Heips!
Miten teillä on raskaus ja aiemmat raskaudet menneet? Entä synnytys? Mulla on tosiaan pituus 156cm ja paino ennen raskautta 97kg, nyt 99kg. Pelottaa että saan raskausdiabeteksen. Eihän sitä osaa olla syömättä nyt kun ei aiemminkaan osannut...
Jos edes jollaki on menny hyvin, saisin toivoa et mullaki menis.
Mulla nyt viikkoja 19 5, ei muuta ongelmaa kuin näppyinen iho.
ylipainoiset odottajat!
14
1283
Vastaukset
- helmimamma83
moikka! =)
täällä kans ylipainoinen odottaja..
minulla on mennyt kyllä todella hyvin ja painoakaan ei ole kertynyt kuin kilo.. viikkoja on tällä hetkellä 18 6,olo on muuten todella hyvä mutta väsyttää ainavaan aika pirusti..=( HB on laskenut alas ja siitä tämä väsyminen.. =(
miten sinulla on muuten raskaus sujunut?
edellinenkin raskaus minulla meni hyvin..koloja tuli vaan aika reilusti... =/ niitä kertyi peräti 12!! =D mä olen samin mittainen kuin sinä ja pikkasen kevyempi(93kg)..
oletko koittanut namujen sijasta syödä esim omenaa mansikoita yms??
minulla itellä on tullut kauhea himo keltaisiin omenoihin.. =)
hyvää loppu raskautta sulle!! =)=)Mulla on raskaus menny tosi hyvin, ei pahaa oloa eikä väsymystä -vielä. Stressiä vaan pukkaa, ku tuntuu et ylipaino on pahin mitä voi olla. Neuvolassa ei tosin sanottu mitään negatiivista.
Oon ruokaillessa syöny aina ensin salaattia ja sit ruokaa. Ei oo oikeastaan ollu himoja, mut tuoremehu ja yleensä mehu on maistunu. Tuoremehuissahan ei oo sokeria.
En oikein osaa syömisiäni katsoa, hermostun jotenki. lapsena äiti kyttäsi syömisiäni, ehkä siitä tuli kammo ja syön vieläkin "salaa" eli jääkaapin oven raossa. Jos teen itelleni jonkun säännön kuten "en syö kuin pöydässä" niin uhmaan itseänikin ja syön kuitenkin.
hassua, mut totta.
Minkä kokoinen sun vauva muuten oli syntyessään? Onko pyöreillä äiseillä isoimmat lapset?- fdajd
Anini kirjoitti:
Mulla on raskaus menny tosi hyvin, ei pahaa oloa eikä väsymystä -vielä. Stressiä vaan pukkaa, ku tuntuu et ylipaino on pahin mitä voi olla. Neuvolassa ei tosin sanottu mitään negatiivista.
Oon ruokaillessa syöny aina ensin salaattia ja sit ruokaa. Ei oo oikeastaan ollu himoja, mut tuoremehu ja yleensä mehu on maistunu. Tuoremehuissahan ei oo sokeria.
En oikein osaa syömisiäni katsoa, hermostun jotenki. lapsena äiti kyttäsi syömisiäni, ehkä siitä tuli kammo ja syön vieläkin "salaa" eli jääkaapin oven raossa. Jos teen itelleni jonkun säännön kuten "en syö kuin pöydässä" niin uhmaan itseänikin ja syön kuitenkin.
hassua, mut totta.
Minkä kokoinen sun vauva muuten oli syntyessään? Onko pyöreillä äiseillä isoimmat lapset?pysynyt aika samoissa 81,5 19 5 menossa.
Mulla taas ruokahalua ei ollenkaan, kuitenkin syön jotain.
Vesi ja limu maistuu. - helmimamma83
Anini kirjoitti:
Mulla on raskaus menny tosi hyvin, ei pahaa oloa eikä väsymystä -vielä. Stressiä vaan pukkaa, ku tuntuu et ylipaino on pahin mitä voi olla. Neuvolassa ei tosin sanottu mitään negatiivista.
hassua, mut totta.
Minkä kokoinen sun vauva muuten oli syntyessään? Onko pyöreillä äiseillä isoimmat lapset?oli eka tenava ihan normaali kokoinen vaikka itse olenkin suht iso.. =)
eli ekä poitsu oli syntyissään 3110g ja 49cm.. =) ihana pikka pallero! =D
joo itekkin muistan tuolta nuoruudesta kun on joskus vanhemmat kytänny ja "säännöstelly" syömistä..ite en kyllä tee omilleni samaa virhettä ja ala motkottaan niille kuinka syödään ja mitä! tunnen yhden naisen jolla on nyt eka luokalle mennyt tyttö ja toinen tyttö joka on nyt kolmannella.hän "vahtii" kokoajan tyttöjen syömistä ja tulkuttaa tytöille että: muistakaa linjat!!! ei mun mielestä vielä siinä iässä tarvii omia linjoja aatella! pääasiahan on että syö oikeen ja suht terveelliseti ettei kokoajan puputa vaan kaikkia herkkuja!! =)
heh.. poikkesinkohan mä ny kovinki paljon aiheesta??no toivottavasti en.. *nauraa*
on kiva tietää että on muitakin "isoja äitejä" ettei kaikki olekkaan sitä kauneusihanne 40kg-60kg painoisia odottajia jotka hirvistyy jo muutamasta pikkukilosta vaikka runkoon olisikin tilaa saaha vähän "lihaa"! xD
toivottavasti kukaan ei ny ota nokkiinsa tästä mun kirjoituksesta! *nauraa*
niin ja asiasta kymmenenteen.. olis kiva saaha uusia ystäviä vaikka mesessä kirjotteluun tjtn... =D - helmimamma83
helmimamma83 kirjoitti:
oli eka tenava ihan normaali kokoinen vaikka itse olenkin suht iso.. =)
joo itekkin muistan tuolta nuoruudesta kun on joskus vanhemmat kytänny ja "säännöstelly" syömistä..ite en kyllä tee omilleni samaa virhettä ja ala motkottaan niille kuinka syödään ja mitä! tunnen yhden naisen jolla on nyt eka luokalle mennyt tyttö ja toinen tyttö joka on nyt kolmannella.hän "vahtii" kokoajan tyttöjen syömistä ja tulkuttaa tytöille että: muistakaa linjat!!! ei mun mielestä vielä siinä iässä tarvii omia linjoja aatella! pääasiahan on että syö oikeen ja suht terveelliseti ettei kokoajan puputa vaan kaikkia herkkuja!! =)
heh.. poikkesinkohan mä ny kovinki paljon aiheesta??no toivottavasti en.. *nauraa*
on kiva tietää että on muitakin "isoja äitejä" ettei kaikki olekkaan sitä kauneusihanne 40kg-60kg painoisia odottajia jotka hirvistyy jo muutamasta pikkukilosta vaikka runkoon olisikin tilaa saaha vähän "lihaa"! xD
niin ja asiasta kymmenenteen.. olis kiva saaha uusia ystäviä vaikka mesessä kirjotteluun tjtn... =Dja sori kirjoitusvirheet... =)
mun näppiksellä on lukihäirä!! xD *nauraa* helmimamma83 kirjoitti:
oli eka tenava ihan normaali kokoinen vaikka itse olenkin suht iso.. =)
niin ja asiasta kymmenenteen.. olis kiva saaha uusia ystäviä vaikka mesessä kirjotteluun tjtn... =DPakko korjata ennen kuin joku muu ehtii puuttua tähän lasten syömisten kyttäämiseen. Eli mua siis syyllistettiin painostani lapsena ja sain käsityksen että olen vammainen. Uskon etä painosta ei olisi tullut niin iso ongelma, jos sitä ei olisi korostettu niin paljon.
Aion itse antaa lapselleni samaa ruokaa ku itsekin syön, toisin sanoen muutan ruokavaliotani terveelliseen suuntaan. Ei siis pyöreälle lapselle mitään omia ruokia kun muu perhe mässää, vaan kaikille normaali ja terveellinen ruoka.
Itse oon saanu huomata, et raskauden aikana ei oo juuri ollu himoja, ehkä oon sit osannu joten kuten oikein syödä. Sokeritonta mehua tosin juon taas:)- Jopa saman verran kuin lims...
Anini kirjoitti:
hassua, mut totta.
Minkä kokoinen sun vauva muuten oli syntyessään? Onko pyöreillä äiseillä isoimmat lapset?Näin sanoi minulle neuvolan täti, joten kannattaa vaihtaa tuoremehukin ainakin osaksi veteen. En ole ylipainoinen, mutta minulle iski raskausdiabetes, joten sekään ei ole ainoastaan ylipainoisten riesa. Ja tuo tuoremehu nostaa verensokeria nopeasti...
Kaikkea hyvää odottajille! Jopa saman verran kuin lims... kirjoitti:
Näin sanoi minulle neuvolan täti, joten kannattaa vaihtaa tuoremehukin ainakin osaksi veteen. En ole ylipainoinen, mutta minulle iski raskausdiabetes, joten sekään ei ole ainoastaan ylipainoisten riesa. Ja tuo tuoremehu nostaa verensokeria nopeasti...
Kaikkea hyvää odottajille!Tuoremehupurkissa lukee et "ei lisättyä sokeria". Tuli tuosta mieleen, että varmaan se hedelmän ihan oma sokerikin nostaa sit verensokeria.
Niin, ei kai se paino oo ainoa riskitekijä, eikö diabetes, ne kaiken tyyppiset, oo perinnöllisiä? Mummollani oli 2-diabetes mut neuvolassa sanottiin ettei se niin kaukaa periydy. Eikä siellä puhuttu näistä asioista juuri muutenkaan. Ehkä eivät halua pelotella.- periytyy tai ei
Anini kirjoitti:
Tuoremehupurkissa lukee et "ei lisättyä sokeria". Tuli tuosta mieleen, että varmaan se hedelmän ihan oma sokerikin nostaa sit verensokeria.
Niin, ei kai se paino oo ainoa riskitekijä, eikö diabetes, ne kaiken tyyppiset, oo perinnöllisiä? Mummollani oli 2-diabetes mut neuvolassa sanottiin ettei se niin kaukaa periydy. Eikä siellä puhuttu näistä asioista juuri muutenkaan. Ehkä eivät halua pelotella.Ei meidänkään lähisuvussa ole diabetestä, mutta neuvolassa sanoivat, että joillain odottajilla hormonit voivat aiheuttaa huonon sokerinsietokyvyn raskausaikana. Onneksi tämä raskaudenaikanen diabetes ei periydy vauvalle, niin ainakin neuvolassa sanoivat... Ja minultakin se häviää heti synnytyksen jälkeen. Minulla on vain riski saada vanhempana diabetes.
Joo se hedelmän oma sokeri nostaa verensokeria. Hiilihydraatithan ne ovat niitä verensokerin nostattajia, ja niitä on ikävä kyllä melkein kaikessa ruoassa. Light-mehussa sitä ei ole ollenkaan, ja sen kyllä huomaa :)
- Tuik
on myös yksi isokokoinen odottaja!
Olen rv:lla 25 ja painoa on 108kg ja pituutta 180cm. Painoa on tullut raskauden myötä 6 kg. Sokerirasitustesti on 25.09.06 eipä se mun elämääni paljoa muuta jos siellä nyt todetaan raskausdiabetes eipä ainakaan tule sokerilasta ehdoin tahdoin!
Raskaus on mennyt hyvin ja uskon että synnytyskin menee....mitä sitä turhaa pelkäämään! =) - muhkea mami
Tervehdys!
Yks pullukka odottaja lisää!!
Viikkoja menossa tasan 31 ja painoa oli tullut tämänpäiväisessä neuvolassa yhteensä 5,5 kiloo..Tämänhetkinen paino on 93 kg. Muuten kaikki mennyt ihan ok; verenpaineet jees,sokerirasitus ok jne...Eiköhän kaikki mee hyvin kun tarkkana on!!! - sinix81
Itsellä olen 168cm ja lähtöpaino ennen raskautta oli 75kg ja tällä hetkellä on 86kg. Sokerirasituskokeessa kävin eikä siinäkään ollu mitään.
Mulla rv 30 2.. alkuraskaudessa ei ollut minkäänlaisia oireita ja kaikki on muutenkin mennyt hyvin. - maalisXXLmamma76
Tungen ison pehvani teidän keijukaisten väliin. Täällä alkoi tänään rv 15. Viime viikolla ulrassa totes, että ollaanki menty viikko "nopsaan" ja rapsahti viikko lisää kalenteriin. La muuttui sitten 13.3.07. Sopii mulle :D
Niin niihin kiloihin. Täällä on siis tulossa esikoinen. Alussa oli painoa 140 siitä on nyt lähtenyt laihduttamatta 5kg. Sinänsä se ei mitään haittaa. Lääkärin mielestä mulla ravintoa vauvalle riittää, vaikka paino putoaisikin.
Olen kyllä yrittänyt syödä, mutta ei vaan maistu niinkuin ennen. Monet ruokien hajutkin saa aikaan etovan olon. Eikä vaan tee mitään mieli. Jos hetken jotain himottaakin, niin siinä vaiheessa kun ehtii jääkaapille, tulee jo paha olo eikä teekään enää mieli.
Jotain enimmäkseen hedelmiä on tullut syötyä. Mehuja, kahvia ei voi edes harkita kun haisevat.. Ja niissä mehuissa on tosiaan sitä hedelmäsokeria, joiden vuoksi neuvolassa käskettiin varomaan. Ainakin vedellä laimentamaan.
Olis kiva naputella enemmänkin, joten jos joku haluaa kirjotella niin os. [email protected]- helmimamma83
ompas kiva että meitä "isoja" odottajia löytyy.. =)
onkos teillä kellään messengeriä?olis kiva vaihtaa kuulumisia iha liveaikaisesti ja silleen.. =)
jos on niin ei muutaku osoitteita tänne niin jutellaan raskauksista ja kaikesta muustakin maan ja taivaan välillä! =) *nauraa*
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli612528Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.211573Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️131572- 1021377
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1221232- 831129
Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la12998Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen23987Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?22970Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest58917