Magneettikuvauksen hinta

miettiväminä

Hei! Tietääkö joku paljonko maksaa olkapään magneettikuvaus julkisella (lähete siis terveyskeskuslääkäriltä)? Entä yksityisellä?

Kiitos!

31

82994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Kävin reilu viikko sitten yksityisellä puolella ja se maksoi 850 €. Onneksi on vakuutus...

    • minullee

      740 euroa, veikkaan, että samohin hintoihin menee.

    • ...

      alueen laaja MRI maksoi melkein 800 €! Onneksi oli vakuutus...

    • ----

      Eikös terveyskeskuslääkärin lähetteellä julkisella ole ilmainen magneettikuvaus että itsellä ei tarvi maksaa?

    • abcde...

      Olkapääni kuvattiin keväällä Diacorissa. Magneettikuvauksista kela maksaa hyvin takaisin. Minulle tehtiin se laajin kuvaus missä laitettiin niveleen varjoainettakin. Kelan korvauksen jälkeen maksua jäi noin 400 euroa.

    • polvi

      itse sain lähetteen terveyskeskukslta sairalaan ortopedille joka määräsi sitten mangneettikuvaan ja se maksoi 22€ eli poliklinikka maksun (siis julkisella)

      • työterveyden

        kautta nilkan kuvaus.


      • abcde...
        työterveyden kirjoitti:

        kautta nilkan kuvaus.

        Minä tosiaan kävin yksityisellä. Olkapääni oli todella kipeä. Yksityinen ortopedi sanoi, että hän voi laittaa lähetteen julkiselle puolelle. Näin pääsisin halvemmalla. No, lähete meni alueeni sairaalaan. Soittelin sinne ja kysyin onko lähete tullut ja kuinkahan pitkät jonot siellä olisi. Minulle vastattiin, että kyllä kestää. Ensin tulee kotiin kirje josta ilmenee milloin pääsen sairaalan ortopedin juttusille. Hän sitten päättää pääsenkö magneettikuvaan. Minulle sanottiin suoraan, että on varauduttava noin puolen vuoden odotukseen.

        Minulle sanottiin myös, että jos magneettikuvat otetaan täällä paikallisessa sairaalassa, se edellyttää olkapään hoitoakin samassa sairaalassa. Muuten magneettikuvia ei otettaisi. Ihmettelin kovasti. En suostunut sitten menemään tuohon jonoon sillä tiesin leikkauksen olevan edessä ja tässä sairaalassa ei ole yhtään olkapääspesialistia. Yksikään ortopedi ei osaa eikä leikkaa olkapäätä tähystämällä.

        Soitin siis Diacoriin ja pääsin magneettikuvaan seuraavana päivänä. Asiat lähtivät rullaamaan eteenpäin hyvin nopeasti ja nyt olen tyytyväinen. Terveys ennenkaikkea!


      • polvi

        minulle terveyskeskuksen lääkäri kirjoitti lähetteen sairaalan päivystykseen(ortopedille) jonne menin jo samana päivänä ja mangneettikuvat sitten otettin jo muutaman päivän päästä ja leikkaukseen pääsin n.kuukauden päästä. minun kohdallani oli ainakin nopeaa toimintaa.


    • jhautane

      Mä kävin magneettikuvauksessa yksityisellä oli kyllä lähete tk:n ortopedilta se makso 22 euroo tai siis ne lisäsivät siihen 8 euroo, kun jouduin ottamaan laskun

      • AS16

        Taisi olla maksusitoumus, ei lähete, jos maksoit vain 22 €


      • polvi hajalla
        AS16 kirjoitti:

        Taisi olla maksusitoumus, ei lähete, jos maksoit vain 22 €

        Mulla ei suostuttu julkisella puolella ottamaan magneettikuvaa, vaikka polvi tuusannuuskana. Työterveyssoppariimme kuuluu magneettikuvaus, joten pääsin sitä kautta aivan ilmaiseksi! Tulokset olivat lohduttomia, mutta ainakin tämän vaiheen kustansi työnantaja, josta olen todella kiitollinen


    • tjja

      Milläs tavalla toi vakuutus homma toimii? Jos käy yksityisellä ni eikö se pidä ensiksi maksaa itse ja sen jälkeen hakee korvauksia vakuutusyhtiöltä, vai kuinka?

      • dropzz

        Kyllä pitää ensin ite maksaa ja sitten sen jälkeen lähettää kaikki kuitit ja lääkärin määräykset vakuutusyhtiöön.


      • Pinjis
        dropzz kirjoitti:

        Kyllä pitää ensin ite maksaa ja sitten sen jälkeen lähettää kaikki kuitit ja lääkärin määräykset vakuutusyhtiöön.

        Myös vakuutusyhtiöltä voi pyytää etukäteen maksusitoumuksen - tätä varten tarvitset toki lääkärinlausunnon siitä, että magneettikuvaus on tarpeellinen. En kyllä osaa sanoa, antavatko kaikki vakuutusyhtiöt maksusitoumuksia ja ehkä käytäntö vaihtelee myös tapauskohtaisesti.. Kannattaahan tuota kuitenkin kysyä - joskus omasta pussista väliaikaisestikin maksettu 300-800€ on liikaa :( Oma vakuutusyhtiöni tuli vastaan kivasti :)

        Ja te, kenellä vielä ei ole tapaturmavakuutusta - suosittelen kyllä ottamaan! Yksityisellä puolella on huomattavasti helpompi ja nopeampi päästä oikean spesialistin puheille.. Säästyy ehkä tulevaisuudessa ylimääräisiltä kustannuksilta - eikä ne vakuutukset niin kalliitakaan ole.


      • Kyynerpää rikki
        Pinjis kirjoitti:

        Myös vakuutusyhtiöltä voi pyytää etukäteen maksusitoumuksen - tätä varten tarvitset toki lääkärinlausunnon siitä, että magneettikuvaus on tarpeellinen. En kyllä osaa sanoa, antavatko kaikki vakuutusyhtiöt maksusitoumuksia ja ehkä käytäntö vaihtelee myös tapauskohtaisesti.. Kannattaahan tuota kuitenkin kysyä - joskus omasta pussista väliaikaisestikin maksettu 300-800€ on liikaa :( Oma vakuutusyhtiöni tuli vastaan kivasti :)

        Ja te, kenellä vielä ei ole tapaturmavakuutusta - suosittelen kyllä ottamaan! Yksityisellä puolella on huomattavasti helpompi ja nopeampi päästä oikean spesialistin puheille.. Säästyy ehkä tulevaisuudessa ylimääräisiltä kustannuksilta - eikä ne vakuutukset niin kalliitakaan ole.

        Tuli tosta vakuutuksista mieleen, että mulla on tällä hetkellä 2 vakuutusta tapaturmien suhteen. Toinen on omasta takaa hankittu jossa on tapaturmavakuutus joka tosin ei korvaa harrastuksissa tapahtuneita tapaturmia. Toinen on harrastuksen vaatiman lisenssin mukana tullut vakuutus joka taas korvaa kaikea kyllä, mutta ei magneettiakuvausta tai leikkauksia. Eli paskan möivät =D


      • "Tapiola"
        Kyynerpää rikki kirjoitti:

        Tuli tosta vakuutuksista mieleen, että mulla on tällä hetkellä 2 vakuutusta tapaturmien suhteen. Toinen on omasta takaa hankittu jossa on tapaturmavakuutus joka tosin ei korvaa harrastuksissa tapahtuneita tapaturmia. Toinen on harrastuksen vaatiman lisenssin mukana tullut vakuutus joka taas korvaa kaikea kyllä, mutta ei magneettiakuvausta tai leikkauksia. Eli paskan möivät =D

        Minulle sattui töissä työtapaturma jolloin polveni vääntyi ja nivelsiteeseen tuli kaksi repeytymää ja polvikierukka luiskahti puoli senttiä ulos. (Todettiin ultrakuvauksessa.) Lääkäri pyysi vakuutusyhtiöltä maksusitoomusta magneettikuvaukseen mutta vakuutusyhtiön mielestä minulle ei ole sattunut työtapaturmaa vaan työperäisen liikkeen aiheuttama vamma. Vakuutusyhtiön peruste oli, etten ollut kaatunut, pudonnut portailta ym. Heidän mielestä pitää lentää turvalleen niin silloin se on työtapaturma joten muistakaa jos teille sattuu töissä jotain niin lentäkää turvallenne niin saatatte saada jotain korvauksia. Maksusitoomus pyyntöjä on anottu useamman lääkärin taholta mutta aina on ollut sama peruste. Nyt joudun maksamaan itse kuvauksen. Vakuutusyhtiö ei maksa enää lääkärikäyntejä tai mitään muutakaan. Vakuutusyhtiö on TAPIOLA.
        Onneksi on työterveyslääkäri jonka luona voi käydä mutta kuvaukset joudun maksamaan. Sairausloma jatkuu edelleenkin vaikka vakuutusyhtiön mielestä olen työkykyinen.


      • Hubbab
        "Tapiola" kirjoitti:

        Minulle sattui töissä työtapaturma jolloin polveni vääntyi ja nivelsiteeseen tuli kaksi repeytymää ja polvikierukka luiskahti puoli senttiä ulos. (Todettiin ultrakuvauksessa.) Lääkäri pyysi vakuutusyhtiöltä maksusitoomusta magneettikuvaukseen mutta vakuutusyhtiön mielestä minulle ei ole sattunut työtapaturmaa vaan työperäisen liikkeen aiheuttama vamma. Vakuutusyhtiön peruste oli, etten ollut kaatunut, pudonnut portailta ym. Heidän mielestä pitää lentää turvalleen niin silloin se on työtapaturma joten muistakaa jos teille sattuu töissä jotain niin lentäkää turvallenne niin saatatte saada jotain korvauksia. Maksusitoomus pyyntöjä on anottu useamman lääkärin taholta mutta aina on ollut sama peruste. Nyt joudun maksamaan itse kuvauksen. Vakuutusyhtiö ei maksa enää lääkärikäyntejä tai mitään muutakaan. Vakuutusyhtiö on TAPIOLA.
        Onneksi on työterveyslääkäri jonka luona voi käydä mutta kuvaukset joudun maksamaan. Sairausloma jatkuu edelleenkin vaikka vakuutusyhtiön mielestä olen työkykyinen.

        Vakuutusyhtiöllä on valmiina sen itse tekemä säännöstö, jolla se aina liukenee vastuustaan, kun suinkin vaan on mahdollista. Hyvä muistaa, että vakuutus on bisnestä, joka tähtää yhtiön rahavarojen kartuttamiseen. Se ei ole hyväntekeväisyyslaitos. Toisaalta taas jotkut osaavat lypsää vakuutuskorvauksia aiheettomasta. Vaikeuttavat rehellistä toimintaa.


    • Itse kävin magneettikuvauksessa yksityisen lääkärin lähetteellä röntgen liikelaitoksella hinta oli 281€ 10€ siitä toimistomaksua kelakorvausta ei saa liikelaitokselta.Yksityisessä magneettikuvauksessa hinta olisi 417€ .Liikelaitoskin on yksityinen sinne pääsee kun on vain lähete lääkäriltä ja kuvauskseen pääsee nopeasti.Näi Joensuussa.

      • kuuklaamalla löytää

      • 18

      • kiiaaaaaa
        kuuklaamalla löytää kirjoitti:

        Löysin kattavan näköisen hintavertailutaulukon yleisimmistä magneettitutkimuksista. Käykää katsomassa niin ei tartte enää pulista!
        http://www.oikohaku.fi:8080/Vertaa/magneettitutkimus.xhtml

        Kiitos paljon tästä vinkistä.En oo tienny tollasta sivustoa olevanka.No nyt tiedän mihinkä meen kuvaukseen! Kiitti viä.


    • lonkkavikainen

      Eli julkisella puolella magneettikuvaus siis vain muutamia kymppejä..?
      Olen itse menossa kuun vika päivä lonkan magneettikuvaukseen julkiselle puolelle työterveyslääkärin lähetteellä.
      yksityisellä tosiaan on useamman satasen, mut julkinen on kysymysmerkki. Tähän asti kuulemani perusteella julkisen haitari tosiaan vaihtelee 20e-800e kertojasta riippuen.

    • mummeli

      Olen käynyt magneettitutkimuksissa julkisella puolella enkä ole itse tarvinnut kertaakaan maksaa. Kyllä röntgen ja labrat ovat olleet maksuttomia terveyskeskuksen lähetteellä ainakin tähän saakka.

    • Kuvattux3

      Olin itse joulukuussa polven magneettikuvassa. Sama kuvaus tehtiin kuin aiemminkin ja yksityisellä puolella. Kuvaus on tehty vuosina 2008, 2011 ja 2013. Ensimmäiset kaksi kuvauskertaa maksoivat noin 505 euroa kelakorvauksen jälkeen, viimeisin kuvaus maksoi jo yli 620 euroa ja tämän vuoden alussahan kela laski tuota korvausmäärää, joten kalliiksi alkaa käydä.

      Onneksi on vakuutus...

      • Rapu

        Kävin 2viikkoa sitten polven mangneeti kuvasssa Helsingissä maksoin 260€.
        Kun en päässy terveskeskuksen kautta tutkimuksiin.
        Vikaa löytyi aika paljon, yksityis lääkäri laittoi lähetteen eteenpäin.
        Katsotaan kuin käy. Terveyskeskukset taitaa olla tosi alas ajossa, kun eivät saa kunnon lääkäreitä. on tosi huono juttu.


    • oller

      Julkisen kautta 22e ja jos laskulle 30e. yksityisillä hinnoissa eroja, mutta satoja euroja kuitenkin.

      • Rapu

        Mutta kun ei saannut lähetettä julkiselle puolen, niin minkäs teet . kun sitten menin yksityiselle puolen, niin sain ainakin tietää kipujen syyn. Sanon vielä että taitaa terveyskeskukset olla alasajossa. Niinhän se Puskakin pelkää, että ei kaikki ei
        ole hyvällä mallin. Meillä Suomessa, ollaan aika paljon eriarvoisessa asemassa,
        terveyspalvelujen suhteen, paikkakunnasta riippuen.


      • ??????

        Vieläkö jossain pystyy maksamaan poliklinikkamaksu kassaa ja vieläpä halvemmalla. Pääkaupunkiseudulla poliklinikkakäyntini on jo pitkään laskutettu automaattisesti. Lasku tulee kotiin ja viimeaikona jopa e-laskuna.


    • YLEn uutinen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      412
      4377
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      241
      2151
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1590
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1401
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      260
      1159
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1087
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1054
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1045
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      949
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    Aihe