranaisesti haukkuu tekemiäni valintoja ja loukkaa sanoillaan todella pahasti. Haukkuu sulhastani suoraan tyhmäksi ja tulevia unelmiani myös ylilyönneiksi. Odotan ensimmäistä lastani ja hän kysyi ensimmäisenä "oliko se vahinko". Sanat satuttivat minua paljon. Hän myös ilmoitti että, ei järjestä minulle polttareita, lapsen takia. Vaikka onkin jo puolivuotias silloin. Tuntuu että kaverini on minulle vain kateellinen, mutta olen päättänyt etten halua olla kaasoni kanssa enää tekemisissä. En vain tiedä miten sanoisin asian hänelle. Häihini hänellä ei ainakaan ole tulemista. Eikö kaason tarkoitus ole olla henkilö joka on aidosti onnellinen morsiammen puolesta? Mietityttää nyt vaan miten asiasta hänelle sanon. En kuitenkaan halua itse olla ilkeä.

4

2369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvänen aika

      Puhu sen kaasosi kanssa, suoraan ja asioista niiden omilla nimillä, niinkuin aikuiset ihmiset. Samalla tavalla ne kaikki vaikeat asiat ja solmut ihmissuhteissa setvitään, oli kyseessä sitten kaaso taikka ihan kuka tahansa.

      Puhumaan siitä, älä jää hautomaan asiaa.
      Paha mieli vain kumuloi lisää pahaa mieltä.

      • puhukaa

        Samaa mieltä, kannattaa ottaa "kissa pöydälle". Kysy miksi hänen käytöksensä on muuttunut ja että hän loukkaa sinua jne. Jos on hyvä ystävä niin pitäisi pystyä puhumaan hänelle?


    • rapurouva

      Minä sanoisin, että älä pilaa tuollaisen ihmisen kanssa elämäsi tärkeää, ehkä parasta päivää! Ei hyvä ystävä saa milloinkaan käyttäytyä noin, koska ystävät eivät vain käyttäydy noin. Mistä tiedät, että hän ei pilaa jotenkin hääpäivääsi ja tee siitä katkeruudellaan ihan omaa showtansa?

      Kaaso on nimenomaan se ihminen, joka on sinun suurin tukesi häävalmistelujen, puvun, korujen, kampauksen, meikin ja itse juhlan aikaan. Jos oma kaasoksi valitsemani henkilö käyttäytyisi noin, peruisin kaason paikan samointein ja menisin sitten vaikka ilman kaasoa naimisiin.

      Lapsi ei nyt ole mikään pätevä syy olla järjestämättä polttareita, jos sellaiset haluat. Lapselle saa aina hoitajan muutamaksi tunniksi, että pääsee nyt sentää omia polttareitaan juhlimaan! Voi hyvä hemmetti että on sinulla lapsellinen ystävä, mutta lapsen käyttäminen tekosyynä on jotensakin outoa.

      Sinä voit kertoa ystävällesi, että hän ei ole sopiva sittenkään kaason rooliin. Kerro että haluat täydellisen päivän, joka on juuri sinun ja miehesi päivä, ei kaason suunnittelema, josta on kaikki sinun valitsemasi poistettu. Kerro myös, että hänen puheensa lapsenne suhteen ja miehesi haukkuminen, eivät ole kaasolle sopivia juttuja. Koska hänen pitäisi olla häihin asti tukenasi ja ilmeisesti hän ei siihen omalta kateellisuudeltaan pysty. Ihmettelen miten olet edes kehdannut kuunnella, että joku haukkuu rakastasi. Minä olisin jo suomentanut mitä ystävyys on. :)

      Muotoile sanasi jotenkin kauniisti, mutta pysy tiukkana sen suhteen, että kaason paikka hänen osaltaan on peruttu. Jos perut koko häihin kutsumisenkin, niin varmaan välinne katkeavat lopullisesti muutenkin.

      Jaksamista sinulle kaasoon pettynyt. Toivottavasti tuttavapiiristäsi löytyisi kuitenkin joku lämminhenkinen ihminen tukemaan sinua suurena päivänäsi, kun tutiset polvet makaroonina alttarilla ja kurkku kuivana yrität sanoa "tahdon". :)

    • mitä tuosta

      Itse tuossa tilanteessa sanoisin suoraan, että et ole kaasoni, että kaasoutesi on peruttu ja olet valinnut toisen kaason, pahoittelet, että tuli alkujaan valittua väärin.

      Itse valitsin väärän kaason, harmittaa jälkeen päin, meni hääohjelma perseelleen, kun kaaso oli liian ujo ja jätti juontamatta vaikka oli aikonut hoitaa juttuja... Vastavuoroistesti aion hänelle ilmoittaa, etten tule hänen häihinsä ollenkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe