Kun mikään ei tunnu miltään

meikäläinenvain

Olen 37v mies, kaksi pientä tervettä lasta, kiva ja hyvin palkattu duuni, vaimo kotona, omakotitalo Helsingissä ja alla uudehko Audi. Pari hyvää ystävää, paljon business tuttuja. Terveyttä on ja hiukset päässä,enkä ole lihonnut enkä turvonnut. Kondi lähes sama kuin 10v sitten.

Mutta kun mikään ei meinaan enää tuntua miltään.
Ei meinaa huvittaa, ei jaksa.

Seksiä meillä on "jouluna ja juhannuksena",
oma libido on aivan nolla, ei edes vieras
silleen kiinnosta.Ehkä.

Jaksan harvoin innostua mistään, kovin pitkäksi aikaan. Sitä tylsistyy ja kyllästyy nopeasti.
Pitäisi kai saada kokoajan uusia kiksejä tai
kokea jotain extremä että tuntuis joltain.
Pitää varmaan juosta seinään tai ajaa autolla
ulos tieltä että kokisi yhtään mitään...

Kohtalotovereita?

26

9491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samassa jamassa

      Sama tilanne täällä. Olen 39-vuotias mies.
      On kanssa omakotitalo ja Audi. Hyvä asema töissä. Ihanat terveet lapset ja koira.
      Itse en vaan tiedä mikä tappanut omalta osalta kiinnostuksen kaikkeen. Seksi vaimon kanssa tasapaksua ja olen kokeillut vierastakin, mutta eipä se onni siitäkään tullut.
      Oon miettinyt onko tää masennusta vai mitä. Elämä vaimon kanssa usein riitaista, koko touhu kyllästyttää. Tekis mieli karata ja irtisanoa itsensä töistä. Mutta sitten se turvallisuushakuinen ajatusmaailma iskee päälle. Voi kun tietäis mitä tahtoo.

    • ensi oireita ja olet

      taipuvainen melkoiseen narsismiin. Onneksi olkoon, olet yhteiskunnamme tuottama tuote, joka on täysin hukassa oman sisimpänsä kanssa! :) ... vähän kuin Elvis ja Marilyn aikanaan.

    • ///

      Jos katsot maailman menestyksekkaimpia ihmisia, huomaat etta kun heilla on kaikki mita rahalla voi saada, he ammentavat sisaltoa itselleen jakamalla aikaansa apua tarvitseville.

      Sinulla on perustarpeet tyydytetty: on ruokaa, katto paan paalla, terveytta seka sinulla etta perheellasi. Sinulla on maailman paras tilaisuus ojentaa auttava katesi, siita et hyody vain sina itse vaan myos lapsesi, on todella tarkeaa etta he pienesta saakka kokevat auttamisen ilon. Varsinkin tana paivana jolloin kukaan ei asu enaa tyynyrissa vaan liikkuvassa yhteiskunnassa jossa ihmiset ovat koko ajan tekemisissa toisen kanssa.

      Jos sina isana opetat lapsillesi auttamisen ilon ja taidon, saat huomata etta he kasvaesaan ja varttuessaan ovat valtavan askeleen edella ikaisiaan. Kuka kantaa siita kiitoksen? Sina tietysti!
      Elama ei ole vain -mina-mina- mina.Siita jaa, kuten niin moni on huomannut ennen sinua: vain tyhjyys ja tarpeettomuuden tunne.

      • kylmäpaikka

        Kyllä vaan mutta,
        elämä ja maailma on melko kylmä paikka.

        Minä olen ainoa joka minua auttaa,sen
        haluan opettaa lapsilleni. Ei kukaan muu kuin itse auta hankkimaan koulutusta,ammattia,työtä sekä niitä muita asioita. Siksi haluan kyllä hieman korottaa "minä-minä-asennetta".

        Viherpipertäminen, valaiden pelastaminen ja
        liito-oravien elämäntilasta huolehtiminen on ihan jees mutta ITSE pitää ITSELLE ja omalle perheelle tehdä OMA elämä.


      • on tyydytetty
        kylmäpaikka kirjoitti:

        Kyllä vaan mutta,
        elämä ja maailma on melko kylmä paikka.

        Minä olen ainoa joka minua auttaa,sen
        haluan opettaa lapsilleni. Ei kukaan muu kuin itse auta hankkimaan koulutusta,ammattia,työtä sekä niitä muita asioita. Siksi haluan kyllä hieman korottaa "minä-minä-asennetta".

        Viherpipertäminen, valaiden pelastaminen ja
        liito-oravien elämäntilasta huolehtiminen on ihan jees mutta ITSE pitää ITSELLE ja omalle perheelle tehdä OMA elämä.

        voi aikaa/varoja käyttää myös toisten auttamiseen!


      • ///
        kylmäpaikka kirjoitti:

        Kyllä vaan mutta,
        elämä ja maailma on melko kylmä paikka.

        Minä olen ainoa joka minua auttaa,sen
        haluan opettaa lapsilleni. Ei kukaan muu kuin itse auta hankkimaan koulutusta,ammattia,työtä sekä niitä muita asioita. Siksi haluan kyllä hieman korottaa "minä-minä-asennetta".

        Viherpipertäminen, valaiden pelastaminen ja
        liito-oravien elämäntilasta huolehtiminen on ihan jees mutta ITSE pitää ITSELLE ja omalle perheelle tehdä OMA elämä.

        Eihan kukaan paase omavaraiseksi ellei itse sen eteen ponnista! Kukaan toinen ei saa sinua puhumaan esim. vierasta kielta tai oppimaan teknologiaa tms. ellet nae vaivaa oppiaksesi kaiken. Tuo on itsestaanselvyys.

        Nyt kun on paassyt tietylle (oppimalleen) tasolle, toivottavasti siina sivussa on tullut huomattua tieteen/taiteen/sosiaalisen/poliittisen/tjms. ala,joihin ilman rahallista korvausta voisi osallistua, aivan vain rikastuttaakseen omaa itseaan ja samalla auttaakseen muita.

        Aloja on niin suunnattomasti etta aivan varmasti jokaiselle loytyy mieleinen saamatta tuntea olevansa "viherpipeertaja" tai "jokin honahtaja".

        Yleensahan ihmiset vapaaehtoisesti auttavat ja osallistuvat asioihin joihin he itse uskovatja nakevat oman tyopanoksensa arvoisiksi.


    • nainen 71

      Taitaa olla aika yleistä tuo mieliala. Vaan onni ei asu autossa, ei töissä, ei vaimossa, ei hyvinpalkatussa työssä, ei taloissa seinissä, eikä edes lapsissa. Ainoa joka voi tehdä sut onnelliseksi olet sinä itse.

      Katoaako elämältä merkitys jos saa kaiken minkä haluaa ja enemmänkin?Onko käynyt niin että olet hukannut kaiken tuon suorittamisen ja saavuttamisen keskellä itsesi? Mulle kävi niin.

      Älä ainakaan ala siitä päästä ratkomaan ongelmaa että alat tuhota niitä asioita joita sulla on.Minä tein niin...ei toiminut kovin hyvin. Löysin kyllä äärisurua ja äärituskaa. Mutta en minä siitä onnellisemmaksi tullut.Nyt sitä häpeää kaikkia tekosiaan ja onnen varjoina on enää nykyään vain ne hätäpäissä tehdyt jutut.

      Ala tehdä pieniä asioita toisin. Siitä homma aukee...älä tee niin kuin on mukavaa, vaan tee vaan erillä lailla. Älä yritä päästä missään helpolla.Mene tänään kotiin ja tuijota vaimoa silmiin...kysy mitä kuuluu ja pörrötä tukkaa. Ota lapsi syliin katsele silmiin ja pyydä että kertoo isille jonkun hassun jutun mikä päivän aikana tapahtui - kuuntele juttu ajatuksella.Älä avaa telkkaria kun lapset on menneet nukkumaan..sano sen sijaan vaimolle et jutellaanko kaksistaan. Kerro hänelle miltä tuntuu ja kysy tuntuuko hänestä koskaan samalta. Riisu itsesi kaikista rooleista ja avaudu. Ei bisnestutut ole tärkeitä, ei audikaan ole tärkeä, tai se talo ja työ. Sun vaimo ja lapset on. käytä aikaa asioihin joilla on oikeesti merkitystä.

      Tämä auttoi mulla, mutta voi tuntua susta tosi hölmöltä...mutta se voima on oikeesti pienissä asioissa...ei suurissa. Toivottavasti onni löytyy.

      • upeaa

        kommentti...tuosta sain minäkin uutta ajateltavaa...VAU mitä ajatuksia ja kaikki vielä totta..niin tosiaan se tyytyväisyys tuleekin niistä asioista mitkä on jo ei siitä mitä havittelee olevan...vaikka ajais vanhalla Ladalla...Kiitos Sulle oikein tulin iloiseksi tästä....tästä on hyvä jatkaa elämää taas...


      • juttu..

        miten kriisin jälkeen ymmärtää monesti paremmin. Miksei jo aiemmin? Itselleni kävi vähän samalla tavalla kuin sinulle. Nykyisin kysyn mitä kuuluu, ja kuuntelen myös vastauksen.
        Kiitos myös minun puolesta tekstistäsi, ei sitä olisi tuon paremmin voinut kirjoittaa.


      • Mies -71

        Kiitos kirjoituksestasi, noinhan se on. Samanlaiset oireet ja tilanne täällä kuin viestin aloittajalla. Kummallinen tunne tuli äsken kun luin vastauksesi (ahaa-elämys?). Pienet hyvät asiat, joo taidan niitä ruvetakin heti tekemään.


      • nainen-71
        Mies -71 kirjoitti:

        Kiitos kirjoituksestasi, noinhan se on. Samanlaiset oireet ja tilanne täällä kuin viestin aloittajalla. Kummallinen tunne tuli äsken kun luin vastauksesi (ahaa-elämys?). Pienet hyvät asiat, joo taidan niitä ruvetakin heti tekemään.

        Kiva jos sait ahaa-elämyksen. Yks asia vielä joka on lisäänyt mun onnellisuutta on se että iltaisin kiitän ääneen niistä asioista jotka omassa elämässä on tärkeimpiä ja niistä asioista jotka juuri sinä päivänä on mennyt hyvin. Niin tekemällä löytää ne asiat joilla on oikeasti merkitystä.

        En minä sano että kiitos hienosta autosta, tai kiitos uudesta takista, tai kiitos voitosta sulkismatsissa - ne tuntuvat liian vähäpätöisiltä kiitoksenaiheilta ääneen lausuttavaksi. Sanon usein kiitos ihanista terveistä lapsista, puolisosta rinnalla jakamassa elämää,tai hyvistä ystävistä joita sinä päivänä olen saanut tavata . Kiitän myös joskus hyvästä työpäivästä tai kivasta lenkistä hyvän ystävän kanssa, kun sai puhua ja kuunnella. Vaikeaa on kiittää ääneen "vääristä" asioista joita on luullut muka tärkeiksi.

        Näin toimimalla oma arvojärjestys pysyy kohdallaan ja sitä ikäänkuin muistaa paremmin miksi kannattaa olla ihan onnellinen.


      • Anonyymi
        Mies -71 kirjoitti:

        Kiitos kirjoituksestasi, noinhan se on. Samanlaiset oireet ja tilanne täällä kuin viestin aloittajalla. Kummallinen tunne tuli äsken kun luin vastauksesi (ahaa-elämys?). Pienet hyvät asiat, joo taidan niitä ruvetakin heti tekemään.

        Arkipäivän kilpailutarve toisten ihmisten kanssa, vertailu, tasapäistäminen ja pönötys vievät elämältä ilon ...huomaat tehneesi itseäsi vastaisia valintoja jotka eivät tuoneet mielihyvää sitä etsiessään. Meille kaupataan päivittäin onnellista elämää josta haaveillemme, tietämättä tulemmeko onnelliseksi. Arvostakaa vähempää..vähentäkää tavoitteita, tulette huomaamaan ettei elintasokilpailu ole ihmistä varten. Hyväksykää toisen ihmisen paremmuus jos se keskittyy pelkästään pinnallisuus tekijöihin. Onko ihminen onnellinen jos hän suorittaa elämäänsä näyttäen muille miten kiven kova tyyppi mä olen . Uskaltakaa olla erilaisia ja olkaa tyytyväisiä vähempään.


    • tyhjä aukko

      Se ei täyty tavaraa ostamalla tai extremeä harrastamalla.

      Se löytyy vain sillä, että pysähdyt ja "katsot sisinpääsi". Kyllä, tosi klishee, mutta ennemmin tai myöhemmin edessäsi. Käytännössä se tarkoittaa, että mietit, mitä oikeasti haluat elämässä; mitä sellaista on vielä tekemättä, mitä todella haluat? Pitää löytää intohimo elämään uudelleen. Kuka väitti sen olevan helppoa?

    • loppeana

      ei ole hyvä suhde teillä?
      miksi jatkaa jos paha olla
      voimia

    • seuraan...

      Tuohon tilaan joutuu aika moni, niin mies kuin nainenkin, kun alkaa se kuuluisa keski-ikä olla ajankohtainen. Varsin tuttuja fiiliksiä, on ne tullut koettua itsekin.

      Mutta tässä pari vihjettä jotka saattavat edes vähän auttaa, ainakin minulla jelppasi:

      * hanki motskari, opettele ensin ajamaan vähän mopommalla ettet telo itseäsi/muita, sitten osta se harrikka tai muu ISO pyörä, jees, saa se olla sen jatke vaikket tartteiskaan sen jatketta...

      * talveksi hanki moottorikelkka, jos siis asut sellaisella alueella jossa on lunta. jos talvet lumettomia, osta siihen audin perään kunnon kuomukärri jossa roudaat sen kelkan lumialueelle. kelkkahomma on parasta mitä mies voi housut jalassa tehdä talvella, believe me!

      * alat harrastaa ajatusten vaihtoa entuudestaan tuntemattomien ihmisten kanssa. nykyisinhän se onnistuu vaivattomasti netin avulla, voi olla vapauttava tunne ilmaista itseään anonyymisti, siinä voi syntyä vastapuolen kanssa varsin valaisevia keskusteluja. kuten esim. täältä Suoli-palstaltakin näyttää löytyvän halukkaita ihmisiä joka lähtöön, enkä tarkoita välttämättä mitään seksiseikkailuja (niistä tulee vain turhaa kriisiä ja sekoittaa elämän, jota et kuitenkaan halua). salainen ystävä piristää elämää, mutta se voi olla pelkästään virtuaaliystävä for ever.

      Että sellasta vihjettä. No, naiset sitten on luku sinänsä, heidän ohjelmaansa, siis elämän piristämiseen, kuuluu hieman erilaisia juttuja. Kuten nyt tämä meikäläisen vaimo esim... hän piristi itseään ottamalla napakorun, tatskan, ja rakastajan. tuosta viimeksimainitusta en oikein pitänyt, siitä kun ei oltu naimisiinmennessä sovittu ollenkaan... kait se sitten piristi häntä aikansa, minua lähinnä masensi...

      mutta elämä voittaa ja kattokaas ulos: siellähän on mitä parhaimmat motskarointikelit meneillään! ja sen jälkeen alkaa lumiseikkailut... ;=)

      All the best!

    • apua*

      Tällaisia vaihtoehtoja tuli mieleen:

      a) masennus
      b) burn out
      c) trauma

      Oli kyseessä mikä tahansa noista, tarvitset ammattiauttajan apua.

    • Anonyymi

      Kehoitettinkin jo keskittäytymään perheeseesi, tuohon yhteiskunnan pieneen soluun. Sen yhteinen hyvinvointi lisää energisyyttä teille kaikille, sinullekin. Panosta aivan ensiksi siihen.

      Olet materiaalisesti jo saavuttanut tason jossa ei tarvitse huolehtia nälästä tai puutteesta. Nyt sinulla on loistava tilaisuus raapia energiasi (siellähän se on , sinun sisällä - se ei ole mihinkään karannut. On vain pikkusen lakastunut.) ja sanoa itsellesi kiitos aherruksestni, olen ansainnut kaiken tuon omilla päätoksilläni.
      Nyt on aika mennä eteenpäin. Osallistu enemmän lastesi leikkeihin, harrastuksiin.
      Hanki jotain mielekästä tekemistä johon koko perhe voi osallistua. Esim. fillariretkeily, piknikit, taidekiertueet jne..
      Tuosta sitten etenet ihan ikiomaan harrastukseen. Ellei mikää nyt kiinnosta, se onkin parasta! Kaikki portit ovat auki kokeillaksesi eri aloja!

      Siitä se se lähtee.

    • Anonyymi

      no en yhtään ihmettele kun ei keuli!!uuno ajaa ongelmien olumpiarenkailla!!tutkitusti kusipäisimmät kuljettajat!!

    • Rohkeaa, että uskalsit kirjoittaa tänne. Hienoja vastauksiakin on tullut. Minusta jo se, että olet tunnistanut nuo kokemukset sisälläsi on merkityksellistä, kaikki eivät kykene siihen. Olen itse samaa ikäluokkaa. Koin oman sisäisen "erämaavaellukseni" noin kolmenkympin tienoilla. Sisäinen kipu mitä sinäkin varmasti koet kuvailemiesi asioiden kohdalla on todellinen ja ne tunteet tulee ottaa vakavasti. Kivulla on kuitenkin myös tarkoitus. Se kertoo meille, että jotakin muutosta on tehtävä.

      Tuossa joku ehdotti erilaisia diagnooseja. Niitä kannattaa miettiä vakavasti, ja pohtia puhuisiko asioistaan ammattilaisen kanssa. Itse olen kokenut oman terapiani merkitykselliseksi, mutta sekään ei ole mikään autuaaksi tekevä asia.

      Haluaisin tuoda toisen näkökulman - jota täällä kommenteissakin on sivuttu - vielä esille. Kärsitkö eksistentiaalisesta ahdistuksesta? Vaikutat ihmiseltä, joka on ahkera, työteliäs ja saa asioita aikaiseksi. Oletko elämässäsi pysähtynyt miettimään, millaisien arvojen ja uskomusten varaan elämäsi, olemassaolosi ja tekemisesi perustuvat.

      Itse koin juuri tällaisten kysymysten pohtimisen ja niihin jonkinlaisten vastaustenkin löytämisen itselleni kirjaimellisesti elämäni pelastukseksi. Esimerkiksi minulle tuli tärkeäksi kohdata ja kuunnella muita ihmisiä, jotka myös elämässään kokevat kärsimystä, koska tällainen toiminta on omien nykyisten elämänarvojeni ytimessä. En ole varakas ja arki ei itselle tälläkään hetkellä ole ongelmatonta, mutta minulla on rakas vaimo ja tytär ja koen olevani osallinen sellaisissa asioissa, jotka koen tärkeiksi. Elämän merkityksellisyys ja mielekkyys ovat pysyneet läpi koetusten.

      Mutta minä en voi antaa sinulle mitään oikeita vastauksia, eikä kukaan muukaan. Se tehtävä jää sinulle ja onneksi niin! :) Kaikkea hyvää sinulle ja toivon sydämeni pohjasta, että pimeys auttaa löytämään aivan uudenlaisen valon elämääsi.

    • Anonyymi

      Jostain syystä kirjoitin googleen et mikään ei tunnu miltään.

      Jäin leskeksi muutama vuosi sitten. Meille jäi vammainen tyttö liitosta. Jatkoin duunissa ja opiskelin lisää hyvällä menestyksellä. Omat onnistumiset ei tunnu miltäään. Katselin äitienpäivänä uutista, jossa presidentti oli myöntänyt arvomitaleja äideille. Jos joku olisi anonut minulle sellaista niin olisin varmaan saanut sellaisen näiden kokemusten jälkeen. Se ei kuitenkaan olisi tuntunut missään eikä miltään.

      En tiedä onko tämä masennusta vai tunteettomuutta. Vaikka saisin kaikki rahat maailmassa tai jotain vastaavaa, niin tätä jäävuorta ei sulatettaisi enää. Kyllä minä itken ja paljon. Minua liikuttaa monikin asia maailmassa, kuten ihmisten kiittämättömyys ja ymmärtämättömyys siitä miten hyvin monen asiat ovat. Tai miten huonosti voi mennä ja olla kaikesta tavattoman kiitollinen.

      Tunteet ja järki. En tiedä oikein kummalla ajelen. Tämä on matka omaan pimeyteen.

    • Anonyymi

      Aloittajalla on masennusta siitä kun kaikki on saavutettu ja se ei tuonutkaan onnea. Kukin löytää onnensa itse ja se eri juttu jokaiselle meistä. Töistä vain joku onnekas löytää sen elämän sisällön, joku harva perheestä ja kukaan ei sitä löydä puolisosta. Moni saa tyytyväisyyttä elämään toisten auttamisesta ja tällä en tarkoita mitään sopan jakamista. Voisit ehkä kokeilla nuoren uraansa aloittavan kolleekan mentoroimista. Tai jos seksistä on puutetta niin etsi sellainen köyhä opiskelija sokerityttö joka oikeasti tarvitsee sponsoria opiskelun ja elämisen maksamiseen (ei Guccin laukun hankintaan - siitä ei tule sitä auttamisen tunnetta). Oikea kiitollisuus oikealta ihmiseltä tuo sisältöä elämään. Tai sitten voit haastaa itsesi tekemään jotain sellaista joka täysin uutta sinulle - kirjoita artikkeli ammattijulkaisuun, mene opettamaan opistoon, rakenna Sauna tai mikä se nyt sitten onkaan joka on täysin oman osaamisen ulkopuolella. Ja hyvät ystävät - ovatko he sitä, koska kirjoitat täällä - et taida oikeasti keskustalla heidän kanssaan elämästä ja kaikesta syvällisesti, koska tämä juttu olisi jo heti nupussa ratkottu hyvien ystävien kesken.

    • Anonyymi

      Jaa, harvemmin se onni materiasta syntyy. Pari skidiä niin ilmeisesti ruuhkavuodet pukkaa päälle ja karsee tarve suorittaa ihan kaikkea. Jos ei muuten niin sitten ainakin niin että ulkoa kaikki näyttää hyvältä.
      Kannattaa edes vähän miettiä mikä elämässä on tärkeää ja oikeastaan unohtaa kaikki muu paska. Elä itsellesi, älä muille!

    • Anonyymi

      Pienet asiat ovat parhaita. Itse juon teetä iltaisin ja käyn pissalla. Nuo ovat ne parhaat hetket elämässä ja tuo sisällön / tarkoituksen elämään. Ei minulla muuta. Jatkakaa !

    • Anonyymi

      Eli onko kiinnostuksesi seksiin mennyt?

    • Anonyymi

      Rahaa ei ole vaan riittävästi sitten jos ei ole onnea

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1639
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1401
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1109
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1072
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      6
      1071
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      3
      964
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    8. 5
      945
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      942
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      934
    Aihe