Heidillä huhuttiin olleen sen kohutun poikaystävän tuntolevy mukanaan. Lieneekö tottakaan? Käsittääkseni tuntolevy, jossa nykyisin on henkilötunnus (toisin kuin sodanaikaisissa), on niin henkilökohtainen esine, mitä ei pitäisikään luovuttaa toiselle. Niitähän onkin asianomaisilla vain 1 kpl. On omituista, jos tuollainen esine on luovutettu Heidille vain 1,5 vk:n aikaiselta tuttavalta. Tuskinpa se Heidin itsensäkään on, kun ei varmaan ole käynyt itse armeijaa. Olisi kai sitä ollut toisiakin esineitä joksikin "amuletiksi" luovutettavaksi. BB-talo on tuossa tapauksessa huonoin mahdollinen paikka, eihän sitä tiedä milloin olisi tarvis saada tuntolevy takaisin, jos vaikka kertausharjoitus iskee (en tiedä tarvitaanko edes siellä).
Säilytänhän omaakin tuntolevyäni visusti sotilaspassini ja "Ohi on 330" -tarran mukana mustan muoviläpyskän välissä, jossa vielä ulkopuolella lukee "sotilaspassi". Kys. tuntolevyn ja tarran olen teipannut niin tiiviisti muoviläpyskän sisään, että ne eivät sieltä sisältä heiluttamallakaan putoa. Muoviläpyskän ympärille olen kääräissyt kumilenkin. Mutta vielä tästä Heidin pudottamisesta: entä jos puolustusministeriö on sen takana, kun tuntolevy oli väärissä käsissä.
Armeijan tuntolevy?
11
5921
Vastaukset
- narisija
Mene nyt inttipelle narisemaan muualle, oisit käynyt läpi sivarin
- Mosa
apa66 kirjoitti:
Pitihän tänne tylsään keskusteluun jotain erikoista repäistä.
Oliskohan ollut sillain että tuntolevyä saa käyttää vain ainoastaan armeijan aikana ja vasta sitten seuraavan kerran sodassa (jos niin huonosti asiat vielä menee.). Jotenkin muistelisin ettei sitä saisi käyttää reservissä eikä varsinkaan toisten taskuissa mukana pyörimässä.
- minä vain..
Mosa kirjoitti:
Oliskohan ollut sillain että tuntolevyä saa käyttää vain ainoastaan armeijan aikana ja vasta sitten seuraavan kerran sodassa (jos niin huonosti asiat vielä menee.). Jotenkin muistelisin ettei sitä saisi käyttää reservissä eikä varsinkaan toisten taskuissa mukana pyörimässä.
No, jos näin on niin sitten tiedän monia jotka rikkovat sääntöä! mm. pari armeijan kapiaista.. :)
- tuntolevyä
Ei Parolassa semmoisia jaettu, ainakaan rauhanaikana.
- armeijapelle kans
Siinä on siksi se reikä ja ne kapeat leikkaukset, että kun sä delaat siellä rintamalla, ja sut pannaan arkkuun, se alapuoli katkaistaan siitä levystä, jolloin yläosa jää edelleen kaulaan. Tuo alapuoli naulataan sitten siitä reiästä arkun kanteen.
Tää on muuten faktaa, eikä mitään legendaa.- mutta.....
Ylimmäinen laitetaan tyypin mukana multiin ja alempi lähetetään omaisille.. että nääääin.
- Juuso
mutta..... kirjoitti:
Ylimmäinen laitetaan tyypin mukana multiin ja alempi lähetetään omaisille.. että nääääin.
Ja fakta on se että yläosa jää sankarivainajan kaulaan ja alaosa naulataan arkkuun. On sitten helpompi arkkuläjästä tunnistaa henkilö. Tavallaan se kyllä omaisillekin lähetetään, arkku tulee vaan siinä mukana
Juuso - jonesy
Juuso kirjoitti:
Ja fakta on se että yläosa jää sankarivainajan kaulaan ja alaosa naulataan arkkuun. On sitten helpompi arkkuläjästä tunnistaa henkilö. Tavallaan se kyllä omaisillekin lähetetään, arkku tulee vaan siinä mukana
JuusoTämä oli kyllä tärkeä tieto :)
Harvinaisen kalmanhajuista keskustelua...
- teippaaja
"tuntolevyn ja tarran olen teipannut niin tiiviisti muoviläpyskän sisään, että ne eivät sieltä sisältä heiluttamallakaan putoa. Muoviläpyskän ympärille olen kääräissyt kumilenkin." voi jeesus mikä säätäjä :D eiköhän kertauksista ilmoitella puoli vuotta aiemmin
- Ruumis jää rintamalle.
Se on sitävarten että kaatuneelta otetaan tuntolevystä alaosa mukaan yläosa jää ruumiin kaulaan.
Ei kaikkia ruumiita saa pois rintamalta.
Alaosalla tunnistetaan kaatuneet, vaikka ne olisi täytynyt jättää rintamalle.
En epäile tuota ruumisarkkuunkaan naulaamista, mutta rintamalla ei voi tuntea kaikkia, saati muistaa kaikkien nimiä.
Osaa ruumiista ei voi tunnistaa muista syistä.
Siksi esim:perääntyessä otetaan tuntolevyn alaosa mukaan.
Sitten se luovutetaan esimiehille, jolloin kaatuminen taisteluissa varmistetaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911117
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa115916- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten281682- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54566Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist40532- 72483