Luvannut itselleni vielä tän syksyn aikana ostaa motskarin ja nyt tiukka valinta edessä.kriteerit ovatkin sitten kovat: Custom,alle 5000e hinta ,alle 1000cc mut kuitenkin yli 500cc. pahitteeksi ei olisi sporsterin kaltainen ulkokuori..... tuo 600shadow saattais olla mut onko pieni mulle painoo 82kiloo ja pituutta 185cm? kurja jos tuntuu heti keväällä pieneltä tai laiskalta.intru eikä virago ei innosta ollenkaan.... kawan vn 800kivan näkönen mut kallis.
Shadow kokemuksia??
40
16739
Vastaukset
- kaarle....
600customi ei ole miesten peli. Konehan on transalpista eli se kestää kyllä mutta ei ei uskalla suositella. Akalla oli pari kesää shadow ja sit luovuttiin toisesta pyörästä.Nyt ajeltu kolme kesää 800suzukilla.... aika paljon vaikuttaa tuo 200kuutioo.
- vlx
Minulla on ollut VT600C Shadow noin kolme vuotta. Kone on pommin kestävä mutta hiukan alitehoinen. Viides vaihde olisi myös kiva olla olemassa. Olen 178 cm ja 80 kg. Pidemmillä matkoilla pyörä tuntuu pieneltä. Vaimoni (157cm) alkoi ajoharjoittelun ja tykkää kovasti, koska jalat ylettyvät hyvin maahan. Satula korkeus on vain 69cm.
Suosittelen jotakin hieman isompaa.- 600cc
Kiitos AP hyvistä kuvista noita tulikin katselua monta minuuttia.Onko nuo alkuperäiset sarvet?Tuo shadow kiinnostas lähinnä hinnan ja vakuutusmaksujen osalta. Täytyy varmaan käydä jossain kokeilemassa et miten tuommonen vääntää vai vääntääkö mitenkään... Kai se isompi olis pitkässä juoksussa parempi mut hankintahinta arveluttaa.. noin 2000e lisää.
- ap_3
600cc kirjoitti:
Kiitos AP hyvistä kuvista noita tulikin katselua monta minuuttia.Onko nuo alkuperäiset sarvet?Tuo shadow kiinnostas lähinnä hinnan ja vakuutusmaksujen osalta. Täytyy varmaan käydä jossain kokeilemassa et miten tuommonen vääntää vai vääntääkö mitenkään... Kai se isompi olis pitkässä juoksussa parempi mut hankintahinta arveluttaa.. noin 2000e lisää.
sarvet on alkuperäiset.
vääntää hyvin koska max teho on jo 6500 rpm.
esim minun edellinen
http://personal.inet.fi/koti/pehkonen/yamaha/
max teho tuli vasta 11000 rpm joten sitä sai ihan huudattaa vaikka muuten oli mukava ajella.
tosin teho ei riittänyt edes kaasupohjassa kuin 100 km/h
tv AP - maija2
Ostin viikko sitten Vt 600 Shadow uskon että mulle hyvä peli
näin naisena,yhden kesän olen ajanut silloin oli yamaha 500
sekin ihan ok.eli sitä kesää jo odotellessa ja niitä mutkateitä. - Motoris
Ostin eilen Honda VT600C Shadow vm.90 pääsee eka kertaa elämässä kokeilemaan miltä Honda tuntuu .
On ensimmäinen pyörä joten en osaa vielä kehua enkä moittia. - Jutustelija1
Motoris kirjoitti:
Ostin eilen Honda VT600C Shadow vm.90 pääsee eka kertaa elämässä kokeilemaan miltä Honda tuntuu .
On ensimmäinen pyörä joten en osaa vielä kehua enkä moittia.Tervetuloa motoristien joukkoon!
- Jutustelija1
Jutustelija1 kirjoitti:
Tervetuloa motoristien joukkoon!
Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/
Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:
http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html
http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html
- ap_3
huomenta
kuvia
Honda VT 600 C Shadow 1997
http://personal.inet.fi/koti/pehkonen/honda/
kyllä tehoa riittää kahden ajoon yllin kyllin.
ja on 5 vaihdetta.
kaikki mitä Customiin kuuluu.
yksi - miinus vain, pieni polttoainetankki 9 l.
tv AP- hymiöX
kuvan pyörä 125 honda, hieno on väri. Kveri osti kans tollaisen piikin täss' syksyllä mutta en ole nähnyt sitä vielä. Mutta nyt näin ainakin kuvassa ja värikin sillä on tuo sama musta.
- Iso-karhu
No en todellakaan usko, että käy pieneksi, itse vaihdoin Shadowiin, vaikka entinen pyörä oli yli 20 hp tehokkaampi. Luulen, että ajan tällä ainakin 10 vuotta, koska Shadow tuntuu pientä bensatankkia lukuun ottamatta kerrassaan TÄYDELLISELTÄ, ulkonäkökin on niin hieno ettei edes moni Harrikka pysty parempaan. Samaan kylläkin voi joku muukin pyörä päästä, mutta ei enää parempaan... :)
Itse olen n. 190cm ja 102kg, kulkee täysin riittävästi. 250-kuutioista customia harkitsin myös vakavasti, mutta tämä on nyt hankittu niin ei tarvitse enää miettiä. Minulla on siirtosarja, ainakaan tämän kanssa ei tunnu mittojensakaan puolesta yhtään pieneltä vaan juuri sopivalta meikäläiselle.
Shadow on hieman kallimpi kuin vastaavat esim. Yamaha Virago 535 tai Kawasaki EN500, mutta tuurilla voi löytää samanhintaisenkin.
Shadow 600 - Elämäni pyörä. En vaihda kuin korkeintaan uuteen Harrikkaan joskus piiiiiiitkän ajan päästä.- Cameli
Toissa päivänä joku kiusas shadowta oikein kunnolla motarilla pitkän matkaa.Kyseessä 600malli. Ajelin perässä autolla ja kyllä huiput tais olla välillä 150km/h. Eihän Customilla kiire pidä olla.... Jos hiukankaan meinaat reissata niin osta isompi.Maantiellä on mukava kun vääntöö on takana reilusti.
- Blue North State
Cameli kirjoitti:
Toissa päivänä joku kiusas shadowta oikein kunnolla motarilla pitkän matkaa.Kyseessä 600malli. Ajelin perässä autolla ja kyllä huiput tais olla välillä 150km/h. Eihän Customilla kiire pidä olla.... Jos hiukankaan meinaat reissata niin osta isompi.Maantiellä on mukava kun vääntöö on takana reilusti.
Ei ole tarvetta isommalle, paras nopeus kun on 60-90 tämmöiselle pyörälle ja niin oli itse asiassa mielestäni edellisen sporttipyöränkin kohdalla. 120 teitä ei ole kuin jossain pk-seudulla, eli ei lähimaillakaan - 100:sta kovempaa en ikinä aja. Vääntöä on todella mukavasti Shadowissa. Autokin on ollut jo 10 vuotta sama 1.3-litrainen, ei tunnu pieneltä sekään vaikka puolet isommastakin on kokemusta.
- tuolle autoilijalle!!!
Blue North State kirjoitti:
Ei ole tarvetta isommalle, paras nopeus kun on 60-90 tämmöiselle pyörälle ja niin oli itse asiassa mielestäni edellisen sporttipyöränkin kohdalla. 120 teitä ei ole kuin jossain pk-seudulla, eli ei lähimaillakaan - 100:sta kovempaa en ikinä aja. Vääntöä on todella mukavasti Shadowissa. Autokin on ollut jo 10 vuotta sama 1.3-litrainen, ei tunnu pieneltä sekään vaikka puolet isommastakin on kokemusta.
Pyörää ei ole ollu 3-4vuoteen mut auto on ja isolla 5,7litrasella koneella!!! Se vääntää... Kyllä pyörässäkin pitää puhtia olla ja just väännön merkeissä. ite ostasin ehkä 800intruderin.Niitä saa 5tonnii.
- kuitenkin
vielä harkitsisi sitä kakspuolikasta? Minulla olisi hyvä ja soiva peli myynnissä. On teho/paino suhde parempi kuin tuossa sinun nykyisessäsi ja kiihtyy kuin anoppi saunassa.
- Blue North State
tuolle autoilijalle!!! kirjoitti:
Pyörää ei ole ollu 3-4vuoteen mut auto on ja isolla 5,7litrasella koneella!!! Se vääntää... Kyllä pyörässäkin pitää puhtia olla ja just väännön merkeissä. ite ostasin ehkä 800intruderin.Niitä saa 5tonnii.
Juu itse olen myös jenkkiautohenkinen, mutta ei se 1.3 Corolla silti tunnu yhtään huonolta sekään. Sillä ajelen vielä jatkossakin, ilman mitään kaipuuta mistään. Sitä paitsi vaikka bensa on viimeinen asia josta luovun, niin 8l/100 km tuntuu jo tarpeeksi pahalta, en kaipaa päivittäiseen ajoon mitään 35l/100 km lukemia.
Joku toinen haluaa toista, se ei kuitenkaan tarkoita että kaikki näin tekisivät. - Iso-Karhu
kuitenkin kirjoitti:
vielä harkitsisi sitä kakspuolikasta? Minulla olisi hyvä ja soiva peli myynnissä. On teho/paino suhde parempi kuin tuossa sinun nykyisessäsi ja kiihtyy kuin anoppi saunassa.
En tarvitse, tosiaan olen jo Shadowini löytänyt ja en sitä kenties 10 vuoteen ole vaihtamassa (ajan ehkä kolme tonnia vuodessa, joten ei ole loppuun ajettu vielä silloinkaan). Teho/painosuhteella ei ole mitään väliä minulle, toinen pyöräni omaa paljon paremman kyseisen suhteen, mutta pidän silti Shadowista paljon enemmän.
- Moto691
Samaa mieltä. Kyllä Shadow VT600 pieksee ulkonäöllä muut.
Ja sen teho on riittävä yhdelle miehelle. Ja ainoa vaihto joko HD tai VT750-1000. - Anonyymi
Cameli kirjoitti:
Toissa päivänä joku kiusas shadowta oikein kunnolla motarilla pitkän matkaa.Kyseessä 600malli. Ajelin perässä autolla ja kyllä huiput tais olla välillä 150km/h. Eihän Customilla kiire pidä olla.... Jos hiukankaan meinaat reissata niin osta isompi.Maantiellä on mukava kun vääntöö on takana reilusti.
Mitenkä ennen ajettiin kymmeniä tuhansia kilometrejä 250 350 kuutioisilla pyörillä ihan kulkee samalla tavalla , kun nykyhärvelitki erikseen on sit kyykyt niinku itellä
- honttura
Kova on tuo kiihtymään, kokeiltu on ja jättää jopa sporttipoyöriäkin jäkeensä. Kannattaa hankkia ehdottomasti ja onhan siitä vilä sekin etu että joku pääsee tuosta pyörästä eroon ja taas on uusi yrittäjä jne pyörii ja ryörii jne
- Väinö1600
Miksei Hondan VT750 Shadowia? 186 cm miehelle oli jo suhteellisen hyvin sopiva ainakin mittojen puolesta ja ihan hyvin kulkikin vielä. Ketju on aina vaan pieni miinus.
- Onneksi
Nykyajan ketjut on kestäviä ja pienihuoltoisia.Pikkupyörissä kardaani veisi liikaa tehoja.
- VT600 omistaja
Onneksi kirjoitti:
Nykyajan ketjut on kestäviä ja pienihuoltoisia.Pikkupyörissä kardaani veisi liikaa tehoja.
Juu siis kyllähän se ketju kestävä on, esim. 50 tkm, mutta se vaatii huoltamista. Itseä ainakin hieman tympäisee 200 km välein öljytä ketjua, kun prätkässä ei ole keskiseisontatukea (ja tiedän, hieman lyhyempikin väli riittäisi mutta liian usein ei voi rasvata...) Sitten kun se vaihdonaika tulee, on tietysti ihan tyytyväinen ketjuun, kun ketjurataspaketti vaihtoineen liikkuu 150-200 e luokissa, hihna voi tulla yli kaksi kertaa kalliimmaksi. Keppi taitaisi olla kaikista paras...(?)
Mutta ei ole niin iso vaiva tämä ketjun hoito, että se Shadowista yhtään huonompaa tekisi. Loistava pyörä. - ap_3
VT600 omistaja kirjoitti:
Juu siis kyllähän se ketju kestävä on, esim. 50 tkm, mutta se vaatii huoltamista. Itseä ainakin hieman tympäisee 200 km välein öljytä ketjua, kun prätkässä ei ole keskiseisontatukea (ja tiedän, hieman lyhyempikin väli riittäisi mutta liian usein ei voi rasvata...) Sitten kun se vaihdonaika tulee, on tietysti ihan tyytyväinen ketjuun, kun ketjurataspaketti vaihtoineen liikkuu 150-200 e luokissa, hihna voi tulla yli kaksi kertaa kalliimmaksi. Keppi taitaisi olla kaikista paras...(?)
Mutta ei ole niin iso vaiva tämä ketjun hoito, että se Shadowista yhtään huonompaa tekisi. Loistava pyörä.Huomenta
"Itseä ainakin hieman tympäisee 200 km välein öljytä ketjua"
noin usein voi spray rasvaa laittaa jos ajaa sateella, muuten riittää 1000 km välein niin kuin ohjekirja sanoo.
itse laitan spray rasvaa noin 400...600 km välein, eikä rasvaamiseen pitkään mene.
http://personal.inet.fi/koti/pehkonen/honda/
tv AP - Tuore Shadower
ap_3 kirjoitti:
Huomenta
"Itseä ainakin hieman tympäisee 200 km välein öljytä ketjua"
noin usein voi spray rasvaa laittaa jos ajaa sateella, muuten riittää 1000 km välein niin kuin ohjekirja sanoo.
itse laitan spray rasvaa noin 400...600 km välein, eikä rasvaamiseen pitkään mene.
http://personal.inet.fi/koti/pehkonen/honda/
tv APNo, ei sitä nyt liian usein voi laittaa. Kyllä keskustelufoorumeilla varsin moni laittaa 200-300 km välein kuivallakin, itse mukaan lukien. Sateellahan tuokaan ei riitä, vaan aina kun pysähdytään - tai siis vesi voitelee kyllä ajon aikana, mutta heti pysähtyessä on rasva poikaa. 1000 km on ohjekirjan ohjeeksi ihan ihmeellinen, tuo tarkoittaisi minun kohdallani pari kertaa kesässä eli ei todellakaan tarpeeksi.
Rasvaamiseen ei muuten mene pitkään, mutta verrattuna esim. minun edelliseen pyörään, jossa oli keskituki, vie Shadowin voitelu n. 10-15 kertaa enemmän aikaa, jos on yksin ilman apumiestä. Siirrät pyörää 10 cm, käyt suhauttamassa, taas siirrät 10 cm, suhautat... Keskituellisessa pyörässä homma oli ohi alle minuutissa. - Kisu
Tuore Shadower kirjoitti:
No, ei sitä nyt liian usein voi laittaa. Kyllä keskustelufoorumeilla varsin moni laittaa 200-300 km välein kuivallakin, itse mukaan lukien. Sateellahan tuokaan ei riitä, vaan aina kun pysähdytään - tai siis vesi voitelee kyllä ajon aikana, mutta heti pysähtyessä on rasva poikaa. 1000 km on ohjekirjan ohjeeksi ihan ihmeellinen, tuo tarkoittaisi minun kohdallani pari kertaa kesässä eli ei todellakaan tarpeeksi.
Rasvaamiseen ei muuten mene pitkään, mutta verrattuna esim. minun edelliseen pyörään, jossa oli keskituki, vie Shadowin voitelu n. 10-15 kertaa enemmän aikaa, jos on yksin ilman apumiestä. Siirrät pyörää 10 cm, käyt suhauttamassa, taas siirrät 10 cm, suhautat... Keskituellisessa pyörässä homma oli ohi alle minuutissa.Huom! Shadowin ketjua voi rasvata 40 sm pätkän kerrallaan joten viisi
pyörän siirtoa riittää. Viiden minuutin homma. - moto691
ap_3 kirjoitti:
Huomenta
"Itseä ainakin hieman tympäisee 200 km välein öljytä ketjua"
noin usein voi spray rasvaa laittaa jos ajaa sateella, muuten riittää 1000 km välein niin kuin ohjekirja sanoo.
itse laitan spray rasvaa noin 400...600 km välein, eikä rasvaamiseen pitkään mene.
http://personal.inet.fi/koti/pehkonen/honda/
tv AP1000 km välein sanoo Hondan oma huoltokirja
- Onnellinen päivä
Itse alotin 350cb hondalla( Vm 87)sit tuli 600shadow ja nyt on alla tyttöjen harley eli 883sporty!!! Menossa ei juuri eroja mut kyllä HARLEY on jotain... Shadow varmaan luokassaan paras customi.
- ensikesäksi olen
itsekkin miettinyt kyseistä laitetta. Mielestäni hienoimman näköinen pienten customien luokassa. Käykö äkkiä pieneksi? 180cm/80kg. tarkoitus yksin ajella kun ajattelin moisesta väsätä eräänlaisen bobberi tyylin. Kortti tarvitsee olla ilmeisesti kaksi vuotta( A2 )alle 24v. kun saa siirtyä isompaan, joten pitäisi varmaan pitää sitten sama pyörä sen pari kesää..
Olipa vanha aloitus, mutta herättelin uudestaan- Customisti
Älä missään nimessä osta. Jää jo ensimmäisenä kesänä liian pieneksi. Olet pitkäkin siihen mopoon, häntäluu osuu satulan mutkaan eikä edes jalkatappien siirtosarjat auta fyysisesti liian pieneen mitoitukseen.
Ovatkin järkyttävän törkeän ylihintaisia ja hyvin usein sakkorenkailla varustettuja, seuraavaksi lisää rahaa menee rattaisiin ja ketjuihin.
Jos vielä customia haluat, katsele jotain kardaanivetoista vaikkapa VT 750 Shadowia, vääntöäkin olisi enemmän.
Yksi hyvä mutta ei customi voisi olla Honda CBF 600 N tai S, aikanaan tehonkuristin pois ja tehoakin löytyy ihan toiseen malliin. Mutta hanki 2008 tai uudempi, ne ovat ruiskumoottorilla.
Niitä on nettimoto pullollaan, varusteita ja osia löytyy ja nyt on ostajan markkinat. Saatat saada halvalla vähän ajetun mopon, tosin muitakin merkkejä on. Niistä en sano mitään, kertokoon muut lisää.
- 750cc
Olen 180cm ja 80kg ostin viime maanantaina Shadöw 750 nyt on ajeltu pyöreesti 600km ja ei ole pieneksi todettu ei edes 2 päällä.Onhan niitä nopeampia pyöriä muut
Shadowsin vauhti riittää kyllä minulle,otti motarilla helposti sen 160 h eli viisarin pohjaan
joten normaali ajossa on riittävä reservi ohitukseen.Jos customia haluat niin suosittelen lämpimästi on myös edullinen menee alle 5l sadalla eikä vakuutuksetkaan ole kalliita eli himpun yli 500e kaskon kanssa - surkea
Shadow on nätti mutta aivan piikin näköinen ja lähinnä naurattava aikusen miehen alla,
Harha ostos koska Kukaan viitsi semmosella kautta enempää ajella,myös nuo 1300cc mallit näyttää roikkuvan myynnissä pitkään , aika ja varsinkin tekniikka ajannu niistä ohi , itse oottanu hondalta uutta "kunnon" customia jo vuosikaudet,ei näytä tulevan. S-malli olis varmaan ihan ok perusmopo pikkasen isommalla rungolla,siis jos "spora" kopioon tyytyy kioskin kiertelyyn kotinurkilla.- 750cc
Maku asia itse aion viihtyä 750 satulassa pitkään enkä tunne itseäni ollenkaan naurettavaksi.Joittenkin vaan tarvitsee pönkittää itsetuntoa suurilla kuutiomäärillä mutta kukin tyylillään
- vt750s
750 s tosiaan isomman oloinen perusmopo ,edukkaampi ja luotettavampi versio sporasta. , jousitus jäykkä mutta pesee myös mutka-ajossa lötköcustomit mennentullen. hyvä rakentelu aihio tulevaisuudessa luotettavalla tekniikalla.
- EiKukaanVaanOnko
Miten onko kenelläkään kokemuksia riittääkö 169 "pitkällä" ukolla mitta 600 shadowille..?
- Jutustelija1
Jos missään yllät maahan niin juurikin Shadow:ssa. Sen istuinkorkeus on matalimpia mitä pyöristä löytyy.
Mutta asiasta toiseen, niin kyllä mittasi riittävät ihan vaikka kunnon kyykkyynkin.
Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/
Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/
Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r
- Wiliveikkonen
Shadow olisi aivan hyvä mutta satulan mutka on hiukan lyhyemmille ehkä n. 175 cm olisi paras kyllähän polvia koukistamalla pitempikin kuski viihtyy. Pyörä on hyvä ajaa tosi vakaa eikä ole uraherkkä.Teho riittää hyvin näille nopeuksille.Takana on rumpujarru hiukan alitehoinen toki etupään levyjarru puolestaan on tosi tehokas.Tankki voisi olla isompi vajaa 200 km välein tankattava.Rauhalliseen ajeluun hyvä pyörä,voin suositella.
- Jutustelija1
Niin no jos Sportster kerran miellyttää niin 883 alle ja baanalle?
- kokemustamolemmista
Taitaa hondalla päästä pidemmälle ku sporalla ... ja halvemmalla , mutta jos rahhoo laittaa enempi harrastukseen niin spora astetta luonnekkaampi ja fiilis parempi ,mutta varaudu että takaraivossa jatkuva jyskyttää pelko mopon toimivuudesta , starttaako ennenku akku tyhjä vaiko eikö ... kumpaa sitten arvostaa enempi ,molemmissa puolensa.
Nyt on Bemari vaihtunut takaisin HONDA shadow:iin 750cc Black Spirit ja 5000km takana . Ei ole kaduttanut toi vaihto pienempään tämä HONDA on ruisku ja jos siististi ajaa niin kulutus on alle 4l km yksi päällä matka pyöränä bemu oli parempi mutta aion reissata pitkiäkin matkoja tuolla Hondalla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768792Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per593311- 382664
- 272211
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj182195Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto372190- 131927
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151743- 681705
- 181629