Nissan 300ZX

Henkka

Moi, ajattelin hankkia ensimmäiseksi autokseni Nissan 300ZX:n ja olisin kaivannut yleis tietoa niistä. Minä vuosina kys. autoa on valmistettu ja pärjääkö sillä Suomen talvessa. Millaisia moottoreita on tarjolla entä niiden kulutus ja kestvyys? Mistä varaosat? Missä hintaluokassa kys. autot liikkuvat, hintaa saisi olla maksimissaan 10000€. Minkälainen auto olisi tuning kohteena? Entä saako autoa nelivetoisena vai ainoastaan takapotkuisena? Minkälaisia tyyppivikoja autossa on?

Olisin todella kiitollinen kaikesta informaatiosta ja vastauksista!!!

37

5981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -S-

      Luulisin että jos löytyy niin ne on ihan raatoja sitten. Siellä nettiautossa on vanhemman mallinen -90 myynnissä 13900€ ja 250000tkm ajettu.

      • jph

        Jos puhutaan Z32 korimallista, eikä tartte olla mikään raato. Z32:sta ei varmasti löydykkään.


      • jph
        jph kirjoitti:

        Jos puhutaan Z32 korimallista, eikä tartte olla mikään raato. Z32:sta ei varmasti löydykkään.

        kirjoitusvirhe. Eli Z31:siä löytyy, eikä ne välttämättä mitään raatoja ole, pitää vain syynätä tarkemmin ostaessa, niinkuin tuon ikäiset autot nyt yleensäkkin. Onhan tuo vähän sellainen harraste kulkine, osat maksaa ja bensaa kuluu, mutta mielestäni sillä saa kyllä ihan hyvän kyydin, vaikka tuossa alhaalla on muuta väitettykin.

        www.dnsf.org sivuilta löytyy keskustelu alueelta mm. vikalista kyseiseen autoon mitä voi käyttää hyväkseen autoa tarkastaessa.


      • Hyväontaas
        jph kirjoitti:

        Jos puhutaan Z32 korimallista, eikä tartte olla mikään raato. Z32:sta ei varmasti löydykkään.

        Bruce Willis ajeli tuollaisella nissanilla 300zx 2 2 1986 sokkotreffit elokuvassa


    • tepi

      ..että ruoste rakastaa mitsuja, nissaneita ja toyotia (300zx ja suprakin), kaverilla oli kolme vuotta sitten 87 turbo 300, myi sen 45000mk hintaan, se oli poikkeuksellisen siisti, koska se oli pidetty erittäin hyvin, ilmastoitu talli jne. jne. Auto on takavetoinen, ajo-ominaisuudet sitä sun tätä, mutta suorilla kyllä mukava menijä. Alusta noissa on kyllä p....stä. Toinen ystäväni on tuonut yk hommista twin-turbon, ajo-ominaisuudet tässä uudessa mallissa upeat. Vanha tuntuu vitsiltä, häpeäpaalulta tähän verrattaessa. jos ostat turbon, tarkista ahtimen imupuolen (joka siis imee ulkoilmaa, ilmanputsarin putki) sisäpinta, irroittaen imuputken ja tunnustella turbon sisäpintaa, onko öljyssä. Jos on, turbon laakeri tod.näköisesti menollaan. Autoon kannattaa asentaa ahtojäähdytin, koska siinä ei ole sitä. Jos ei taitoa ole siihen, apua saa varmasti mistä vain alan liikkeistä.

      • Viikon vinkki

        Kyllä jokainen auto ruostuu, jos ei pidetä puhtaana ja korjata maali-/massavaurioita ajoissa.

        Uusi 300ZX ( Z32 ) on vakiona varmasti parempi auto ajaa kuin edeltäjänsä. Tosin tänä päivänä saa alustasarjoja autoon kuin autoon. Ja voin sanoa kokemuksesta, että vanhemman mallinen 300ZX ( Z31 ) on kaikkea muuta kuin huono alustaltaan, kun siihen laitetaan madallussarja ja kunnon iskarit. Voi vetää ihan huoletta 90-mutkaan 70-80km/h, eikä lähde käsistä.. toisin kun jotkut kinderit.

        Lisätietoja kannattaa ko. autosta kysellä osoitteesta: www.dnsf.org


      • tepi
        Viikon vinkki kirjoitti:

        Kyllä jokainen auto ruostuu, jos ei pidetä puhtaana ja korjata maali-/massavaurioita ajoissa.

        Uusi 300ZX ( Z32 ) on vakiona varmasti parempi auto ajaa kuin edeltäjänsä. Tosin tänä päivänä saa alustasarjoja autoon kuin autoon. Ja voin sanoa kokemuksesta, että vanhemman mallinen 300ZX ( Z31 ) on kaikkea muuta kuin huono alustaltaan, kun siihen laitetaan madallussarja ja kunnon iskarit. Voi vetää ihan huoletta 90-mutkaan 70-80km/h, eikä lähde käsistä.. toisin kun jotkut kinderit.

        Lisätietoja kannattaa ko. autosta kysellä osoitteesta: www.dnsf.org

        Ei se auta vaikka mutkaan pääsee lujaa.. Ei taida olla alusta-filosofia oikein hallussa, kun luulet alusta-sarjalla saatavan auton perusongelmat poistettua. Auton alustassa on kaikki pielessä nopeisiin tilanteisiin, ryöpytyspintaan, jne. Otetaan esim saman ikäinen toinen japsi, VR-4 galant tai tai sakemanni takavetoinen sierra cossu niin puhutaan TÄYSIN eri luokan ajettavuudesta. Suorilla Nissan on ok, mutta ei sen alusta geometriassa ole paljon kehuttavaa, pani siihen vaikka millaista "jäykkää alustaa". Haluaisin todella nähdä hyvä-alustaisen nissanin. Siinä kaverin turbo 300 zx:ssa oli alusta-sarja, mutta ei paljon ollut mutkissa sanomista toisen kaverini cossun kanssa, jossa oli vakio-alusta. Ja valovuosien päässä mun VR-4:sta. Että semmoista.


      • E.T.
        tepi kirjoitti:

        Ei se auta vaikka mutkaan pääsee lujaa.. Ei taida olla alusta-filosofia oikein hallussa, kun luulet alusta-sarjalla saatavan auton perusongelmat poistettua. Auton alustassa on kaikki pielessä nopeisiin tilanteisiin, ryöpytyspintaan, jne. Otetaan esim saman ikäinen toinen japsi, VR-4 galant tai tai sakemanni takavetoinen sierra cossu niin puhutaan TÄYSIN eri luokan ajettavuudesta. Suorilla Nissan on ok, mutta ei sen alusta geometriassa ole paljon kehuttavaa, pani siihen vaikka millaista "jäykkää alustaa". Haluaisin todella nähdä hyvä-alustaisen nissanin. Siinä kaverin turbo 300 zx:ssa oli alusta-sarja, mutta ei paljon ollut mutkissa sanomista toisen kaverini cossun kanssa, jossa oli vakio-alusta. Ja valovuosien päässä mun VR-4:sta. Että semmoista.

        Aika paljon kirjoitusvirheitä teet, typerä kersa.


      • Tepi
        E.T. kirjoitti:

        Aika paljon kirjoitusvirheitä teet, typerä kersa.

        ..otti koville kääpiöllä (nimimerkistä päätellen)totuus.


      • 200 sx
        tepi kirjoitti:

        Ei se auta vaikka mutkaan pääsee lujaa.. Ei taida olla alusta-filosofia oikein hallussa, kun luulet alusta-sarjalla saatavan auton perusongelmat poistettua. Auton alustassa on kaikki pielessä nopeisiin tilanteisiin, ryöpytyspintaan, jne. Otetaan esim saman ikäinen toinen japsi, VR-4 galant tai tai sakemanni takavetoinen sierra cossu niin puhutaan TÄYSIN eri luokan ajettavuudesta. Suorilla Nissan on ok, mutta ei sen alusta geometriassa ole paljon kehuttavaa, pani siihen vaikka millaista "jäykkää alustaa". Haluaisin todella nähdä hyvä-alustaisen nissanin. Siinä kaverin turbo 300 zx:ssa oli alusta-sarja, mutta ei paljon ollut mutkissa sanomista toisen kaverini cossun kanssa, jossa oli vakio-alusta. Ja valovuosien päässä mun VR-4:sta. Että semmoista.

        Älä tuu höpöttää tänne fordeista,tää on AUTOpalsta. Ford=perusongelma!!


      • autoilija
        tepi kirjoitti:

        Ei se auta vaikka mutkaan pääsee lujaa.. Ei taida olla alusta-filosofia oikein hallussa, kun luulet alusta-sarjalla saatavan auton perusongelmat poistettua. Auton alustassa on kaikki pielessä nopeisiin tilanteisiin, ryöpytyspintaan, jne. Otetaan esim saman ikäinen toinen japsi, VR-4 galant tai tai sakemanni takavetoinen sierra cossu niin puhutaan TÄYSIN eri luokan ajettavuudesta. Suorilla Nissan on ok, mutta ei sen alusta geometriassa ole paljon kehuttavaa, pani siihen vaikka millaista "jäykkää alustaa". Haluaisin todella nähdä hyvä-alustaisen nissanin. Siinä kaverin turbo 300 zx:ssa oli alusta-sarja, mutta ei paljon ollut mutkissa sanomista toisen kaverini cossun kanssa, jossa oli vakio-alusta. Ja valovuosien päässä mun VR-4:sta. Että semmoista.

        Voisin tuohon sanoa että, fordihan tunnetaan painava ja helvetin huonona autona mutka ajossa. tunetusti fordin taka-akselikin on mallia "karppä perräkärry". voisin väittää että tuommoisella fordilla ajaa yhtä kovin kurviin kuin P-10 Primera vakio alustalla. ja jos sihen mennään niin eiku rimeraan konin säädettävät joka kulmaan ja kunnon jouset niin eikö fordi jo jää tuommoisella mutkaisella tiellä.

        Ja milläs autolla "ipana" sitten ajelee? ei kai taas joku escort fani... ? (ettekö te ikinä opi, FORD ei ole auto eikä kulkuneuvo se on jostain mopon ja pahvilaatikon väliltä.)


      • Tepi
        200 sx kirjoitti:

        Älä tuu höpöttää tänne fordeista,tää on AUTOpalsta. Ford=perusongelma!!

        ..on 200 sx, olet ilmeisesti teini-autoilija. Autosi ajo-ominaisuudet ne vasta upeat ovatkin..


      • Tepi
        autoilija kirjoitti:

        Voisin tuohon sanoa että, fordihan tunnetaan painava ja helvetin huonona autona mutka ajossa. tunetusti fordin taka-akselikin on mallia "karppä perräkärry". voisin väittää että tuommoisella fordilla ajaa yhtä kovin kurviin kuin P-10 Primera vakio alustalla. ja jos sihen mennään niin eiku rimeraan konin säädettävät joka kulmaan ja kunnon jouset niin eikö fordi jo jää tuommoisella mutkaisella tiellä.

        Ja milläs autolla "ipana" sitten ajelee? ei kai taas joku escort fani... ? (ettekö te ikinä opi, FORD ei ole auto eikä kulkuneuvo se on jostain mopon ja pahvilaatikon väliltä.)

        esim vuoden 88 tm:stä nissan 300 turbo ja takapotku cossun testin. Nissan oli huumoria cossun rinnalla mutka-ajossa, väistöissä, jarrutuksissa, ohjaustuntumassa, jne. jne. Eipä siinä paljon jää selittelemistä... Itselläni on vr4 galant. Liekkö tiedät edes mikä se on.


      • autoilija
        Tepi kirjoitti:

        esim vuoden 88 tm:stä nissan 300 turbo ja takapotku cossun testin. Nissan oli huumoria cossun rinnalla mutka-ajossa, väistöissä, jarrutuksissa, ohjaustuntumassa, jne. jne. Eipä siinä paljon jää selittelemistä... Itselläni on vr4 galant. Liekkö tiedät edes mikä se on.

        no on kumma että noin teinille on anettu vr4 oot tainnut olla isän lempi poika mutta noihin testeihin sanoisin että se on paljon kuljettajasta kinne kuinka hyvin ja kovaa autolla voi mutkaan ajaa. totta kai nuo alusta muutokset/päivitykset tekevät autosta vakamaan kurveissa mutta eipä tuo viellä kenestäkään kuskia tee. olen omin silmin todistanut että 1,6 kaasari primera jätti 400 metriä 10 km matkalla 900 turbo aero saabin. teho ero oli vaivaiset 110 hevosvoimaa ja saabissa oli saabin sportti alusta. ja nissanissa vakio. ja tuohon sun tm testiin vuoden "88" eiköhän tuossa vaivaisessa 15 vuodessa tuo nissaninkin alusta ole jonkin verran paranneltu.


      • Tepi
        autoilija kirjoitti:

        no on kumma että noin teinille on anettu vr4 oot tainnut olla isän lempi poika mutta noihin testeihin sanoisin että se on paljon kuljettajasta kinne kuinka hyvin ja kovaa autolla voi mutkaan ajaa. totta kai nuo alusta muutokset/päivitykset tekevät autosta vakamaan kurveissa mutta eipä tuo viellä kenestäkään kuskia tee. olen omin silmin todistanut että 1,6 kaasari primera jätti 400 metriä 10 km matkalla 900 turbo aero saabin. teho ero oli vaivaiset 110 hevosvoimaa ja saabissa oli saabin sportti alusta. ja nissanissa vakio. ja tuohon sun tm testiin vuoden "88" eiköhän tuossa vaivaisessa 15 vuodessa tuo nissaninkin alusta ole jonkin verran paranneltu.

        ..viimeisin kori-malli sitä nissan 300 zx turboa. Eli leveämmillä takavaloilla, testissä olivat :
        -supra
        -300 zx turbo
        -sierra cossu
        -delta integrale 8v

        Lancia ja sierra olivat omassa luokassaan verrattuna näihin kahteen "koriste-esineeseen"..
        Olin tuolloin ostamassa semmoista nissania. Luin testin, kävin ajamassa, auto oli niin raskaan tuntuinen, alusta "japsi huonoimmillaan" jne. Olin tuolloin vuonna 88 muuten armeijassa.. Olen 10 vuotta rakentanut n-autojen alustoja moottoreihin ruisku-modifikaatioita, turbon ahtojäähdytin-asennuksia jne. jne. Veikkaan että on pikkuriikkisen enemmän kokemusta asioista, miten auto pitää käyttäytyä. Tuskin osaisit edes analysoida alustaan tehtäviä parannuksia.Varsinkin kun lukee tekstiäsi: "itsestä kiinni miten lujaa voi mutkaan tulla". Toyota supra (silloinen) Nissan 300 ja varsinkin 200 sisältää lähes kaikki virheet, mitä alustasuunnittelussa voi tehdä. 200 "mullistava" akselisto oli sitten käytännössä susi toimiakseen kyseisessä autossa. Kaverilla oli uutena semmoinen, kun se 80 luvun lopussa ilmestyi, olihan se alusta kesy ja onnettoman tuntuinen.. 300 löllyvä risteilijä jne.

        Ei tuo TM-testi nyt varmaan kenellekkään ollut mikään yllätys, missä nissan ja supra oli peränpitäjiä, mutta tulipahan mainittua.


      • jph
        Tepi kirjoitti:

        ..viimeisin kori-malli sitä nissan 300 zx turboa. Eli leveämmillä takavaloilla, testissä olivat :
        -supra
        -300 zx turbo
        -sierra cossu
        -delta integrale 8v

        Lancia ja sierra olivat omassa luokassaan verrattuna näihin kahteen "koriste-esineeseen"..
        Olin tuolloin ostamassa semmoista nissania. Luin testin, kävin ajamassa, auto oli niin raskaan tuntuinen, alusta "japsi huonoimmillaan" jne. Olin tuolloin vuonna 88 muuten armeijassa.. Olen 10 vuotta rakentanut n-autojen alustoja moottoreihin ruisku-modifikaatioita, turbon ahtojäähdytin-asennuksia jne. jne. Veikkaan että on pikkuriikkisen enemmän kokemusta asioista, miten auto pitää käyttäytyä. Tuskin osaisit edes analysoida alustaan tehtäviä parannuksia.Varsinkin kun lukee tekstiäsi: "itsestä kiinni miten lujaa voi mutkaan tulla". Toyota supra (silloinen) Nissan 300 ja varsinkin 200 sisältää lähes kaikki virheet, mitä alustasuunnittelussa voi tehdä. 200 "mullistava" akselisto oli sitten käytännössä susi toimiakseen kyseisessä autossa. Kaverilla oli uutena semmoinen, kun se 80 luvun lopussa ilmestyi, olihan se alusta kesy ja onnettoman tuntuinen.. 300 löllyvä risteilijä jne.

        Ei tuo TM-testi nyt varmaan kenellekkään ollut mikään yllätys, missä nissan ja supra oli peränpitäjiä, mutta tulipahan mainittua.

        Niin perustele juttusi myös sen mukaan, ainakin tähän asti juttujesi taso ei ole antanut mitään viitteitä että sinulla olisi minkään tason asiantuntemusta autojen alustoista. Eli kerro nyt sitten mikä Z31:sen alustassa on vialla.


      • Tojotako
        autoilija kirjoitti:

        Voisin tuohon sanoa että, fordihan tunnetaan painava ja helvetin huonona autona mutka ajossa. tunetusti fordin taka-akselikin on mallia "karppä perräkärry". voisin väittää että tuommoisella fordilla ajaa yhtä kovin kurviin kuin P-10 Primera vakio alustalla. ja jos sihen mennään niin eiku rimeraan konin säädettävät joka kulmaan ja kunnon jouset niin eikö fordi jo jää tuommoisella mutkaisella tiellä.

        Ja milläs autolla "ipana" sitten ajelee? ei kai taas joku escort fani... ? (ettekö te ikinä opi, FORD ei ole auto eikä kulkuneuvo se on jostain mopon ja pahvilaatikon väliltä.)

        Hassua, että tojota-miehet täällä puhuu autoista. Mistä ne tietää, koska eivät ole koskaan sellaisilla ajaneet?


      • autoilija
        Tepi kirjoitti:

        ..viimeisin kori-malli sitä nissan 300 zx turboa. Eli leveämmillä takavaloilla, testissä olivat :
        -supra
        -300 zx turbo
        -sierra cossu
        -delta integrale 8v

        Lancia ja sierra olivat omassa luokassaan verrattuna näihin kahteen "koriste-esineeseen"..
        Olin tuolloin ostamassa semmoista nissania. Luin testin, kävin ajamassa, auto oli niin raskaan tuntuinen, alusta "japsi huonoimmillaan" jne. Olin tuolloin vuonna 88 muuten armeijassa.. Olen 10 vuotta rakentanut n-autojen alustoja moottoreihin ruisku-modifikaatioita, turbon ahtojäähdytin-asennuksia jne. jne. Veikkaan että on pikkuriikkisen enemmän kokemusta asioista, miten auto pitää käyttäytyä. Tuskin osaisit edes analysoida alustaan tehtäviä parannuksia.Varsinkin kun lukee tekstiäsi: "itsestä kiinni miten lujaa voi mutkaan tulla". Toyota supra (silloinen) Nissan 300 ja varsinkin 200 sisältää lähes kaikki virheet, mitä alustasuunnittelussa voi tehdä. 200 "mullistava" akselisto oli sitten käytännössä susi toimiakseen kyseisessä autossa. Kaverilla oli uutena semmoinen, kun se 80 luvun lopussa ilmestyi, olihan se alusta kesy ja onnettoman tuntuinen.. 300 löllyvä risteilijä jne.

        Ei tuo TM-testi nyt varmaan kenellekkään ollut mikään yllätys, missä nissan ja supra oli peränpitäjiä, mutta tulipahan mainittua.

        no jos kerran olet asiantuntia mies, luulisi sinunkin hakevan autojen perus tietoja jostain muualtakin kuin TM:stä todella virittäjien asiantuntia lehti. tekniikan mailmahan testaa alustoja tosi mielessä. ja tuohon sun 10 vuoden kokemukseen sanoisin että, (jutuista päätellen etpä ole paljon oppinut). no kuitenkin 300 zx alusta on mikä on jonkun mielestä huono ja jonkun mielestä hyvä. "kyllä se täällä meidän suomen oloissa riittää".
        mutta tuohon alun peräiseen kysymykseen jonka oli joku laittanut sanoisin näin 300 zx on aika huono ostos tuohon 10000€ hintaa voi saada jonkun vanhan yksilön. mutta auton harvinaiseeden takia vara osa kustannukset. voivat olla aika arvokkaita. ja tuon ikä ryhmän autoissa niitä vikoja tuppa tulemaan.


      • Z31
        jph kirjoitti:

        Niin perustele juttusi myös sen mukaan, ainakin tähän asti juttujesi taso ei ole antanut mitään viitteitä että sinulla olisi minkään tason asiantuntemusta autojen alustoista. Eli kerro nyt sitten mikä Z31:sen alustassa on vialla.

        ...niin onhan cossu ja lancia tyypiltään jo aivan erilaisia kuin supra ja 300zx. Senhän todistaa jo sekin, että ensiksi mainittuja on hyvinkin paljon ja menestyksekkäästi käytetty rallipoluilla ja siellähän auton pitää taittua. Paljonko mahtaa olla näiden autojen pituus-, akselivälit ja painoerot keskenään? Sen verran varmasti, että 300zx vähintään tuntuu painavalta "risteilijältä", joka sinällään ei ollut ollenkaan huono vertaus :)
        Itselläni on Z31 ( aikaisemmin kirjoittelin nimimerkillä "Viikon vinkki" ) ja alusta on mielestäni varsin hyvä ton tyyppiseks autoks. Tosin alusta ei ole enää vakio, vaan alla on Konin säädettävät ja madallusjouset. En tunne alustaan liittyviä tosiasioita yhtään, mutta perstuntuma sanoo kyllä sen verran, etten montaa parempi alustaista autoa ole ajanut.

        Ja mitä ikään tulee, kun siitä tulee kommenttia kuitenkin, samaa ikäluokkaa Tepin kanssa;) Että tältä pohjalta ponnistetaan taas ens kesänä.


      • Z31
        autoilija kirjoitti:

        no jos kerran olet asiantuntia mies, luulisi sinunkin hakevan autojen perus tietoja jostain muualtakin kuin TM:stä todella virittäjien asiantuntia lehti. tekniikan mailmahan testaa alustoja tosi mielessä. ja tuohon sun 10 vuoden kokemukseen sanoisin että, (jutuista päätellen etpä ole paljon oppinut). no kuitenkin 300 zx alusta on mikä on jonkun mielestä huono ja jonkun mielestä hyvä. "kyllä se täällä meidän suomen oloissa riittää".
        mutta tuohon alun peräiseen kysymykseen jonka oli joku laittanut sanoisin näin 300 zx on aika huono ostos tuohon 10000€ hintaa voi saada jonkun vanhan yksilön. mutta auton harvinaiseeden takia vara osa kustannukset. voivat olla aika arvokkaita. ja tuon ikä ryhmän autoissa niitä vikoja tuppa tulemaan.

        ...tuollainen Z31 on monelle. Ja osat ovat valitettavan kalliita, tosin Tallinnasta niitä saa huomattavasti halvemmalla kuin AROlta. Ja osien saanti tarvikeliikkeistä todella surkeaa. Jonkin verran maailmalta löytyy viripalikkaa, tosin ei niin helposti kuin moneen muuhun. Jos itse osaa ja pystyy eli paikka missä tehdä, niin kyllä se sen väärtti on. Tosin noihin malleihin tuppaa haksahtamaan yleensä sellaiset, jotka todella näkee tossa autossa jotain muutakin kuin pellit ja 4 pyörää, ja hyvä näin :) Kyllä 10000 eurolla pitäisi tänä päivänä saada jo melko hyvänkin 84-86 vuoden Z31:n, uudempi korimallista Z31:stä ( 87-89 ) tuskin kuitenkaan. Ja harvassahan nuo ovat ellei lähde Saksasta hakemaan.
        Z32 mallit ovat luku erikseen, niiden ylläpitäminen onkin sitten jo aivan toista...


      • Tepi
        autoilija kirjoitti:

        no jos kerran olet asiantuntia mies, luulisi sinunkin hakevan autojen perus tietoja jostain muualtakin kuin TM:stä todella virittäjien asiantuntia lehti. tekniikan mailmahan testaa alustoja tosi mielessä. ja tuohon sun 10 vuoden kokemukseen sanoisin että, (jutuista päätellen etpä ole paljon oppinut). no kuitenkin 300 zx alusta on mikä on jonkun mielestä huono ja jonkun mielestä hyvä. "kyllä se täällä meidän suomen oloissa riittää".
        mutta tuohon alun peräiseen kysymykseen jonka oli joku laittanut sanoisin näin 300 zx on aika huono ostos tuohon 10000€ hintaa voi saada jonkun vanhan yksilön. mutta auton harvinaiseeden takia vara osa kustannukset. voivat olla aika arvokkaita. ja tuon ikä ryhmän autoissa niitä vikoja tuppa tulemaan.

        ..jos mahdollista ajaen esim. trans am gta tai iroc-z camaron ajo-ominaisuudet ja vertaa niitä nissan 300zx turbon alustan ajo-ominaisuuksiin, kumpikin samassa hintaluokassa käytettynä mutta siinä vasta erojen ero alustoissa. Takuulla olet ällikällä lyöty, Nissan jää auttamatta peränpitäjäksi kaikin puolin ominaisuuksissa. Siinäpä erilaista vertauskuvaa..


      • Z31
        Tepi kirjoitti:

        ..jos mahdollista ajaen esim. trans am gta tai iroc-z camaron ajo-ominaisuudet ja vertaa niitä nissan 300zx turbon alustan ajo-ominaisuuksiin, kumpikin samassa hintaluokassa käytettynä mutta siinä vasta erojen ero alustoissa. Takuulla olet ällikällä lyöty, Nissan jää auttamatta peränpitäjäksi kaikin puolin ominaisuuksissa. Siinäpä erilaista vertauskuvaa..

        ...että pärjäävät mun nykyiselle alustalle. Kyllä mulla on noista vähänkin vanhemmista jenkeistä tuollaisen painavan ja löysän auton kuva. Missä kokeilit ( -88 ) ja millaista 300zx:ää ( vm? ) ja oliko turbo malli eli löytyikö iskarien säätöä?


      • horn
        200 sx kirjoitti:

        Älä tuu höpöttää tänne fordeista,tää on AUTOpalsta. Ford=perusongelma!!

        Näin on!! Itselläni oli vielä 2v sitten -91
        300ZX Twinturbo jossa oli säädettävä alusta (sisältä napista)ja stillenin virtyspaketti.
        Väitän kyllä että sen mitä olen eri autoja
        ajanut niin kyllä alusta oli paras enkä nyt todellakaan tarkoita tavallisia perheautoja.
        Ja tehot ilman ilokaasuja (nekin löytyivät)
        420hv ja vääntö 530nm (mitattu Turun Dieselin
        koepenkissä).0-100 4s ja huiput 290km/H.Nykyään
        ajelen Volvo S80T6 ja tuntuu aika mopolta.


      • jph
        Z31 kirjoitti:

        ...niin onhan cossu ja lancia tyypiltään jo aivan erilaisia kuin supra ja 300zx. Senhän todistaa jo sekin, että ensiksi mainittuja on hyvinkin paljon ja menestyksekkäästi käytetty rallipoluilla ja siellähän auton pitää taittua. Paljonko mahtaa olla näiden autojen pituus-, akselivälit ja painoerot keskenään? Sen verran varmasti, että 300zx vähintään tuntuu painavalta "risteilijältä", joka sinällään ei ollut ollenkaan huono vertaus :)
        Itselläni on Z31 ( aikaisemmin kirjoittelin nimimerkillä "Viikon vinkki" ) ja alusta on mielestäni varsin hyvä ton tyyppiseks autoks. Tosin alusta ei ole enää vakio, vaan alla on Konin säädettävät ja madallusjouset. En tunne alustaan liittyviä tosiasioita yhtään, mutta perstuntuma sanoo kyllä sen verran, etten montaa parempi alustaista autoa ole ajanut.

        Ja mitä ikään tulee, kun siitä tulee kommenttia kuitenkin, samaa ikäluokkaa Tepin kanssa;) Että tältä pohjalta ponnistetaan taas ens kesänä.

        Ei kun olisin todella halunnut kuulla asiantuntijalta mikä tuossa alustassa sitten mättää, koska omistan Z31:sen itsekkin :). Kyllä sen tiedän itsekkin että vakioalusta on löysähkö, mutta olisi ollut mielenkiintoista kuulla mitä muuta vikaa siinä sitten on.
        Se on totta että cossuja on käytetty rallipoluilla, mutta käsittääkseni Z31:stä on käytetty vastaavasti radalla, en tosin tiedä minkälaisella menestyksellä, mutta ei cossukaan kyllä mikään vallankumouksellisen hyvä ole rallipoluilla ollut? Mutta noita ralliautoja tai rata-autoja nyt on aika turha verrata arkiautoihin, koska kyllä niistä on alusta yleensä pistetty täysin uusiksi...


      • jph
        autoilija kirjoitti:

        no jos kerran olet asiantuntia mies, luulisi sinunkin hakevan autojen perus tietoja jostain muualtakin kuin TM:stä todella virittäjien asiantuntia lehti. tekniikan mailmahan testaa alustoja tosi mielessä. ja tuohon sun 10 vuoden kokemukseen sanoisin että, (jutuista päätellen etpä ole paljon oppinut). no kuitenkin 300 zx alusta on mikä on jonkun mielestä huono ja jonkun mielestä hyvä. "kyllä se täällä meidän suomen oloissa riittää".
        mutta tuohon alun peräiseen kysymykseen jonka oli joku laittanut sanoisin näin 300 zx on aika huono ostos tuohon 10000€ hintaa voi saada jonkun vanhan yksilön. mutta auton harvinaiseeden takia vara osa kustannukset. voivat olla aika arvokkaita. ja tuon ikä ryhmän autoissa niitä vikoja tuppa tulemaan.

        Mielestäni ei ole hullumpi ostos. Jos ajattelee että mitä tuolla 10k jöröllä nyt sitten muuta saisi...


      • Tepi
        Z31 kirjoitti:

        ...että pärjäävät mun nykyiselle alustalle. Kyllä mulla on noista vähänkin vanhemmista jenkeistä tuollaisen painavan ja löysän auton kuva. Missä kokeilit ( -88 ) ja millaista 300zx:ää ( vm? ) ja oliko turbo malli eli löytyikö iskarien säätöä?

        ..iskarien säätö. Olen ajanut sellaisella Nissanilla. Sulla ei selvästi ole hajuakaan camaron ja trans amin Ws6 alustasta. Ei mitä ilmeisimmin olla samalla aaltopituudella kanssasi hyvän alustan ominaisuuksista. Ei tietoa sinulla, minä olla pahoillani.


      • Tepi
        horn kirjoitti:

        Näin on!! Itselläni oli vielä 2v sitten -91
        300ZX Twinturbo jossa oli säädettävä alusta (sisältä napista)ja stillenin virtyspaketti.
        Väitän kyllä että sen mitä olen eri autoja
        ajanut niin kyllä alusta oli paras enkä nyt todellakaan tarkoita tavallisia perheautoja.
        Ja tehot ilman ilokaasuja (nekin löytyivät)
        420hv ja vääntö 530nm (mitattu Turun Dieselin
        koepenkissä).0-100 4s ja huiput 290km/H.Nykyään
        ajelen Volvo S80T6 ja tuntuu aika mopolta.

        .. Prisman lehtihyllyn vakiolukija, koska olet kuullut ilokaasuistakin. Onneksi suomessa kielletty autoissa.;)


      • Z31
        Tepi kirjoitti:

        ..iskarien säätö. Olen ajanut sellaisella Nissanilla. Sulla ei selvästi ole hajuakaan camaron ja trans amin Ws6 alustasta. Ei mitä ilmeisimmin olla samalla aaltopituudella kanssasi hyvän alustan ominaisuuksista. Ei tietoa sinulla, minä olla pahoillani.

        hajua eikä kokemusta ko. autoista/malleista. Ja tuolla kokemuksella mitä sulla on autoista vs. mitä mulla on, niin asiahan on päivän selvä.


      • kepu
        Tepi kirjoitti:

        ..jos mahdollista ajaen esim. trans am gta tai iroc-z camaron ajo-ominaisuudet ja vertaa niitä nissan 300zx turbon alustan ajo-ominaisuuksiin, kumpikin samassa hintaluokassa käytettynä mutta siinä vasta erojen ero alustoissa. Takuulla olet ällikällä lyöty, Nissan jää auttamatta peränpitäjäksi kaikin puolin ominaisuuksissa. Siinäpä erilaista vertauskuvaa..

        Älä nyt pelle rupea vertaamaan 5 litran koneella olevaa laiskaa lullaa mihinkään oikeaan urheiluautoon. On hyvä vitsi on kehua noiden amerikkalaisten alustaa!


      • horn
        kepu kirjoitti:

        Älä nyt pelle rupea vertaamaan 5 litran koneella olevaa laiskaa lullaa mihinkään oikeaan urheiluautoon. On hyvä vitsi on kehua noiden amerikkalaisten alustaa!

        Olen täysin samaa mieltä!! Jos puhutaan jenkki
        autoista niin ainut vertailukohde on Corvette
        muut ovat ns.bulevardisportteja eli kaukana
        urheiluautoista.Ei tarvitse verrata kuin hintaa
        uutena Z32 maksoi v-91 n.600 000mk ja transu
        n.300 000mk.


      • horn
        Tepi kirjoitti:

        .. Prisman lehtihyllyn vakiolukija, koska olet kuullut ilokaasuistakin. Onneksi suomessa kielletty autoissa.;)

        Tämä kyseinen auto oli minulla 2v ja edellinen
        omistaja oli tuonut sen jenkeistä verovapaana
        (ollut siellä töissä 3v).Itse en kylläkään
        kokeillut systeemiä koska ajattelin lähinnä
        moottorin kestävyyttä,koska Stillenin paja
        antoi sen verran rajut lukemat tehoihin
        ( 600hv ja vääntö n.700nm)Tosin edellinen omistaja sanoi kokeilleensa systeemiä jenkeissä
        eikä mitään ongelmia ollut.


      • horn
        Tepi kirjoitti:

        ..viimeisin kori-malli sitä nissan 300 zx turboa. Eli leveämmillä takavaloilla, testissä olivat :
        -supra
        -300 zx turbo
        -sierra cossu
        -delta integrale 8v

        Lancia ja sierra olivat omassa luokassaan verrattuna näihin kahteen "koriste-esineeseen"..
        Olin tuolloin ostamassa semmoista nissania. Luin testin, kävin ajamassa, auto oli niin raskaan tuntuinen, alusta "japsi huonoimmillaan" jne. Olin tuolloin vuonna 88 muuten armeijassa.. Olen 10 vuotta rakentanut n-autojen alustoja moottoreihin ruisku-modifikaatioita, turbon ahtojäähdytin-asennuksia jne. jne. Veikkaan että on pikkuriikkisen enemmän kokemusta asioista, miten auto pitää käyttäytyä. Tuskin osaisit edes analysoida alustaan tehtäviä parannuksia.Varsinkin kun lukee tekstiäsi: "itsestä kiinni miten lujaa voi mutkaan tulla". Toyota supra (silloinen) Nissan 300 ja varsinkin 200 sisältää lähes kaikki virheet, mitä alustasuunnittelussa voi tehdä. 200 "mullistava" akselisto oli sitten käytännössä susi toimiakseen kyseisessä autossa. Kaverilla oli uutena semmoinen, kun se 80 luvun lopussa ilmestyi, olihan se alusta kesy ja onnettoman tuntuinen.. 300 löllyvä risteilijä jne.

        Ei tuo TM-testi nyt varmaan kenellekkään ollut mikään yllätys, missä nissan ja supra oli peränpitäjiä, mutta tulipahan mainittua.

        Voippana olla näinkin,mutta Z32 on kyllä jo
        eri maata näissä jutuissa ja nyt puhutaan
        nimenomaan 300ZX Twin turbosta (säädettävä alusta
        vakiona) vm.91.Tässä autossahan on mm.nelipyörä
        ohjaus ja tehot vakiona 280 hv sekä vääntö 375nm.
        En nyt jaksa kaivaa vanhoja tietoja mutta esim.
        Z31 maksoi aikanaan 280 000mk ja Z32 600 000mk
        eli varmaankin puhutaan täysin eri autoista kaikessa suhteessa!!! Itse muuten myin omani v2001 ja sain 185 000mk (ajettu 62 000 miles).


    • Swed

      Märke: NISSAN 300 ZX T-BAR ROOF
      Årsmodell: 1990
      Mätarställning: 11300 Mil
      Kaross: Kupé
      Antal dörrar: 2
      Drivmedel: Bensin
      Växellåda: Manuell
      Färg: Röd
      Inredning: Svart Läderklädsel
      Pris: 130000 kr

      Utrustning


      Klimatanläggning
      ABS
      Servostyrning
      El-fönsterhissar
      Larm
      Sollucka
      Farthållare
      Centrallås
      Lättmetallfälgar
      Yttertemperatur
      Differentialspärr
      Elmanövrerade ytterbackspeglar
      Audiopaket
      Startspärr
      Sportchassi
      Elmanövrerad förarstol
      Kupéfilter
      Läderklädd ratt
      Sportstolar
      Elantenn
      Mittarmstöd fram

    • Z31

      ...suosittelen pistäytymistä www.dnsf.org -osoitteessa ja kysellen siellä lisää. Varmasti saat vastauksia samanhenkisiltä...

    • horn

      Ensinnäkin itselläni oli 2v sitten -91 300ZX Twintbo ja hyvinhän tuo pelasi mutta ylläpito
      ei ole halpaa!!! Renkaita menee ja iskarit
      on vaihdettava 25-30tkm välein koska tälläaisella
      autolla tulee ajettua kovaa niin silloin on syytä
      olla tämä puoli kunnossa!! Jakopään hihnan vaihto
      maksoi 3180mk,Tulpat(platinakärkiset 270mk/kpl X6)
      Pakoputket 17000mk (RST).Eikä autolla oltu ajettu
      kuin 90tkm (ostaessa 52tkm).Bensaa palaa n17L/100km ja jos kenkii niin 25L on normaalia.

      • Z31

        ...tuohon verrattuna Z31:n pitäminen on halpaa. Bensaa kuluu sekalaisessa taajama/kaupunki kengittelyssä pikkasen päälle 13 litraa, matka-ajossa pääsee alle kympillä. Noita tulppia, jopa platinasellaisia saa kyllä huomattavasti halvemmallakin, jopa Z32:een. Rosteriputkisto Z31:een maksaa turbosta taakse kahdella pöntöllä n. 600 - 1000 euron väliltä riippuen paikasta ja setistä. Toi 17 000 on kyllä aika huima hinta, en ole noin kalliista kuullukaan, en edes Z32:een, jossa on tuplaputkisto.

        Mutta näistäkin löytyy faktaa enemmän www.dnsf.org -sivuilta.


      • horn
        Z31 kirjoitti:

        ...tuohon verrattuna Z31:n pitäminen on halpaa. Bensaa kuluu sekalaisessa taajama/kaupunki kengittelyssä pikkasen päälle 13 litraa, matka-ajossa pääsee alle kympillä. Noita tulppia, jopa platinasellaisia saa kyllä huomattavasti halvemmallakin, jopa Z32:een. Rosteriputkisto Z31:een maksaa turbosta taakse kahdella pöntöllä n. 600 - 1000 euron väliltä riippuen paikasta ja setistä. Toi 17 000 on kyllä aika huima hinta, en ole noin kalliista kuullukaan, en edes Z32:een, jossa on tuplaputkisto.

        Mutta näistäkin löytyy faktaa enemmän www.dnsf.org -sivuilta.

        Tervehdys taas... kyllä Z32 putkisto maksoi sen
        mitä kerroin,mutta ne tilattiin merkkiliikkeen
        kautta (muun huollon yhteydessä) ja ne olivat
        marteliuksen tekemät varmaankin liike veloitti
        välistä kunnon voitot!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe